Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka lihota mahdollisimman halvalla?

Vierailija
18.02.2016 |

Nyt siis ruokaideoita kehiin, miten saada lisää painoa. Syön ihan terveellisesti, mutta päivän kalorit jäävät siihen 1500-1600. Pitäisi saada se 2000 vähintään. Helppoahan toki olisi vain ostaa kaupasta ruokaa ja pistää suuhun, mutta ongelmana on raha sekä pienet säilytystilat. Ruokaan on noin 100-120 euroa kuussa, kuivatarvikkeille pari pientä hyllyä ja pieni jääkaappi jossa pakastinlokero, pakastimeen ei ole rahaa eikä tilaa. Mitään isoja säästömääriä ei siis pysty tekemään.

Jos siis syön 4 kertaa päivässä, jokaiseen ateriaan jää maksimissaan noin 1 euro ja siitä pitäisi saada 500 kaloria. Jotta tämä ei olisi liian helppoa, mulla on rutkasti allergioita. Suurinosa palkokasveista ei käy (eli pavut yms), tomaatit, sitrushedelmät, sekä tärkeimpänä maito, mikä karsii paljon. Käytännössä kaikki vähänkään valmiiksi tehty tai prosessoitu ei käy, vaan kaikki pitää tehdä itse (tässä syystä esim koulun ruokalassa ei ole mulle syömistä). Lisäksi mulle ei ole aikaa viettää keittiössä monta tuntia päivässä, joten ruoan pitäisi olla max 30 minuutissa valmistuvaa.

Varsinaisesti nirso en ole, mutta ihan pelkkää makaroonia ja puuroa en halua syödä, vaikka toki niitäkin menee, mutta osana muiden kanssa. Pähkinät hyviä, mutta kalliita. Sama smoothien kanssa. Proteiinijauhot hyvä idea, mutta ne sisältävät maitoa, riisistä tehty taas kallista. Lisäksi terveyden kanssa on ollut ongelmia, aiemmin siksi että söin epäterveellisesti (=ei tarpeeksi vitamiineja, rasvoja, kivennäisaineita, proteiinia, rautaa yms). Vastuskyky oli huono ja mitään en jaksanut, mutta kun aloitin syömään monipuolisemmin, joko riittävä määrä ruokaa tai rahat loppuivat. Tällä hetkellä voin hyvin ja en sitä halua menettää, kun viimein saa kouluakin käytyä, mutta luurankomainen kroppa ällöttää.

Onko mitään ideoita mitä ruokaa tai mieluiten ruokaohjeita kannattaisi tehdä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmaankin LIHOA, ei lihota.

Vierailija
2/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörppää oliiviöljyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo maitorajoitus on kyllä paha. Muuten olisin kehottanut vaihtamaan maidon kermaan tai vähintään punaiseen maitoon.

Sokerilimsoja ja tuoremehuja kannattaa juoda ihan huolella, korvata vesikin niillä. Sokeria kannattaa lisätä varmuuden vuoksi vähän kaikkialle. Pari palaa suklaata aina kun muistaa. Jatkuvaa napostelua. Juustokuorrutuksia, uppopaistamista, rasvaisia leivonnaisia. Eiköhän niillä saa helposti kaloreita lisättyä.

Vierailija
4/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hörppää oliiviöljyä.

Käytän öljyjä mahdollisimman paljon ruoanlaitossa esim paistaessa jotain ja näkkärin päälle laitan vähän tuhdimmin rasvaa myös.

Ylemmälle pahoittelut siitä etten tiennyt tämän av palstan olevan äikän yo :D

ap

Vierailija
5/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö leipää. Se lihottaa ja on halpaa.

Vierailija
6/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoista leipää, voita, juustoja, leikkeleitä, valkoista pastaa, kermaa, majoneesia. Itse voi tehdä sokerikakkuja, pullia, pikkuleipiä ja piirakoita, kaikki leivottuna isolla määrällä voita ja sokeria. Tästä se lähtee.

Vierailija
7/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo maitorajoitus on kyllä paha. Muuten olisin kehottanut vaihtamaan maidon kermaan tai vähintään punaiseen maitoon.

Sokerilimsoja ja tuoremehuja kannattaa juoda ihan huolella, korvata vesikin niillä. Sokeria kannattaa lisätä varmuuden vuoksi vähän kaikkialle. Pari palaa suklaata aina kun muistaa. Jatkuvaa napostelua. Juustokuorrutuksia, uppopaistamista, rasvaisia leivonnaisia. Eiköhän niillä saa helposti kaloreita lisättyä.

Mehuja juon, mutta nekin maksavat ja sisältävät hampaita sekä vastustuskykyä tuhoavaa sokeria, joten litratolkulla ei viitsi juoda. Suklaata, juustoja ja kaupassa olevia leivonnaisia en voi syödä koska ne sisältävät maitoa. Kasvirasvajuusto, soijakermat ja muut vastaavat taas maksavat maltaita. Leipominen itse ihan ok, mutta maidon korvaajat maksavat moninkertaisesti eikä mulla ole edes aikaa jatkuvasti leipoa.

Vierailija
8/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junanraiteille makaamaan. Leviät takuulla!

Vierailija
9/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit?

Vierailija
10/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveellisesti haluaa lihoa, niin tuoremehua vaan aina veden sijasta. Kaloreita tulee äkkiä ilman että maha täyttyy ja vitamiineja samalla. Eikä se pieni epäterveellinen herkkukaan ole pahasta kunhan sillä ei korvaa terveellistä ruokaa, eli syö herkun vaan ylimääräisenä.

Vierailija
11/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset varmaan enemmänkin 3000 kaloria päivässä lihotaksesi! Itse pysyn 49 kiloisena vaikka syön noin yleensä reilu 2500 päivässä enkä liiku juuri ollenkaan, rakastan kuitenkin ruokaa joten jatkuva syöminen ei ole mulle ongelma!

Vierailija
12/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen pasta, valkoinen leipä, kuten täällä on mainittu. Syö silloin tällöin (ei toki liian usein) vaikka pakastepizzaa, ranskiksia ja nakkeja, tee itse hampurilaisia vaaleasta sämpylästä jonka väliin jauhelihapihvi, kunnolla majoneesia/muuta kastiketta, salaattia. Käytä ruoanlaitossa voita, käytä kastikkeita. Kaupan pakastekalapuikot ovat halpoja ja sisältävät paljon kaloreita, ei toki mitään herkkua. Pidä parin kuukauden kuuri jolloin lisäät pelkäämättä vähän tuollaista "roskaruokaa" mukaan, mutta koita huolehtia myös vitamiinien saannista. Jos aineenvaihdunta on tehokas, ei monellakaan pelkällä normiruoalla paino nouse, ainakaan nopeasti. Esim. omalla kohdallani on niin, ettei 2000 kaloriakaan riitä vielä mihinkään. Sitten kun paino on noussut, voisi karsia roskaruokaa pois mutta pitää mukana vaaleat viljat.

Vierailija
13/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan nyt siis vielä että mikään valmisruoka tai maito ei käy allergioiden takia. Eli ei pitsaa, juustoa, valmispihvejä tai -lihapullia, voita, kermaa, majoneesia, kastikkeita. Itse pitää jauhelipihvit sun muut tehdä, ja niihin menee aika paljon jauhelihaa, joka taas maksaa.

Se on hyvä vinkki että lisää leipää ja ranskiksia.

ap

Vierailija
14/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväni on men's physque-kisaaja, ja ruokavalio on seuraava offilla kun painoa nostetaan 10-15kg kisapainosta (nyt 95, lavalla ~80):

Ap:kananmunat keltuaisineen, hummus tärkeinpänä, rasvainen juusto, 4dl tuoremehu

Lounas 1: riisi kana tai kala

Lounas 2: sama

Snakki: malto tai taateli tms mikä imeytyy nopeasti

Illallinen: jumalaton kippo riisiä, hummus, öljyä päälle kanan ja kasvisten kanssa, varmasti 1500kcal annos

Vierailija
15/16 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä pussi sipsiä niin taatusti lihoot.

Vierailija
16/16 |
19.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo rypsi- tai oliiviöljyä vaikka lasillinen päivässä muun safkan lisäksi.