Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahtoisin vastauksia uskovilta tähän

17.02.2006 |

Tuli tuossa " kuolema pelottaa" -ketjua lukiessani mieleeni tällaista:

Kun uskoo ja herätetään kerran kuolleista taivaan paratiisiin Herran kanssa, niin kuinka voi olla siellä silti onnellinen, jos kerran ei- uskovaiset joutuvat kadotukseen ja kadotukseen on saattanut joutua omia rakkaita? Että tähän uskovat, vastatkaa nyt! Olisitko onnellinen päästessäsi taivaaseen, kun vaikkapa oma lapsesi, puolisosi ja äitisi olisi joutunut kadotukseen?

Tämä on asia, mikä on minua aina lievästi sanoen hämmentänyt. Valaiskaa nyt minua. Voin uskoa itse, pyytää itselleni ja rakkailleni uskon lahjaa ja pelastusta, mutten voi varmistaa kenestäkään krintinuskovaista. En voi varmistaa, että löydyn taivaasta rakkaitteni kanssa. Tällaisen uskon mukaan saatan olla siellä ilman kaikkia " maan päällisiä" rakkaitani. Sekö on sitten autuutta?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä olen oikeasti itkenyt monta kertaa. Vaan kun ihmisellä on vapaa tahto, niin en voi pakottaa miestäni uskoon. Niin se vaan on. Silti menen mieluummin ilman rakkaita taivaaseen kuin rakkaiden kanssa helvettiin, ikuiseen tuskaan ja kadotukseen. Ero Jumalasta olisi minulle pahempi kuin ero rakkaista.

Vierailija
2/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en usko kadotukseen. jumala on rakkaus ja hän ei varmasti kiduttaisi ihmisiä helvetissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole murhetta enää. Siellä emme enää muista niitä jotka joutuivat helvettiin. Taivaassa ilo on täydellistä, näin minä uskon. (Helvetistä muuten näkee taivaaseen) Kamalaa. Raamattu kertoo näin..

Vierailija
4/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että taivaassa joku ei muista esim. omia lapsiaan, jotka eivät sinne päässeet? Että ilo taivaaseen pääsystä on niin suuri, että kaikki muu unohtuu? Kaikki ei-uskovat rakkaat? Uskon Jumalaan ja Jeesuksen pelastustyöhön, mutta en ole varma tahdonko uskoa tähän...olen pahoillani, mutta ei kuullosta kyllä jotenkin mukavalta.

Vierailija
5/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taivaassa ei muisteta tätä maallista elämää. Eli emme voi myöskään muistaa mitään/ketään, mitä taivaassa ei ole. Ei se varmaan mukavalta kuulosta, mutta siellä ei kaivata mitään, mitä ei muisteta. Toivotaan että omat lapsetkin siellä on!

Vierailija
6/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirtelö:

Että taivaassa joku ei muista esim. omia lapsiaan, jotka eivät sinne päässeet? Että ilo taivaaseen pääsystä on niin suuri, että kaikki muu unohtuu?

Näin minä ainakin uskon. Täytyy vain rukoilla, että oma lapseni säilyy lapsuudenuskossaan, ja minä myös, että näemme sitten taivaassa.

Vierailija
7/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei kai niitä läheisiään siellä tunne, vaikka siellä olisivatkin. Miksi siis toivotte jälleennäkemistä?

Vierailija
8/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun uskovaiset ihmiset hehkuttavat kuoleman jälkeistä elämää ja paratiisia ja ties mitä, niin sekö on sitten elämän tarkoitus - kuolla, jotta pääsee onnellisena jonnekin paratiisiin...?

Tunnetusti elämä täällä maan päällä on vuoristorataa. On iloa ja onnea, on surua ja murhetta. Elämä ei todellakaan aina näytä parhaita puoliaan. Mutta maan päällä sitten surraan ja murehditaan ja vasta kuoleman jälkeen meistä tulee onnellisia?! Elämä on aika merkityksetöntä täällä, jos niin ajattelee. Minun mielestäni.

Vierailija
9/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis systeemi ei ole ollenkaan sama kuin täällä maan päällä, jossa me tarvitaan toisiamme tueksi ja turvaksi.

Taivaassa ei Raamatun mukaan ole mitään muistikuvaa maanpäällisestä elämästä tai kadotuksesta, kukapa siellä silloin voisi olla onnellinen?

Vierailija
10/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten lapsena kuolleet? Menevätkö he automaattisesti ns. viattomina taivaaseen menijöiden joukkoon? Onhan lapsiakin uskovia ja ei-uskovia ja missä iässä kulkee raja? Vai onko se henkilökohtainen tiedostamisen kyvyn raja, jonka Herra yksin tietää ja jonka mukaan mennään jompaan kumpaan? Ilmeisesti vammaiset ja mielisairaat sitten kanssa menevät taivaaseen automaattisesti? Entäs elukat?

Ja entäs esim. ne kehitysmaan lapset ja ihmiset jostain ambomaalta, jotka eivät ikinä elämässään saa_kuulla edes Jumalasta ja Jeesuksesta ja pelastustyöstä vaan palvovat jotain epäjumaliaan? Helvettiinkö?

Vierailija
11/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin ei kai niitä läheisiään siellä tunne, vaikka siellä olisivatkin. Miksi siis toivotte jälleennäkemistä?

Minä uskon, että siellä tunnistaa kaikki sellaisetkin, joita ei ole koskaan maan päällä nähnyt. Mooseskin kun kävelee vastaan, niin sanotaan " moi" kuin vanhalle tutulle.

Vierailija
12/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tietä kulkea. Elämä on kuin matka, ja kai määränpäälläkin on jotain merkitystä kun kukaan ei välille jää.

Vierailija:

kun uskovaiset ihmiset hehkuttavat kuoleman jälkeistä elämää ja paratiisia ja ties mitä, niin sekö on sitten elämän tarkoitus - kuolla, jotta pääsee onnellisena jonnekin paratiisiin...?

Vierailija
13/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pirtelö:

Entäs sitten lapsena kuolleet? Menevätkö he automaattisesti ns. viattomina taivaaseen menijöiden joukkoon? Onhan lapsiakin uskovia ja ei-uskovia ja missä iässä kulkee raja? Vai onko se henkilökohtainen tiedostamisen kyvyn raja, jonka Herra yksin tietää ja jonka mukaan mennään jompaan kumpaan? Ilmeisesti vammaiset ja mielisairaat sitten kanssa menevät taivaaseen automaattisesti? Entäs elukat?

Ja entäs esim. ne kehitysmaan lapset ja ihmiset jostain ambomaalta, jotka eivät ikinä elämässään saa_kuulla edes Jumalasta ja Jeesuksesta ja pelastustyöstä vaan palvovat jotain epäjumaliaan? Helvettiinkö?

Se, missä raja kulkee, milloin lapsi ymmärtää tekevänsä itsenäisen uskon ratkaisun, on ihmisen kannalta mahdoton määritellä.

Miksi vammaiset menisivät taivaaseen automaattisesti? Henkisesti terveet ovat ihan yhtä vastuullisia teoistaan kuin ei-vammaisetkin ihmiset.

Vierailija
14/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on lapsi? Ihmisen määrittelemä alle 18-veekö?

Vierailija
15/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siihen eivät aina uskovaisetkaan osaa vastata. Eräs ateisti, jonka nimeä en muista, on sanonut, että elämän tarkoitus on elämä itse. Mielestäni krisittynä voin olla samaa mieltä tästä ajatuksesta.

Vierailija
16/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen nyt täytyy luottaa.

MInä en oikein tajua näitä maailmanlopun ja kuolemanjälkeisen surijoita. Eihän me niille täältä mitään voida. Kaikki on Jumalan käsissä sellainen. Otetaan lepo, kyllä Hän homman hoitaa.

Vierailija
17/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten kristittyjen Taivas tuntuu ihan tunteettomalta paikalta. Ei tunneta yhtään mitään, koska miten " tunnistat" ilon jos et tunnista suruakaan jne.

Vierailija
18/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä lapset menevät taivaaseen.

.

Vierailija
19/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se riipu lapsesta, milloin sen lapsenuskonsa menettää jos niin on käydäkseen.

pirtelö:

Ja mikä on lapsi? Ihmisen määrittelemä alle 18-veekö?

Vierailija
20/92 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vaan oikein jaksa innostua ajatuksesta, että ihmisiä riepotellaan maan päällä miten tahansa, ja sitten kun kuolema korjaa, niin yks kaks kaikki olisikin jotain paratiisia. Minulle absurdi ajatus. Olen samaa mieltä, kuin se ateistikin, että eiköhän elämän tarkoitus ole elämä itse. Ja se siitä. Jos kuoleman jälkeen ei olekaan mitään, ei helvettiä eikä paratiisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi