Pitäisikö alkaa rehtoriksi?
Mitä mun pitäisi opiskella? Onko joku rehtorikoulu? haaveena olla rehtori...
Kommentit (22)
Onko reksikoulua? Jostainhan ne tulee!
Suomessa rehtoreilla on kaksi kriteeriä: rehtorin on oltava pätevä opettaja siihen oppilaitokseen jossa toimii ja lisäksi on pieni opintokokonaisuus, joka suoritetaan siihen päälle.
Eli alakoulussa reksi on luokanope, yläkoulussa ja lukiossa aineenope.
Miten niin? Tekee lukkarit ja istuu kokouksissa. pitääkö reksin olla opettaja? mulla on kai-tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Onko reksikoulua? Jostainhan ne tulee!
Ihan yleissivistystä tietää reksiopisto. Kinkytie 69.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa rehtoreilla on kaksi kriteeriä: rehtorin on oltava pätevä opettaja siihen oppilaitokseen jossa toimii ja lisäksi on pieni opintokokonaisuus, joka suoritetaan siihen päälle.
Eli alakoulussa reksi on luokanope, yläkoulussa ja lukiossa aineenope.
Aineope ja rehtori, hurjaa.
Heh, molemmat lapseni, mieheni, vävyn ja miniäni ovat rehtoreita. Minä olen vaan juristi 😢
Ei kuka vain pääse rehtoriksi. Se on arvonimitys.
Ei kannata. Huono palkka, valtava (juridinen) vastuu, kamalat työajat, lähinnä joutavasta byrokratiasta koostuva työnkuva ja hyvin vähän aikaa pedagogiseen johtamiseen.
t. aineenopettaja, joka on haudannut omat reksihaaveensa
sopisit myös äidinkielenopettajaksi
Meidän rehtorin palkka on yli 5000 eli hyvä todellakin. Mikä on kai-tutkinto?
Jotkut viihtyy reksinä, mutta palkka ei ole hyvä vastuuseen nähden.
Jos on jo open pätevyys niin silloin kannattaa harkita. Kokonaan alan ulkopuolelta ei maksa vaivaa. Samalla panostuksella saavuttaa pätevyyden paremmin palkattuihin hommiin.
Eli voisin hakea, koska olen koulu alalla. yes. Palkka nousisi hurjasti!
Palkannousu riippuu tietysti siitä mihin vertaat eli mikä on lähtöpalkka.
Itse olen ihan riviope, vieraat kielet eli opetusvelvollisuus 20 tuntia. Luokanvalvojuuden kanssa mulla tunnit 27,5. Palkkani on 4380/kk plus tukiopetus ja mahdolliset sijaistunnit.
Kesä vapaa, rehtorilla vain se kk lomaa. En vaihtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Palkannousu riippuu tietysti siitä mihin vertaat eli mikä on lähtöpalkka.
Itse olen ihan riviope, vieraat kielet eli opetusvelvollisuus 20 tuntia. Luokanvalvojuuden kanssa mulla tunnit 27,5. Palkkani on 4380/kk plus tukiopetus ja mahdolliset sijaistunnit.
Kesä vapaa, rehtorilla vain se kk lomaa. En vaihtaisi.
Aika hyvä palkka sulla! Minkälaisessa oppilaitoksessa opetat? Et varmaan kunnallisessa?
Ihan tavallinen peruskoulu, mulla luokilta 6-9 oppilaita. Ja tuolla tuntimäärällä ihan se peruspalkka ei edes ikälisää.
Toki esim erityisopettajalla eri tilanne koska se opetusvelvollisuus on 22 tai 24 ja yleensä ei lisätunteja.
Amkssa ja amiksessa on parempi palkka mutta lyhyemmät lomat
Se äskeinen kieltenope
Joo ala vain...