Yh:t paljonko lapsenne päivähoitomaksu on?
Ja sopivatko tosiaan kaikki lastenvalvojalla elareista. En ihan ymmärrä, pitäisi viedä joku tosite elatusmaksuista, mutta lapsen isän kanssa ei olla mitään sovittu, hän maksaa vuokrastamme osan, antaa rahaa ja ostaa lapselle tavaroita ja antaa ruokaankin rahaa. Olemme hyvissä väleissä.. pitäisikö vielä noiden kaikkien päälle antaa joku tietty summa kuussa?
Kommentit (28)
Toisen vain. Kukaan ei vastaa. :d Sorry jos se sun nenää kutittaa.
Mulla 120€. Elatustuista olemme sopineet lastenvalvojalla joten sen liitteen toimitin ph-toimistoon. Lapsen isä ei muuten osallistu mitenkään lapsen kuluihin.
Isälle riittää, että maksaa elatusmaksun. Noi muut voi unohtaa. Eihän sinun lapsen päivähoitomaksu tällä hetkellä pitäisi olla yhtään pienempi kuin kahden vanhemman perheessä, teitähän on myös kaksi maksajaa.
Vierailija kirjoitti:
Isälle riittää, että maksaa elatusmaksun. Noi muut voi unohtaa. Eihän sinun lapsen päivähoitomaksu tällä hetkellä pitäisi olla yhtään pienempi kuin kahden vanhemman perheessä, teitähän on myös kaksi maksajaa.
Päivähoitomaksu määräytyy lähivanhemman tulojen perusteella. Ei molempien.
Elareista voi sopia myös ilman lastenvalvojan tai käräjäoikeuden päätöstä. Mikään laki ei velvoita tekemään kirjallista sopimusta elareista. Jotkut sopivat asian keskenään kuten sinä ja miehesi. Selität tilanteen siellä päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatana taas mikä etova yh-loinen. Ihan sama kenen pussista olet siemenen äpärääsi kerjännyt, asumuskulusi eivät ole muiden kuin sinun päänsärkysi. Toivottavasti mies on sen verran pienituloinen, että et saa kuin minimielarin ja toivon miesraasun takia, että asia selvitetään perin pohjin. Yh-narttujen penikat loisivat usein päiväkodissa täysin meidän normaalisti asiamme hoitavien rahoilla, joten jos olet tyypillisessä yhäriammatissa, et joudu maksamaan itse mitään. Ei muuta kuin ilmoitusta nettiin ja uusi äpärä hautumaan, yhärille poikiminen on silkkaa säästöä.
ja sulla ei ole mitään käytöstapoja. Ymmärrä että kaikki ei ole vapaaehtoisesti yksinhuoltajia. Ei kukaan voi toista aikuista pitää parisuhteessa eikä myöskään pakottaa oöemaan isä jos toinen ei sitä halua. Koskaan et voi tietää vaikka kuinka varmalla pohjalla suhde olisi etteikö joku päivä toinen voi vain lähteä.
99,89€ kuussa. En vienyt tai antanut mitään tositetta elatusmaksuista. He saavat ne asemansa puolesta suoraan viranomaisilta.
Miltä viranomaisilta ne tiedot saa kun ei olla tehty mitään sopimusta
Ja exä on sen verran varakas että ihan itse kuulkaas haluaa asunnostamme yms maksaa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Ja exä on sen verran varakas että ihan itse kuulkaas haluaa asunnostamme yms maksaa. -ap
Juurikin niin kauan kunnes on uus ämmä kuvioissa.Sitten piutpaut sun asumiskustannuksilles! Suosittelen lämpimästi pikimiten lv:n luo tekemään elastussopimuksen.Lapsen, en sinun vuoksesi.
No kun meillä ei sitä kirjallista sopimusta ole, niin mitäs nyt teen? En ihan ymmärrä miksi meidän pitäisi jollekkin lv:lle mennä, vaan riittääkö jos lapsen isä esim soittaa päivähoitotoimistoon ja sanoo summan mitä lapsen elatukseen kk:ssa suunnilleen menee vai kirjoitanko jonkun lappusen tms. -ap
No mies ei lasta pulaan jätä, anteeksi nyt vain :D olemme eronneet jo nelisen vuotta sitten ja nainen exällä jo on. :D -Ap
Ja vaikka jättäisikin, niin asumisen kyllä pystyn itsekkin maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Elareista voi sopia myös ilman lastenvalvojan tai käräjäoikeuden päätöstä. Mikään laki ei velvoita tekemään kirjallista sopimusta elareista. Jotkut sopivat asian keskenään kuten sinä ja miehesi. Selität tilanteen siellä päiväkodissa.
Jos elatusmaksuja maksava puoliso sitten jättääkin maksut maksamatta, niin Kela ei maksa mitään, jos ei ole kirjallista sopimusta. Näin minulle selitti asian yksi lastenvalvoja.
Kyllähän se homma toimii, kun kaikki menee hyvin. Heti, jos tulee ongelmia, niin miten todistat asianlaidan. Ihan samalla tavalla tehdään kirjallinen työsopimus, avioehtosopimus ja vaikka velkakirja.
Joo ihan miten vain. Osaako kukaan sanoa tuosta päivähoitomaksusta nyt että miten sen voi todistaa.
130 euroa. Isä maksaa minimin, mutta minun tuloihinihan tuo maksu perustuu.
Mikä tää yh viha oikein on?? Ja sitten kun isä haluaa kantaa vastuutaan ja tukea OMAN lapsensa elämää rahallisesti niin hurveä vinkuminen siitäkin. Huoh.
Jotkut katkerat eukot joiden lasten isät ei maksa, täällä vinisee.
Miks teet monta aloitusta samasta aiheesta??