*PERJANTAITA SYYS-04VÄKI* :-)
Kommentit (51)
Meillä mies on parempi:
Hermojen hallinnassa
Kakkavaipan vaihdossa
Ajamaan autoa ja laittamaan lapset penkkeihin kiinni=)
Selvittelemään kaiken maailman asiat milloin missäkin virastossa(vaimo kun varmasti huutaisi pää punaisena miksei asiat hoidu,eli liittyy taas hermoihin...)
Muistaa kertoa että RAKASTAA minua,meitä kaikkia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Väsyttää täälläkin aamuinen kuskaaminen ,joka ikinen arki aamu,esikouluun.Puoli 9 pitäis olla paikalla.Ja kiire takaisin kotiin,lähettämään koululaisia.Milloin 2 nuorinta mukana ja milloin uskallan jättää isompien hoivaan hetkeksi(nykyään harvoin kun pieni on hyvin tapaturma hakuinen).
Odotan innolla kesän alkua kun esikoulu loppuu ja tietää minulle vuoden taukoa kuskaamisissa,kunnes taas nelkku aloittaa esikoulun.
Meillä ollaan terveinä.Pikkasen 1,5v nla oli eilen.Pituutta 72cm ja painoa
11.150g.Tasan 30 cm tullut syntymän jälkeen pituutta varteen.
Nyt hullun mylly yltyy ja aika laittaa lapset nukkumaan.kirjoittelun välissä jo vetäisin kebabin nassuun ja nyt on täysi olo=)
Tervehtymistä sairastupiin ja jaksamista lasten kuljettamiseen ja yleisesti arkeen.Kaikille,tasapuolisesti!!!!!!
L+5
Mies on parempi(myös meillä): Hermojen hallinnassa, hellyyden ja rakkauden osoittamisessa(varsinkin vaikeina hetkinä), kylvettämisessä, hampaiden pesussa, leikeissä(ovat paljon mielikuvituksellisempia ja mies viitsii keksiä kaikkea kivaa), laulamisessa, laulujen ja lorujen keksinnässä(harmittaa kun ei ole tullut kirjoitettua kaikkia ylös). Hmm, onhan noita, pitää varmaan näyttää sillekin tämä lista, kun juuri äsken kerroin kaikki mikä on huonosti. Tuli taas kotiin puoli kahdeksan:/
Niin, ennen kuin jo kerkiän aiheuttaa paineita kaikille:) niin todettakoon että se 2v tahtoi kyllä mennä isoveljen 3,5v perässä. Tajusin sen itsekin vasta ja sillähän on tosiaan valtava merkitys. Joten saas nähdä kuitenkin mitä siitä tulee:):) Tuo olikin uuttaa, että niitä suksia ei kovin pienille ole kunnon välineissä. Onpas typerää! Luistimia sen sijaan olen nähnyt kokoa 23, olivat sellainen lasten malli, liekkö sitten hyvät.
Ynis: Karkea motoriikka on peruste kaikelle muulle kehitykselle. Karkeamotoriikan taso vaikuttaa siihen, mitä lapsi voi oppia ja omaksua esimerkiksi hienomotoriikan, kognitiivisen kehityksen jne. suhteen. Mutta tietynlaisesta kömpelyydestä ei kannata huolestua, jos muuten karkemotoriikka on ikäisen tasolla. Minä olen itsekin varsin kömpelö ja siskoni ei koskaan oppinut kuperkeikkaa, ihan normaalikansalaisia ollaan silti:)
Aavis ja Motti
Ei ole tullut tosiaan pinouduttua aikoihin, mutta teidän juttuja olen kyllä säännöllisesti lueskellut.
Uusia vaaveja on syntynyt, viimeisimpänä Tuuliina, Onnittelut! Ja kaikille muille vauvan saaneille onnittelut myös! Samoin plussanneille!
Meidän elämässä ei näytä onnen hetket irtoavan kovin helpolla. Kun Kepan hoidot loppuivat, huomattiin silmän punaisuus, josta huolehdittiin sitten viikonloppu. Tiistaina käytiin klinikalla, ja onneksi mitään pahaa ei löytynyt. No, siinä kun ehti sitten hengähtää ja ajatella viettävänsä ihanan loppuviikon ulkoillen ja kyläillen, niin Kepa sairastui ripuliin! Nyt sitten hoidetaan taas pientä sairasta typykkää. Tuntuu niin raskaalta, että eikö meille suoda edes yhtä päivää, joilloin voisi olla ihan ilman huolta ja iloita siitä, että ollaan olemassa. Itsellä rupeaa voimat loppumaan ihan kokonaan. Maanantaina pitäisi aloittaa työt, olen sitä kovasti odottanut, mutta liekö tässä sitten vielä itsekin sairastuu. Jotenkin on jo tyytynyt ottamaan vastaan kaiken p****n, mitä niskaan lapioidaan jatkuvasti. Sitä alistuu vaan ja tuumaa, että antaa tulla!
Vatsatautia näyttää olevan liikkeellä. Kepa ei toistaseksi ole ollut hirmu kipeä. Ripulia tuli keskiviikkona ja tänään. Kuumetta ei ole enää, oli kyllä pahimmillaan 39,5. Leikkiä on jaksanut, syönytkin jotain ja juonut maitoa. Toivotaan nyt, että suunta on parempaa. Nopeaa parantumista kaikkiin sairastupiin!
Tänään kyllä hermoja koetellaan täällä. Taas on bileet ja kai yläkerrassa. Mä en jaksa millään tätä enää. Kuitenkin pitäisi yrittää olla tässä läävässä niin kauan, että Kepa saisi olla samassa hoitopaikassa siihen asti, että otan sen sitten vauvalomalla kotiin. Mutta ei tätä kestä!!! Ehkä hoitopaikan vaihtaminen on parempi vaihtoehto kuin slummissa asuminen...?
No niin, neiti ei suostu nukkumaan. Ja mies poltii päreensä eli siirryn nukutuspuuhiin. Pitihän tuo arvata.
Terveisiä täältä,
Toivoo Ei-niin-positiivinen-Leppis ja Niin-söpö-mutta-kipeä-Kepa
Tsemppiä Ynikselle!! Ja Tuuliinalle isot onnittelut vauvasta!!
Mulla on alkanut orastava vauvan kaipuu mielen sopukoissa kolkuttaa, vaikka vauvakuumeinen en ollut ensimmäisen aikoihin varsinaisesti ollenkaan. Nyt takaraivossa on alkanut kytemään haave vauvasta, tosin vasta pieni niinkuin ajatuksen tasolla=) Onkos muita syysmammoja samassa henkisessä tilassa?
On ollut teitä ikävä, ne ken mut vielä muistaa.. Vaikka oonkin töiden aloittamisen jälkeen (lokakuussa) lähinnä taustaillut..
Aia
T-P. kippis vaan sinne!
Aavis, ei meillä huolta esikoisen motoriikasta olekaan. On vaan ehkä hieman kömpelömpi tapaus ja lähti liikkeelle suht myöhään. Mutta mieshän nauraa mulle ja minä itsekin, kun saunassakin olen kuin vapiseva mummo, kun könyän ylälauteelle. En todellakaan mikään vuorikauris:) Pikkurinsessa on huomattavasti liikkuvaisempi, vaikkei mikään superliikkuja olekaan.
Leppis! Kovasti jaksamista teille! Kuulostaa niin epäreilulta, että pikkuinen saa vielä vatsataudista kärsiä! Mikä on sun oma olo nyt?
Aia, kyllä sut vaan muistetaan! Kiva kuulla kuulumisia!
T: Ynis
Auringonpaiste taisi tehdä hyvää ainakin mun mielelle. Tuskin on vaikuttanut neidin elimistöön kuitenkaan vaikka siltä meinaa näyttää ;-) Nimittäin nyt näyttää omituisen hyvältä Sassan ruoka-asiat! Kunhan ei nyt tuu takapakkia kun täällä kerron...
Kirjoittelin siitä kauran probleemasta tossa aiemmin. No, tänään on sitten menny kaurapuurot (ja vielä riskillä Aamunhyvää...) aamulla ja illalla, täysin ok! Ette ehkä usko kuinka iso juttu se on! Tai ehkä uskottekin...
Täytyy tähän oikein luetella neidin tän päivän syömiset:
- aamulla 2dl " maitoa" ja annos kaurapuuroa
- aamupäivällä annos perunamuussia ja 2dl maitoa
- välipalalla purkki (!) luumusosetta, sisältää tapioka-tärkkelystäki
- iltapäivällä väliin 135ml maitoa
- päivällisellä satsi perunamuussia jossa seassa possuakin (!) ja jälkiruoaksi purkillinen muksu-päärynäsosetta (ku ei suostunu muuten lähtee pöydästä!!)
- iltapalalla annos kaurapuuroa
- unille mennessä 2dl + 135ml maitoa!!!! ei tullu uni tolla 2dl:llä......
Tää on oikeesti ihan käsittämätöntä!!!!
Eilen annoin maissinaksujaki kauheen satsin, eikä mitään tullu. Aiemmin ne ei oo sopinu... Nyt neiti huutaa kaapille niiden perään ;-)
Toivon tosiaan ettei tästä rysähdetä alas rajusti. Peukut on kyllä tosiaan pystyssä...
Syy miksi uskalsin alkaa ottaa hieman vapaampaa linjaa on se ku olin sunnuntaina kaverilla kylässä ja Sassa kerkes ottaa pikku-pikku huikan tavallista maitoo eikä tullu mitään oireita!! Aiemminhan Sassalla on veikan pusustaki noussu urtikariaa...
Olin tänään hieronnassa. AI että teki ihanaa. Kampaajalle olis vielä pakko päästä. Juurikasvua ihan liikaa ja leikkaus ihan yli-kasvanu. 2kk sitten kävin viimeksi ja se on " pikkasen" liian pitkä väli tälläsellä suht lyhyellä tukalla.... Karmee, jos suoraan sanon...
Huomenna mennään koko perhe picnic-risteilylle. Lähtee puolilta päivin ja tulee illalla 8maissa takas. Ihanaa ku ei tartte raahaa koko omaisuutta mukaan ku ei yötä oo...
Vielä kilo-asiaa. 3 viikkoa ja 4,5kg oli lähteny. Enpä tiiä alkaako nyt takuta mut sit täytyy kiristää tahtia vaan. Huomenna aion kyllä herkutella laivalla, olis ihan hullun hommaa maksaa ja sit nirsoilla laihiksella....
Nyt tuli vaan tätä omaa napaa. Oon miettiny miten tän mun piirtäis.
Olisko d( . )b Tosta puuttuu kyllä kaikki vekit ;-) Ja niitä on...
Mukavaa viikonloppua kaikille! Pinoudun kun kerkeen.
Ynikselle ja kaikille muillekin tarviville jaksuja!!!!!!!
Kerppu ja ipanat
Toi piirros kapeni ihan laihaksi.
Tässä uus yritys.
d( . )b
Paksu-Kerppu
Mihin ne välilyönnit katoaa???
Outoo...
Terkuin kuitenki Paksu-Kerppu
Monta kertaa nimimerkiksi tekstin loppuun on meinannut tulla Ynsi ja nythän se näkyy olevan tulla yhden jutun lopussa:)
Jatulle piti patongista kirjottaa jo monta kertaa. Eli esipaistettu patonki halkaistuna, pinnalle hieman oliiviöljyä, valkosipulia ja basilikaa (maun mukaan muitakin mausteita). Sitten kalkkunaleikettä, juustoa (mozarellaa, emmenthalia tms.) ja tomaattia. Päälle laitoin vielä mustapippuria. Sitten kansi päälle ja uuniin paisto-ohjeen mukaan. En kyllä osannut tehdä yhtä hyvää kuin Hilu eilen, mutta oli hyvää kuitenkin! En muistanut tarkkaan mitä Hilu oli laittanut täytteeksi:)
T: Ynis
Huomenaamulla lähdemme reissuun. Anoppi täyttää 70 vuotta, joten viikonloppu meneekin sitten siinä.
Leppis: onneksi ei punaisuus Kepan silmässä ollut vakavampaa. Toivottavasti mahatauti pian helpottaa. Kepalta nyt hus kaikki pöpöt pois!!
Olipa mukava, että piipahdit aia. Öttiskin vilahti yht´äkkiä :)) Ihanaa, uusia vauvoja syysmammatupiin :D Tuuliinalle vaaleanpunainen nyytti.
Mies osaa minua paremmin: värjätä hiuksia (nimim. juuri äsken uuden värin hiuksiinsa saanut), pärjää vähemmällä unella (=jaksaa herätä yöllä Antsan kanssa), ajaa autoa (pakko tunnustaa), tehdä ruokaa (täytyy ainakin väittää niin..selviää vähemmällä kokkaamisella ;)), kertoa tunteensa, hassutella ja avata tiukat purkit ;)
Aamulla matkaan siis. Mies tekaisi iltasella pari voileipäkakkua. Sisaruksensa tekevät muut tarjottavat.
Mukavaa vikkonloppua, tavataan ensi viikolla ainakin!
Saamuska kera kohta vielä pohjoisempaan pyrähtävän pesueen ♥
No pääasia, että pino pysyy pysyssä:D
Ynis, minä ainakin voisin ottaa lasillisen sitä sun viiniä!!! En itse sitten käynytkään sitä ostamassa, tosin siideriä ostin. Leffailta tiedossa, vuokrattiin Flight Plan. Joten siis virtuaalista kupin kippaus kaveria täältä löytyy:)
Mitä mies tekee paremmin kuin minä? Ruokaa. Jos lapsenhoidosta puhutaan, kylvettäminen on aina ollut sen heiniä, tosin nyt minäkin kylvetän toisinaan, kun ei tarvi Onnia pidellä, kuten vauvana. Vaikea muuta keksiä, omalla tavallaan tekee monta asiaa hyvin, joissain olis toivomisen varaa..heh heh.
Nyt en keksi enkä ehdi muuta. Taidan mennä tekeen iltapesuja Onnille, joka ihanasti kaivoi hoitolaukusta auton mallisen kirjan, kantoi sitä ja sanoi kiija. Jaahans, haki sieltä myös matkalelun, eli noita pinottavia kippoja, joita meillä on kahdet.
Mutta silti päätän raporttini tähän. Minäkin joskus mietin, mitä kuuluu mm. Primaveralle, Haisulle (samana päivänä syntynyt tyttö hänellä, kuin ONni on), Porchelle ja vaikka kenelle, joiden nimimerkit ei edes tule nyt mieleen.
Ja sitä Mersun lakkoa odotan loppuvaksi.
T-P