Luottotiedot meni määräajaksi. Mitä nyt? :(
Mulla meni luottotiedot kahdeksi vuokseksi. Eli luottokorttimaksu jäi päivän verran myöhäiseksi. Sinne rekisteriin on laitettu tieto että summa on maksettu. Mitä nyt?
En saa lainanlyhennystä. Entäs mitään luottoa? Tarve olisi...
Oon aika k...ssa. Onko kohtalotovereita? Antaako mikään pankki luottoa?
Vinkkejä?
Kommentit (27)
Ei kyllä mee luottotiedot jos päivän on maksu myöhässä :D
Ollaanpa nyt rehellisiä, kyllä se luottokorttivelka on maksettu aika reippaasti myöhässä jos siitä maksuhäiriömerkintä tulee. Ei se mistään päivän myöhästymisestä tule.
Et saa luottoa/lainaa enää mistään. Eli nyt opettelet elämään sillä rahalla, mitä sinulla on. Velkakierteen katkaisuun maksuhäiriömerkintä on usein ihan hyväkin keino, eli koita nähdä myös positiiviset puolet.
Sori. Selvitin huonosti. Se muistutusmaksu meni päivän verran myöhässä. Ja tän häiriön takia eivät anna lyhennysvapaata. En toki luotolla lyhennä. Tarvitsisin luottoa muuhun.
Ihan sama tässä kohtaa miksi ne meni. Ei se liity asiaan. Tarvin vinkkejä.
Opettelet elämään ilman luottoa. Onnistuu alun hammasten kiristelyn jälkeen ihan hyvin, itse asiassa rahaa säästyy, kun sitä ei mene korkoihin ja kuluihin. Hoida vuokra/ asuntolainan lyhennys ensisijaisesti, pidä myös huolta puhelin- ja nettiliittymien maksuista.
Ongelmia voi tulla esim. eläinlääkärissä, et saa laskulla/osamaksulla maksettua ilman luottotietoja. Jos sinulla on läheisiä, jotka hätätapauksessa voivat auttaa, juttele asiasta etukäteen.
Ala myös säästää, heti. Mahd. iso vararahasto voi tulla tarpeeseen.
No kysy pankista antavatko luottoa.
On mullaki joskus menny huomautuslaskukin eräpäivä ohi parilla päivällä, eikä oo tullu merkintää. Lyhennysvapaita en luottokorttilaskuihin oo ikinä pyytänykään..
Jos et kerran saa velkaa, ni sillon varmaan täytyy elää niillä, mitä on. Myy jotain?
Opettelet suhteuttamaan menot tuloihin, etkä elä yli varojesi. Muuta ei ole tehtävissä, sori.
Multa on menneet luottotiedot monesti, mut eipä tuommihinkään vaikuta. Pääomaa ois hyvä olla ja takuita. Kaiken saa rahalla hankittua. Tällaista tää yrittäjän elämä on :)
Vierailija kirjoitti:
Multa on menneet luottotiedot monesti, mut eipä tuommihinkään vaikuta. Pääomaa ois hyvä olla ja takuita. Kaiken saa rahalla hankittua. Tällaista tää yrittäjän elämä on :)
Minkäikänen olet, mikä ala? Yritys siis.
Kysyit vinkkiä, joten tässä vinkki: googlaa "kotikuntasi nimi" + "talous- ja velkaneuvonta". Saat ammattilaisen neuvot tilanteesta eteenpäin pääsemiseen, eikä maksa mitään.
Mulla ei oo ollut luottotietoja 20 vuoteen, voi kauheeta, hyvin oon pärjänny, lomamatkoja, ostin uuden auton 4 vuotta sitten, ihan vaan säästämällä, eikös luottokortti vastaa ihan pikavippejä?
Kiitos niille jotka vastailivat asiallisesti. Persettä en meinannut alkaa myymään kuitenkaan.
Ei oikeastaan väliä ole sillä miten näin kävi, monen huonon yhteensattuman summana kuitenkin.
Ei intetä siitä onko mahdollista vai ei, kun se nyt näin on. Se oli pieni printti luottokorttisopimuksessa.
Tilanne on nyt rahallisesti sellainen, etten selviä maksuista. Siihen hätään hain lyhennysvapaata tuloksetta. Isoja maksuja tulee joka tuutista, enkä selviä niistä.
Mulla on pari pikkulainaa, jotka haluaisin yhdistää juuri korkojen saastämiseksi. Tietääkö kukaan onko tämä mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
On mullaki joskus menny huomautuslaskukin eräpäivä ohi parilla päivällä, eikä oo tullu merkintää. Lyhennysvapaita en luottokorttilaskuihin oo ikinä pyytänykään..
Jos et kerran saa velkaa, ni sillon varmaan täytyy elää niillä, mitä on. Myy jotain?
Lyhennysvapaata pyysin asuntolainaan.
aloittaja kirjoitti:
Kiitos niille jotka vastailivat asiallisesti. Persettä en meinannut alkaa myymään kuitenkaan.
Ei oikeastaan väliä ole sillä miten näin kävi, monen huonon yhteensattuman summana kuitenkin.
Ei intetä siitä onko mahdollista vai ei, kun se nyt näin on. Se oli pieni printti luottokorttisopimuksessa.
Tilanne on nyt rahallisesti sellainen, etten selviä maksuista. Siihen hätään hain lyhennysvapaata tuloksetta. Isoja maksuja tulee joka tuutista, enkä selviä niistä.
Mulla on pari pikkulainaa, jotka haluaisin yhdistää juuri korkojen saastämiseksi. Tietääkö kukaan onko tämä mahdollista.
Kun merkintä tulee, et enää saa lainaa mistään. Joten ei ole mahdollista yhdistellä enää mitään. Valitettava tilanne, mutta merkintä suojaa sinua velkaantumasta enempää, mikä on ihan hyvä juttu, eikö vain? Lainan maksu lainalla on tuhon tie.
Vinkkejä halusit: ryhdy elämään niukasti. Elä osta turhaa, mieti tarkkaan mitä syöt, elä käytä vähiä rahoja mihinkään, mitä et oikeasti tarvitse. Myy kaikki mitä myytävissä on. Koita sopia maksujen kanssa osiin pilkkomista, yleensä se onnistuu. Säädä ajatuksesi siihen, että nyt sinulla ei ole rahaa. Aina, kun tekee mieli jotain, muista vain: " minulla ei ole varaa tähän". Ja lopuksi, se on vain rahaa. Elä menetä uskoa elämään.
Pari pikkulainaa ja luottokorttilainaa ja mitä muuta tuotteita osamaksulla, vai? Ei nyt ole taloudenhallinta ollut ihan kohdallaan...
Kannattaa aina olla mahdollisesti parin kuukauden kuluja vastaava puskuriraha säästöissä. Tiedän, että se ei sinua tässä vaiheessa enää auta, mutta kaikkien kannattaa miettiä mitä jos joutuu työttömäksi tai sairastuu. Työttömyyskorvauksetkin voi kestää saada pari kuukautta pahimmillaan. Ota yhteyttä velkaneuvojaan ja sitä ennen tee laskelmat tuloistasi ja pakollisista menoista JA ota yhteyttä toisiin velkojiisi, että saisit sovittua niiden maksusuunnitelmista jos et pysty niitä maksamaan heti kaikkea. Jos laskut menee perintään asti, kulut nousee valtavasti.
Mulle kävi sama. Jätin omaa tyhmyyttäni laskut maksamatta ja käytin ne rahat kaikkeen muuhun. Laskuja tuli ja tuli ja maksoin lopulta niistä aika kovan summan vaikka olisin päässyt halvemmalla vaan maksamalla ne alunperin. Luottotiedot ei sentään menneet, kun tuli käräjäoikeudelta kirje, että maksat siihen ja siihen mennessä tai menee luottotiedot niin jotain naksahti päässä, oli vaan pakko hoitaa ne asiat. Häpesin niin paljon omaa sekoiluani, etten meinannut uskaltaa pyytää apua. Kerroin kuitenkin lopulta äidilleni joka auttoi maksamaan kaikki pois ja sovimme, että maksan äidille takaisin kun vaan pystyn. Nykyisin elämä on ihan jees, olen hyvässä työssä ja on asunto ja varaa ostaa kivoja tavaroita ja maksaa laskut. Ero entiseen on, se ettei koko ajan ahdista ne hoitamattomat asiat. Ja sain maksettua kaiken äidillenikin takaisin ja olen ikuisesti kiitollinen avusta.
Että mun neuvo on, että pyydä apua vanhemmilta tai keneltä vaan. Se on ihan kauhean noloa ja hävettää, mutta ainakin saat sen laskukierteen katkaistua. Tsemppiä ihan kauheesti!
Tiedän, että tilanne näyttää siltä että olen ollut leväperäinen. Ja niin olenkin.
Syy miksi tätä lisälainaa tarvitsen on juuri se, etten selviä ilman. En saanut lyhennysvapaata ja nämä pari velkojaa haluavat omansa.
Näin sanotaan jossain velkaneuvontasivulla:
Luottotietoihin voi tulla merkintä muun muassa, jos kulutusluoton maksu on myöhässä yli 60 päivää, olet velkajärjestelyssä tai ulosotossa. Kulutusluotto voi olla esimerkiksi osamaksulla tehty hankinta tai luottokortin lasku.
Eli alkuperäisestä eräpäivästä oli se 60pv.
Et saa lainanlyhennystä? Luotollako oot lainaa lyhentäny?
Mitehä mulla ei oo menny luottotiedot, vaikka oon maksanu aika monta kertaa laskun päivän tai kaks myöhässä...?
Pitää vissii opetella elämään sen mukaan, mitä oikeasti tulee tilille, ei sen mukaan, miten paljon saa luottoa/lainaa..