Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmeno?

Vierailija
19.02.2016 |

Sain kaksi päivää ennen kuukautisten alkamispäivää plussan. Oli haaleampi kuin kontrolliviiva, mutta näkyi selkeästi. Nyt alkoi jotain vuotoa kaksi päivää sen jälkeen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja haalean plussan. Vuotaa siis suht paljon. Oireet ovat olleet pahempia kuin aiemmissa raskauksissani.
Haaleassa plussassa näkyy siis punaista, ei harmaata/tyhjä viivanpaikka. Tarkoittako tämä keskenmenoa tms? Kellään vastaavaa ollut?

http://aijaa.com/Eg2NbT

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nega toi on.

Vierailija
2/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla vaan kiinnittymisvuotoa. Minulla oli samanlaista ja kaikki meni hyvin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee raskaustesti viikon päästä uudestaan

Vierailija
4/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nega myös minunkin mielestä.

Vierailija
5/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi olla vaan kiinnittymisvuotoa. Minulla oli samanlaista ja kaikki meni hyvin :)

Oliko sulla runsastakin vuotoa? Kiitos tsempeistä :)

Ja mulla ei ole ikinä mitään viivaa tullut kun on nega ollut.

Vierailija
6/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee raskaustesti viikon päästä uudestaan

Pitää tehdä joo!

Vierailija
7/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas nega

Vierailija
8/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kemialliselta raskaudelta. :/ Tee testi vielä myöhemmin uusiksi.

Vierailija
9/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa nytkään ole kuin kontrolliviiva.

Vierailija
10/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa nytkään ole kuin kontrolliviiva.

Kyllä minä näen viivan. Minullakin oli yhtä haalea ja raskaana olin! Koko raskausaikana ei tullut tummempaa.

Vierailija
11/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtenä päivänä aluksi runsaanpaa aika nopeasti loppui. Ja yhtä haalean viivan sain kun piti päästä heti testaamaan :) tein sitten uuden testin muutaman päivän päästä ja oli jo selkeä

Vierailija
12/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaiset keskenmenot ovat yleisiä, arviolta puolle kiinnittyneistä alkioista käy näin. Niitä ei välttämättä tiedä keskenmenoiksi, jos ei ole tehnyt raskaustestiä. Voi ajatella vain, että kuukautiset olivat pari päivää myöhässä ja tulevat sitten runsaampina. Katso sivu http://www.vaestoliitto.fi/seksuaalisuus/tietoa-seksuaalisuudesta/aikuiset/seksuaalisuus-elamankulussa/raskaus/keskenmeno/

tai http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00138 Tuolla viimeisellä sivustolla oli ohjeet milloin tulee kääntyä lääkärin puoleen.

Itselläni tässä raskaudessa tuli tuhruvuotoa 2 päivää oletettujen kuukautisten jälkeen, jota kesti yhteensä 3 päivää. Raskaustesti oli heikompi plussa ennen laskettuja kuukautisia, mutta parin päivän päästä vuotojen jälkeen se oli vahvempi plussa. Myöhemminkin raskausaikana tuli pari kertaa vuotoja, mutta nyt olen rv 25, joten vuodot eivät välttämättä tarkoita keskenmenoa. 

Itse soitin terveyskeskukseen kun sain vuotoja, sinne sinunkin kannattaa soittaa jos mietityttää.

Jos saat kovia kipuja ja todella runsasta vuotoa mene päivystykseen/ terveyskeskukseen niin saat poissuljettua ettei ole kohdunulkoinen raskaus.

Tsemppiä! 

Vierailija
13/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan parasta, mutta kiinnittymisvuoto olisi kyllä mielestäni tullut aiemmin (tulee tyypillisesti 7-10 päivää hedelmöittymisen jälkeen) ja on yleensä niukkaa. Mutta alkuraskauden verenvuoto on yleistä, joten ei välttämättä ole kyse keskenmenosta. Ikävä kyllä sinun ei muu auta kuin odotella.

Vierailija
14/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaushormoni ei välttämättä poistu heti elimistöstä, joten kannattaa malttaa odottaa uuden testin tekoa. Itselläni tuli keskenmeno viikolla 6 ja siihen käskettiin silloin vain odottaa ja mennä lääkäriin jos vuoto jatkuu yli 7 päivää tai jos tulee runsasta vuotoa ja kipuja. Jälkihoito oli että tee testi 2 viikon päästä uudelleen. Vuosin 7 päivää ja tein raskaustestin parin päivän päästä vuodon loppumisen jälkeen, en pystynyt odottamaan niin kauan, oli tosin minulla silloin jo nega.

Vierailija
15/15 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille viesteistä! Tottahan se on, että vain aika sen näyttää! Toivotaan parasta, mutta eihän näin aikaisille keskenmenoille mitään vielä voisikaan!

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan