Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ns. fine dining - takuuvarmasti nälkäisenä kotiin

Vierailija
17.02.2016 |

Kattelen tässä Hell's Kitcheniä.

Hyvä ohjelma. Ja ei mulla mitään Michelin-tähtiä vastaan ole, mutta kertokaa nyt hitto vieköön minkä takia näissä kalliissa ja vaikeasti varattavissa olevissa paikoissa jää AINA NÄLKÄISEKSI?

Tai sitten vetää sen leipäkorin ja tilaa liikaa viiniä, koska ON NÄLKÄ?

Vai onko mun annoskoot kertakaikkiaan vääristyneet? Viimeisin kokemus Ganjin, jossa annoksista muodostui ehkä tavallistakin pienempiä tämän superhieno Social Dining -konseptin takia; ruoat tuotiin pöytään tarjottimilla, joilta ruokailijat närppivät syötävää.

Sama kokemus Klippanista ja Savoysta ja....kaikista vastaavista. Työn puolesta tulee noissa asiakkaiden kanssa käytyä.

Oikeasti, mieluummin menisin vaikka Raxiin ja vetäisin mahan täyteen.

Mutta kai se vika on mun korvien välissä? Silti, onko kohtuutonta odottaa, että superkallis illallinen myös täyttää mahan eikä pakota kotona vetämään voileipiä?

Joo 1st world problems mutta voi HYVÄNEN aika.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kyllä tuollaista kokemusta. Jos maistelumenussa on 5-9 ruokalajia + muutamia keittiöntervehdyksiä niin ei ole koskaan jäänyt nälkä. Joskus on viinipaketti ollut vähän liikaa, mutta se nyt on oma vika, kuka käskee juoda ihan kaikkea. 

Vierailija
2/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö silti nälkä jos syö 3:n ruokalajin illallisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt Gaijinissa jonkun heidän suunnitteleman menun niin ei siitä kyllä nälkä jää. Jos tilaat vain yhden ruokalajin, kun tarkoitus on syödä 6-7 ruokalajia, niin kyllähän siitä sitten voi nälkä jäädä.

Vierailija
4/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se täyttää mahan, siis normaalikokoisen mahan. Tuo raxin kaupaus vähän vihjaa että olet vähän runsaampaa tyyppiä, sekä ruokahalun että olemuksen kautta.

Vierailija
5/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fine dining -paikoissa on tapana syödä useamman ruokalajin menu, ei Rosso-tyyliin raastepöytä + pääruoka + jäätelöpallo jälkiruoaksi.

Vierailija
6/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tyhmä, joka myy, vaan se joka ostaa.

En menisi ikinä omilla rahoilla näihin hype ravintoiloihin. Joskus firman piikkiin olen syönyt ja mäkkärin kautta piti mennä kotiin.

Vierailija
7/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole kyllä tuollaista kokemusta. Jos maistelumenussa on 5-9 ruokalajia + muutamia keittiöntervehdyksiä niin ei ole koskaan jäänyt nälkä. Joskus on viinipaketti ollut vähän liikaa, mutta se nyt on oma vika, kuka käskee juoda ihan kaikkea. 

Sama juttu. Yleensä tilaan viinit puolikkaina, ottaa sitä kuppia sitten mielummin ruoan jälkeen ja keskittyy siinä ruokapöydässä siihen oleelliseen.

Vierailija
8/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Yleensä tilaan viinit puolikkaina, ottaa sitä kuppia sitten mielummin ruoan jälkeen ja keskittyy siinä ruokapöydässä siihen oleelliseen.

Joo, se on viisainta ja useimmiten se sopii ravintolallekin aivan hyvin, mieluummin ne myy edes vähän viiniä kuin vain vettä. 

1

Vierailija
9/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin firman piikkiin.

Silti, alkupalat+pääruoka+jälkkäri, ja monesti on sellainen olo että tuokaa lisää.

Ymmärrän, että fiilis ja huippuraaka-aineet ovat se pointti, mutta eikö samalla voisi huolehtia siitä, että ruokailijat tulevat kylläisiksi?

Minä en tule ja voin vakuuttaa, että en ole kokemuksineni ainoa.

En ole pluskokoa mutta totta, tykkään enemmän pitsasta ja vaikka kaalikääryleistä kuin savutofusta fenkolipedillä. AP

Vierailija
10/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ravintolassa käynnin tarkoitus on saada uusia makuelämyksiä ja visuaalista nautintoa. Mahan täyttyminen on sivuseikka. Mahan saa täyteen kotonakin ja halvalla. Mielummin fine dining ja ihania kokemuksia kuin mättöshaibaa Raxissa ja lihavuutta.