Repun käyttö julkisissa kulkuneuvoissa!
Helvetti kun ne läimii niillä repuillaan päin näköä, jos istun penkillä ja he seisovat käytävällä. Eikä ne edes itse sitä huomaa!
Kommentit (40)
Apua, mä just menin rinkkani kanssa julkisissa! Oli siis niin paljon tavaraa että tungin rinkkaan ja menin sillä bussissa ja junassa. Yritän kyllä kulkea varovasti niillä käytävillä kun tiedän että se on aika paha uloke, mutta valitettavasti painavaa rinkkaa ei niin vaan oteta pois ja laiteta takaisin (ainakaan minä en saa sitä helposti pois ja päälle, kun oon laittanut sen niin että myötäilee selkää mahd. paljon, jollon siis nää "selkäkantokahvat" on aika tiukat ja repun laitto ja poispyristely on aika taitolaji) niin pakko pitää selässä. Plus, sellaista 15kg rinkkaa on huomattavasti helpompi kantaa selässä tasapainonkin vuoksi, kuin kädessä esim. bussissa. Etupuolelle vois laittaa, mut sit en näkisi eteeni :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetti kun ne läimii niillä repuillaan päin näköä, jos istun penkillä ja he seisovat käytävällä. Eikä ne edes itse sitä huomaa!
Joidenkin nyt vaan on pakko kuljettaa reppua mukana esimerkiksi töiden vuoksi. Ei reppua viitsi sille pa*kaiselle lattialle laittaa. Ehkä ensi kerralla tarjoat oman paikkasi repun kanssa liikkeellä olevalle? Tai menet omalla autolla. Voit myös antaa HSL:lle palautetta että linjalla on liian vähän kapasiteettia.
Miksi et voi siirtaa reppua rintapuolelle kun olet bussissa? Asun miljoonakaupungissa ja taalla tuo on ihan yleinen kaytanto metrossa, bussissa ja junissa. Poistumisen jalkeen repun voi taas kaantaa selkarepuksi.
Kyllä mä monesti niin teenkin. Mutta oletko koskaan ollut täpötäyden ruuhkabussin kyydissä, jonka kuljettaja paahtaa kuin pähkähullu, ja pidät toisessa kädessä reppua ja toisella yrität roikkua kiinni jossain ettet rojahda vierustoverin päälle? Jos taas meinaat että kuljettaisin reppua niin kuin vauvan kantoreppua, niin sen jätän ainakin toistaiseksi aasialaisille.
Juu, olen ollut ruuhkabussin kyydissa... :D Siis tarkoitin, etta reppu on todellakin rintapuolella, ei kadessa. Yhdella olalla kulkee ihan hyvin edessa. Ihan yleinen kantotapa taalla, eika kyse ole aasialaisesta maasta vaan ihan yhdesta Euroopan maan paakaupungista. Ihan perustapoja taalla, toistensa huomioon ottamista. Mutta ehka se on sitten ongelmallisempaa Suomessa, en tieda.
Mutta ymmarran hyvin ihmisten antipatiat reppunsa kanssa heiluvia kohtaan. Siina kun istuu penkilla ja reppu heiluu paan tasolla ja valilla ottaa osumaa... no, sanotaanko, etta olen itse oppinut siihen, etta en halua matkia kanssamatkustajiani repulla.
Ihmettelen JOKA päivä tuota samaa asiaa. Ota reppu selästä kun tulet bussiin.
Ota jumalaton olkalaukkusi olkapäältä ja pidä kädessäsi. Näin et töni laukuillasi muita matkustajia, etkä vie kahden ihmisen paikkaa.
Matkustan joka aamu busseissa nrot 58, 58B tai 59. Ja kiroan moukat laukku-uunot joka aamu! Mrrr.
Mä kävelen usein työmatkat, mutta jos joudun käyttämään julkisia, käytän ratikkaa 6, 3 tai 9. Busseista tällä hetkellä 611. 65 kuulemma paha.
Kerran joku ämmä kulki metrossa ruuhka-aikaan sellaisen kantorepun kanssa, jossa oli pentu. Se pentu potki kaikkia ja ämmäkin pyöri kuin puolukka pillussa eikä osannut parkkeerata mihinkään. Näki varmasti, että pennun jalat vispasivat puolelta toisella, mutta ei tehnyt mitään. Silloin vitutti.
Vierailija kirjoitti:
Kerran joku ämmä kulki metrossa ruuhka-aikaan sellaisen kantorepun kanssa, jossa oli pentu. Se pentu potki kaikkia ja ämmäkin pyöri kuin puolukka pillussa eikä osannut parkkeerata mihinkään. Näki varmasti, että pennun jalat vispasivat puolelta toisella, mutta ei tehnyt mitään. Silloin vitutti.
Eiss****
Vierailija kirjoitti:
Ota jumalaton olkalaukkusi olkapäältä ja pidä kädessäsi. Näin et töni laukuillasi muita matkustajia, etkä vie kahden ihmisen paikkaa.
Matkustan joka aamu busseissa nrot 58, 58B tai 59. Ja kiroan moukat laukku-uunot joka aamu! Mrrr.
En todellakaan roikota painavaa reppua kädessä puolta tuntia, eikä lattiallakaan ole sille tilaa.
Miksi aikuisten ihmisten on niin vaikea sanoa sille reppuihmiselle siinä tilanteessa suoraan, että "anteeksi sun reppus tuuppii mua." Ei tullaan mieluummin palstalle itkemään. Näinhän se ongelma korjaantuu!
Miten taas musta tuntuu, että sellaisista kainaloon runtattavista vessoista saa herkemmin jonkun osan päin näköä? Mutta joo, ruuhka on ruuhka, ahtaus ja kiire ei tietty oikeuta urpoilemaan. Usein tuntuu, että ihmisistä on ihan ok esim töniä tai astella muiden kantapäille, kun on nyt on niin kiire.
Vierailija kirjoitti:
Jos on mahdollista niin toki. Siinä käytävää eteenpäin kävellessä tuo ei onnistu, käytävä on niin kapea että reppu jää kiinni joka penkin kohdalla.
Jättäkää ne reput kotiin ja käyttäkää niitä vaikka sienimetsässä, ei ruuhkaisissa kulkuvälineissä! Pitäis olla päivänselvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin!
t. edellinen
Vierailija kirjoitti:
Miten taas musta tuntuu, että sellaisista kainaloon runtattavista vessoista saa herkemmin jonkun osan päin näköä? Mutta joo, ruuhka on ruuhka, ahtaus ja kiire ei tietty oikeuta urpoilemaan. Usein tuntuu, että ihmisistä on ihan ok esim töniä tai astella muiden kantapäille, kun on nyt on niin kiire.
Siis anteeksi mistä? :D
Minua joskus häiritsi ruuhkabussin keskiosassa ulkkarimies, joka vähän väliä alkoi pyöriä kuin väkkärä ja huitoi repullaan muita. Aina kun reppu tuli minua kohti, tuuppasin sen pois. Muutaman kerran ukko toisti tempunsa, kunnes tajusi vihjeen ja otti repun käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin nyt vaan on pakko kuljettaa reppua mukana esimerkiksi töiden vuoksi. Ei reppua viitsi sille pa*kaiselle lattialle laittaa. Ehkä ensi kerralla tarjoat oman paikkasi repun kanssa liikkeellä olevalle? Tai menet omalla autolla. Voit myös antaa HSL:lle palautetta että linjalla on liian vähän kapasiteettia.
Luulen, että repun kantajilta puuttu joku geeni, kun eivät osaa nostaa sitä reppua siihen käsivarrelle, kuten itse aina repun kanssa julkisilla liikkuessa teen, mutta eihän se minä, minä ...ihmiselle tietysti sovi.
Reppu on vielä ok, mutta ne isot olkalaukut, joita pidetään kainalossa.. Olen saanut muutaman kivuliaan tällin olkalaukusta. On vielä sellaisella korkeudella, että napsahtaa käytäväpaikalla istuvan päähän.
Mä otan aina repun pois selästä, kun menen bussiin.
Samoin nämä laukkujen tuuppijat voisivat varoa. On erittäin ikävän tuntuista kun seisot itse rauhassa ja joku urpo tule kovalla vauhdilla ohi tuupaten käsilaukkuasi.
Ei oo ikinä tota ongelmaa.