Fazer huijaa taas kuluttajaa
Ostin lempikarkkejani Pupuneidin hedelmärakeita heti kun näin, että pääsiäiskarkkeja on tullut kauoppoihin. Suuri oli pettymys kun huomasin, että Fazer on päättäny vähentää rakeiden värivalikoimaa viidestä kolmeen (poistettuja ovat pinkit ja punaiset rakeet). Lähetin palautetta ja kysyin asiasta, johon Fazer vastasi, että on helpompi heille (!!) tuottaa vain paria väriä ja rakeet maistuvat muutenkin kaikki samalta. No tämähän ei todellakaan pidä paikkansa!! Kyllähän ihan selkeästi jokaisessa rakeessa on oma makunsa.
Fazer näköjään jatkaa kuluttajien aliarvioimista pääsiäiskarkkienkin kohdalla (ensin oli suklaa ja palmuöljy -case, nyt tämä). Kohta varmaan pantteri ja ässä mix -pusseistakin poistetaan puolet väreistä, kun helpompaa Fazerille - kuluttajien makutoiveista viis. Itse en ainakaan pupuneitejä enää osta!!
Kommentit (51)
No meillä nyt ei ole kuin sanasi tästä vastauksesta, eli en lähtis ihan heti uskomaan että noin vastasivat ilman screenshottia..
Ja toisekseen, ottakaa nyt mammat selvää siitä palmuöljystä, se on paljon ekologisempaa kuin esim. Soija, ja kaakao vaan on käymässä uhanalaiseksi..
Ja ei, en ole fazerilla töissä, vastaavassa suklaatehtaassa kyllä
mansikka ja vadelma poistuivat! eivät maistu samalta kaikki!
http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/suomalaiset-narkastyivat-p…
Vierailija kirjoitti:
Takavuosina oli kaupassa isohko mainos, jossa kerrottiin karkkipussissa olevan nyt 10 % enemmän. Sitä sensijaan ei mainostettu, että hintaa oli nostettu 30% ja kampanjan jälkeen pussin sisältökin palautettiin alkuperäiseen uuden hinnan jäädessä pysyväksi. Näin meitä tyhmiä viedään.
Perus.
Toivottavasti luovutaankin kaikissa karkeissa punaväristä, jos se tulee karmiinista (E120). Tätä odotellessa.
Minun mielestäni aika outo vastaus Fazerilta... Ei luulisi, että asiakaspalvelusta vastattaisiin noin, kuulostaa kovin ammattitaidottomalta ja välinpitämättömältä.
Vierailija kirjoitti:
mansikka ja vadelma poistuivat! eivät maistu samalta kaikki!
http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/suomalaiset-narkastyivat-p…
Mä en voi uskoa tätä todeksi! Suomalaisetko närkästyivät? En minä ainakaan närkästynyt, kun en ole moisista karkeista ikinä kuullutkaan tai tiedostanut niiden olemassaoloa.Voiko tuollainen juttu ihan tosissaan merkitä jollekulle aikuiselle närkästymistä? Nyt ihan tosissaan. Mä ymmärtäisin tuollaisen, jos vaikka Fazerin Sininen poistuis tuotannosta.
pinkkiyksisarvinen kirjoitti:
Minun mielestäni aika outo vastaus Fazerilta... Ei luulisi, että asiakaspalvelusta vastattaisiin noin, kuulostaa kovin ammattitaidottomalta ja välinpitämättömältä.
Minä annan paljon palautetta, sekä myönteistä että kielteistä (osittain siksi, että tykkään olla vaikuttamassa asioihin, ja osittain siksi, että itse olen pienyrittäjä, jolle asiakkaiden suora palaute on elinehto). On aivan hämmästyttävää, miten tökerösti monissa yrityksissä reagoidaan kielteiseen palautteeseen. Siitä suorastaan suututaan ja monesti kaikki yritetään sälyttää asiakkaan syyksi. Hämmästyttävää kyllä sama koskee sekä suuria yrityksiä (joilta tämän periaatteessa ymmärtää - todennäköisesti palautteen käsittelee pienipalkkainen työntekijä, joka saattaa olla työhönsä turhautunut ja jolla ei välttämättä ole sen suurempia intressejä hoitaa hommaansa hyvin) että pienyrittäjiä (joiden kuvittelisi pitävän palautetta pikemminkin mahdollisuutena kehittää tuotteita/palveluja entistä paremmaksi kuin henkilökohtaisena loukkauksena). Ja siis pyrin aina kirjoittamaan palautteeni asialliseen sävyyn ketään haukkumatta.
Punaiset (paras maku yleensä) lähtee aina ensin. Hyvällä on hintansa.
Lähe lenkille ja lopeta se sonnan mussutus. Mulla jo näkyy vatsalihakset ja ei ole edes season päällä vielä.
Punaiset karkit on valikoimissa lähes poikkeuksetta parhaita. Nyt kun mansikka- ja vadelmamaut on tästä pussista poistuneet, en aio ostaa näitä karkkeja. En tosin ole aiemminkaan ostanut, mutta en osta tästedeskään.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten niitä pieniä suklaapatukoita (Fazerin sininen ynnä muut) pienennettiin. Oli ennen 50g ja nyt onko ne vaan 35g. Hinta pysyi samana tai nousi. Mitään ei missään tietenkään koskaan aiheesta mainittu.
TÄHÄN OLI HYVÄ SYY!
Silloin Suomeen tuli ns. läskivero, eli makeisten verotusprosentti nousi. Pienentämällä kokoa välttivät hinnan noston.
Taas täällä ollaan nousemassa barrikadeille. Kyllä muakin joskus vastaavat asiat vituttaa, mutta emmä anna niiden mun päivää pilata. Enkä vaivaudu asiasta avautumaan tai lähettämään palautetta. Miten te jaksatte?
Jos olette erimakuisia syöneet, ne on jonkin muun tehtaan karkkeja. Minusta oikein hyvä, että Fazer yrittää pitäytyä jelly beanseissa laadussa. Muut tehtaat suoltavat niitä toinen toistaan edullisempaan hintaan.
Eiköhän se ole niiden muiden valmistajien luomat hintapaineet, joiden vuoksi Fazerin on mieluummin vähennettävä värejä, jotta voivat edelleen valmistaa laadukkaina. Kauppojen sisäänostajat paikkaisivat varmaan hinnan noustua samantien aukon jollain esanssin makuisilla vastineilla joita maailma on pullollaan.
Luulin yhtenä vuonna, että Jellybeanfactory nimisen monenkirjavat karkit olisi hyviä. Eipä olleet, vaan puolet jäivät syömättä. Fazereita tuli siitä huolimatta syötyä oikein hyvällä maulla, kun lapset olivat saaneet niitä virpoessaan.
Pystyykö niitä muuten itse valmistamaan? Säästyisi lisä-aineilta ja saisi jotain ihan itse omalla valmistuksella säädettävää...
Muistaako kukaan Fazerin karkkipussia Mässä-Yx? Niitä eri värisiä palapelin palojen muotoisia viinikumikarkkeja. Harmitti muinoin niidenkin tuotannon lopetus.
Samaa kusetusta oli joulusuklaakarkeissaoli kääritty paperiin ja laitettu pussiin ja kaikki maistu Fazerin siniselle ja hintaa tälle huijaukselle oli laitettu lähemmäs 6 euroa-aivan täyttä kusetusta, olisi ollut sama ostaa suklaalevy joka oli kolme kertaa halvempi.
Joulun aikaan oli myös ihan karmeaa joulusuklaata myynnissä jossa oli valkoista väriä käärepaperissa, oli poistomyynnissä eurolla kaupassa enkä oo saanu syötyä sitä kammotusta loppuun, on tuolla kaapin perällä hätävarana jos joskus ei löydy mitään makeaa namia niin ehkä joudun turvautumaan siihen.
Vierailija kirjoitti:
miksi tuplakin maistuu ja tuntuu oudolle?
Slovakit ei osaa tehdä suklaata!
Eipähän enää tule ostettua samalla tavalla karkkia ja suklaata kun joutuu ihan miettiä mikä maistuisi herkulliselta. Ne aahhh-elämykset on täysin kaikonnu ton pihistelyn myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pupuneidin hedelmärakeita ...? öh tota joo. SEURAAVA POTILAS!
En ole ap, mutta eiköhän kyse ole ennemmin ärsyyntymisestä ison firman asiakaskohteluun kuin pelkistä rakeista. Tai minua ainakin kuluttajien aliarvioiminen huonontamalla klassikkotuotteita pistää vihastuttamaan.
😃
Takavuosina oli kaupassa isohko mainos, jossa kerrottiin karkkipussissa olevan nyt 10 % enemmän. Sitä sensijaan ei mainostettu, että hintaa oli nostettu 30% ja kampanjan jälkeen pussin sisältökin palautettiin alkuperäiseen uuden hinnan jäädessä pysyväksi. Näin meitä tyhmiä viedään.