Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut kotona kohta 9 vuotta

Vierailija
17.02.2016 |

Opiskellut tohtoriksi, tehnyt osapäiväisesti töitä yrittäjänä, hoitanut lapset 24/7 (3-vuotiaaksi kotona sitten lyhyttä päivää leikkikoulussa) ja tienannut kumminkin n. 40 000 / v. Tuntuu, että en kuulu yhtään mihinkään. Olen nyt yrittänyt hakea töitä, osapäiväistä, en pääse edes tapaamisiin asti. Mies on tehnyt uraa ja siinä samalla mä olen jotenkin täysin ulkopuolella kaikesta. Asutaan Hgin ytimessä. Lapset on mulle maailman tärkeimmät, mutta miten saisin elämääni muutakin yhteisöä kuin lapset?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtois- ja järjestötyötä alkuun.

Vierailija
2/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko suoraan kirjoittaa cv:hen että olet sillä yrittäjyydellä tienannutkin hyvin. Sivuaako koulutusalaa tai saman alan paikkoja joita haet. Monet yrityksethän nykyään ovat sellaisia pöytälaatikkoyrityksiä, joilla ei ole mitään toimintaa joten yrittäjä voi olla ns. työtön.

Samoin pk-seudulla pyörii jotain tosi pimeää porukkaa, jolla on 1 työpaikka ja sen jälkeen kaikki työkokemus esim. linkedinissä pelkkää yrittäjää tai innovaatiofirmojen (oma firma) toimintaa. Se vaan että näitä firmoja (firman tuotetta jne) ei ole koskaan ollut olemassa muualla kuin yrittäjän mielikuvituksessa. Tiedän että noissa tapauksissa sitä firmaa ei saatu koskaan käyntiin vaikka ammattilainen ei tarvi samanlaisen toiminnan aloittamiseen juurikaan rahoitusta tai työntekijöitä koska esim. taitava kehittää webbipalvelun itse ja sitten vasta perustaa sille liiketoimintaa jos asiakasjoukko tai käyttäjäjoukko on kasvanut tarpeeksi suureksi.

Noissa kuitenkin jo idean tasolla pyöritettiin liiketoimintaa.

Vierailija
4/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itselläsi oli yrittäjänä liukuvat työajat ja teit työtä sen mukaan että tienasit sen 40 000 euroa vuodessa, niin pakkoko sinne on mitään rustata osa-aikaisuudesta vaikka et olisi joka päivä sitä 7h käyttänytkään.  Yrittäjillähän ei usein ole varsinaisia työaikoja. Rahaa olet kuitenkin ihan tienannut kokopäiväisen edestä.

Vierailija
5/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Joo, pitää jotenkin täsmentää sitä, että olen oikeasti tehnyt asiakashommia ja tienannut sillä :)

Vierailija
6/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos, työkavereita ja työyhteisöä nyt haikailen, mutta tuntuu, että en kuulu mihinkään, kun en pääse edes tapaamisiin. Hakemuksia olen tehnyt huolella, viestintäihmisenä olen ihan ok kirjoittaja :) ap

Vierailija
7/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada se vaikuttamaan sillä että olet tienannut ja että vaihtosi erilaisiin tehtäviin (myynti tai mitä nyt sitten onkaan)  on vapaaehtoista. Muuten palkkatyöhön siirtyminen yrittäjyydestä voidaan nähdä epätoivoisena ja ketään epätoivoista ei tavallisesti todellakaan haluta palkata. Jos olet tehnyt asiakas ja myyntityötä sekä olet akateeminen, niin hae vaikka KPMG tms. tai vastaaviin töihin joissa tehdään konsultointia asikkaille. Niissä on paljon akateemisia kuitekin ja kaupallinen ala ei ole pakollinen todellakaan jos on kokemusta myynnistä. Samoin Solita palkkaa eri aloilta.

Kai sulla nyt aika hyvät sosiaaliset taidot on jos oot tehnyt töitä yrittäjänä asiakkaille ja saanutkin niitä. Yrität nyt korostaa sitä että mitä olet oppinut yrittäjänä ja miten se on palvellut uraasi.

Tohtorintutkinto voi itseasiassa olla jonkinasteinen ongelma, koska olet "ylikoulutettu", mutta jos nyt opettelet saamaan sen CV:si kuntoon ja vaikuttamaan motivoituneelta haastatteluissa niin ei siitä haittaakaan ole.

Vierailija
8/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viestinnän tehtävien haet, niin valtionhallinnossa pitäisi puhua sujuvasti jo ainakin kolmea kieltä nykyään. Kielitaitojen kehittäminen. Hae muitakin paikkoja kuin pelkkää viestintää. Viestintäosaamista voi kuitenkin liittää muihinkin tehtäviin.

Vierailija
9/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään valtionhallinnon harjoitteluihinkin on tietyissä paikoissa helposti 120 hakijaa per paikka, joten sinänsä ei ole ihme jos et pääse heti haastatteluun. Palkkatyöhön hakijoita on varmasti vielä enemmän.

Vierailija
10/10 |
17.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se työmaa sieltä vielä löytyy.Meillä naisilla on vähän tälläistä,varsinkin kun ne lapset on tärkeitä ja niidenkin kanssa haluaa olla.Ollaan nyt tää lyhyt aika lasten kanssa ja tehdään hommia sitten kun ne ei meitä enää niin kovin tarvi.Itsellä pikkuprojekteja että pysyisi jotenkin kiinni jossain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi