Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fazer huijaa taas kuluttajaa

Vierailija
18.02.2016 |

Ostin lempikarkkejani Pupuneidin hedelmärakeita heti kun näin, että pääsiäiskarkkeja on tullut kauoppoihin. Suuri oli pettymys kun huomasin, että Fazer on päättäny vähentää rakeiden värivalikoimaa viidestä kolmeen (poistettuja ovat pinkit ja punaiset rakeet). Lähetin palautetta ja kysyin asiasta, johon Fazer vastasi, että on helpompi heille (!!) tuottaa vain paria väriä ja rakeet maistuvat muutenkin kaikki samalta. No tämähän ei todellakaan pidä paikkansa!! Kyllähän ihan selkeästi jokaisessa rakeessa on oma makunsa.

Fazer näköjään jatkaa kuluttajien aliarvioimista pääsiäiskarkkienkin kohdalla (ensin oli suklaa ja palmuöljy -case, nyt tämä). Kohta varmaan pantteri ja ässä mix -pusseistakin poistetaan puolet väreistä, kun helpompaa Fazerille - kuluttajien makutoiveista viis. Itse en ainakaan pupuneitejä enää osta!!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten niitä pieniä suklaapatukoita (Fazerin sininen ynnä muut) pienennettiin. Oli ennen 50g ja nyt onko ne vaan 35g. Hinta pysyi samana tai nousi. Mitään ei missään tietenkään koskaan aiheesta mainittu.

TÄHÄN OLI HYVÄ SYY!

Silloin Suomeen tuli ns. läskivero, eli makeisten verotusprosentti nousi. Pienentämällä kokoa välttivät hinnan noston.

No ei se nyt sentään 30%lla kilohintaa nostanut. 3% olisi lähempänä, eli koon olisi pitänyt pienentyä max 2 grammaa!

Vierailija
42/51 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti luovutaankin kaikissa karkeissa punaväristä, jos se tulee karmiinista (E120). Tätä odotellessa.

Mä en anna tota lapsilleni ollenkaan, enkä syö kyllä itsekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin TAAS?

Vierailija
44/51 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti luovutaankin kaikissa karkeissa punaväristä, jos se tulee karmiinista (E120). Tätä odotellessa.

Olen toivonut ihan samaa! Yritän vältellä mahdollisimman paljon, mutta sitä laitetaan karkeista jugurtteihin ja meikkeihin.

Vierailija
45/51 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patrick Bateman kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen toivonut ihan samaa! Yritän vältellä mahdollisimman paljon, mutta sitä laitetaan karkeista jugurtteihin ja meikkeihin.

Ei sen välttely ihan helppoa ole, ja voi olla etten täysin onnistu siinä sillä en tiennyt että sitä laitetaan meikkeihinkin. Toisaalta sitten, en syö meikkejä. Heti tuli mieleen, että hammastahnassani on punaisia raitoja, eli siinäkin lienee tuota sitten. Prkl!

Vierailija
46/51 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan Fazerin karkkipussia Mässä-Yx? Niitä eri värisiä palapelin palojen muotoisia viinikumikarkkeja. Harmitti muinoin niidenkin tuotannon lopetus.

Muakin harmitti kovasti. Nämä olivat niin hyviä. Hedelmäkarkeissa oli kunnon maku ja mustat olivat ihan täydellisiä. Muotokin oli hauska. Mässä-Yx takaisin!

Vierailija
47/51 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten niitä pieniä suklaapatukoita (Fazerin sininen ynnä muut) pienennettiin. Oli ennen 50g ja nyt onko ne vaan 35g. Hinta pysyi samana tai nousi. Mitään ei missään tietenkään koskaan aiheesta mainittu.

TÄHÄN OLI HYVÄ SYY!

Silloin Suomeen tuli ns. läskivero, eli makeisten verotusprosentti nousi. Pienentämällä kokoa välttivät hinnan noston.

Kilohinta ainakin nousi reippaasti.

Vierailija
48/51 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli huomattua tämä itsekin tänään kun ostin lapsille kyseisiä karkkeja! Ihmettelin, onko resepti muuttunut vai olenko saanut viallisen pussin kun värejä oli niin vähän, mutta googlaamalla tämäkin sitten selvisi :(

Vierailija
49/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

!!!!!!!!!!

Vierailija
50/51 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo