Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usan matkaajat

Vierailija
18.02.2016 |

Pärjääkö visaelektronilla vai pitääkö olla luottokortti? Missä kannattaa vaihtaa dollareita? FOREX vai joku muu?

Kiitos

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti pitää olla.

Vierailija
2/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektron ei toimi vai?

Ap

Vierailija
4/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortilla mekin oltiin matkassa, silloin en tosin enää edes omistanut electronia.

Vierailija
5/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut 2 kertaa, yhteensä noin 9 viikkoa. Vaihdoin käteistä 1000 dollaria ja loppu hoitui electronilla. Kunhan tilillä on rahaa, niin kaikki hoituu. Tietty jos on pa ni luottoa, mut ei kai aikuiset velaks matkustele?

Vierailija
6/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Mistä kannattaa dollarit vaihtaa? Ap

Vierailija
7/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut 2 kertaa, yhteensä noin 9 viikkoa. Vaihdoin käteistä 1000 dollaria ja loppu hoitui electronilla. Kunhan tilillä on rahaa, niin kaikki hoituu. Tietty jos on pa ni luottoa, mut ei kai aikuiset velaks matkustele?

Luottokortin käyttö ei ole = velaks matkustelu. Luottokorttin käyttö matkaillessa on fiksua esim. vakuutusten ja mahdollisten korvauksien takia. Jokainen paljon matkustava sen tietää.

Vierailija
8/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Mistä kannattaa dollarit vaihtaa? Ap

Mä oon vaihtanut ihan vaan omassa kotipankissani OP:ssa.

Vierailija
9/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 sori! Oon luullut, että luottokortista tulee lasku, joka maksetaan = ollaan velkaa yhtiölle. Mut olen siis ollut väärässä:) mä lähden aina siitä, että vakuutus on sellainen, että kuluja ei tule. Sairaalareissut, varkaudet ym on vaan ilmoituksia ja hoituvat, kun vakuutus on tarpeeksi kattava ja laadukas. Lisäksi tilillä niin reilusti rahaa, ettei pieni tai suurempikaan takaisku heilauta. Mutta tämänhän kaikki paljon matkusteleva tietää:) ei muuten ole tullut tonnien laskuja oudoista suunnista, toisin kuin niillä, jotka ovat luottokorttia joutuneet käyttämään. Kiva setviä pikku huijauksia... Ei kiitos, Mieluummin säilytän luottokorttia kotona piilossa...;)

Vierailija
10/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electron kelpaa maksuvälineeksi erinomaisesti.

Dollarit kannattaa vaihtaa Forexissa, pyydä myös pieniä seteleitä (tippejä varten).

Luottokortti on tarpeellinen jos haluaa vuokrata auton, tai jos hotelli vaatii luottokorttitakuun sisäänkirjautumisen yhteydessä. Hotelleissa tosin voi takuun useimmiten hoitaa myös käteistakuuna, jos asian vaan sopii etukäteen.

Vierailija
11/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 sori! Oon luullut, että luottokortista tulee lasku, joka maksetaan = ollaan velkaa yhtiölle. Mut olen siis ollut väärässä:) mä lähden aina siitä, että vakuutus on sellainen, että kuluja ei tule. Sairaalareissut, varkaudet ym on vaan ilmoituksia ja hoituvat, kun vakuutus on tarpeeksi kattava ja laadukas. Lisäksi tilillä niin reilusti rahaa, ettei pieni tai suurempikaan takaisku heilauta. Mutta tämänhän kaikki paljon matkusteleva tietää:) ei muuten ole tullut tonnien laskuja oudoista suunnista, toisin kuin niillä, jotka ovat luottokorttia joutuneet käyttämään. Kiva setviä pikku huijauksia... Ei kiitos, Mieluummin säilytän luottokorttia kotona piilossa...;)

Ihanan naiivia! Kiitos tästä aamun piristyksestä. Muista piilottaa luottokorttisi hyvin sukkalaatikkoon, ettei vaan varkaat vie. Ai niin, mutta onhan sulla onneksi vakuutus, eihän se haittaa :-D

Vierailija
12/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta sitten olin New yorkissa ja koko loman ajan makselin visa electronillani, ei mitään ongelmia :)

Vierailija
13/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visa Electronilla voi pääsääntöisesti maksaa kaikkialla muualla paitsi ei autovuokraamoissa ja hotelleissa, kuten tuolla jo todettiinkin. Jos esim. Walmartissa höylää Electronilla, niin maksuvaihtoehdoista pitää kuitenkin valita CREDIT tai maksu ei mene läpi.

Jotkut autovuokraamot hyväksyvät myös Electronin, mutta tilille tulee useiden satojen eurojen pantinomainen katevaraus. Itse autovuokra maksetaan kuitenkin vasta autoa palautettaessa.

Vierailija
14/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dollareita saa pankkiautomaatista.

Vierailija
15/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dollareita saa pankkiautomaatista.

TODELLA kallista rahaa on nostaa Jenkeistä taaloja suomalaisella kortilla.

Vierailija
16/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/17 |
18.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Electron kelpaa maksuvälineeksi erinomaisesti.

Dollarit kannattaa vaihtaa Forexissa, pyydä myös pieniä seteleitä (tippejä varten).

Luottokortti on tarpeellinen jos haluaa vuokrata auton, tai jos hotelli vaatii luottokorttitakuun sisäänkirjautumisen yhteydessä. Hotelleissa tosin voi takuun useimmiten hoitaa myös käteistakuuna, jos asian vaan sopii etukäteen.

Uskokaa tai alkaa mutta USAssa katsotaan vahan kieroon sellaisia jotka maksavat suuria summia kateisella. Oletus on etta tekevat sellaisia hamarapuuhia missa kateinen vaan kelpaa, esim. huumekauppa ja strippaus ja muut 'yotyot'.

Tavallinen kansalainen kayttaa credit/debit-korttia eika liiku ulkona dollarikaarot taskussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi