Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

sokerilakon ekat päivät - kokemuksia?

Vierailija
16.02.2016 |

Juu, aloitin sokerilakon eilen ja se päivä sujuikin hienosti ja olo oli iltaa kohden oikein hyvä. Tänään onkin ollut sitten outo, sekava olo: Paleltaa välillä ja välillä tulee kauhea kuumuus. Päätä on särkenyt vähän. Isoista annoskoista(en tiedä miten tää taipuu) huolimatta nälkä yllättää n. tunti syömisen jälkeen - elimistö selkeästi tarvitsee jotain. Väsyttää.

Miten pitkään tätä oikein jatkuu??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

haloo?

Vierailija
2/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sokerin lisäksi nyt karsinut liian rajusti hyvää hiilihydraattia ravinnosta? Onko sinulla kalorimäärät kohdillaan? Juotko tarpeeksi (2-3 litraa) vettä päivässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL sokeri-lakko LOL Yritätkö laihduttaa ? =D lopeta jo , kuitenkin lihot kaiken takas heti kun lakko loppuu..

Vierailija
4/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että olen juonut tänään jopa liikaa. Olen käynyt vessassa n. 15 kertaa. Mietin, sainko jonkun vesiyliannostuksen kun tuli niin outo olo.

Olen syönyt kuitua, esim aamulla lautasellisen puuroa. Lisäksi olen sönyt myös 2 leipäviipaletta ja vihanneksia sekä perunaa.

Ja tosiaan, annoskoot ovat suuria..

ap

Vierailija
5/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sokerin lisäksi nyt karsinut liian rajusti hyvää hiilihydraattia ravinnosta? Onko sinulla kalorimäärät kohdillaan? Juotko tarpeeksi (2-3 litraa) vettä päivässä?

hehe, olet katsonut lol liikaa youtubea lol

Vierailija
6/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että olen juonut tänään jopa liikaa. Olen käynyt vessassa n. 15 kertaa. Mietin, sainko jonkun vesiyliannostuksen kun tuli niin outo olo.

Olen syönyt kuitua, esim aamulla lautasellisen puuroa. Lisäksi olen sönyt myös 2 leipäviipaletta ja vihanneksia sekä perunaa.

Ja tosiaan, annoskoot ovat suuria..

ap

Missä on sun proteiini? Ei ihme jos on nälkä. Myös hyviä rasvoja peliin. Ällistyttävää miten moni suomalainen elää näillä hiilariruuilla. No ok puurossa on protskua ihan hyvin, mutta se ei riitä. Annoskootkin pienenee mukavasti, kun ruuan mukana nautitaan proteiinia ja hyvän rasvan lähteitä, koska tulee kylläinen olo nopeammin.

Vierailija
7/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös viljassa ole sokeria?, ei sillä etteikö puuro olisi terveellistä.

Mutta tietysti jos lopettaa kaiken missä on sokeria leivän, pastan yms. syöntiä niin voi kait sitä puuroa vähän syödä.

Pitää vaan keksiä jotain sellasta sokeri syömisten tilalle, mikä pitää pitkään verensokeria tasaisena, ei tule väsy eikä liian usein nälkäkään= hyvä ja tasainen olo

Voita ja täysmaitoa on hyvä käyttää, avocado, kurkku,sipuli, porkkana, salaatit, marjat jne. jne.

Vitamiineilla on iso merkitys ja kalaöljyllä.

Luonnonjogurtti ,kreikkalainen jogurtti esim.marjojen kera on hyvä välipala.

Hidas elämäntahti ,lepo ,ulkoilu kaikki vaikuttaa. Täytyy oikein miettiä ,että mitä asioita voi muuttaa ,että jaksaa hyvin. Tsemppiä!

Vierailija
8/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh, no en maininnut proteiinista, koska kukaan ei kysynyt niistä. 

Tottakai olen syönyt proteiinia: kalaa, munaa jne.

ap

Vierailija
9/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Enkä myöskään kertonut mitään rasvan syönnistä.

ap

Vierailija
10/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. puhdasta ruokaa saa syödä oikeasti isoja määriä. Oletko syönyt ennen hiiren annoksia ja nyt annoksesi ovat "isoja" koska niissä on paljon tilaa vievää mutta vähäenergistä kasvista, eli ts. annokset ovat ison oloisia mutta liian kevyitä? Huono olo voi toki olla ihan vain reagointia siihen sokerin pois jättöön jos ennen olet sillä pääasiassa elänyt.

Vierailija
11/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voin kertoa, että olen syönyt viimeisten kuukausien aikana PALJON sokeria. Siis suklaata ja muita herkkuja lähes päivittäin. Luulen, että kaikki oireeni ovat vain vieroitusoireita. 

Annoksissani on ihan hyvä määrä energiaa, ei siis pelkästään vain kasviksia. Lounaalla esimerkiksi oli kalaa, perunaa, salaattia ja kastiketta.

Ehkä tähän pitää tottua. Nyt iltapalan jälkeen on jo hieman parempi olo.

Vierailija
12/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällistyttävää miten ihmiset vetää omia johtopäätöksiä tyhjästä :D

Vierailija
13/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää kun kestät niin päänsärky yms jäävät pois.

Vierailija
14/14 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin joulun jälkeen, kun oli vetänyt pari viikkoa vähintäin puoli kiloa suklaata päivässä ja lisäksi kaiken maailman herkut ei ollut mikään vaikeus lopettaa sokerin syöntiä. 

Tammikuun oli tiukkana, kerran söisin sokerilla makeutettua mansikkakiisseliä 1dl, en muuta, helmikuussa on ollut kaikenlaisia juhlia ja olen syönyt ehkä viisi kertaa palan täytekakkua ja risteilyllä söin 50g salmiakkia.

En yritä laihduttaa vaikka ihan hyvää muutaman kilon pudotus tekisi. En myöskään ole laihtunut. En välttele hiilihydraatteja vain herkkuja eli karkkeja, suklaata, makeita leivonnaisia ja jälkiruokia. Tänään ajattelin että söin herkkuja kun söin yhden räiskäleen makeuttamattomilla mansikoilla, kunnes huomasin että varsinaisesti ei siinä ollut sokeria, vaikka ei mitään terveysruokaa ollutkaan.

Minulla ei siis ole ollut huono olo koko aikana, vaan aivan loistava. Eilen kun söin töissä pienen palan täytekakkua tuli ihan kamala olo, samanlainen ällötys kuin joulun ja joulusuklaiden loputtua.

Olenkin epäillyt että sokeri-jossain on minulla joku vika.