Pohjoisin, itäisin, eteläisin ja läntisin kolkka Suomessa, missä olet käynyt?
Mulla pohjoisin on Oulu, itäisin Joensuu, eteläisin Hanko (Bengtskär) ja läntisin Vaasa.
Kommentit (88)
Pohjoisin Vantaa ja muut Helsinki. Juu en ole käynyt missään muualla Suomessa :'D Minulla on pieni suku ja kaikki asuu Helsingissä. Ja olen lomaillut vain ulkomailla (lennot Helsinki-Vantaalta ja muutaman kerran olen mennyt myös Tallinnaan Helsingin satamasta).
Wärtsilä, Hanko, Utö, Kilpisjärvi. (Onko nää nyt edes...)
Rovaniemi, Joensuu, Hanko, Eckerö.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoisin Vantaa ja muut Helsinki. Juu en ole käynyt missään muualla Suomessa :'D Minulla on pieni suku ja kaikki asuu Helsingissä. Ja olen lomaillut vain ulkomailla (lennot Helsinki-Vantaalta ja muutaman kerran olen mennyt myös Tallinnaan Helsingin satamasta).
Siinä tapauksessa kannattaa ehdottomasti poiketa vaikkapa kaupunkilomalla Turussa tai otat laivan Maarianhaminaan ja vietät viikonlopun pyöräillen Ahvenanmaan ympäri :)
Vierailija kirjoitti:
Oulu, Joensuu, Hanko, Kustavi
Ai jos sai olla Ahvenanmaata, niin sitten Eckerö!
Kyl olis tässä maassa vielä monia paikkoja käymättä :)
Kilpisjärvi, Joensuu, Hanko, Korppoo (tai Ahvenanmaa jos se lasketaan)
Kiva kysymys!
Pohjoisin Sodankylä
Itäisin joko Joensuu tai Kuusamo (kumpi ??)
Eteläisin Helsingin Suomenlinna
Läntisin Vaasa
Utsjoki, bengtskär, kilpisjärvi/maarianhamina ja en nyt karttaa katsomatta osaa sanoa mikä on itäisin...ruunaankosket,ilomantsi vai vaalimaa.
Vierailija kirjoitti:
Kilpisjärvi, Joensuu, Hanko, Korppoo (tai Ahvenanmaa jos se lasketaan)
Vai onkohan Kilpisjärvi Korppoota lännemmässä? No, Ahvenanmaa on ainakin lännempänä. En tosin muista sieltä missä kävin. Saatto olla vaan Maarianhamina.
Utsjoella pohjoisessa. Idässä itäisimmässä pisteessä, mihin tällainen tavallinen kulkija pääsee, Ilomantsissa se taitaa olla. Lännessä Ahvenanmaalla Maarianhaminassa ja etelässä Hangossa. Vielä on monta paikkaa näkemättä tästä kauniista kotimaasta.
Pohjoisin on Kittilä.
Itäisin luultavasti Kuhmossa, jossa olen käynyt hyvin lähellä rajaa.
Eteläisin lienee joku Kirkkonummen ulkosaari.
Jos Ahvenanmaalla laivalla poikkeamista ei lasketa, läntisin on jossain Rauman ja Vaasan välillä.
Eteläisin Hanko.
Läntisin Maarianhamina, mut jos Ahvenanmaata ei lasketa, niin Kustavi tai Vaasan Reposaari... Mikä nyt sit läntisin lienee.
Itäisin on ehkä Joensuu. Kuhmossakin olen varsin rajanpinnassa touhunnut, mutta eikös siinä Suomi oo vähän kapeampana.
Pohjoisin on käsivarressa rajanylityspaikka. Ollaan menty siitä yli Norjaan.
Pohjoisin Nuorgam, itäisin Ilomantsi.
Eteläisin Helsinki tai Kirkkonummi, kumpi niistä nyt onkaan etelämmässä, kartan mukaan Kirkkonummi näyttäisi olevan aavistuksen alempana.
Läntisin Nauvo tai Pori.
Maarianhamina, Karigasniemi, Kirkkonummi, Nurmes
Eckerö (taitaa olla lännempänä kuik Kilpisjärvi), Nuorgam, Hanko ja itäisin jossain Parikkalan Simpeleen välillä ihan itärajan pinnassa.
Pohjoisin ja läntisin Enontekiö, eteläisin Hanko, itäisin Lappeenranta.
Eteläisin on hanko, läntisin ahvenanmaa. Pohjoisin on siinä suomen "naamataulun" tienoilla oleva tie joka johtaa norjan puolelle. En muista mikä kunta. Itäisin on sitten hankalampi. Sanotaan joensuu tai lieksa.
Hauskaa! En laske nyt mitään lentokonetta ja Silja Linea, jos en ole oikeasti käynyt paikassa.
Pohjoisin: Hetta
Itäisin: Joensuu
Eteläisin: Bengtskär
Läntisin: Utö