Muita jotka ovat lopettaneet uutisten katsomisen ja lukemisen?
Lopetin jokin aika sitten enkä ole katunut hetkeäkään. Pelkkää negatiivisuutta, katastrofeja, onnettomuuksia, raiskauksilla ja väkivallalla mässäilyä. Haluan täyttää elämäni muulla kuin tuolla saastalla missä monet haluaa piehtaroida.
En koe, että menetän mitään jos en lue joka päivä kuinka me kaikki kuollaan ja kohta syttyy 3maailmansota.
Kommentit (20)
Totta kai.
- lapset ja teinit
- dementikot
- kehitysvammaiset.
Onhan näitä, jotka eivät seuraa uutisia.
Minusta riittää, että valikoi mediansa ja harrastaa lähdekritiikkiä. Ei siis iltapäivälehtiä, eikä mitään MV-möyhöä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta riittää, että valikoi mediansa ja harrastaa lähdekritiikkiä. Ei siis iltapäivälehtiä, eikä mitään MV-möyhöä.
Eikä varsinkaan pakkoverorahoitteista YLEä enää koskaan!
Mä pidän uutispaastoja, joskus päivän, joskus pidempään. Surettaa ja vtuttaa välillä niin paljon, että on pakko laittaa aivot pois päältä. Luen kirjoja, katson vain huumoria, kuuntelen musiikkia tai olen vain hiljaisuudessa. Pakko ladata akkuja välillä.
Kokonaan umpiossa en pysty elämään, ikävä kyllä, ois helpompaa kun ei ajattelis.
En lue, enkä katso YLEn MTV:n, enkä muidenkaan yleisten Suomessa tuotettujen medioiden uutisia YLE ja iltapäivälehdet on olleet jo yli kaksi vuotta pannassa.
Kaivan uutiset lähinnä ulkomaisista lähteistä. RT on hyvä uutislähde ja tietenkin SPUTNIK, kun on Suomen kielelläkin. MV-lehteä tulee myös seurattua ja näiden lisäksi neljää muuta mediaa.
J-P
No minä en juuri seuraa, mitä nyt joskus iltapäivälehtien otsikoiden verran. En jaksa, en halua. Olen masentunut muutenkin, enkä halua masentua enempää ja nostaa verenpainetta kattoon, yritän etsiä lähinnä valoisampia aiheita nostaakseni mielialaani ja selvitäkseni päivästä toiseen.
Kyllä, mutta vain koska löysin av:n ja saan tätä kautta päivän viihde- ja törkykiintiöni täyteen, eli iltapäivälehdille ja sun muille ei ole enää tarvetta.
Eihän kaikelta voi välttyä kokonaan, mutta se että erikseen vielä luen, saati piehtaroin tuossa saastassa niin se on loppu.
Ap
Minua on alkanut ahdistamaan Daily Mail. ISIS-teloitusvideoita,lasten kuolemia,väkivaltaisia kuolemia,pahoinpitelyjä,Kardashian-roskauutisia toistakymmentä päivässä,eläinten kärsimystä...Kaikkea tätä jatkuvasti otsikoissa. Ahdistaa niin että olen harkinnut etten enää avaa koko sivua.
On myönnettävä, että olen. Oddasattia katson kyllä. Ihana, rauhallinen uutishetki..=)
Kannattaa katsoa jatkossa pelkästään pikku kakkosta ja lukea vauvojen kuvakirjoja.
Jatkan vielä edelliseen: tänään Daily Mailissa juttu kuinka ISIS katkaisi 15-vuotiaan pojan kaulan musiikin kuuntelun vuoksi. Välillä käy mielessä,kenelle nämä otsikot on tehty. Kaikenlaiset hullut saavat sairaat tekonsa kaikkien nähtäville.
Kehoitan muitakin seuraamaan paljon enemmän ulkomaisia medioita, sillä kotimaiset on valjasiettu aivopesuun ja yleensä kansan harhauttamiseen.
Se ahdistuskin voi helpottaa kun saa oikeaa tietoa. Venäjäkään ei ole enää mörkö, vaan se mörkö on se taho, joka tahtoo tehdä Venäjästä sellaisen. Venäläiset on ihania ja välittömiä ihmisiä. Olen muutaman saanut tuntea.
Älkää hyvät ihmiset enää kuunnelko meidän johtajiamme. Se on ajan tuhlausta.
Kuunnelkaa Jumalaa.
J-P
Mäkään en kato ja ne sanoo et puuttuu kaikenlainen yleissivistys
Itsekään en katso, koska jään aina murehtimaan kaikkea surullista ja haluan olla mielummin iloinen
Etsin omat uutiseni netistä. En katsele mitään pakko syötettyjä juttuja. Saatan toisinaan jopa poiketa uutissivustojen sivuilla vilkaisemassa otsikot ja pois... Harvoin jään sinne tutkimaan enempää.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa jatkossa pelkästään pikku kakkosta ja lukea vauvojen kuvakirjoja.
Luen kirjoja, katson leffoja ja sarjoja, just alotin yhden pelin pelaamisen, huomenna ajattelin leipoa. Kyllä sen ajan saa muutenkin kulumaan kun kauhistelee maailman hirveyksiä.
Ap
Mä olen lopettanut täysin. Ennen pelkäsin jatkuvasti, ebolaa, Putinia, isistä, milloin mitäkin. Se meni todella ihon alle ja huomasin, etten enää pystynyt olemaan onnellinen. Mietin vaan miten saisin perheeni turvaan ennenkuin me kaikki kuollaan. Mieheni sai lohduttaa mua iltaisin. Nykyään olen taas onnellinen. Tiedän että jos jotain kamalaa olisi tulossa, mieheni siitä kertoisi. Sillä jos hän huolestuisi jostain, tietäisin että nyt on tosi kyseessä. Katselen siis vaan tv:stä hömppää ja luen täältä av:sta jotain turhanpäiväisiä juttuja ja selailen leivontablogeja.
En ole lopettanut, vaikka välillä eskapistinen olo onkin. Haluan tietää, mitä Suomessa ja muualla maailmassa tapahtuu. Haluan lukea sanomalehteä aamiaisella. Miten osaisin esimerkiksi äänestää vaaleissa, jos en seuraisi politiikkaa? Haluan tietää, vaikka tieto masentaisikin. En halua olla olla olla tietämätön ja onnellinen. Tieto on valtaa.
Ennen kaikkea _pelkkää_ propagandaa.