Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HEINÄHATTUSET parjantaina :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6461227&p=2&tmode=1&smode…

Eilen oli siis se kauan odotettu, todella kallis (90e omavastuu), IHANA rakenneultra!! Vauvalla oli KAIKKI kunnossa! Oikein yllätyin, miten tarkasti tutkittiin aivot, sydän, sisäelimet ym :) Esikoisesta ei siis käyty. Mies ei edelleenkään halunnut tietää sukupuolta, joten lääkäri ei yhtään katsonut sitä. Itse olin näkevinäni jotain pulleaa jalkojen välissä, mutta saattoihan tuo olla napanuorakin :) Olis vaan ollut kiva tietää. Mutta ei, en valita yhtään. Rakas mieheni tuli mukaan ultraan, maksoi sen ja oli ihan kiinnostunut tuloksistakin! Välillä sillä on yhä haluttomuutta koko vauva-aiheeseen, mutta eiköhän tämä tästä, kun tuli ja maksoi ym.

Saatiin ihania kuvia kasvoista, varpaista, nyrkistä ym. Vauva nukkui koko ajan ja nukkuessaan lipoi kielellä huuliaan kuin kissa. Oli se vaan jännää. Ja hassua, laskettuaika AIKAISTUI yhä neljä päivää. Arvioitahan ne on, mutta eilen luulin, että on 21+0 ja nyt yhtäkkiä tänään onkin 21+5 ja sunnuntaina jo 22+0! Saa nähdä, mitä neuvola tuumaa, että kumman mukaan mennään.

Sellainen romaani tänään. Vauva potkii ja maha kasvaa. Tyttö 2v3kk puhui kesästä. Sanoin, että kesällä meille tulee sitten se vauva. Tyttö nyökkäsi ja sanoi: minusta tulee isosisko! Vau, itse en ole tajunnut edes kertoa sitä sille noin (ajattelin taas ettei ymmärrä, hölmö minä...). Varmaan isovanhemmat tai hoitotäti ovat kertoneet hänen tulevan roolinsa. Vauvasta ollaan toki kerrottu hänelle jo kauan sitten.

Nyt menen suihkuun, sitten aamupalalle ja koulua kohti... Ihanaa, kun on perjantai!!

Vierailija
2/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup: Onko sulla mielitekoja?

Mulla oli ekasta Domino-keksit, söin niitä koko ajan. Nyt en ole syönyt kertaakaan, mutta HAPANKORPUT, voi ja juusto!! Sellaisia menee kerralla jopa kahdeksan... Noloa, paino nousee... Mutta olen jäänyt koukkuun. Ihanaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen täällä pähkäilen, soitanko neuvolaan vai en..

Maha on vähän kipeä ja vauvakaan ei liiku kunnolla..Voihan sillä olla joku lepopäivä menossa. Aamulla tunsin aivan pienen pieniä liikkeitä, mutta en sellaisia mihin olen jo tottunut. Toki se on nyt ollut kädet ja jalat selkään päin, kun tunnen selälläni ollessa vauvan selän ja pään " ylimpänä" mahan päältä.

Tätä hermotautia vielä lisää se, kun miehen sedän vaimo (josta kerroin tässä joku päivä..) makaa keskussairaalassa ja odottaa " tuomiota" . Ymmärsin hänen veljen vaimon (siis mutkan kautta..) puheesta, että lapsivedet olisivat menneet (en tiedä oliko vain osa vai kaikki) ja edessä olisi leikkaus :´( Hän on vasta viikolla 18 menossa ja vauvalla ei siis ole mitään mahdollisuuksia jäädä eloon :( Tämä on niin väärin! Vasta 2 v. sitten heidän edellinen vauvansa kuoli kohtuun :´(

No, mutta! Nyt tuntuu pikkuisen kovempia liikkeitä taas. Yritin " herätellä" pikkuista syömällä pikkaisen sokerista ;) *minä hermotautinen..*

Tänään on omaloma-päivä. En jaksanut aamulla nousta kouluun ja olen nyt siis kotosalla! Arvatkaa onko kivaa, kun saa olla ihan yksin ja rauhassa ;) Mieskin lähti töihin ja tyttö on siellä mummolassa. Ajattelin mennä sinne vasta aamulla, vaikka tyttö soitti jo eilen ja käski tulla heti sinne, kun on niin kamala ikävä! Kohta voisi lähteä pikkaisen siivoilemaan lampaiden luokse ja juoksuttaa niitä ulkosalla. Eiköhän se aamun -15 pakkanenkin ala pian laskea..

Mutta siis tällaista tänne..Uusi viikkokin alkoi sitten taas :) Kohta alkaa olla jo ihan hyvin viikkoja kasassa, vauvan kannalta..

~suviande ja öttiäinen rv 21~

Vierailija
4/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti asiat selviävät sun tutilla, Suviande, ja jos sua ittees mietityttää vauvan vointi niin et sä mitään häviä soittamalla sinne neuvolaan!

Oma napa: Tänään oli sitten se 4D-ultra! Ihanaa!! POIKA voi hyvin!!! Joo, siis meille tulee pippelin kera vauva!! En ole vielä miehelle kertonut, se varmaan heittää voltin, kun toivoi poikaa. Ostin pikkasen sinisen bodyn ja laitoin sen ja dvd:n joka ultrasta saatiin pieneen vaalean siniseen pussukkaan ja siitä roikkuu vielä pieni vaaleansininen nalle, sen annan miehelle ja lapsille kun kotiutuvat!

Eipä muuta, voikaa hyvin!

maryanne + poika 19+4 (ultran mukaan l.a viikkoa aik., mutta mennään näillä!)

Vierailija
5/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielihaluista vähän.. Just juon kahvia ja syön toffeejäätelöä. Mulla on nyt parin viikon sisällä tullut kamala makeanhimo. Joka päivä pitäis kahvilla olla jotain imelää.

Ultrasta vielä. Minäkin olin näkeväni vauvan jalkojen välissä jotain pippelin tapaista kun kätilö mittasi reisiluuta. Sitten kun kysyin myöhemmin et kumpi on niin kätilö katsoi jalkojen väliä ja sanoi ettei hän täällä ainakaan äkkiseltään nää vehkeitä. MInä saatoin siis nähdä juuri napanuoran. Toisaalta jännää kun salaisuus paljastuu vasta sitten heinäkuussa kumpi tulee.

Malttamattomana odotan kuun vaihdetta kun äitiyspakkaus ilmestyy nettiin. Otan sen vaikka esikon vaatteita on hirveesti. on minusta kiva et pikkuisella on omia uusia vaatteita.

sassa 20+4

Vierailija
6/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on moni saanut jo tietää, kumpi on tulossa :) Itse jännäilen vielä maanantaihin asti kun on rakenneultra, jospa silloin saisi vaikka tietää :) " Poikaolo" on, mutta saas nähdä olenko ihan hakoteillä ;)

Mielihaluista: Mulla ei ole mitään himoruokia, ei ole ollut koko raskauden aikana. Oikeastaan on vähän ruokahaluttomuutta ilmassa. En uskalla käydä kuitenkaan vaa´alla kun pelkään että on tullut painoa kumminkin ;)

Olen miettinyt, että mahtaakohan olla tällä kertaa istukka edessä, kun tuntuu aika vaimeina liikkeitä esikoiseen verrattuna, jolloin oli istukka takana. Np-ultrassahan se oli kohdunsuulla, mutta jospa olis noussut siitä eteen. Sekin selviää sitten maanantaina. Tunnen jonkun verran myös selkään päin tulevia potkuja, tuntuvat sellaisina tärähdyksinä. Muistaakseni esikoisesta tuntui vasta myöhemmin selkään päin osuvat potkut. Potkut on jo hyvän aikaa tuntuneet vatsan päältä ja eilen ensimmäisen kerran myös näkyi, kun vauva potkaisi kunnolla.

Mutta rauhallisemmalta tämä kaveri vaikuttaa ainakin vielä tässä vaiheessa kuin esikoinen, joka oli tosi kova potkiskelemaan.

Nyt onkin sitten jo puoliväli ylitetty, vitsit kun meneekin nopeasti tämä aika! Ja jotenkin huomaamattomasti tämä raskaus on mennyt, kun ei ole mitään vaivoja ollut alun väsymyksen ja parin viikon pahoinvoinnin jälkeen. Mutta kiva vaihteeksi näin :)

T. myy rv 20+1

Vierailija
7/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että muillekin on tullut hyviä " ultraustuloksia" :) Ja sukupuolikin on jollekin selvinnyt. Me odotellaan sinne heinäkuulle että syntyykö perheeseen toinen prinsessa vai pikku prinssi ;)

pazzepartout: Taisit tarkoittaa kyssärin mulle kun kysyit niistä raskauskilojen häviämisestä? Mulle tuli tytön odotusaikana 20 kg ja mulle jäi niistä 6 kg. Noi 14kg hävisi tosi nopeasti, olisiko ollut noin kuukausi synnytyksestä kun painoin jo tuon 56kg. Mulla on ihme kroppa kun en harrastamalla harrasta liikuntaa ja silti painoin koko ajan ennen raskautta 50kg (pituus 166cm). Toi 6kg lisä oli ihan tervetullut mulle.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille ja palailen maanantaina kertomaan neuvolakuulumisia.

Terkuin Riikka rv 18+3 ( tai 19+6) ja Nea 01/05

Vierailija
8/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin sitten vastata tähän. *lahopäisyys alkaa jo nyt, heh*

Mulla yleisesti mieliteot on ruoka ja makeiset. Ravaan vähän väliä jääkaapilla katsomassa olisiko sinne ilmestynyt mitään uutta sitten edellisen kurkkauksen jälkeen. Miksei ole keksitty itsestään täyttävää jääkaappia joka palvelisi odottavan äidin mielihaluja? :)

Vierailija
9/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neppe05: Kyllä, oikein arvasit. Sinulle minä sen kysymyksen osoitin, mutta jostain syystä " N" oli muuttunut W-kirjaimeksi.

Mielihaluista: Pakastemarjat ovat ehdoton ykkönen! Meillä on jatkuvasti jääkaapissa pakastemarjoja, jotta saan popsia niitä. Sen jälkeen tulevat jo huomattavasti laimeampana mielitekona pienet suolakurkut.

Tänään taas työkaverit kommentoivat, että: " jopas on vatsa kasvanut..." ja " Miten se onkaan kasvanut yhtä äkkiä noin paljon!"

Viikonloppu alkoi nyt vähemmän mukavasti, sillä sain Kelalta päätösehdotuksen vuoden 2004 opintotuen takaisinperinnästä. Mielestäni seurasin tulojani tarkasti vuonna 2004 ja tarkistin tilanteen; Kela on kuitenkin oikeassa, takaisin pitäisi maksaa. Onneksi ei nyt kuitenkaan niin paljon, mitä nyt päätösehdotuksen mukaan olisivat laskuttamassa.

Aha, sain juuri äsken puhelinsoiton, että meille on tulossa pikkuvieraita. Täytyy siis lopetella...

Pärjäilkää!

pazzepartout rv 18

Vierailija
10/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa se on taas viikonloppu! joku kyseli mielihaluista...itselläni ei ole ollut mitään tiettyä himoa mihinkään mutta yhdessä vaiheessa mandariinit olivat kova juttu ja niitä piti olla koko ajan. Pystyn syömään kaikkea ja eikä minua ole raskauden aikana ällöttänyt mikään. Tosin kahvia en enää juo juuri ollenkaan koska olen entinen tupakoitsija ja kahvi saa tupakan himon valoilleen.Pahoinvointi yms. oli todella vähäistä eli olen päässyt ihmeen helpolla vielä.

Minullekkin on työkaverit sanoneet että maha oon kasvanut.Omasta mielestäni se ei nyt niin paljon. Aamulla se pienempi kuin illalla.

Haluaisin kysyä muilta että:Sattuuko teitä keuhkoihin kun istutte sillai vähän huonossa ryhdissä?Itselläni tekee tuskaa istua tässä tietokoneellakin kun mulla on huono ryhti muutenkin. Toisaalta mietin voiko se johtua tupakasta?Vai onko se kasva kohtu mikä painaa?

Neuvola olisi maanantaina odotan sitä pelon sekaisin tuntein että jos kaikki ei olekaan hyvin...27.2 olisi rakenne ultra ja toivottavasti saan tietää kumpi on tulossa en malttaisi odottaa heinäkuuhun.

Hyvää illan jatkoa kaikille!

T.RV 17+4

Vierailija
11/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...turhaan valittelin äsken. Tarkistin nyt vieraiden lähdettyä tilanteen uudelleen, joten vältyn takaisinmaksulta. * huokaus* Suuri helpotus.

Vierailija
12/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näyttäisi olevan kaikki hyvin :) Sukupuolesta en kysynyt eikä lääkärikään siitä mitään sanonut, joten pysyy salaisuutena. Vauva jökähti nukkumaan pylly pystyssä kuvauksen ajaksi, joten ihan kokonaan ei sydäntä saatu katsottua, mutta oletettavasti ei ole mitään erikoista odotettavissa. Vauva piti vielä lisäksi jalat ristissä kuin pikku-inkkari, lääkärin sanoin hauskasti mutta asiallisesti :)

Kaiken huippuna: Siinä odotellessa synnytyssalien suuntaan marssi serkkuni, jonka emäntä oli alkanut yöllä synnyttämään... En ole vielä kuullut tulosta, mutta äitini lupasi huomisaamuna soitella mummolle, joka kyllä siinä vaiheessa jo tietää.. Ihan pienellä jännityksellä tässä...

Synnytyspäivä on nyt sitten sovittu, jos ei Inkkari halua sieltä itse aiemmin tulla. Sekin jääköön salaisuudeksi :)

Heddastiina 20+0

Vierailija
13/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kun olen miettinyt niitä liikkeiden tuntumista, kun varsinaisesti ei tunnu potkuja, vaan kääntyilyä... Lääkäri ei mitään puhunut, mutta sanelun kuulin ja sen mukaan istukka on etuseinässä. Lisättynä poikittain viihtyvä vauva, niin eipä mikään ihme, ettei tunnu! Nyt kyllä on ruvennut hiljattain potkujakin tuntumaan, ne tuntuu vasemmalla alavatsalla.

Hedda+Inkkari

Vierailija
14/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli tänään takaisinmaksuperintä kelalta. Enkä kyllä tajua yhtään mistä olivat sen summan repineet! Siinä nimittäin oli melkein tonni ylimääräistä! Pitää alkaa selvittämään..

Vierailija
15/16 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltaa kaikille mammoille!

Minun mielihaluja on kaikki suolaset (vaikka kyllä yritän välttää niitä) ja sitten juustot ja tumma leipä. Yhtään ei ole makeaa tehnyt mieli niin kuin edellisissä raskauksissa.

tänään olen tuntenut muutaman kertaan pienen ukon liikkeitä, tuntuu tosi ihanalta. Ja tein heräteostoksen tänään, ostin pari pientä sinistä bodya, mutta toisaalta niitä tarvitaan. Huomenna pitäisi lähteä Joensuuhun ja aattelin tehdä pienen ostosreissun jos vaikka löytyisi jotain mukavaa :-)

Ja mikä oli mukavinta tänään, aviomies soitti kesken työpäivän kun olin kaupungilla, että lähdenkö syömään hänen kanssaan kahdestaan ravintolaan...suostuin ja oli tosi mukava hetki kahdestaan :-)

Että tällaista, nyt nukkumaan.

T:Tupuhupuna& natiainen 17+1

Vierailija
16/16 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahaudun minäkin vielä koneelle..

Väsyttää.. Pojalle tulee poskihampaita ja on pahantuulinen kuin ampiainen. Yötkin menee kitistessä:( Olen antanut särkylääkettä, mutta silti kipu puskee läpi. Yksi puhkesi jo, mutta yksi tekee vielä tuloaan. Tänään olen kanniskellut poikaa sylissä erityisen paljon, kun pikkuasiatkin itketti häntä ja sen seurauksena alavatsa on tuntunut koko illan epämukavan kireältä ja kipeältä (supistaa?!?)

Kysymys suonikohjuista alapäässä.. Miltä semmosen tulo tuntuu? Mulla tuntuu koko ajan jäytävän alapäätä ja tuntuu jotenkin " turvonneelta" . kaikenkaikkiaan erittäin epämukavan tuntuinen tuo toosa. voiskohan olla suonikohju?!? enpä ole vielä edes vilkassut sinne, vaan lieköhän edes semmosen tunnistaisin! Välillä vauva näyttää pitävän lepopäiviä ja joskus (iltasin nukkumaan mennessä) näyttää vetävän maratoonia kohdun ympäri=) Epäsäännöllisä nuo liikkeet vielä, joten en ole pähkäillyt niiden säännöllisyyttä.

Mulla ei kummemmin himoja ole, mutta suklaan himo on (kumma kyllä!!) kadonnut. Ennen olin ihan suklaa addikti, mut nyt älllöttää koko suklaa..

Saapa nähdä mitä huominen tuo tullessaan. 1000 mellakkapoliisia on varautunut mielenosotukseen ja useita poliiseja tarkkailli tilannetta jo tänään. myös mellakka aitoja on pystytetty, eli kaikesta päätellen poliisi odottaa jonkinmoista levottomuutta. Paljonhan noita poliiseja on varattu, kun mielenosoittajia on " vain" n.250.. Me lähdetään huomenna kukka ja puutarha- messuille poia jaloista ja loppupäivä/ilta ollaan ihan vaan kotona, eikä vietetä normaalia lauantaita kaupungilla, kuten yleensä. Tuskin kukaan täyspäinen haluaa lähteä tuon tulevan hössäkän keskelle..

maailmanmenoa ihmettelevä wekku 17+6