Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä jotka voivat vain kävellä ohi tervehtimättä.

Vierailija
19.02.2016 |

Ja ihan selvästi kyllä tunnistavat vaikka ovatkin vain puolituttuja.

Siis töissä tulee ihmisiä vastaan ja ohittaessa kääntävät katseen maahan.

Joltain teinipojalta nyt vielä ymmärtäisin mutta nämä ovat jo 30 -40 v ihmisiä!

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviin tapoihin kuuluu tervehtiä. Ei ole väliä, kumpi sanoo hein ensin, mutta kävellä ohi kuin ei toista näkisikään on epäkohteliasta tai silloin ainakin on vaikea päätellä kuuleeko toinen edes jos häntä tervehtii. Jos toinen ei anna katsekontaktille edes tilaisuutta jätän tervehtimättä.

Vierailija
22/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta miksi pitäisi tervehtiä ihmisiä, joita näkee joka päivä, jos ei juuri silloin ole aikeissa pysähtyä juttelemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon juntteja ja juntit eivät opeta kotona käytöstapoja. Menin ekaa kertaa työnjohtajana taukotupaan ja tervehdin ovella. Kukaan ei reagoinut mitenkään.. noh kyllä ne seuraavana aamuna tajusi tervehtiä kun karjahdin kunnolla, että HUOMENTA! Harmi että aikuisia ihmisiä täytyy opettaa tavoille kun kotona ei osata.

- IISAK SONNI

Vierailija
24/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviin tapoihin kuuluu tervehtiä. Ei ole väliä, kumpi sanoo hein ensin, mutta kävellä ohi kuin ei toista näkisikään on epäkohteliasta tai silloin ainakin on vaikea päätellä kuuleeko toinen edes jos häntä tervehtii. Jos toinen ei anna katsekontaktille edes tilaisuutta jätän tervehtimättä.

Hyvät tavat on vanhanaikaisia nyky-yhteiskunnassa, jota ohjaa kasvottomuus. 

Vierailija
25/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsekästä ja huonotapaista vaatia toisilta huomiota, jos he eivät ole sitä sillä hetkellä valmiita antamaan. Ihmisellä ei ole mitään oikeutta tulla tervehdityksi. Se on vapaaehtoinen sosiaalisuuden muoto, johon osallistutaan omasta halusta. Kellekään ei koidu vahinkoa siitä, ettei tule tervehdityksi. -4

Vierailija
26/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosta kasvatuksestahan tämä lähtee jo lapsena. Moukkamaisuutta, tuskin edes tajuaa itse.

Vierailija
27/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon juntteja ja juntit eivät opeta kotona käytöstapoja. Menin ekaa kertaa työnjohtajana taukotupaan ja tervehdin ovella. Kukaan ei reagoinut mitenkään.. noh kyllä ne seuraavana aamuna tajusi tervehtiä kun karjahdin kunnolla, että HUOMENTA! Harmi että aikuisia ihmisiä täytyy opettaa tavoille kun kotona ei osata.

- IISAK SONNI

Kenellä sitten on oikeus määritellä ne tavat, jotka pitäisi opettaa. Miksi vaaditaan, että kaikkien tulisi käyttäytyä tismalleen samalla tavalla, kun se oma persoonallisuus ei vaan sovi ihanteisiin ja normeihin. Ja näillä vaatimuksilla luodan niitä ylimääräisiä paineita heikkojen sopeuta vahvojen maailmaan, jossa he muutenkin jäävät jalkoihin.

Vierailija
28/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosta kasvatuksestahan tämä lähtee jo lapsena. Moukkamaisuutta, tuskin edes tajuaa itse.

Minusta on moukkamaista vaatia toisia käyttäytymään haluamallaan tavalla, jokaisella on oikeus tehdä omat henkilökohtaiset arvovalintansa ilman, että he joutuvat saatanallisen syyllistämisen kohteeksi jos kaikki ei mene tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. 

Vierailija
29/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu tilanteesta. Alkuviikosta alakerran naapuri, jota aina normaalisti moikkaan, tuli vastaan leveällä käveytiellä (toisella puolella tietä). Koska katseeni oli maassa, en huomannut häntä vasta kun oli kohdalla. Siinä vaiheessa hänen katseensa olikin jo siirtynyt muualle, joten tilanne ikään kuin meni ohi. Tuskinpa sillä kumpikaan mitään erityisempää tarkoitti.

Vierailija
30/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just tätä nykajan demaripaskaa taas. Nyt jo hyvien käytöstapojen vaatiminen on alistamista ja pakottamista  yhteiskunnan normeihin. Kaikki vanha ja hyvä onkin yhtäkkiä pahaa ja sekasorto ja välinpitämättömyys on se tavoiteltava muoto. 

Haistakaa vittu te 70luvun vapaakasvatuksen tuotteet.

Vierailija
31/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on moukkamaista vaatia toisia käyttäytymään haluamallaan tavalla, jokaisella on oikeus tehdä omat henkilökohtaiset arvovalintansa ilman, että he joutuvat saatanallisen syyllistämisen kohteeksi jos kaikki ei mene tismalleen oikein niin kuin ohjekirjoissa sanotaan. 

Oletko mielenterveysongelmainen?

Vierailija
32/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat opitaan todellakin jo kotona. Päiväkodilla on jo viime syksystä asti ollut aamuisin eräs nainen, joka ei koskaan sano huomenta takaisin. Moukkamaista käytöstä, mutta silti sanon huomenta hänelle aina kun kävelemme pihalla tai ovella vastaan.

Vierailija
33/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisit, että toinen tahtoo tervehtiä sinua iloisesti, koska pitää sinusta niin olisiko se edes silloin ok? Tarkoita että koitatko kulkea seinänvieriä huonon itsetuntosi takia tai ajatuksen, että olet toiselle mitätön nyhverö ja ilmaa? Tuli mieleen tuosta Iisak Sonnin kirjoituksesta, että itse olin tällainen; luulin, että ihmiset tervehtivät minua PAKOSTA ja etteivät he oikeasti halua tervehtiä minua. Siksi en piitannut siitä itsekään. Sitten kerran kulkiessani ohi erään paikan, jossa oli joka aamu samat ihmiset töissä yksi heistä sanoi minulle kovalla äänellä (hyväntuulisesti) HUOMENTA! jolloin tajusin, että hän HALUAA tervehtiä minua. Siitä lähtien tervehdin heitä aina ja ilolla.

Minua surettaa, kun ihmiset eivät ylläpidä tervehtimiskulttuuria, mutta ei sen toki pidä mikään vaade olla.

Vierailija
34/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta AP- sehän on hyvin suomalaista olla tervehtimättä...

Vierailija
35/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla yht. n. 10 vuotta ja suomalaisissa on todella vastenmielinen piirre tämä tervehtimättömyys. Kuluuko teillä suu tai kieli tervehtiessänne tai silmistä menee näkö jos katsoo toista silmiin??

Tervehtiminen on nätti tapa ja osoittaa yhteenkuuluvaisuutta ja yhteisöllisyyttä; me olemme kavereita ja voimme luottaa toisiimme.

No, yhteisöllisyys ja me-henki Suomessa onkin tietenkin jo pahasti kadoksissa. Ei ihme.

Vierailija
36/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut ulkomailla yht. n. 10 vuotta ja suomalaisissa on todella vastenmielinen piirre tämä tervehtimättömyys. Kuluuko teillä suu tai kieli tervehtiessänne tai silmistä menee näkö jos katsoo toista silmiin??

Tervehtiminen on nätti tapa ja osoittaa yhteenkuuluvaisuutta ja yhteisöllisyyttä; me olemme kavereita ja voimme luottaa toisiimme.

No, yhteisöllisyys ja me-henki Suomessa onkin tietenkin jo pahasti kadoksissa. Ei ihme.

Suoraan sanottuna tuo toisiin ihmisiin luottaminen tervehtimisen perusteella ei pidä paikkaansa. Suomessa nimenomaan voi luottaa ihmisiin ilman muuta. Ajattele nyt, jos sä olisit rosvo; totta kai kuuluisi olla lipevä. Mitä lipevämpi sen pahempi.

Vierailija
37/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdin kaikkia tasapuolisesti ja jos en niin se on selvä viesti jostakin. syyttä en jätä huomiotta toisia.

Vierailija
38/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna tuo toisiin ihmisiin luottaminen tervehtimisen perusteella ei pidä paikkaansa. Suomessa nimenomaan voi luottaa ihmisiin ilman muuta. Ajattele nyt, jos sä olisit rosvo; totta kai kuuluisi olla lipevä. Mitä lipevämpi sen pahempi.

Säännöllinen tervehtiminen vahvistaa suhteita. Ei ole mitään lipevyyttä jos tervehtiminen tulee sydämestä ja positiivisuuden tunteesta, että mukava, kun olet täällä tänäkin aamuna.

Vierailija
39/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin on tullut paljon syitä miksi ihan yksinkertainen peruskäytöstapa puuttuu.

Vierailija
40/59 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan selvästi kyllä tunnistavat vaikka ovatkin vain puolituttuja.

Millä tavoin se on selvää, että tunnistavat?

Minulla ainakin on ihan onnettoman huono näkömuisti. Joskus en tunnistanut omaa isääni, kun ei oltu vähään aikaan nähty. Pitäisikö sitä sitten joku puolituttukin tuntea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi