kauanko annatte vauvan huutaa sängyssä jos ei meinaa nukahtaa?
ja vauvan ikä?
meillä ongelmana ettei nukahda päiväunille..ei nukahda siis mihinkään.huutaa vaan kun on niin väsynyt.mietin että koittaisin antaa huutaa vähänaikaa mutta kauanko on sopiva aika?vauva 2kk
Kommentit (40)
Kokeile vaihtaa merkkiä vatsaystävällisempään. Esim. Tuttelista NANiin.
Vierailija:
meillä ongelmana ettei nukahda päiväunille..ei nukahda siis mihinkään.huutaa vaan kun on niin väsynyt.mietin että koittaisin antaa huutaa vähänaikaa mutta kauanko on sopiva aika?vauva 2kk
siltikin tosi kiukkunen kokoajan sen loppuillan ennenkuin menee nukkumaan.Neuvolassa olen asiasta maininnut ja sanovat vaan että toiset itkevät enemmän kuin toiset.tyrä on tutkittu koska pojalla tooosi iso napatyrä on nivustyrää myös tutkittu josko olisi mutta ei ole.
huuto alkaa aina samalla kaavalla ensin on ihan iloinen tunnin verran sitten rupeaa kitisemään ja hieromaan silmiä ja samalla siinä haukottelee välillä ja kun yrittä viihdyttää jotenkin ei auta ja jos koittaa nukuttaa ei auta huuto vain yltyy ja yltyy ja jatkuu koko päivän sellaisena.jos laittaa vaunuun huutaa sielläkin.ykspäivä huusi20min kun olin vaunuilemassa sitten luovutin ja tulin kotiin.Mä vaan en ymmärrä mikä on kun ei nuku vaikka väsyttää.useimmiten itkee vielä sillai silmät kiinni ihan kuin nukkuis samalla.
t:ap
anna NAN-jauhemaitoa on tosi vatsaystävällistä. Meillä selkeästi loppui huudot sen jälkeen kun vaihdoin maitoa.
Oletko yksin vauvan kanssa? Voisko joku tuttu auttaa sua?
Millanen on herättyään ja kuin kauan nukkuu?
*20 (olikohan oikein?)*
kukaan muu ei sitä voi tietää ennenkuin kokee itse samaa.Se mitä on kävellä huutava vauva sylissä koko päivän se on verrattavissa johonkin kidutus keinoon mielestäni.Niin hermoja raastavaa!
Ja te jotka täälä sanotte älä huudata kun on noin pieni..pidä sylissä..Hah mä haluan suorastaan haistattaa paskat teille.koettaisitte itse elää tuollaisessa tilanteessa kuin ap.helppoa ei ole ei.ei sitä vauvaa yksinkertaisesti jaksa kantaa koko päivää.on itsekkin syötävä,käytävä vessassa,suihkussa yms..
taas vähän aikaa iloinen nauraa yms..ja taas alkaa huuto.
korviketta saa juu ja nania ollaan nyt annettu.ehkä koitan vaihtaa tutteliin.
t:ap
nykyisin meillä menee niin että kun aamulla tyttö herää, niin on tunnin hereillä, alkaa silmien hieronta ja kitinä, niin se on merkki että nyt unille. Parvekkeelle vaunuihin tyttö aina nukahtaa maitopullon kanssa (ikää nyt 7kk ja näin on ollut monta kuukautta).
En kyllä oikein osaa neuvoa. Yhden ystäväni koliikkivauva nukahti, kun peiton laittoi lapsen päälle (silloin tietysti katsottava ettei lapsi tukehdu). Mutta yritä ap jaksaa. Huutaako vauva siis silloinkin kun on sylissäsi ja kävelet?
Oli hyvä, että kysyt neuvoa ja apua. Yksin jaksaminen ei ole mikään erinomaisen äitiyden mitta. Hyviä neuvoja olet jo saanutkin, mutta soita vielä neuvolaan. Esimerkiksi maitoallergia olisi suljettava pois.
Jos tuntuu, ettei neuvolasta voida auttaa, niin yksityiselle lääkärille.
saattaa hetken aina olla hiljaa ja taas jatkuu huuto..ja ootappas jos istun alas tai lopetan kävelyn johon kuuluu samalla nytkytystä ja hytkytystyä niin johan vaavi kimpaantuu jälleeen:(niih ja piti vielä sekin sanoa että eikä ole mikään kevyt kannettava tuo meidän vauva 6170g on painoa ja mä kun en ole mikään bodari niin alkaa kädet olla aika rikki:(vasen kyynärpää ja oikea ranne auh.
t:ap joka menee jatkamaan ympyränkiertämistä ja hytkyttelyä.
Et sinä eikä vauva jaksa tuollaista...
Tykkääkö olla pystyasennossa kannettaessa? Vai käykö kehtoasento? Kantoliinaan saa virityksen. Pystyasentoon täytyy virittää kangas niskan tueksi.
Koita jaksella ap, en mäkään, yksi aeimmista " hyvien" neuvojen antajista tajunnut, että tilanne on noin kriittinen. Alkup. viestisi oli sen verran lyhyt.
Ei ollut tarkoitus suututtaa teitä itkevien lasten äitejä neuvomalla kanniskelua ja hyssyttelyä. Tietenkään kukaan ei voi hyssytellä 24/7. Ja ns. helponkin vauvan ajoittainen huuto on välillä LIIKAA. Tiedän tunteen, vaikka meillä ne jääkin lyhytaikaisiksi. Välillä on NIIIN valmis vaan kävelemään pois - ja silloin ei auta kuin kävellä pois ja vetää henkeä! Ja tulla tietysti takaisin. Mutta ei se vauva siihen kuole jos hetken huutaa yksikseen turvallisessa kopassa tai sängyssä.
Korvatulpat, radiokuulokkeet sulle myös avuksi! Näet kyllä että vauva huutaa, ei sitä tarvi non-stop kuunnella.
Voimia sulla ap. Toivotaan et löytyy diagnoosi tai menee ohi. huh!
Meillä ei ole koskaan huudatettu minkäänikäisiä vauvoja.
En anna huutaa koskaan. Yhdenkään. Vuoden ikään mennessä opittu jäämään sänkyyn tyytyväisenä. Lapsi kun itkee, tahtoo että huutoon vastataan. Ei ole normaalia antaa itkeä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2006 klo 10:09"] ja vauvan ikä?
[/quote]Antaisit 2kk ikäisen huutaa?!?! Kaikki tampiot ne taas vauvoja saakin.....huoh
No en todellakaan anna lapsen huutaa ja itkeä. Olen pitänyt sylissä ja hyssyttänyt. Vauva nukahtaa syliin. Ja kyllä, vauvat/lapset tarvitsevat vanhempien syliä. Ja 1 vuotiaana osasi jo nukahtaa ilman että piti pitää sylissä ja hyssyttää. Vauva voi myös itkeä jos hänellä ei ole turvallinen olo.
Meillä auttoi pikkuvauvalla, kun vähän aikaa syliteltiin olkapäällä. Silloin tuli jostain syövereistä lopuksi iso röyhtäys, joka oli sinne jäänyt vielä vaivaamaan, vaikka vauva olisikin syömisen jälkeenkin röyhtäissyt. Sitten kapaloon, ja uni tuli hetkessä. Vauva kyllä kiljui kuin palosireeni alkuajat, eihän se raukka tiennyt, onko yö vai päivä. Myöhemmin alkoi helpottaa.
Nyt vauva on puolivuotias, enkä katso kelloa lainkaan noiden nukkumisten kanssa. Jos vauvaa ei nukutakaan, otan sen pois sängystä ja laitan leikkimään. Kyllä se kohta alkaa hieroa silmiään. Sitten nukkuu paremmin, kun oikeasti alkaa nukuttaa.
Itkusta myös kuulee, onko hätä (sängyssä kieriskellessään vauva saattaa jumittua poikittain) vai unta vastaan kiukuttelu. Käyn muutaman kerran vieressä hyssyttelemässä ja laittamassa tuttia ja olen muutenkin ihan tässä lähellä, vauva kuulee liikkeeni ja ääneni koko ajan. Jossain kohtaa itku katkeaa kuin seinään ja vauva on syvässä unessa.
Joinakin päivinä vauva ei nuku oikeastaan ollenkaan päikkäreitä vaan leikkii ja kieriskelee pitkin lattioita koko päivän. Seuraava päivä meneekin sitten melkein kokonaan syödessa ja nukkuessa. Vaan mitäpä tuosta, mikäs hätä ja kiire meillä tässä olisi, valmiissa maailmassa.
Oletko varma, että on vain väsynyt? Ettei ole korvatulehdusta? Allergiaa käyttämällesi maidolle? Mahanväänteitä? Koliikkia?
Koliikkihan ei kaikilla ilmene yöhuutona, vaan huutoa voi olla mihin aikaan päivästä tahansa. Nykyään ei ilmeisesti kovin herkästi tehdä " koliikkidiagnooseja" , mutta itse olen kuullut määritelmän: Kolme kertaa viikossa yli kolmen tunnin huuto on jo koliikkia... Silloin kai ei auta muu kuin pitää lasta lähellään.
Ethän jätä pientä yksin huutamaan. Pliis.