*PERJANTAITA SYYS-04VÄKI* :-)
Kommentit (51)
Tulin vaan toivottamaan hyvää viikonloppua! Lähdemme mummolareissulle tänään heti kun pääsen töistä.
- tea ja taapero, joka onneksi unohti sen oppimansa v-sanan nopeasti -
Nea leikkii omassa huoneessa, mut varmaan kohta vaatii seuraa. Yö nukuttiin taas hyvin. Illalla Nea oli vaan tosi kiukkuinen, hammas tulossa läpi. Miksei ne jo tuu kaikki!!!! Illalla oli mun kaveri kylässä, olipa mukavaa kun oli seuraa. Tänäänkin varmaan nähdään. Ja huomenna sit kaupungille, ihanaa! :-)
Lempo, voi miten kurja vatsatauti! Toivottavasti voitte jo paremmin!
Tuuliinalla on varmaankin jo vaavi sylissä.. :-)
Alli, kiitoksia vinkistä! Jokunen kerta taannoin kokeiltiin moista, mut ei toiminut silloin. Pitääkin kokeilla uudelleen! Eilen Nea uskaltautui muutamia askeleita jälleen ottamaan ilman tukea, kovasti taputettiin ja kannustettiin, eiköhän se tuosta!
Tuttis, kaikilla varmaan meillä hermot joskus menee..ja kurja olo siitä jää, mutta saitte onneksi pojan kanssa pyydettyä anteeksi! Toivottavasti ei asia enää niin mieltä paina.
Tomera, hienoa kun pääsitte maitopullosta noin helposti. Nea juo viel 3 krt päivän aikana pullosta, kun ei lasista edelleenkään suostu juomaan ja mietin et mitä täs kannattais tehdä :-/
Onhan se kyllä kivaa, kun Nea paljon juttelee, niin paljon pystyy jo kommunikoimaan ja se on hauskaa! Seurassa saattaa mennä hetki, ennen kuin uskaltaa suun avata, mutta välillä juttelee tuntemattomillekin. Jatun typyn tavoin sanoo kaikille moi ja puhelimessa olis mielellään. Eilen oppi sanomaan mummeli (toista mummia kutsutaan tällä nimellä) ja huuteli sitten mummeli mummeli haloo haloo moi, kun mummille soitettiin. Oppi sanomaan myös " poikaystävänsä" nimen Eemeli ja oli aivan innoissaan. On se niin kiva seurata toisen oppimista! :-)
Nyt kuuluu kitinää, palailen jos ehdin. Pitäis aamupäivästä kaverin luona käväistä ja mies pääseekin tänään aiemmin töistä. Mukavaa päivää kaikille ja jaksamisia!
Enkeli1 ja Nea
Huomaa et mul on ajantaju kadonnu..Eilen yhläisille jaksua toivotin ja ainki Ynis sai miehen kotiin jo...Mutta olen teitä viikolla ajatellut!
Olo on suht ihmismäinen..Typy on nukkunu tän viikon.Yöllä on saattanu äänellä,mut joskus jopa ite löytäny tutin...Voi olla et vast 6-7aikaa on mua tarvinnu,eikä sillonkaa vettä :-)
Viimeyö oli huonoin..itki kahelta ja neljältä,mut sillonki riitti peittely ja tutti..En tiiä häiriintykö vieraista eilen vai oliko kanamunaa piirakasa mitä söi?!
Ongelma on nyt tunti mikä yö unista on hävinny...eli vaik laittaa puol10nukkuu ni puol8 on hereillä.Mä tahtosin nukkuu pitempää!!!JA sit typy on apllä väsy..ei uskalla lähtee kauemmas ku nukhataa rattaisii ja ielneki oli niin väsy et kamalaa itkua!Jos laitan aiemmin päikeille ni ilta viel enempi väsyhuutoo...Miks tää on näin vaikeeta!!
Pitäs siivota...Typy keikkuu tuol tuolilla-TAAS!!!!!!!
VEikkaa reppana ikävöi..huutelee eikka,eikka...Sit alkaa selittää:mummi,kikki=ukki,hei,hei ja lähettää lentopusuja...TArkottaa sitä et vilkutettii ku veikka läks mummin ja ukin matkaa...
HAssua kun jostain sanoista tulee mieleen selvä mielikuva...Miehen ukkin sanoi vaimoaan mummeliksi ku me oltii käymässä...esim.tulehan mummeli kahville ja sit ne pyöri peräkanaa siinä pienessä asunnossa.Olivat niin sulonen pari..toinen pitkä ja laiha ja toinen pieni ja pyöree :-)
Typy tekee jotain...moi!
jatu
Aurinko paistaa ja lunta sataa, taitaa tulla kevät...
Met mennään kanssa mummille yökylään kohta, odotellaan tulet loppuun ja hypätään bussiin. Huomenna on ristiäiset länsipuolella pääkaupunkia, joten olen koneella varmaankin vasta sunnuntaina.
Miehellä viimeinen työpäivä. Hurjan jännä aika alkaa, kun meistä tulee kaksi itse itsensä työllistävää työntekijää. JAiks.
Rohkeasti menemme kuitenkin katsomaan sohvia, kerranhan täällä eletään ja kai kaurapuurollakin elää.
Voi vatsatautista tiiviiä ja Lempin perhettä sekä muita kipeitä. Voikaa paremmin,
Kukkuu
Ja eikun auton nokka kohti Pohjanmaata. Kaverin häät huomenna. Aavis, on mukavaa nähdä taasen! :-)
Lila75
Kiitos mahataudin häädöstä,meillä tehos....terveitä ollaan!!!!! Vähän ärsyynnyin eilen miehen " hoitoon" kun yritti koko aamupäivä häätää mua lepäämään yläkertaan,jotta ite ois saanut sohvan käyttöön,pöh.
Tuntuu tosi kivalta kun on taas voimissaan ja poikakin reippamman oloinen. Meillä muuten mennyt 4-5 yötä ilman yömaitoa,ihan itsekseen,taudeista huolimatta,käsittämätöntä. pakko pitää nyt tästä uudesta tavasta kiinni.
Kiva Lempo et teilläkin ollaan parempaan päin menossa,hurjalta kuulosti ripuloininn määrä Pönskyllä,hienoa et selvisitte kotihoidolla.
Alli,miellä on Vilho potenut kaikkia hampaita tosi paljon,erityisesti kun 4 poskihamamsta tuli kerrallla!!!! Kulmahampaatkaan ei olleet niin hankalat kuin poskihampaiden teko. Kurjinta huonoissa öissä on tosiaan se jos jää itse valvomaan,pystyiskö teillä mies hoitaan viikonloppuna yhden yön site et ite menisit vaikka korvatulppien kanssa toiseen huoneeseen nukkuun ja saisit uettomuuskierteen katkaistua? Unilääkkeetkin on ok,hankalan kierteen katkaisuun.
Meillä mies on nukkunut aina silloin tällöi pojan kanssa kun on ollut useampi hankala yö,viimeksi yllättäen poju nukkuikin miehen kanssa läpi yön ja sen jälkeen ei ole heräillyt 5 yöhön,mikä meidän ennätys,kipii...ja kyllä mies on polleana.
Amysah,hih taitaa meilläkin uhma asustella vielä kotinurkissa,odotellaan sen leviämistä ulkomaailmaan.
Ynis,suosittelen viinipulloa ja hyvää ruokaa viikonlopulle,olet ansainnut!
tiivii ja pikku-V
paljonko maksaa korvakuumemittarit? mistä sais edullisesti?
Lilalle mukavaa matkaa ja juhlia,vaikket taida olla kuulolla enää.
tiivii
Meillä on pari parempaa yötä takana. Ei ole tarvinnut kanniskella, vaikkakin herätyksiä on ollut useita. Itsellä on ainakin parempi olo. Tämä mammaraato alkaa hahmottua taas ihmiseksi. ;) Valvojille lähetän paljon jaksamista ja voimia. Olette ajatuksissani!
Eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6471073&p=2&mpage=3&tmode…
Tuuliinan uutisia odottelen. Tulipa mieleen, että minulla ei ole mitään tietoa limatulpasta. Sellaista en viime raskaudessa havainnut. Vedetkin meni vasta, kun alkoi sairaalassa sängyssä ponnistuttamaan (noin huudahdin kätilölle, kun epiduraalia tungettiin selkään). Supistukset puolestaan tuli liiankin tutuiksi. Monta kuukautta etukäteen kipeidenkin kanssa elelin öin ja päivin ja silti vaan yli la:n mentiin. Jännä muuten miten aika kultaa synnytysmuistot kipuineen. Sisko viime aikoina on paljon kysellyt synnytyksestä ja kivuista ja niin sitä kaiholla muistelee.
Tomera: Hienoa, miten kivuttomasti iltamaito jäi teillä pois. Mukavaa lomaa!
Tiivii: Mukavaa, että tauti alkaa olla voitettu.
Lempo: Toivottavasti teilläkin helpottaa jo. Jaksua!
Sairastupiin jaksua!
Mummolaan lähtijöille hyvää matkaa!
Nöösä matki eilen ensimmäistä kertaa eläintä. Minä ammuin ja pidin pehmolehmää kädessä ja Nöösä matki. Suloista.
Niin suloisia juttuja on kaikilla syysmammojen lapsosilla. Ihana lukea ja hymyillä niille.
Kukkuu: Rohkeutta ja intoa toivotan!
Viikonloppuna on raksalla työmiehiä muutamia, joten aika kuluu ruuan laitossa ja kuskaamisessa. Tänään pitäisi kodinhoitohuone tapiseerata lasikuitutapetilla ja maalatakin viimeistään huomenna aamulla. Perhosia pääsen pian sabluunan avulla töpöttelemään. Ihanaa, terapiaa. =)
Kaikille hyvää ja iloista viikonloppua!
-Mimmuli ja Nöösä
Minäkään en varmaan ehdi pinoutua ennen sunnuntai-iltaa tai maanantai-aamua. Huomenna tulee meille yökylävieraita, ovat sunnuntaihin. Eli emännöidessä menee viik.loppu mutta siitähän mä tykkään :) Tiedossa hyvää seuraa, hyvää ruokaa (mies luvannut kokata). Ja varmaan se viinipullo korkataan myös meillä :)
Toivottavasti vaan tyttö sitten nukkuu ettei valvota koko huushollia. Onneksi nukkui hyvin viime yön!! Jee (*tuuletan kädet pystyssä*). Annoin myös yöksi panadolin ja nukkuin sitten OK aamuun asti. Ei siis yhtään heräämistä välissä. Ja näin ollen minäkin olen nukkunut. Ihanaa :) Nyt vaan käpälät ristiin että hyvät yöunet jatkuvat .. Tietty kun täällä tuuletan, niin ensi yönä taas valvotaan - joko mä tai tyttö :( Pessimismi nostaa päätään.
Kiitos Tiivii kokemuksen jakamisesta. Joo, olen entistä vakuuttuneempi että syy rikkonaisiin öihin ollut juuri tuo poskihammas. Mä olen nukkunut, muuten, jo pitkään korvatulpat korvissa :) Olen aika herkkäuninen ja herään helposti kaiken maailman uniääniin vaikka tyttö nukkuukin omassa huoneessaan eikä enää meidän kanssa. Mies tosiaan hoiti toissa yönä ne pari rauhoittelukertaa mutta kun mä heräsin siihen itkuun enkä saanut enää sitten unenpäästä kiinni. Argh, se on ärsyttävää!
Mutta enpä enää jankuta tästä :) Nyt mulla on taas parempi mieli kun on pitkästä aikaa hyvä yö takana. Olimme pitkään ulkona ja kävin ostamassa piristykseksi taas ihanan tulppaanikimpun.
Ja sitäpaitsi tämä mamma lähtee tänä iltana ulos. Tapaan pari ystävää ja lähdemme jonnekin istumaan iltaa, parille siiderille, tms. Heh. Saa nähdä kauanko jaksan olla ulkona .. varmaan alkaa nukuttamaan jo ysiltä. No joo, mutta on se silti piristävää lähteä muihin ympyröihin ja viettää IHAN OMAA AIKAA :)
Voikaa hyvin kaikki!! Lilalle ja Aavikselle kivaa hääjuhlaa! Ja minäkin olen sitä mieltä että Ynis on ansainnut sen viinipullon :)
Alli
Mies lomailee. Siispä meitin keittiön seinään on ilmaantunut tämän aamupäivän aikana kaakelit. Näyttää hienolta :-). Nyt mies ja pojat lähtevät hiihtolenkille, saa mies vähän oikeastikin lomailla ja tehdä muutakin kuin remonttia. Olisi itsekin mukava käväistä hiihtolenkillä, mutta päätä vähän särkee vieläkin joten en taida jaksaa. Perhana näitä qkautisia, päätä särkee monta päivää eikä Panadol auta. Burana ei mulle sovi enkä voi muuta ottaa imetyksen takia.
Avasin laihispinon toiselle puolelle, kaikki ylimääräisistä kiloistansa eroon pyrkivät mars sinne! ;-)
Nyt Lilliä väsyttää, täytyy mennä paijimaan.
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Minä olen totaalisen kyllästynyt ja ärsyyntynyt, joten ottakaahan vastaan kunnon valitus. Älkää siis kaikki hävitkö mummoloihin, ettei kenenkään maljasta lopu tila kesken ja saa lastia syliinsä saakka:)
Jos alottais aamuista. Herään aina tosi väsyneenä, vaikka periaatteessa unta takana noin 8h. Lapset alottaa härdellin heti. Olen kyllästynyt siihen, kun esikoinen aina vänkää miehelle ensin, että äiti tulee, kun mies menee hakemaan aamulla tyttöä pesulle! Ulkovaatteiden pukeminen on myös oma show. Jos esikoinen antaa pukea, niin pikkurinsessa varmasti roikkuu sylissä tiellä. Kiljumista riittää! Aamiainen pikkurinsessan kanssa menee yleensä ok, mutta olen siihenkin kyllästynyt, kun kaikkea pitää näytellä ja saada pöydältä syödessään.
Siihen olen erityisen tympääntynyt, kun aamupesulle mennään ja varsinkin jos on kakka, niin todella mukavaa kirkuvaa ja rimpuilevaa pientä yrittää viedä pesulle. Ärsyttää, kun hammasharja pitäis olla kädessä aamusta iltaan. Joka kerta tulee huuto sen takia. Pukeminen on huutamista, oli ne sitten sisävaatteet tai ulkovaatteet. Ärsyttää uloslähteminenkin tosi paljon! Ärsyttää kiljuminen sillä aikaa, kun itse olen aamulla suihkussa.
Ärsyttää, kun olen aina hiestä märkä ennen, kun päästään ulos täältä. Ärsyttää, kun pikkurinsessa roikkuu puistossakin mussa kiinni tai kaupassa sulkee silmiään ja vierastaa kaikkia. Hermot menee, kun huuto alkaa päiväkodin portilla jo ja jos esikoinen ei ole puettuna, niin sitähän saa kuunnella sitten koko ajan. Kauheaa on myös, kun lähdetään kävelemään kotiin päin. Ärsyttää, että esikoista saa raahata mukanaan.
Kyllästyttää tarpoa rattaiden kanssa hiki päässä ulkona edes takas, vaikka yhtään ei huvittais. Joka kerta on paita läpimärkänä hiestä, kun päästään kotiin. Sitten hikisenä riisutaan vaatteita kärsimättömiltä kiljuvilta lapsilta. Esikoinen ei tietenkään halua itse riisua! Ulkona tympii, kun pitää joka auton, bussin, lumiauran, lentokoneen ja minkä tahansa kulkuneuvon nähdessä hokea niitä pikkurinsessalle. Myös kotona jokainen lentokoneen ääni pitää selvittää. Kyllästyttää hokea samoja kuvia samoista kirjoista päivästä toiseen.
Ärsyttää, kun ei päivälläkään oikeasti saa levätä ikinä rauhassa. Ärsyttää aina samat lasten leffat joita esikoinen kattoo iltapäivällä. Ärsyttää väsyneenä hakea pikkurinsessa päikkäreiltä ja ruveta heti syöttämään välipalaa ja viihdyttämään. Tympii keksiä ruokia ja raahata niitä kaupasta aina!
Tympii koko ruokailut joiden sujumisesta ei koskaa ole takeita, varsinkaan esikoisen kohdalla.
Hermot menee, kun aamusta iltaan pitäis olla duracellina tekemässä koko ajan jotain iloisena! Lapset kiljuu joka asiaa ja kaiken pitäis sujua ilman kommelluksia ja vastoinkäymisiä ja just niin kuin he haluaa.
Ärsyttää, kun joku aina keskeyttää, esim. äsken anoppi joka toi koiran kotiin!
Ärsyttää, että ajatus keskeytyi, niin että turha oikeastaan jatkaa enää (hyvä teille:). Eiköhän tää asia jo tullut aika selvästi.
[size=4]MUA ÄRSYTTÄÄ! OLEN RÄTTIPOIKKIVÄSYNYT![/SIZE]
[color=red]KIITOS RAKKAAT MAMMAT! En ymmärrä miten osaisin sanoa tarpeeksi selvästi sen kuinka paljon teidän olemassaoloa todellakin arvostan![/color]
Olo helpottui jo. Mietin kotimatkalla äsken, että parempi lienee purkautua tänne, kun miehelle kuorma ois voinut olla jo vähän liikaa. Tai sitten ois tarvinut jättiläiskokoisen kaarimaljan:) Toivottavasti teillä riitti maljat tähän purkaukseen:)
Tiedättekö mitä? Minä osaan kuitenkin nauraa itselleni ja tilanteelle, vaikka nytkin tekis mieli enemmänkin itkeä. Minulla on ihana perhe ja kädet haisee koiralle jota juuri rapsutin, kun sain takaisin kotiin taas:) Hilu, ois tarkotus kokeilla heti sun ihania täytettyjä patonkeja tänään! Ja ei kun sitä viiniä seuraksi! Nams:)
Oisko kenelläkään muulla huomenna mahdollisuutta vapaa-aikaan? Haluaisin tehdä jotain ihan yksin, mutten tiedä mitä tekisin:) Mieskin on ihan suotuisa ajatukselle. Jos näkis tän purkauksen, niin en tiedä mitä ajatteliskaan:) Hui:)
Vielä täytyy sanoa, että itse olen todellakin osani valinnut enkä raskaaksi tullut ihan heti, joten en todellakaan vaihtaisi lapsiani mihinkään, vaikka tätä arkea ihan mielelläni vähän helpottaisinkin:)
Ai niin, tää ei ehkä ole edes pelkkää kyllästymistä, vaan inhottavaa PMS-oireilua! :( Tätäkö sekin tulee taas olemaan joka kerta, höh!
Nyt lopetan ja menen syömään Saarioisten porkkanakeittoa:)
T: Ynis
Näin on taas viikko mennyt ja saapunut sen parhaimpaan päiväänsä. Huomenna on työilta, se harmittaa jo etukäteen.
Ihanaa Mimmuli, että jo vähän parempia öitä ollut teilläkin. Toivottavasti jatkuu vähintään samanlaisina yöt!
Meidän pelastus on näköjään ollut iltapuuron vaihto riisiin. Kaura valvotti. Nyt meillä nukutaan yöllä. Ensi yönä tuskin, kun nyt tänne tulin tuuletteleen... Tänään herättiin puoli 8. Ihanaa. Ihan sopiva aika herätä, jos menen itsekin ajoissa nukkuun, kuten yleensä teen.
Käytiin MLL:n perhekahvilassa kaverin kanssa lapsinemme. Kivaa oli ja Onni on niin reipas siellä. Ekalla kertaa oli ihmeissään ja itkeskeli mun perään. Nyt kun osaa kävellä, menee muiden mukana - tai seassa. Välillä käy sylissä tai vieressä ja taas mennään. Mutte enimmäkseen leikkii yksin. Kaverin pojat leikki keskenään (tietysti ovat tottuneetkin siihen), Onni väistyi takavasemmalle omiin puuhiin. Suloisen näköinen äiti poika:)
Kauhean korkeat odotukset mulla tän illansuhteen. Ihan vaan siksi, että on tän viikonlopun ainoa vapaa ilta. Tekis mieli Yniksen tapaan korkata viinipullo mutta en tiedä sitten.
Onnea Tomeralle iltapullosta irtipääsyn johdosta:) Tai siis Idalle. Mä mietin kans, että vois yrittää sen jättää pois. Maitoa Onni saa kuitenkin riittävästi kun juo nykyään ruualla niin hyvin maitoa. Niin ja puurot tehdään maitoon. TOimii vaan niin hyvin rauhoittavana tekijänä tuo pullo...
No nyt katkesi ajatus. Jotain piti vielä sanomani. Ainakin sanon, että hyvää viikonloppua koko porukalle! Toivottavasti tulee hyvät ulkoiluilmat!
T-P
Moi
Taitaa tulla hiljainen viikonloppupino, on niin moni liikenteessä. No, enpäs taida itsekään keritä koneelle, vanhempani saapuvat aamulla Mottia hoitamaan ja me mennään sinne häihin tosiaan. Vähän hirvittää, kuinka saavat hulivilin nukkumaan ja nenäkin on alkanut pahimmoillaan vuotaa:/ Korvat onkin olleet kuukauden terveet, toivottavasti tämä ei ole maanpinnalle tipautus. Pessimisti täälläkin, tosin realistiksi itseni useimmiten luokittelen;)
Eilen purin tuntojani, viimeiset viikot on olleet sellaisia, että olen päässyt vain kerran viikossa liikkumaan. Minä kun niin elän liikunnasta ja olen tosi paljon siedettävämpi persoona, niin....Miehen ajan ovat vieneet työt ja pääsisin lähtemään vasta kello 19-20, silloin ei enää viitsi, kun yritetään tätä nukahtamiskuviota parahtaa. Tänään mies meni sitten töihin vasta puoliltapäivin, minä kävin hiihtämässä ja kaupassa. Onkin ollut ihana olo, täytyy varmaan alkaa siirtymään edes kerran viikossa aamuliikuntaan. Jos olisi tilaa, hankkisin kotiin crosstrainerin tai juoksumaton, mutta viimeistään sitten kun menen töihin ja on lisää tilaa. Mutta ajatelkaas, ensi talvena voi jo näitä taaperoita alkaa opettaa hiihtämään ja luistelemaan. Minä jo oikein odotan! Niin, pieni AOS, lapsillekin sitten ehdottomasti pitää ostaa kunnon monot ja sukset, ei mitään karmeita remmivehkeitä, jotka irtoaa minuutin välein. Sellainen pilaa ilon koko hommasta. Noinkohan niitä enää myydäänkään?!
Öhöm, niin pieni toteamus vielä noista hiiristä, että maalla ne on hiukan eri asia kuin kaupungissa. En minäkään niistä sisällä tykkää eikä meillä ole esim. likaista niin, että ne tänne työntyisi sen vuoksi. Asutaan vaan aivan pellon ja metsän välissä, jolloin kylmän ja sateiden saapuessa ne pakkaa sisälle. Näin on käynyt myös kavereiden uusissa taloissa, tosin vanhoissa taloissa on jo enemmän kaikkia soppia mistä mahtuu sisään. Meillä hiiriongelma torjuttiin parhaiten elektronisella karkottimella, mutta tänä syksynä myös jonkin verran myrkytettiin välikattoa ja varastoa. Siinä on vaan se paha puoli, että puolitokkuraisia hiiriä voi hoiperralla vaikka missä ja kun ne kuolee esim. välikattoon, hajuhaitta on jonkin aikaa mahdollinen. Meillä onneksi vain saunassa. Myönnettäköön että ensimmäinen hiiri havainto sisätiloissa oli karmea järkytys, en moiseen kaupungissa ollut tottunut, mutta lintuja ei meillä ruokita nyt eikä tulevaisuudessa.
Muuten, tuli vielä mieleen, että kun minä olin vauva ja asuimme Espoossa, äitini oli yksin kotona kerrostalossa ja kuuli outoa rapinaa roskiksesta. Sinne oli noussut rotta pitkin ilmastointikanavaa. Yök. Samoin sinne löysi tiensä naapurin karannut marsu.
NO niin, niinkuin voitte päätellä, aihe on minulle hyvin läheinen:D:D:D
Jaksua kaikille työssäolioille ainakin Tuttis, Saamuska, Tea...onkos vielä muita? Mietin aina teitä kun marisen jostain liikunnan puutteesta ym. , ei varmaan paljoa tee mieli lähteä mihinkään enää kun kotiin pääseen. No, kotona olo onkin helppoa, kun voi marista tyhjänpäiväisyyksistä:)
Kukkuu: Onnea tulevaan! Meidän haave ja tavoite on tulevaisuudessa tehdä kummatkin töitä kotona muutamankin yrityksen puitteissa. Toivottavasti joskus siihen päästään, vielä ei uskalla, ensin otetaan vielä vähän lisää lainaa:D
Aavis ja Motti
Pystyn vain kuvittelemaan, millaista härdelli on kahden saati useamman lapsen kanssa. Jaksua tähän päivään. Lopussa tuli jo hymy huulille, kun hengästymiseen asti luin ja luin ja sitten sun olo jo helpottikin:)
Jotain tuttua tuossa oli. Kyllä joskus voi kyllästyttää itseäkin, kun päivästä toiseen samat asiat toistuu samassa järjestyksessä, samat hauvat selitetään Onnille ja auton pärinät myös. Toisina päivinä nuo tutut ja turvalliset rutiinit ottaa sitten niin päähän, ettei mitään määrää.
Tätä se on, tämä ihana kotiäidin arki.
T-P
Tuulinalle on syntynyt tyttö vaavi.
Tässä linkki helmikuisten pinoon. Sivulla 4 -sitruuna- kertoo asiasta:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6480070&p=1&tmode=1&smode…
(toivottavasti linkki toimii). Oli ihan pakko käydä helmikuisetn pinossa vakoilemassa.
Jatkan kohta enemmän.
Öttis, Veeti ja masutoukka rv 12+2
Hmm, mitähän mä osaisin sanoa, että susta tuntuisi edes hivenen paremmalle. Ihan jos olen todenmukainen, sun teksti sai kyllä nauramaan, ei siksi että en välittäisi ja ymmmärtäisi, vaan siksi että ajatukset kuulosti varsin tutuilta.
Viimeksi tälle viikolla hoin miehelle, että olen kyllästynyt, kun aina kaikki toistuu samaa huutokaavaa: vaatteiden puvussa niin aamulla kuin ulos, samoin pesut, jne. Itse mietin, että joskus tähän vaan kyllästyy, mun mielestä oikeutetusti, että päivät on niin samanlaisia. Toisaalta rutiini pelastaa monena huonona hetkenä, mutta joskus tekisi mieli vaan mennä ulos ja ajaa kohta uusia seikkailuja:) Harvoin kenenkään työpäivä kuitenkaan on täynnä täysin samanlaisina toistuvia probleemia, tai jos on, niin minä ottaisin ainakin loparit.
Itseä on helpottanut toisinaan se, että en edes yritä. Jätän kaiken muun tekemättä ja makaan vaikka Motin vieressä lattialla kun hää leikkii tai leikimme yhdessä. Sinulla voi olla joku oma tapaa antaa jotenkin asioiden vain olla.
Voisikohan olla, että kun olet ollut sen verran pitkään jo kotona, kaipaat vaan jo jotain muuta?
Öh, Muuta fiksua en osaa sanoa, muuta kuin toivotella voimia ja kertoa, että kaarimaljoihin mahtuu vielä varmasti!
Aavis ja MOtti
T-P.n kanssa ehdittiin laittaa viesti samaan aikoihin.
En taas oo ehtinyt kirjoitella, mutta joka päivä olen kyllä pinot käynyt lukemassa. Nyt Veeti on päikkäreillä ja on aikaa kirjoitella. Heti kun Veeti tosin herää ja mies tulee töistä niin lähdetään kauppaan. Kyllä tää kotiäidin elämä muka välillä on kiireistä =)
Kylläpä monen syyslapsoset puhuu paljon. Meillä Veeti ei kyllä kovin montaa sanaa sano. Enemmän vaan keskittyy kiipeilyyn, juoksemiseen ja kaikkeen muuhun kuin puhumiseen.
Veetillä on tullu nyt vaihe että tulee hakkaamaan mua tai miestä ja päällänsä hakkaa myös. Kovasti pitää noita kitkeä pois. Sattuu ihan kiitettävästi kun tänäänkin tuli ja hakkas päällänsä mua suoraan nenään.
Tiivi kyseli korvakuumemittarista. En tiedä mitä ne nykyään maksaa. Ton meijän ostin n.4 vuotta sitten ja sillon se tais maksaa hieman alle 50e. Meillä se on kyllä kokonaan jäänyt käyttämättä, oli hieman turha ostos minulta.
Omaa napaa. Väsymys jatkuu ja pahoinvointikin vielä jonkun verran (siihen alkaa jo olee aika tottunut). Keskiviikkona oli ensimmäinen lääkäri käynti ja vaavin sydänäänet saatiin kuulumaan, ihanaa. Tiistaina ois kättärillä ensimmäinen ultra.
Nyt syömään. Koitan taas ahkerammin kirjoitella.
Öttis
Ja minä kun luulin, että pääsen ekana Tuuliinan kuulumiset kertomaan. Lämpimät onnittelut koko perheelle! Varmaan Tuuliina ne löytää täältä :)
Ynis. Ei hätää. Tänne onneks saa kaataa kaikki ja muakin rupes ihan huvittamaan, että mietit miestäkin. Pitäisköhän mun rueta nurisemaan enemmän, jos ei sitten miehelle tarviskaan. JAKSAMISIA ja rentouttavia illanviettoja tai muuta joka helpottaa!
Sakemannipenni. Kirjoita rohkeasti vain, jos sulla on syksyllä 04 syntynyt taapero tai muuten asiaa meille!
Pekka heräs päikkäreiltä. Palailen.
Kivoja reissuja niille, joilla on tiedossa!
T@hti
Tulin kurkkaa onko täällä ketää..
jatu