Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

abortti ja katumus

gubloid
18.02.2016 |

Mulle tehtiin viikonloppuna abortti. Tai siis, kävin perjantaina ekan kerran klinikalla ja sunnuntaina otin loput lääkkeet. Silloin tuntui vielä ihan hyvältä, nyt kaduttaa. Kaipaan sitä tunnetta. Olla raskaana. Mahdollisuus lapseen. Sellainen pieni.
Jeesus. Olen itkenyt sen vuoksi jo ihan tarpeeksi, mutta olo ei helpota. Onko ketään samassa tilanteessa olevaa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt oli hyvä päätös.

Kasva aikuiseksi ensin!

Vierailija
2/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kyynel. Kai sitä oman lapsensa hengiltä ottamista vähän surra kuuluukin. Koita pysyä lapsettomana jatkossakin kun tuon tien jo valitsit, abortti on itsekästä eikä äitiys ja itsekäs ihminenole hyvä yhdistelmä lainkaan. Jaxuhalit! - rv28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se nyt oli hyvä päätös.

Kasva aikuiseksi ensin!

Täh?

Ap

Vierailija
4/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kyynel. Kai sitä oman lapsensa hengiltä ottamista vähän surra kuuluukin. Koita pysyä lapsettomana jatkossakin kun tuon tien jo valitsit, abortti on itsekästä eikä äitiys ja itsekäs ihminenole hyvä yhdistelmä lainkaan. Jaxuhalit! - rv28

Syy siihen, että tein abortin, oli että mulla ei ollut tukea mistään suunnasta. Ja päihdeaseman asiakkaana oisin ollut lastensuojelun asiakas automaattisesti. Mitä ihmettä tämä nyt on? Kiitos, kiitos kuule tosi paljon. En tiedä trollaatko, vai oletko muuten vaan kusipää, mutta ajattele hetki sitä, että tässä päässä on oikea ihminen, oikeine ongelmineen.

Vierailija
5/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! Et varmasti päätynyt suotta ratkaisuun ja myöhemminkin on mahdollista saada se elämä jonka haluat.

Älä välitä ikävistä kommenteista, minullekin on täällä kommentoitu että toivottavasti lapseni raiskataan (5vuotias). Ihmiset ovat liian tottuneet siihen että mitä vain voi sanoa eikä koskaan joudu vastuuseen tai ajattelemaan IHMISTÄ jolle puhuu.

Vierailija
6/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

gubloid kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy siihen, että tein abortin, oli että mulla ei ollut tukea mistään suunnasta. Ja päihdeaseman asiakkaana oisin ollut lastensuojelun asiakas automaattisesti. Mitä ihmettä tämä nyt on? Kiitos, kiitos kuule tosi paljon. En tiedä trollaatko, vai oletko muuten vaan kusipää, mutta ajattele hetki sitä, että tässä päässä on oikea ihminen, oikeine ongelmineen.

Toivottavasti jatkossa osaat käyttää/vaatia ehkäisyä. Päihdeaseman asiakkuuden olet varmaan ihan itse aiheuttanut? Vai onko sinut pakotettu juomaan, narkkaamaan, käyttämään lääkkeitä väärin ect? Johtuuko myös tuen puute siitä, että olet päihdeaseman asiakas?

Vierailija
7/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia! Et varmasti päätynyt suotta ratkaisuun ja myöhemminkin on mahdollista saada se elämä jonka haluat.

Älä välitä ikävistä kommenteista, minullekin on täällä kommentoitu että toivottavasti lapseni raiskataan (5vuotias). Ihmiset ovat liian tottuneet siihen että mitä vain voi sanoa eikä koskaan joudu vastuuseen tai ajattelemaan IHMISTÄ jolle puhuu.

Kiitos.

en tänne kirjoittaessani odottanutkaan ihan täyttä ymmärrystä, mutta silti. Joku raja.. En jaksa ymmärtää, että ihmiset voivat olla tuollaisia.

Kiitos viestistäsi. Ja tsemppiä.

Vierailija
8/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti oikea ratkaisu päihteiden väärinkäyttäjälle. Hoidat ensin asiasi kuntoon. Hommaa ihon alle ehkäisykapseli tai kierukka ettei enää unohdu ehkäisy kun on vauhti päällä!

Vierailija
9/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti oikea ratkaisu päihteiden väärinkäyttäjälle. Hoidat ensin asiasi kuntoon. Hommaa ihon alle ehkäisykapseli tai kierukka ettei enää unohdu ehkäisy kun on vauhti päällä!

En hankkiutunut raskaaksi tarkoituksella. Ja sen tapahtuessa olin selvin päin! Oikeasti. Mutta kyllä, mulla on jo aika varattuna kapselin ottoa varten.

Vierailija
10/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sorry, mulla on ollut ennen tätäkin toivottua raskautta kaksi keskenmenoa. Nyt on kun tuntee nämä vauvelin potkut ja liikkeet, kaikki on vauvalle valmiina ja mieletön rakkaus omaa syntymätöntä lasta kohtaan niin ehkä sitä ei ole maailman empaattisin niitä kohtaan, jotka valitsivat lopettaa vauvansa elämän. Ja se on itsekästä, tuolla on ihania perheitä adoptiojonossa! Mutta ellei pysty olemaan juomatta/huumeitta edes sitä 9kk niin ehkäisy ois kova juttu. -rv28

Vierailija
11/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

gubloid kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hankkiutunut raskaaksi tarkoituksella. Ja sen tapahtuessa olin selvin päin! Oikeasti. Mutta kyllä, mulla on jo aika varattuna kapselin ottoa varten.

No, sehän se vielä puuttuisi, että olisit tehnyt sen tarkoituksella!

Vierailija
12/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

gubloid kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä lastensuojelussa olisi ollut paha asia? Se olisi tapahtunut lapsesi parhaaksi.

Vierailija
13/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sorry, mulla on ollut ennen tätäkin toivottua raskautta kaksi keskenmenoa. Nyt on kun tuntee nämä vauvelin potkut ja liikkeet, kaikki on vauvalle valmiina ja mieletön rakkaus omaa syntymätöntä lasta kohtaan niin ehkä sitä ei ole maailman empaattisin niitä kohtaan, jotka valitsivat lopettaa vauvansa elämän. Ja se on itsekästä, tuolla on ihania perheitä adoptiojonossa! Mutta ellei pysty olemaan juomatta/huumeitta edes sitä 9kk niin ehkäisy ois kova juttu. -rv28

Miten mustavalkoinen voit olla? Just sanoin, että olin selvinpäin. Ja heti kun aloin epäillä raskautta, lopetin juomisen. Halusin nimittäin sitä. Mutta että olisin ollut täysin yksin. Lapsen isä kertoi, että mulla on tasan kaksi vaihtoehtoa. Abortti, tai muuttaa hänen luokseen ihan eri kaupunkiin. Olen ollut tasan selvänä. Se henkinen tuska pysyy aina. Fyysinen kipu meinasi tappaa, mutta tämä mikä tuntuu nyt on vielä pahempaa.

Joten lälä tule sanomaan, että vaan lopetin vauvan elämän! Se oli jotain, mitä harkitsin pitkään ja tarkkaan. Rakastin sitä jo. Mietin ensiaskelia, hiusten tuoksua, päiväkotia, kaikkea.. Että kiitos. Se että sinä tulit viimein raskaaksi ei tee sinusta asiantuntijaa ja anna oikeutta tuomita muita. Onnea raskaudestasi ja toivon kaiken menevän hyvin, mutta silti.. Mieti vähän muitakin ja ihmisten erilaisia tilanteita.

Vierailija
14/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos joku sanoisi sulle että syy keskenmenoihin on varmaan se että olet niin kylmä ja inhottava että olisi parempaa ettet saisi lapsia, miltä tuntuu?

Vierailija
15/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös oli varmasti oikea, senhän jo tiesitkin. Ei se kuitenkaan estä perheenperustamista myöhemmin kun aika on oikea, olet onnellisessa parisuhteessa ja lapsella tasapainoinen päihteetön äiti. Sure rauhassa ja laita asiasi kuntoon niin voit alkaa miettiä mitä haluat elämältä jatkossa.

Vierailija
16/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätös oli varmasti oikea, senhän jo tiesitkin. Ei se kuitenkaan estä perheenperustamista myöhemmin kun aika on oikea, olet onnellisessa parisuhteessa ja lapsella tasapainoinen päihteetön äiti. Sure rauhassa ja laita asiasi kuntoon niin voit alkaa miettiä mitä haluat elämältä jatkossa.

Kiitos.

Se on ainoa asia, jonka tässä elämässä haluan. Perhe.

Vierailija
17/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy ihmisiä joille abortti on ihan helpoo homma ja herättää yhtä paljon tunteita kuin hampaanpoisto, koska sehän on vain solumöykky.

Sitten on ihmisiä joille jo hedelmöittynyt munasolu om lapsi, eikä abortti olisi ikinä vaihtoehto.

Sitten on ihmisiä joille abortti on vain se parempi vaihtoehto kahdesta surkeasta vaihetoehdosta. Ihmisiä jotka pitäisivät lapsen jos vain voisivat, mutta omassa elämässä on kaikki niin pielessä ettei siihen voi uutta ihmistä synnyttää.

Saat surra ja tuntea katumusta, ja sinusta voi tulla vielä jonain päivänä äiti, sitten kun elämäsi on siinä kunnossa että voit olla hyvä äiti.

Otan osaa, selviydyt kuitenkin tästä.

Vierailija
18/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja Viveaka Kauranen: Abortti ja siitä selviytyminen. Se auttoi ainakin minua jonkin verran. 

Omasta abortista seitsemän vuotta ja monta vuotta meni sen jälkeen surressa. En halunnut aborttia, mutta monesta syystä siihen päädyin. Mieheni oli ehdottomasti abortin kannalla, enkä siinä sekavassa tilanteessa uskaltanut päättää toisin. 

Edelleen kartan ihmisiä, joiden kanssa vietin paljon aikaan abortin aikoihin. Ne ikään kuin muistuttavat minua asiasta. Olen eristäytynyt enkä jaksa olla ihmisten kanssa tekemisissä. Ehkä tämä tästä vielä joskus....

Vierailija
19/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne meni ipana,pöntöstä alas.

Vierailija
20/29 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue kirja Viveaka Kauranen: Abortti ja siitä selviytyminen. Se auttoi ainakin minua jonkin verran. 

Omasta abortista seitsemän vuotta ja monta vuotta meni sen jälkeen surressa. En halunnut aborttia, mutta monesta syystä siihen päädyin. Mieheni oli ehdottomasti abortin kannalla, enkä siinä sekavassa tilanteessa uskaltanut päättää toisin. 

Edelleen kartan ihmisiä, joiden kanssa vietin paljon aikaan abortin aikoihin. Ne ikään kuin muistuttavat minua asiasta. Olen eristäytynyt enkä jaksa olla ihmisten kanssa tekemisissä. Ehkä tämä tästä vielä joskus....

En haluaisi sanoa, että kiva lukea tällainen kommentti, mutta.. ymmärrät kai. Olen pahoillani sun puolesta, mutta kiitollinen, että kerroit. Ei ole niin yksinäinen olo. Huomaan, että tämä palsta oli täysin väärä paikka avautua. Kiitos, että olit myös rohkea.

Mulla oli onneksi itse operaation aikana täällä ystävä. Ei tarvinnut olla yksin. Se piti huolta ja auttoi pahimman kivun yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi