Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kauhea, kun katselen vloggaajien "kauppakassivideoita" ja tunnen paremmuutta?

Vierailija
15.02.2016 |

Tunnen paremmuutta siis siitä, että valtaosa ns. tavallisista suomalaisista ostaa niin paljon epäterveellisempää ruokaa kuin mitä itse ostan.

Tyypillinen Youtuben "kauppakassivideon" tekijä on ostanut sika-nauta-jauhelihaa, kinkkusuikaleita, sämpylöitä, Keiju-margariinia tms., kalkkunaleikkelettä, pari valmisateriaa, sipsejä, karkkipusseja, pakastevihanneksia, kirsikkatomaatteja, juustoa, jotain tulista texmex-kastiketta, maustettua jogurttia yms.

Omasta kauppakassistani löytyy poikkeuksetta vihreitä lehtisalaatteja, avokadoa, kurkkua, tuoreita taateleita, pähkinöitä, pakastemarjoja, pakasteruusukaalia, lohifilee, tonnikalaa purkissa, luomukananmunia, maustamatonta jogurttia, täysjyväriisiä, kvinoaa.

Joskus harvoin ostan laadukasta suklaata. Eineksiä ja muita prosessoituja tuotteita en ikinä!! Jos haluan esim. pizzaa, tai muuta epäterveellisempää, teen senkin alusta lähtien itse.

Joskus katselen monta kauppakassivideota peräkkäin ja kauhistelen mielessäni ns. rahvaan huonoja valintoja. Tiedän sen olevan ylimielistä. Tämä ylemmyydentunne on tavallaan palkinto siitä, että näkee vaivaa terveellisemmän ruokavalion eteen. Kuulostaa varmaan kauhealta :D

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, unohtui sanoa, että vloggaajien kauppakassivideoilla on yleensä vielä kaljaa ja joskus tupakkaakin. Itse en käytä myöskään alkoholia enkä tupakoi.

Vierailija
2/8 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha säooot hauska. Ollaanko kavereita? Pardi kyllä viikonloppuisin viiniä saan ottaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ei pardi^^

Vierailija
4/8 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kauhea, nuohan oli suurin osa kammottavaa skeidaa. Itse en tee kaikkea ruokaa alusta lähtien, ja valmisruokia tulee ostettua töihin evääksi, jotenkin ne kulkevat kassissa helpommin kuin rasiat joissa omatekoista ruokaa...seliseli, tiedän. :D

Mutta meidän normaalista kauppakassista löytyy ruukku-tai jäävuorisalaattia, kotimaisia kirsikkatomaatteja, kotimaista kurkkua, paprikaa, omenoita, banaaneja, mandariineja, raejuustoa, maustamatonta jugurttia, juustoa, maitoa, vichyä, sisäfilettä tai muuta laadukasta leikkelettä, vähärasvaista naudan jauhelihaa, maustamattomia broilerinfileitä tai jotain kalaa, oivariinia ja sitten evääksi vaikka thaikkukuutio ja paketti pinaattilettuja. Ja viikonlopuksi pari saunaolutta ja suklaalevy. :) 

Vierailija
5/8 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oot oikeasti tosi kauhea ja vastenmielinen ihminen (jos sinua siksi voi noin vihaa ja kateutta täynnä olevana rauniona kutsua). Ei kukaan ketään pakota tekemään mitään valintoja oman elämänsä suhteen ja vaikka kyseisten videoiden tekijät eläisivätkin ruokavalionsa suhteen epäterveellisemmin, niin mitä sitten? Onko oman elämäsi "paremmuus" minkään arvoista jos se makaa niin heikolla pohjalla, että sitä pitää erikseen vahvistaa vihalla ja hybriksella kutsumaasi "rahvasta" kohtaan? Eikö sulla ole mitään ylpeydenaihetta omassa itsessäsi?

Sitä paitsi, "tämä ylemmyydentunne on tavallaan palkinto siitä, että näkee vaivaa terveellisemmän ruokavalion eteen." Sinäkö sen päätät? Luulin että parempi elämänlaatu ja pidempi eliniänodote oli palkinto terveellisemmästä ruokavaliosta, eikä suinkaan uusi kanava jota pitkin tuntea vihaa tuntemattomia kohtaan.

0/5. Katso peiliin ja mieti vähän, millainen olisit ollut tuolla asenteella jonain toisena aikana ja jossain toisenlaisessa yhteiskunnassa.

Vierailija
6/8 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ne jotain teinejä olekin? Ei toi vloggaaminen oikein aikuisen harrastukselta kuulosta.

Vierailija
7/8 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vi.erailija kirjoitti:

Et ole kauhea, nuohan oli suurin osa kammottavaa skeidaa. Itse en tee kaikkea ruokaa alusta lähtien, ja valmisruokia tulee ostettua töihin evääksi, jotenkin ne kulkevat kassissa helpommin kuin rasiat joissa omatekoista ruokaa...seliseli, tiedän. :D

Mutta meidän normaalista kauppakassista löytyy ruukku-tai jäävuorisalaattia, kotimaisia kirsikkatomaatteja, kotimaista kurkkua, paprikaa, omenoita, banaaneja, mandariineja, raejuustoa, maustamatonta jugurttia, juustoa, maitoa, vichyä, sisäfilettä tai muuta laadukasta leikkelettä, vähärasvaista naudan jauhelihaa, maustamattomia broilerinfileitä tai jotain kalaa, oivariinia ja sitten evääksi vaikka thaikkukuutio ja paketti pinaattilettuja. Ja viikonlopuksi pari saunaolutta ja suklaalevy. :) 

Valmisruokia, suklaata, kaljaa, jäävuorisalaattia... Ja sitten haukut muiden ruokia kammottavaksi skeidaksi :D

Vierailija
8/8 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahah ihana! Mä oon miettinyt ihan samaa joskus kun oon noita videoita kattonu. Toisaalta tunnen jatkuvasti paremmuudentunnetta lukiessani näitä av-keskusteluita.

Hupinsa kullakin, älkää vetäkö hernettä nenään. Peace!