Mitä keskiluokkaisia ihanteita tai asioita et ole koskaan ymmärtänyt?
Itse en esim. ymmärrä sitä, että lasten on pakko harrastaa jotain joukkuelajia, kun heille voisi ostaa lenkkarit ja kannustaa heitä lenkkeilemään tai vaikkapa hiihtämään.
Kommentit (70)
Että koko elämä pyörii siellä omakotitalon uumenissa, eikä muualle haluta enää lähteä.
Mutta jos lapsi haluaa harrastaa jotain joukkuelajia :o Samallahan sitä käydään hiihtämässä ja lenkillä.
Omakotitalo.
Kalliin auton ostaminen. En ikinä ostaisi.
T. Keskiluokkainen espoolainen
Omakotitaloa. Ihanaa kääntää vielä kylkeä lämpimässä sängyssä, kun omakotitalossa asuvat työkaverit jo vetävät toppahousuja ylleen.
Lasten kuljettamista paikasta toiseen
Sisustamisen harrastamista
Liiallisuuksiin menevää hifistelyä viineissä, oluissa ja kahvissa
Isoa televisiota olohuoneessa
Jatkuvaa matkustelua
Vierailija kirjoitti:
Omakotitaloa. Ihanaa kääntää vielä kylkeä lämpimässä sängyssä, kun omakotitalossa asuvat työkaverit jo vetävät toppahousuja ylleen.
Miksi ok-taloasukit vetävät toppahousuja ylleen? 🤔. Asun ok-talossa eikä mulla ole edes toppahousuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ok-taloasukit vetävät toppahousuja ylleen? 🤔. Asun ok-talossa eikä mulla ole edes toppahousuja.
Mennäkseen kolaamaan pihaa :D Heh, unohdin sen kaikista olennaisimman asian koko viestistä.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvaa matkustelua
Niin, sohvalla lötköily on niin paljon mukavampaa kuin vaivan näkeminen ja lapsista huolehtiminen.
Ura. Jos olisin halunnut päättämään talousasioista, niin olisin mennyt kauppikseen.
Outoja pakkoja, esim. itsensä kiusaamista jatkuvilla ylitöillä, että saa maksettua perheen jokakeväisen laskettelureissun (työkaverina Mr. White-picket-fences Finland)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvaa matkustelua
Niin, sohvalla lötköily on niin paljon mukavampaa kuin vaivan näkeminen ja lapsista huolehtiminen.
Jep. Pitkästä aikaa just nyt löhöilen sohvalla, ja on tää pieni taivas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennäkseen kolaamaan pihaa :D Heh, unohdin sen kaikista olennaisimman asian koko viestistä.
Auraussopimus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi aamuisin vetää toppahousuja jalkaan? Asun omakotitalossa, mutta en moista harrasta.
Kaksi autoa statussyistä. Liiallista satsaamista asumiseen niin, ettei oikein muuhun ole rahaa vuosiin, ja tästä valittamista. Tekopyhyyttä. Ryypätään kaikki vapaa-aika kun on muka rankkaa, ihan kuin ei pystyisi itse vaikuttamaan mihinkään, ja samalla paheksutaan muita.
Kulissien pitämistä. Viimeiseen asti näytellään, että kaikki on kunnossa, vaikka rouvalla on silmä mustana ja herralla maksa. Tai päinvastoin.
Sitä että lapset pitää kasvattaa niin pumpulissa ja hemmotella materiaalisesti pilalle. Kyllä ne nuoret hengissä selviävät ilman niitä tonnin puhelimia ja merkkilaukkuja.
Että pitäisi olla farmari Volvo.