Jos CV:ssä on aukkoja niin kannattaako suosiolla heittää lusikka nurkkaan?
Ja hyväksyä se, ettei töihin ole enää mitään asiaa eikä opiskelukaan kannata, koska CV:n aukot estää työllistymisen? Missä vaiheessa pitää ymmärtää luovuttaa?
Kommentit (23)
Haluaisin kuulla rehellisiä (ilkeitä) mielipiteitä asiasta, koska niissä valitettavasti on se totuuden siemen. Jos sulla olisi esim. 3 vuoden gappi eikä kotivanhemmuutta, syöpähoitoja tai muuta salonkikelpoista sitä selittämässä, niin antaisitko olla? Vai täyttäisitkö aukon jollain keksityllä maailmanpelastustarinalla?
Miksi sulla on aukkoja CV:ssä? Laita sinne vaikka aukon kohdalle että olit keräämässä hedelmiä Australiassa. Yksikään työnantaja ei tuommoisesta hommasta työtodistusta pyydä! Itse olin Australiassa baarihommissa muutama vuosi sitten eikä niissä hommissa ollut tapana antaa työtodistusta. Työnantajan puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen olen antanut suosituksia varten ja hyvin on riittänyt.
Keksisin aukkoon jonkun sapattivuoden tms. Olitte vaikka koko perhe vuoden jossain kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia aukkoja? Mitä teit silloin?
En mitään. En edes ollut rekisteröitynyt työtön vaan täysin kaiken ulkopuolella. Perintöä ja säästöjä kuitenkin oli ja harrastuksekseni leikin pörssissä. Nyt kuitenkin tekisi mieli taas töihin.
Maailmanpelastustarina on ihan hyvä. Jos aukko on tuore, niin massatyöttömyys ja ahkera työnhaku toimivat myös. Lisäksi kannattaa kertoa omaehtoisesta opiskelusta. Eläinharrastukset myös plussaa mainita, tärkeintä on löytää jotain yhteistä haastattelijan kanssa. Itsellänikin kaksi vuoden mittaista gappiä cv:ssä, aina niistä kysytään, mutta en tiedä miten merkitseviä vastaukset ovat, ovat ne sitten millaisia hyvänsä!
Hä? Koskaan ei luovuteta. Täytyyhän ihmisen elää.
Aloitin viime syksynä opiskelun (ala ei 100% työllistävä) ja nyt on usko tulevaisuuteen koetuksella kun miettii omia mahdollisuuksia tällä taustalla. Kyseessä kuitenkin suht vaativat opinnot. AP
Jos vaihdat alaa, niin tuskinpa paljon merkitsee mitä teit 2008-10 tai 12-13. Mikäli nyt haet töihin jonkun uuden oman alan harkkapaikan kokemuksella.
Ja edes mitään koulutusta vaatimattomia osa-aikatöitä en tällä taustalla löydä, vaikka lukion/aikana jälkeen ennen sukulaiseni kuolemaa ja muita ikäviä juttuja olin töissä 4 vuotta. Kokeiltu on. AP
Tätä minäkin mietin. Mulla on viiden vuoden aukko masennuksen takia, en ole ollut töissä, en opiskellut enkä perustanut perhettä. Olen voinut huonosti ja ollut pitkillä sairauslomilla. Eikä mahdollinen työnhaku ole vielä edes ajankohtaista, siihen mennessä tämä pitkä aukko on vielä pidempi. Aika toivoton olo on tulevaisuuden suhteen.
Itse haen tällä hetkellä duunia mainitsematta ajoistani puhelinmyyjänä. Saa nähdä, tärppääkö paremmin. Olin myös puoli vuotta saikulla masennuksen takia, koska puhelinmyynti ei sopinut psyykelleni. :D
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihdat alaa, niin tuskinpa paljon merkitsee mitä teit 2008-10 tai 12-13. Mikäli nyt haet töihin jonkun uuden oman alan harkkapaikan kokemuksella.
En usko edes löytäväni harkkapaikkaa, kun kilpailijoina on hakijoita joilla CV täydellinen. AP
Ei kai nyt sentään kannata elämän päättämisestä puhua sen takia, että CV:ssä on aukko? Tai sitten sanonta on ymmärretty vähän väärin.
Vierailija kirjoitti:
Hä? Koskaan ei luovuteta. Täytyyhän ihmisen elää.
Niinpä. Pikkuisen radikaalilta kuulostaa lusikan nurkkaan heittäminen, vaikka epätoivoisessa tilanteessa olisikin, koska kyse on kuitenkin vain työstä. Yhteiskunta pitää huolen omistaan, joten ei Suomessa nälkäänkään kuole, vaikkei töitä saisikaan. Kannattaa hakea apua, jos suunnitelmissa tosiaan on heittää lusikka nurkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt sentään kannata elämän päättämisestä puhua sen takia, että CV:ssä on aukko? Tai sitten sanonta on ymmärretty vähän väärin.
Ei tässä tosiaan elämän päättymisestä ole kyse. Minusta sanonta tarkoittaa samaa kuin heittää kirves kaivoon tai hanskat tiskiin ELI LUOVUTTAA, mutta ihan sama.
Lisää kokemuksia/mielipiteitä? AP
Muuta ulkomaille. Siellä on vielä sen verran normaalia meininkiä, ettei johonkin tavisduuniin tarvi aukotonta cv:tä. Suomessa pseudotyötä tekevät mulkut joilla ei ole mitään tekemistä hr-osastoilla käyvät läpi jotain lukiovuoden jälkeisiä välivuosia, että pääsevät kyselemään ikäviä sitten haastattelutilanteessa. Huutoanaurua nykymeiningille jossa työnhakeminen on paljon vaikeampaa kuin itse työ.
Riippuu iästä ja koulutuksesta.
Kilpailluilla aloilla ei aukollisella CV:llä pärjää ja vanhemmalla iällä ilman kattavaa työkokemusta liikkuvan hakijan ohi ajavat nuoremmat. Esimerkiksi usean työpaikan hakuprosessin karsintavaiheessa heitetään suoraan roskikseen kaikki puutteelliset ansioluettelot.
Kovapäiset jatkaa yrittämista ja realistit luovuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja hyväksyä se, ettei töihin ole enää mitään asiaa eikä opiskelukaan kannata, koska CV:n aukot estää työllistymisen? Missä vaiheessa pitää ymmärtää luovuttaa?
Riippuu mitä ne aukot ovat. Yritä paikata niitä kertomalla järjestö- tai harrastustoiminnastasi.
Millaisia aukkoja? Mitä teit silloin?