Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muilla kotidoppler käytössä?

25.06.2008 |

oon jo aikaa sitten ostanut kotidopplerin ,enkä oo tähän mennessä kuullu sillä sydänääniä,paitsi nyt illalla :)

Tajusin et oon kuunnellu ihan liian ylhäältä!Nää löyty nyt ihan melkein karvoituksen kohdalta,pikkaisen napalinjasta vasemmalle.

Äänet kuulosti ihan joltain höyryveturilta,semmosta tsuh-tsuh-tsuh ja tosi nopeassa tahdissa,välillä äänet siirtyi toiseen kohtaan mutta ihan tasaista jumpsutusta se oli.

Miltä muilla kotidopplerin omaavilla äänet näin alussa on kuulostanu?

Nyt mulla rv 11+3

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Päätin sitten tilata meillekkin sellaisen laitteen. Saa sitten isäkin kuunnella. Taisin kyllä tilata sen itselleni kun olen sellainen huolehtija että onko siellä masussa kaikki hyvin niin saapahan sitten kuunnlla ja rauhoittua.

Sitä mietin että kun neuvolassa kuunnellaan niin niillä on sitä geeliä siihen masun päälle että mitä te laitatte vai toimiiko se ilman sitä geeliä?

Vierailija
2/13 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en olisi ikinä itsestäni uskonut, minä kun en ole mikään paniikki-ihminen ;)

Sain sydänäänet kuuluviin rv 10+0, laskettu aika saattaa toki tämän viikon ultrassa muuttua suuntaan tai toiseen, mutta silti olin yllättynyt, että sain jo kuuluviin. Sydän löi 160 kertaa minuutissa :)

Se geeli kuuluu aika monessa nettikaupassa siihen tilaukseen kun tilaa sen laitteen. Kannattaa laittaa hakusanaksi angelsounds ja vähän vertailla mistä saa halvimmalla tilattua! Kuulemma tavallinen vesiliukoinen rasvakin toimii geelinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

se on hyvä vekotin, varsinkin alussa kun liikkeitä ei tunnu. Nyt se on ollut vähemmällä käytöllä kun pikkuinen riekkuu mukavasti (ihana takaseinäistukka). Uskoisin että sille tulee lisää käyttöä sitten kun pieni on niin iso ettei mahdu samalla tavalla liikkumaan ja huoli herää onko kaikki OK.

Meidän lääkäri kuitenkin sanoi muutaman varoituksen sanan sen käytöstä: sikiön sykehän saattaa muuttua sen mukaan onko se hereillä vai levossa ja kuinka aktiivinen hetki sillä on menossa, eli sitä ei pidä säikähtää jos syke laskee tai nousee kuuntelemisen aikana. Meille hän neuvoikin, ettei kannata kuunnella kovin pitkiä aikoja kerrallaan niin ei suotta säikähdä jos syke muuttuukin. Toinen varoitus on tietenkin se, jos sykettä ei löydykään kun eihän me ammattilaisia (pääsääntöisesti) olla ja sykkeen löytyminen voi varsinkin varhaisemmilla viikoilla olla hankalaa tai pikkuinen voi päästä laitetta karkuun. Geelinä voi kuulema käyttää ruokaöljyä!

Kaiken kaikkiaan kuitenkin iloista odotusta kaikille

T. Arkamamma rv 31+4

Vierailija
4/13 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varhaisemmin kuuntelee, täytyy muistaa yrittää aivan häpyluun luota, niin alhaalta kuin mahdollista. Tietty vauvat karkaavat alta pois, mutta kotona on aikaa etsiä kauemmin. Mutta jos ei kotona saa kuuluviin ääniä, ei pidä säikähtää. Eihän neuvolassakaan monesti ekoilla kerroilla kuule. Kyllä vekotin on hyvä lopussakin, kun vauva liikkuu vähemmän. Pystyy varmistamaan, että sydämen lyönnit ovat ok. Tietysti jos alkaa lopuillakin pelottamaan vauvan hiljaisuutta, niin mentävä lekuriin, ettei luota vain kuunteluun. Kuuntelu on kivaa isin kanssa yhdessä. Ja jos on isompia lapsia, nekin pääsevät tutustumaan tulokkaaseen jo masussa.

Vierailija
5/13 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuului ekaa kertaa masukin sydänäänet <3<3<3 160 kertaa minutissa meni meidän veturi ;)

lastwish 9+5

Vierailija
6/13 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tilasin laitteen ja kyllä vähän harmittaa...koska viikkoja tänään 13 enkä oo saanu kuuluviin sydänääniä, muuta kuin omat...tai en oo kyllä varma että onko ollu omat...eilenki kuului kolmesta kohti. Mulla on kyllä vissiin taakse päin kallistunu kohtu ja on kyllä tota rasvaaki tossa mahassa. Hermostuttaa vähän jos kaikki ei oo hyvin.Neuvolassa sydänäänet saatiin kuuluviin viikolla 10+4, mutta eikös ne neuvolan laitteet oo paremmat

Vierailija
7/13 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saatiin kuuluviin sydänäänet....ihanaa....ja mekin kuunneltiin liian ylhäältä koko ajan.

Vierailija
8/13 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtavaa et voin nyt kotona rauhassa kuunnella masuasukin elämää ja tietää et elossa siellä ollaan!Tuntuu paljon todellisemmalta tää odotus vaikka masu onkin jo tässä vaiheessa aikas pömppö...On niin ihmeellistä ensimmäistä kertaa kokea kuinka oma vartalo muuttuu koko ajan :)

Jotenkin on kaikesta niin paljon onnellisempi jo senkin takia et ensimmäinen raskaus oli tuulimuna ja se oli melkoinen järkytys!onneks tulin heti sen jälkeen raskaaks...Elämä hymyilee

Vierailija
9/13 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tienyt, että kotiinkin voi ostaa vehkeen. Nyt on tilaus laitettu menemään. Ei tarvitse miettiä sitten, jos vauvalla rauhallisempi päivä, onko elossa vai ei. Tosin en vielä tiedä onko vauva elossa vai ei. Neuvola oli torstaina ja ei kuullu ääniä. Kätilö vaan totesi, että kyllä siellä oli, mutta kerkesi hävitä alta pois, eikä sen kauemmin yrittänyt. Ensi viikolla on eka lekurikäynti. En kestä odottaa sinne asti.

Vierailija
10/13 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo,kyllä mä suosittelen sitä kaikille jotka vähänkin on epävarmoja sikiön elossa olosta,mua ainakin huojentaa aina tieto et sydän sykkii tasaista tahtia...

Ja on aivan ihanaa iltaisin yhdessä miehen kanssa kuunnella vauvan ääniä,ihan kaksin!Miehestäkin tuntuu hyvältä seurata oman luomuksen elämää eikä se ole niin ulkopuolella kaikesta :)

rv 11+6

Vierailija
11/13 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoiko noin 70 euroo+postikulut.,sivuilta löytyy kaikenlaista tietoa ja niitä dopplereita voi vuokratakin jos omaks ei halua ostaa..Meille se tuli alle viikossa tilauksesta!

Me ainakin masuasukin kans suositellaan

:)

tepa rv 12+0

Vierailija
12/13 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nopea toimitus. Ihana vekotin toi on ollut. Nyt isikin kuuntelee jatkuvasti. Tosin hän kuulee aina äänet tuplana.:) Kunpa saisi vielä kotiultralaitteenkin...heh.

Vierailija
13/13 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan aikaisin näillä laitteilla saa sydänäänet kuulumaan? Onko kuuluvuus neuvoladopplereitten luokkaa?