Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko nyt jotain outoa " vatsatautia" liikkeelä?

Vierailija
15.02.2016 |

Pari päivää ollut kovia vatsanväänteitä, pahan hajuisia pieruja sekä närästyksen kaltaista epämukavaa tunnetta..
tiedän, että esim. kaurapuuro saa mahani kipeäksi ja luulinkin ensin, että nyt on joku keliakia tms iskenyt täysillä!
Kunnes mies alkoi tänään valittaa samoja oireita: mahassa tuntuu ikävältä ja pierettää

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vissiin, mulla samanlaisia oireita mutta maha aivan kuralla. Vartin sisällä käynyt kaksi kertaa vääntämässä sellaset kuravellit että kohta on joku nestehukka :D

Vierailija
2/21 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilin illalla suolistoa väänsi niin,että olin kippurassa sohvalla kunnes jysäytin pari kuvottavan hajuista paukkua ja olo helpottui. Aamulla oli hyvä olo, mutta muutama tunti heräämisestä alkoi taas vääntää! Ripulia ei ole, enkä ole oksentanut. Lapsilla 6v ja 3 v ei ole minkäänlaisia oireita.

mies ei ole yhtä kipeä kuin minä, mutta haisee kuin mätänevä ruumis

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna oli jossain uutisotsikko, että jotain vatsa-suolikanavan tulehdustautia on liikkeellä

Vierailija
4/21 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko syöneet jotain pilaantunutta miehenne kanssa? Sen unohdin sanoa että multa uupuu pierut, on vaan maha aivan sekaisin. Ruoka ei tahdo edes maistua kun on niin helsvetin oksettava olo.

- 2

Vierailija
5/21 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko syöneet jotain pilaantunutta miehenne kanssa? Sen unohdin sanoa että multa uupuu pierut, on vaan maha aivan sekaisin. Ruoka ei tahdo edes maistua kun on niin helsvetin oksettava olo.

- 2

En oikein usko... ja lapsethan ovat ok vaikka syövät samaa!

Ap

Vierailija
6/21 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, kun ei raaskita edes syödä kuin jotain kaalinkänkkää ja rokanruikkua, ja sitten pierrään ja vollotetaan täällä!

Vierailija
7/21 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä hirveät vatsakivut ja oksentelee koko ajan. Tosi heikkona.

Vierailija
8/21 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän monta päivää tätä tohtii katsella..?

Kova on nälkä, muttei oikein muuta uskalla syödä kuin mannavelliä ja mehukeittoa! Ja teetä.

mies on syönyt nakkisoppaa ja juonut kahvia. Ja nyt pieree kiikkutuolissa niin että kuuluu suljetun oven läpi tänne makkariin!

ap

Vierailija
9/21 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jokin aika sitten "vatsatauti" eli vatsa tosi kipeä, varsinkin ylävatsa aina syömisen jälkeen, turvotti ja oli ilmavaivoja muttei oksettanut. Ripuloin kaksi kertaa, näiden kertojen välillä oli noin viikko! Ja siis vatsakipua kesti melkein kaksi viikkoa. Itsekin epäilin jo keliakiaa ja ties mitä, mutta sitten se meni ohi. Outoa!

Vierailija
10/21 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin! Maha kipeä, ummetusta ja järkyttävän hajuisia pieruja. 

Vierailija
11/21 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tää tammikuun alussa, kesti kyllä ikuisuuden :D

Vierailija
12/21 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös kummallisia vatsanväänteitä lähes kolme viikkoa. Kipu yltyi aina iltaa kohti. Aamun piereskelyn jälkeen helpotti, mutta päivä- ja iltapierut eivät helpottaneet oloa. Kipukohdat vaihtelivat vatsan seutuvilla, vasemmalla ja oikealla alavatsassa, välillä taas vasemmassa tai oikeassa kyljessä. Vatsa tuntui turpoavan iltaa kohti mennessä. Parin viikon kipuilun jälkeen lopetin leivän syönnin ja olo parani pikkuhiljaa joka päivä. Nyt pystyn syömään taas leipää ihan normaalisti.

Vierailija
13/21 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa! Tämä on ihan erilaista kuin normisti vatsataudissa, kuvottaa kyllä mutta ei kuitenkaan okseta. Mahaan sattuu aaltoilevasti eli ei kokoaikaa eikä edes varsinaisesti kierrä vaan sattuu ja välillä tekee oikeasti tosi kipeää. Maha on joo sekaisin, mutta ei niin että saisi pöntön vieressä päivystää.. Tää alkoi eilen ja tänään tähän on yhdistynyt vilunväreitä ja palelua ja aivan hiton monta aivastusta.

Vierailija
14/21 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako kysyä ,missäpäin te muut potevat asutte? itse Etelä-Savossa

ap

Vierailija
15/21 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä on kipua lantiossa, yläselässä lapaluiden välissä, polttavaa tunnetta vatsalaukussa ja happamia röyhtäisyjä. väsyttää ja koko kroppaa särkee !

kolmatta viikkoa jo :/

olen syönyt Precosaa ja Rennieitä , en näe mainittavaa apua

Vierailija
16/21 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, kun ei raaskita edes syödä kuin jotain kaalinkänkkää ja rokanruikkua, ja sitten pierrään ja vollotetaan täällä!

Jaa. Kukas se siinä narisee?

Vierailija
17/21 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli, samoin miehelläni. Vatsa totaalisesti sekaisin,hirveä väsymys ja muutenkin etova olo en kuitenkaan oksentanut.

Vierailija
18/21 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vissiin, mulla samanlaisia oireita mutta maha aivan kuralla. Vartin sisällä käynyt kaksi kertaa vääntämässä sellaset kuravellit että kohta on joku nestehukka :D

Jep. on ilmeisesti, sillä mulla ensin vatsan väänteet seur. aamuna vesiripuli ja samoin seuraavana. sitten vatsalihakset kipeänä ja sitten selkälihaset kipeänä.

alkoi viime pe ja nyt alkaa helpottaa.

Lapsella 4 v on ollut huono olo ja vatsaan sattuu, mutta ei muita oireita.

Vierailija
19/21 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saako kysyä ,missäpäin te muut potevat asutte? itse Etelä-Savossa

ap

UUdellamaalla ja muuten ripuliin precosa auttoi hyvin, mutta omituinen olo.

Vierailija
20/21 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa on myös tällaista