*PERJANTAITA SYYS-04VÄKI* :-)
Kommentit (51)
Tosiaan miestä ajattelen ja samalla myös itseäni. Haluaisin valituksen sijaan päästä nauttimaan viikonlopusta ja miehen läsnäolosta. Tahtoo miehen kainaloon! Sitten kun mies tulee, niin en varmaan osaa taas mönkiä sinne kainaloon (ikään kuin lapset edes antais!).
Luulen, että pms on suuri syy mielen herkkyyteen tällä hetkellä ja jotenkin tää yh-aika on ollut todella rankkaa verrattuna normaaliin.
Aavis, meillä on ollut kämppä siivoamatta 2 viikkoa:) Keittiön lattia paksun töhnän peitossa kohta (Jatu sais sydärin!) :) Pnla peruuntui aamulla, joten anoppi ei tullutkaan eikä mun " tarvinut" siivota vieläkään:)
T-P, se huumori auttaakin, eli saa nauraa purkaukselle! Sen takia sen oikeastaan kirjoitinkin. Kai tarkoitan sitä, että huumorilla nää asiat on lopulta pakko ottaa, tai eihän tästä tule mitään.
Mies on muuten flunssassa, joten mahtaa olla hyvää seuraa. Avatkaa siis muutkin vaan ne viinipullot ja tulkaa kilistämään mun seuraksi illalla:)
Tuntuu, että mies on joko matkoilla, tai sitten flunssassa ja lähdössä reissuun, tai sitten tullut juuri matkalta ja flunssassa.
Allille piti myös sanoa, että minä olen kohta nukkumisongelmien mestari:) Parhaiten mulla auttaa, jos mitenkään pystyn hyväksymään unettomuuden. Jos siis pääsen eroon siitä stressistä, että jos en nukukaan. Koitan siis joskus miettiä, että näin sitä taas mennään sänkyyn pyörimään ja jos ei uni tule, niin sitten haaveilen yön omiani enkä ota siitä ongelmaa. Eli keinolla millä hyvänsä lakkaan miettimästä sitä tuleeko uni vai ei. Nukahtamislääkkeet on myös mun pelastus!
Viime yönä muuten nukuin alkuyöstä tosi sikeästi. Mulla ei ole aavistustakaan miehen kotiintulosta. Yhtäkkiä yöllä heräsin ja huomasin, että siinähän tuo nukkuu vieressä. Yleensä herään tosi herkästi ja odottelen milloin mies tulee (nyt tuli kai joskus puolen yön aikaan, eli ei kovin myöhään).
Tiiviillekin piti sanoa jotain, mutta en muistakaan. Palaan ehkä kohta. Paitsi pikkurinsessa taisi herätä uniltaan, höh!
T: Ynis
Meillä uusi otsakuumemittari. Vaikuttaa hyvältä, vaikka taaperoa onkin vaikea pitää paikallaan edes sitä muutamaa sekunttia jonka se vaatii. Taisi maksaa alle 50 euroa, oli Stokkalla kantistarjouksessa silloin. Noista korvakuumemittareista olen kuullut niin paljon huonoakin, että jäi aikoinaan ostamatta.
pikana Tiiviille korvakuumemittareista, meillä se ainakin näyttää joka kerta eri lukemaa, siis jos mittaan vaikka itseltäni 5 kertaa ihan peräkkäiun testausmielessä samalla tavalla lukemat voi vaihdella 36.3 - 37.3. välillä siis minuutin sisään mitattuna. En oikeen pidä luotettavana... Toki on helppo mitata rimpuilevalta taaperolta, kun tavallisella, myönnän.
Meidän ostettu muistaakseni Prismasta, oli kuitenkin kunnon merkkituote (en muista enää mikä).
sori, kiirettä pitänyt, en ole ehtiinyt palstailemaan ollenkaan. Mutta täällä taustalla aina välillä olen.
äk
Ynis:Hyvä jos helpotti vähän,mut lisääkin mahtuu!!!
Eilen kyllä vinkkupullon aukasin,mut jos hakis uuden?! Alkaako kuulostaa vakavalta? ;-)
Täytettyjen patonkien valmistus alko kiinnostaa..Ynis?hilu?Mitä niihin laitatte?
Mulla on nyt vähä parempi fiilis itellä,mut arkea rassaa monet ne mitä Ynis laitto...Aamulla pojalla aamupala ja vaatteet,syö ja pukee ite mut kokoajan hoputtaa..sit pue typy,poika tarhaa,kotii ja meille aamupala ja pysy rytmissä et typy herää ajoissa ja syö välipalan et saadaa poika kotii....Se on jotenki niin stressaavaa!!!!!!!Nii ite oon valinnu et poika käy tarhassa ja olen kotona ja hoidan lapsia jne.jne.
Tänää oli ihana ku kesken siivouksen pätin vaa et käyää ulkona!VAjaa tunti puistossa riitti, -10 ja tuuli mut typy touhus ja mä sain puoltutun kans vaihtaa pari sanaa...Si tultii ja syötii ja siivosin loppuu..lattiat on luututtu ja neurootikko voi hengähtää ;-))
Tarkotus ois nyt miehenkin kanssa vähän aikaa viettää kun poika on pois...saunoa aiotaa ku typy yöunilla,varmaankin huomenna..Jotain hyvää syömistä vois keksiä...EIlen kyl vedin viinin kans tryffeleitä..
Eipä nyt tainu muuta olla,täytyy käydä tuuliinan kuulumiset viel lukemassa..
jatu
Meil ostettu pojan vauva-aikana.Ihan pienellä ei mun mielest toimi hyvin,kai korvakäytävä niin ahas,mut kyl aikuisilla ja pojalla ihan ehdoton...En tiiä sit onko ihan 100% tarkka,mut näkee kuitenki missä mennää..Helppo ja tollenen vilkkaampikin sen ajan on paikallaa!!
jatu
Yrjöruikuli kyläilee yhä, vaikka pois olemme häntä yrittäneet vimmatusti potkia. Mies on taudissa nyt myös. Ja Pönksy-pienoinen yhä. Lapsonen oksentaa vieläkin muutaman kerran vuorokaudessa, ja tulosteet ovat vettä. Unien välissä jaksaa kuitenkin vielä leikkiä ja juo hyvin. Huoh. Haaveilen tavallisesta arjesta ja rutiineista. Ei muuta nyt.
**
Paitsi että hyvää päivää myös sakemannipennille.
Ja lämpimät onnittelut Tuuliinalle ja perheelle.
Minä taas täällä, kävin kanssa vakoilemassa ensimmäisenä kun aukaisin koneen, jokos Tuuliina on vauvansa saanut: Kovasti Onnea!( toivottavasti käy jossain vaiheessa täälläkin) Se on sitten seuraavaksi Lilan vuoro, eikös?!
Äsken yritin ottaa pienet torkut ja siinähän sitten niin kävi ETTEI äiti saa ottaa torkkuja, koko ajan joku kiukutteli tai teki jotain muuta mikä ei ole sallittua. Kyllä rupesi ärsyttämään, kyllähän ISI saa ottaa ja sitä ei häiritä. Meillä näköjään äidin pitäisi olla robotti joka jaksaa ja jaksaa.. Ynikselle voimia!
Kun nousin sohvalta ylös, niin oli niin ihanan hellyttävää kun Jade lauleskeli: " Nalle on puh" . Ostin syksyllä sille semmosen nalle puh veturityöntölelun, niin sitä musiikkia painelee ja leikkii muutenkin sillä ihan kamalasti, hyvä kun on semmoinen lelu mistä tykkää.
Meillä tyttö on nukkunut jo vuodesta lähtien omassa jatkettavassa sängyssä, nyt joulusta lähtien meidän sängyssä on ollut trafikkia, kumpainenkin tyttö tulee miltei joka yö meidän viereen( meidän sänky 120cm. leveä) eli ahdasta on, kaiken huipuksi meidän koiruus nukkuu sillon tällön jalkapäässä. Kiva heräillä neljän aikaan aamuyöstä kun ei pääse liikkumaan mihinkään suuntaan. Kaipa se olis isomman sängyn osto edessä. Nukkumaanmenokin on paljon hankalampaa kuin ennen, ennen riitti kun laittoi sänkyyn( pinnikseen) nykyään saan olla vierellä ja silitellä tai muuten tyttö " karkaa" sängystä saman tien, liian kova vauhti, ei malttaisi käydä nukkumaan. Muutamia kertoja nukahtanut syliin, on se niin herttaista kun toinen pyytää syliin ja siihen sitten nukahtaa. Suotakoon se pikku tytölle, kun se on se meidän viimeinen vauva. Kyllähän se viimeistään viisitoista vuotiaana menee yksikseen jo omaan sänkyyn.
Se siitä, Voi että kun tänään on ollut IHANA ilma, huomasin tossa kun olin pihalla ja ei tuullut yhtään niin KYLLÄHÄN se aurinko rupeaa lämmittää, toivottavasti samanlaiset ilmat jatkuisi ja että rupeaisi lumet sulamaan ja tulisi kevät ja sitten kesä. Mä oikein odotan kevättä kun tämä lumi ja kylmyys saisi jo loppua.
Jaahans, kello näköjään tikittää ja tämän robotin täytyy lähteä ruuan laittoon. Aurinkoista viikonloppua kaikille, Hyviä hiihtolomia( jos jollain on ne nyt alkanut)!
Pikkurinsessa söi eilen yhden nakin ja nyt kakkaa löysempää kakkaa jälleen. Samanlaista kuin silloin muutama viikko sitten. Muita pois jätettyjä ruoka-aineita ei olla vielä annettu yhtään. Mielenkiintoista, jos tollanen algeeria ilmestyy meidän perheeseen jossa yhtään allergioita ei ole vielä ollut. Saa nähdä. Onneksi oireilu on kuitenkin vain löysempää kakkaa, joten kovin pulassa ei tän asian kanssa olla.
Ynis, kyllä me jaksamme kuunnella. Ja jos joku ei jaksa, niin ainahan voi jättää lukematta. Tämä on siitä kivaa, voi valita jaksaako kuunnella kaverin murheita ;).
Aavis: olet kyllä eri repas, jos meinaat 2-vuotiaan opettaa luistelemaan ;). Meillä pääsee luistelemaan vasta 3 vuotias. Suksille saattaa päästä aikasemmin, jos oikeen kinuu :). Rehellisesti, Otso ei ollut viime talvena lainkaan kypsä hiihtämiseen eikä luisteluun. Lapset on kyllä erilaisia ja toiset liikunnallisempia.
Kyllä on kiva, että viikonloppu. Tällä viikolla oli kaksi yh-päivää, joten huomenna omaa aikaa tosi hyvällä omallatunnolla. Ynis, valitettavasti musta ei ole seuraa, ellet lähe salille :).
Hyvää viikoloppua kaikille.
Pilette
Onko teillä rota-virus? Kuulostaa kovin samanlaiselta kuin meillä vuosi sitten syksyllä. Ensin reilu vuorokauden mikään ei pysynyt sisällä ja sitten viikon ajan sellaista kerran päivässä oksentamista (illalla sänkyyn ;)). Aikuisilla vähän lievempi kuin Otsolla. Th mielestä vaikutti rota-vitrukselta. Tosin varmuutta ei ole, kun ei käyty missään testeissä.
Paljon voimia. Tosi kovalta kuulostaa. Toivottavasti pian toivutte.
Tyhmejä kysymyksejä: Miten rota testataan? Onko sillä mitään merkitystä, testataanko? Eli siis tehdäänkö asialle jotain, jos on rota? Vai onkos se rota vain niinku ihanaivan paha yrjöruikuli, jota kestetään kotona niin pitkään kuin lapsonen ei näytä ihan kuivahtaneelta? Meillä oli myös melko tarkalleen vuosi sitten samanlainen tauti. Muistaakseni Hip-sun tervehdyttävä loitsu auttoi lopulta ihan varmasti. Hiiiiip-suuuuuuuuuu......, aaa-puuuu-va..........:) Hhhmmmm. Eikös Hip-su teillä ollut rota silloin muinoin?
Täältä pesee. Tympäännyin miehelle eilen illalla. (Eli ei auta siinä mielessä, kun mesosin jo). Kun hän ei muista sanoa etukäteen menojaan saati merkata niitä kalenteriin, vaikka niin monesti oon pyytäny. Ja ei puhettakkan, että suunniteltais yhdessä sitä lomaviikkoa. Eihän hällä oo mitään tarvetta muualle päästä, kun saa jo alkajaisiks tehä sen Finlandiahiihtoreissun. Mä olin saanu sovittua pojan 6v neuvolan ja hammaslääkärin tiistaille ja lääkärin ja oman neuvolan torstaille. Ti piti olla miehellä lyhyempi päivä, mtta eipä ookaan tällä kertaa ja hän on kyllä tienny sen, mutta eii oo tullu puheeks. Terkka kun sanoi, että on hyvä varata tunti siiehn käyntiin.
No, torsataille olin suunnitellu, että vien pienemmät serkkuni luo ja silti mulla ois esikoinen mukana oman neuvolan ajan. Mutta sitte muistin, että stk:n vieressä on siltatyömaa ja joutuisin ajamaan aikmoisen lenkin edes takaisin. ja vielä kuulin, että lääkärissä menee ehkä muutama minuutti
Soitin iltapäivällä kolmen aikaan miehelle ja tämä lupasi lähteä kohta kotiin. Tiedän kyllä, että kohta on monesti pitkä aika, mutta tässä tilanteessa alkoi tosissaan ärsyttää, että tuli noin kahden tunnin päästä kotiin (matkaan menee 20-30min). Sitten alkaa kinuamaan mun puhelinta, että voi soittaa omaansa ja testata mikä puhelimessaan vois olla vikana, kun ei näytä aina nimeä, vaan numeron. Sitähän minä tässä olin odotellut, että tulee kotiin ja alkaa rämpätä kännykkäänsä! Olin muutenkin jo sanonut heti, että saa syöttää lapset.
Ensin hermostui mies, kun aloin jo jäkättää ja sitten meni jo hermot mullakin. Kävin koiran käyttämässä ulkona ja sain sitten lopulta sanottua selkeästi mikä ottaa pattiin. Mieshän ei voi sellaista tajuta! Kiva, kun itse vielä olin tehnyt niitä täytettyjä patonkeja ja salaattia, että saatais vähän nautiskella ja toinen on tollainen. Argh!
Mutta nyt ainakin puoliksi rauha maassa, vaikkei sinne kainaloon ehkä ihan heti tee enää mieli:)
T@hdellekin tsemppiä miehen kanssa!!!
Isäni pääsee luultavasti molemmilla kerroilla avuksi, että ei siinä mitään lopulta.
Mä kyllä väsyn noina kahtenakin kerhokertana, eli kyllä hvyin ymmärrän, että siihen välillä väsyy ja tympiintyy, kun joka päivä pitää olla kuskaamassa ja mennä aikatulujen mukaan.
Sitte tuo kuoroprojekti, jossa oon, meinaa mennä kovin vaikeaks. Harjoituksia kahdesti viikossa ja viheliäisinä aikoina. Ja mies ei siihenkään suostu mitään sanomaan, että miten se järjestettäis, että pääsisin. Tai siis, että kyllä hän voi mennä koko poppoon kanssa hiihtoihin yksinkin. Mua niin ärsyttää, kun tuo on ainut harrastus, joka mulla on ja pääsiäisenä sekin loppuu. Ja tietää, että pikkunelosen synnyttyä saan kyllä taas olla kotosalla. Oonhan mä suurimmaks osaks itekseni lasten kanssa, niin eikö mies voisi luvata nuo muutamat tunnit viikossa siitä huolimatta, että ne on munkin mielestä vähän huonoina ja tympeinä aikoina.
No, nämä on pikkuasioita. Ja taitaa enemmän tympiä tämä nuha. Limaa tulee niin multa kuin Pekaltakin eli koko ajan saa olla neniä pyyhkimässä ja juomassa ja sitte taas vessassa.....
No joo. Siinäpä sitä.
Toivottavasti Lempparin perheessä tauti helpottaa jo!
Korvakuumemittari meillä on Braun ThermoScan ja oon ollu siihen ihan tyytyväinen. 6 vuotta sitten ostettiin, mutta en muista mistä ja paljonko maksoi.
T@hti
Pile: Mä olen ollut jo riepas ja opettanut yhden 2v (oli elokuussa täyttänyt) luistelemaan ja hiihtämään. Sen motoriikka oli silloin huomattavasti kömpelömpää kuin Motin nyt, joten toistaiseksi kuvittelen Motin ensi talvena ladulle vievän. Meillä on myös kotona kaikki opittu pari vuotiaana ja itse olen ollut jo kisoissa 3v.
Ja tällainen pullamössö musta tuli!:D
No joo, siis tokihan en väkipakolla vie ja jos ei kiinnosta tai muuten ei vielä motoriikka takaa onnistumista, niin sit ei tietenkään:)
Aavis-idealisti ja Motti-parka:D:D:D
Lempille jaksua, kurjalle tosiaan kuulostaa!
Ja Ynis & T@hti: Parempaa selvyyttä marsilaisten kanssa!
Joko joku skoolais mun kanssa lasillisen viiniä? :)
Mies kylvettää lapsia, josta tulikin gallup mieleen.
Eli mitä teillä mies tekee sinua paremmin???
Meillä mies laittaa kylpyveden tarpeeksi lämpimäksi, ettei se heti kylmene, kun mun jäljiltä huomaan, että vesi on kohta jääkylmää. En vaan osaa laittaa aluksi tarpeeksi kuumaa vettä. Lapset kun kylpee kuitenkin pitkään nykyään.
Toinen selkeä asia on, että mies pesee lasten hampaat paljon paremmin. Mun kärsivällisyys ei riitä. Mies taas on tosi perusteellinen.
En tiedä onko noi mitenkään miehen suosikkihommia, mutta joka tapauksessa on niissä parempi kuin minä. Mies muuten myös laulaa ja viittoo esikoisen kanssa Nalle Luppakorvan unilaulun iltaisin. Se on niin herttaista, että sydän siinä sulaa, niisk! Puheterapautti meinasi tippua pyllylleen, kun esikoinen kerran näytti miten osaa laulaa ja viittoa sen laulun.
Mistä te ihmiset saatte voimaa urheiluun? Pilette, salillakin vois olla kivaa jos ei ois niin tumpelo ja huonokuntoinen. Jos vaan itsekseen käyn, niin tylsistyn äkkiä ja rupean laiskaksi. Tarvitsisin kuntosaliohjaajan joka tulee taas tajuttoman kalliiksi. Hiihto ei ole mun laji, vaikka kuka tietää jos siitäkin vielä vois innostua. Ladut löytyis aika läheltä, joten se ei ois ongelma. Laskettelusta tykkään, mutta se taas on aikaa vaativa laji.
Tulkaa kaikki ulos koloistanne, jooko? Ramika, Reeli? Primavera, seuraatko enää ollenkaan pinoja? Entä Prilla? Hipsun ihania juttuja kaipaan myös. Loitsuja kun tuntuu löytyvän joka hätään.
Wiikkistä!
Aika mielettömältä kuulostaa, jos 2v oppii luistelemaan tai hiihtämään. Mahtavaa! Jotenkin nolottaa, että esikoisella 4v ei ole suksia eikä luistimia. Varmaan se on suureksi osaksi omaa innottomuuttamme, mutta tosiasia on myös se, että motoriikka ei välttämättä riittäis kumpaankaan. Ehkä ensi vuonna:)
Minä muuten olen sen uskon kannalla, että motoriikka ja puhe kulkee käsi kädessä. Syynä varmaan esikoinen joka ei ryöminyt ollenkaan ja konttaamaan rupesi 11kk ikäisenä. Kävelemään lähti reilu 13kk ikäisenä. Puhe, kuten tiedätte, on viivästynyttä. Päiväkodissa sanovat, että on taitava maanantaisin jumpassa, mutta myös, että on hieman kömpelö ikäisiinsä verrattuna. Eikä kyllä olekaan kauhean ketterä, enkä muuten ole minäkään! :) Ehkä olemme murun kanssa liian arkoja liikuntalajien suhteen.
Hirmu räkätys kuuluu kylvystä:)
T: Ynsi
Tulee vain pahempi mieli. Johan tuossa tuli valitettua.
Viinistä en onneksi muutenkaan niin perusta, ettei tarvi kadehtia. Tosin ei sitte oo seuraks siihenkään.
SEN SIJAAN LUKISIN MIELELLÄNI MUITTEN TEKSTEJÄ!!!!!
Ynikselle en osaa vastata. No, metsätys- ja kalastusjuttuihin mies jaksaa aika hyvin ottaa lapsia mukaan ja myös selostaa niitä heille.
Ayap. Kiitos lapsivesi-suppari -tiedoista. Oot tainnu selvittää asiaa aiemminki, mutta oon niin kovapäinen, ettei jää mieleen kuin omat mietteet. Eli kun en oo syöksysynnyttäjä ennenkään ollut, niin miksi sitten nyt. Ja vielähän tuohon on aikaa.
Sukset on taittu laittaa parivuotiaalle, mutta luistelemaan esikoinen pääsi ekan kerran viime vuonna eli 5v iässä. Kakkonen sitten " jo" tänä talvena eli reilu 3v. Että saapa nähdä, milloin Pekalle pitää luistimet hommata. Kun pienimmät on kokoa 31. Mailan ja pallon kanssa ainakin kulkee jo niin tärkeänä pitkin tupaa :)Ja suksia& monoja on tosi vaikea löytää kunnollisia pieniä kokoja. Monissa liikkeissä koot alkoi jotain 28. Eli meilläkin pienimmät on sellaiset remmikötystykset ja niitten kanssa menee tosi äkkiä hermot itelläkin. Luistimista en tiedä, kuinka pieniä löytyy kunnollisia. Hokkareilla meillä luistelee kaikki aikanaan, ei kaunoilla tyttökään, niin oppii kunnolla.
Jeps.
T@hti
Kaarimaljat täyteen! T@hti: tänne vaan, helpottaa kummasti oloa, eikä tosiaan tarvitse purkaa mieheen tai lapsiin :-)
Mulla ainakin useimmiten toimii niin, että kun saa johonkin purettua harmistuksen / pahan mielen jne niin asia unohtuu, kun sitä ei tarvitse enää pyöritellä mielessään.
Kipii! Onnea Tuuliinalle!
Öttikselle sietokykyä kuvotukseen.
Voi Mimmuli, kiva, että jaksat ajatella maalaamista terapiana. Jaksua ruokakuljetuksiin ja kokkailuun!
Mukavaa hääviikonloppua Aavikselle ja Lilalle!
Aavis: voisinpa tuoda Typyn sun luokse hiihtokouluun :-) Siinäkin lajissa minusta on tullut saamaton. Yläasteen jumppamaikka tappoi kyllä kaiken innostuksen hiihtoon ja telinevoikkaan. Muutaman kerran (alle 20?) olen vaan ollut hiihtämässä sen jälkeen.
Hiiret ja päästäiset vielä menettelevät, en pelkää, mutta rotat on iljettäviä. Onneksi en ole törmännyt niihin luonnossa muutamaan vuoteen. Outoa, että on ihmisiä, jotka haluavat pitää rottia lemmikkeinä...
Höh, mä taidan olla yksin täällä nettailemassa viikonloppuna.
Serkunpojan synttäreille on kyllä kutsuttu, mutta ne järjestetään tasan Typyn päiväuniaikaan eli 12.30 - 14.30. En tiedä voinko suoraan sanoa, että kiitos kutsusta, mutta ei voida tulla koska on hankalaan aikaan. Luulisi, että kahden lapsen perheessä ymmärtävät, mutta tätini ainakaan ei ymmärrä.
Mutta mutta mutta... meillä on nyt Typyn kanssa ihan ok rytmi (=minäkin menen nukkumaan viimeistään klo 22 :-), joten en haluaisi muutoksia niin kauan kun vastuunjakajaa ei ole lähettyvillä.
Nyt hösseliksi, että ehditään muskariin!
Keilin