Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehkäisy, maksatteko itse vai mies?

Vierailija
16.02.2016 |

Tavallista, että miehet ostaa kondomit ja nainen maksaa pillerit.
Pitemmistä suhteisessa kuitenkin pillerit ovat yleisempi vaihtoehto
Maksatteko puoleksi vai nainen maksatko kokonaan itse?? Itse olen omat pillerit maksanut reilun vuoden...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen alussa huolehdin omista pillereistäni, kun muutettiin yhteen niin otettiin käyttöön sellainen tyyli, että minä maksoin jatkossakin pillerit, mies taas maksoi autopaikan. Nykyään ei tarvi huolehtia, koska käytössä on kapseli. Ja tässä vinkki helsinkiläisille ja vantaalaisille, jos ette ole olleet tietoisia: Kaupunki maksaa ensimmäisen ehkäisykapselin tai kierukan. Itsellä käytössä siis kolmen vuoden kapseli, työkaverille laitettiin jopa viiden vuoden vastaava kun on minua pari vuotta nuorempi.

Vierailija
22/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina maksanut ne itse, ensin e-pillerit ja nyt kierukan. Sinänsä ei ole väliä kumpi maksaa, koska menevät kuitenkin yhteisistä rahoistamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiset rahat.

t. mies

Säälittävä vätys. Rahat on miehen ja mies antaa naiselleen rahaa tämän tarpeisiin, mutta ei ne mitään yhteisiä voi olla. Joku roti nyt. 

Yhteiset rahat meillä ollut alusta asti. Mulla on lapsuudesta kokemusta siitä, miten rahalla saadaan aikaan perheriitoja enkä sille tielle viitsinyt lähteä. Kahteenkymmeneen vuoteen ei ole ollut tarvetta rahasta vaimon kanssa riidellä.

Seuraavat ehkäisykulut eli vasektomia menee sekin yhteisistä rahoista.

t. mies

Vierailija
24/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan samalla tavalla kuin minkä tahansa yhteisen maksun. Vaikka että tankkasin tänään auton, bensa maksoi viiskymppiä, maksa puolet. Tai että maksoin tänään sähkölaskun, ja sun osuus on x euroa. Mikä tuossa nyt on omituista?

Ihanko oikeasti jaatte myös jokaisen tankkaamisen ja kaupassakäynnin yms. ? Eikö voisi vaan vuorotella: sä tankkasit viimeksi, mä tankkaan nyt jne. Teillä tullaan vielä riitelemään rahasta ja lujaa. Montako lasta?

Vierailija
25/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se riitä että mies syöttää muijaansa?

Vierailija
26/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan maksoin itse, kortsuja ostaa se, jonka luona pannaan.

Vierailija
27/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kuin käytettiin kumia minä maksoin ja huolehdin, että niitä on. Vaihdoimme pillereihin ja mä maksan edelleen. Nainen olen.

Vierailija
28/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse. Olen vela ja huolehdin itse, että pysynkin sellaisena. Ei ole minulle koskaan ollut mikään meidän yhteinen asiamme. Ehkäisy siis.

Samoilla linjoilla.

Vierailija
29/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Maksaa..mistä, täh?

Lestadiolainen?

Vierailija
30/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan puoliksi.

Vierailija
31/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa, joka ei halua lapsia. Eli pillereitä syövä nainen maksaa pillerinsä.

Entä jos kumpikaan ei halua lapsia?

Tai jos vain nainen haluaa lapsia, eikä hän haluaisi enää syödä pillereitä sivuvaikutusten takia? Mies vihaa kumeja, mikä siis vaihtoehtona? Sanonko vain, että nyt loppu pillereiden syöminen, olet vastuussa tästä eteenpäin?

Jääkö nainen kitumaan puutteeseen, koska mies pelkää mahdollista raskautta? Nyt kymmenen vuoden pillereiden syömisen jälkeen on tullut jo mahdollisia veritulppaan viittaavia oireita. Onko minun terveyteni arvoton? Ja milloin se sopiva aika lapselle tulee miehen mielestä? Kun olen 40?

Vierailija
32/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mä meinasin aiemmin tänään tehdä samankaltaisen aloituksen!

Mua jäi ihmetyttämään kun juteltiin poikaystävän kanssa ehkäisystä, hän sanoi ilman muuta maksavansa puolet. Eipä ole kukaan aiempi poikaystävä moista ehdottanut. Kondomia ollaan tähän asti käytetty, mutta mies haluaisi siitä luopua ja kysyi onko jotain muuta mahdollisuutta. Sanoin, että pillerit eivät ole sopineet aiemmin vaikka olen useita kokeillut, ehkäisyrengas oli parempi, mutta kalliimpi... 

Ei kuitenkaan asuta yhdessä, eikä siis mitään yhteisiä rahoja. Kondomeita molemmilla nyt aina on jossain laatikossa.

Olen 26 ja mies 30

Vierailija
33/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan puoliks tietenkin ja käytän pillereitä.

Vierailija
34/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipa ole poikaystavan kanssa koskaan edes asiasta puhuttu. Ei nyt jakseta jakaa joitain parin kympin ostoksia, ihan aikuisten oikeesti. 

Vierailija
35/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa, joka ei halua lapsia. Eli pillereitä syövä nainen maksaa pillerinsä.

Entä jos kumpikaan ei halua lapsia?

Tai jos vain nainen haluaa lapsia, eikä hän haluaisi enää syödä pillereitä sivuvaikutusten takia? Mies vihaa kumeja, mikä siis vaihtoehtona? Sanonko vain, että nyt loppu pillereiden syöminen, olet vastuussa tästä eteenpäin?

Jääkö nainen kitumaan puutteeseen, koska mies pelkää mahdollista raskautta? Nyt kymmenen vuoden pillereiden syömisen jälkeen on tullut jo mahdollisia veritulppaan viittaavia oireita. Onko minun terveyteni arvoton? Ja milloin se sopiva aika lapselle tulee miehen mielestä? Kun olen 40?

Kuulostaa siltä että sulla on valinta edessä.

Vierailija
36/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ostaa kortsuja, joka sattuu kaupassa sillä kertaa käymään. Ollaan molemmat keskituloisia eikä lasketa joka penniä tai satasta, joten varmaan maksaisin itse ehkäisyn, jos se minuun asennettaisiin. Hormonaalisen ehkäisyn riskejä en kehollani maksa.

Vierailija
37/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumeja ostaa se joka käy kaupassa. Hormonallista paskaa en kehooni työnnä. Halutaan vielä yksi lapsi ja sen jälkeen mies käy tekemässä vasektomian ja minä sterkkauksen.

Vierailija
38/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset rahat, joten ihan sama kumpi maksaa apteekkireissulla, koska samalta tililtä menee.

Vierailija
39/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa!!! Te maksoitte verorahoillanne meidän ehkäisyn, koska piuhat laitettiin poikki julkisella puolella :D

Vierailija
40/47 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kumpi sattuu käymään apteekissa...