Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia asioita olet oppinut ottamaan huomioon nettikaupassa ostoksia tehdessäsi?

Vierailija
15.02.2016 |

Mä huomasin eräässä kaupassa kengät jotka olivat alunperin 149,- ja sit jonkun ajan kuluttua kengät olivat tarjouksessa. Ja yllättäen lähtöhinta oli 189,- ja tarjoushinta 129,-.
Rahellisessä kaupassa asiakas olisi voittanut 20,- mutta nyt kauppias teki sen jäynän ,että asiakas joka ei muista tai ole tietoinen lähtöhinnasta luuli voittavan 60,-. Käänteistä taktiikkaa parhaimmillaan.
Hyvästä hintamuistista on etua, eipä mene ainakaan lankaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinasta tilaamiseen pitää liittää sama sääntö kuin rahan lainaamiseen kaverille. Älä sijoita enempää kuin mitä olet valmis kadottamaan.

Vierailija
2/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, harkitut kaupat koituvat aina asiakkaan parhaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistan aina että yrityksen yhteystiedot sekä muutenkin kattavat ohjeet tilamiseen,toimitusehdot jne löytyy sivuilta. Jos nuo tiedot ovat vajavaiset niin ei sitten kannata valittaa jos tuotetta ei kuulu tai reklaaatioon ei saa vastausta.

Vierailija
4/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kiinalainen kauppa.

Mutta en sit tiedä onko hintaketju kulkenut näin, että ohv. 189,-

pudotus 149,- ja tarjous 129,-.

Ja kauppa on halunnut salata keskimmäisen hinnan, että saataisiin kaupat syntymään ja tietysti voittoa saataisiin paremmin.

Ap

Vierailija
5/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas on aina oikeassa, pätee hyvin tähänkin alotukseen.

Vierailija
6/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkösen sääntö on hyvä. Minä en tilaa EU:n ulkopuolelta ulkomailta mitään, jos sitä ei voi tilata laskulle tai itse kestää hävitä sen summan korttimaksuna. Toisekseen muista tullimaksut! Tulliin on usein hankala matka ja hankalaan aikaan.

EU:n sisällä tilaan kortilla vain sellaisista kaupoista, jotka ovat rehellisiksi ja muutenkin tunnettuja, ja aika usein voi tilata laskulle esim. Ruotsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain tunnetuista merkkiliikkeistä, tarkistan aina että tavaraa on varastossa sekä yleensä otan laskulle, niin palautuksen kanssa on helpompaa. Ostan nettikaupoista lähinnä valikoiman - en hinnan - vuoksi. Niin ja toinen syy, etten jaksa luuhata kaupoissa.

Vierailija
8/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 % ulkomaan verkkokaupoista ei toimita tuotetta enkä saa rahoja takaisin. Vaikka valitsen kaupat varmistellen (googlaan kaupan nimelllä jne).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kiinalainen kauppa.

Mutta en sit tiedä onko hintaketju kulkenut näin, että ohv. 189,-

pudotus 149,- ja tarjous 129,-.

Ja kauppa on halunnut salata keskimmäisen hinnan, että saataisiin kaupat syntymään ja tietysti voittoa saataisiin paremmin.

Ap

Nyt en ihan ymmärtänyt. Saman verran sitä voittoa tulee kun myy hinnalla 129 vaikka siinä lukisi ovh:na mitä tahansa.

Vierailija
10/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuota 'hintojen piilottelua' näkee tavallisessa kaupassakin.

Monesti on näin että, tarjouslapun alla on kaksi hintaa.

Mutta tietysti alennus ratkaisee ja toisaalta hyvä kun asiakas näkee edelliset hinnat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykkösen sääntö on hyvä. Minä en tilaa EU:n ulkopuolelta ulkomailta mitään, jos sitä ei voi tilata laskulle tai itse kestää hävitä sen summan korttimaksuna. Toisekseen muista tullimaksut! Tulliin on usein hankala matka ja hankalaan aikaan.

EU:n sisällä tilaan kortilla vain sellaisista kaupoista, jotka ovat rehellisiksi ja muutenkin tunnettuja, ja aika usein voi tilata laskulle esim. Ruotsista.

Tullin nettituontipalvelu toimii kotisohvalla ja vaikka keskellä yötä?

Vierailija
12/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollen voi maksaa tilisiirrolla, en tilaa. Käytännössä siis tilaan EU:sta, tähän mennessä vain Saksasta. Miksen voi tilata tilisiirrolla Kiinasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kiinalainen kauppa.

Mutta en sit tiedä onko hintaketju kulkenut näin, että ohv. 189,-

pudotus 149,- ja tarjous 129,-.

Ja kauppa on halunnut salata keskimmäisen hinnan, että saataisiin kaupat syntymään ja tietysti voittoa saataisiin paremmin.

Ap

Nyt en ihan ymmärtänyt. Saman verran sitä voittoa tulee kun myy hinnalla 129 vaikka siinä lukisi ovh:na mitä tahansa.

Tarkoitan,että jos ei tuolla 129,- mene kaupaksi ,niin myyjä joutuu lisää laskemaan hintaa ja sillonhan hän ei voita niin paljon. Siis toisin sanoen asiakas voittaisi itse 60 ,- jos ostaisi kengät 129,-

Siksihän se alkuperäinen hinta lätkästään esiin aina ,että asiakas kokisi tekevänsä hyvät kaupat.

Eihän myyjä sano ,että odota vielä muutama viikko niin voit saada kengät puoleen hintaan.

Vaan mainonta on juuri sitä ,että houkuttelee asiakkaan ...ja saa hänet tekemään kaupat mahdollisimman pian paremmalla voitolla.

Vierailija
14/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltaisiin valittajiin törmää kaupassakin. Jos kenkien hinta on nyt 149 e ja laitan ne alennukseen 129 euron hinnalla, niin tietty kerron myös alkuperäisen ovh:n, vaikka sillä hinnalla kengät ei olisi olleet lainkaan kaupan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan ulkomaisissa verkkokaupoissa mieluiten PayPalilla, koska en halua levitellä luottokorttieni numeroita ympäri maailmaa.

Mietin jo etukäteen paljonko arvonlisävero tekee lisähintaa tullin nettituontipalvelussa ja päätän sitten tilaanko ko. tuotteen eu:n ulkopuolelta. (Yleensä 24% tuotteen hinnan plus postikulujen päälle).

Vierailija
16/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta verkkokauppaa käyttäessä kannattaa googlata ja paljon. Varmistaa sivun luotettavuus tai olla valmis menettämään rahat.

Jonkun tuotteen löytäessaan kannattaa myös googlata. Kyseinen tuote saattaa löytyä muista verkkokaupoista huomattavasti edullisemmin tai roimalla alennuksella.

Laskulla ei kannata tilata mitään ellei sivusto ole luotettava. Koskaan ei tiedä onko kyseessä huijaussivusto, joka vie henkilötunnuksesi ja tietosi.

Kannattaa suosia Paypalia luottokortin sijasta. Paypal maksaa summat helpommin takaisin jos myyjä on ollut huijari. Aina kun vaan pystyy, niin jättää mahdollisimman vähän henkilökohtaisia tietoja verkkokaupoille ja sivustoille.

Esimerkiksi Ebaysta tilatessa tuote ei todellakaan välttämättä vastaa tuotekuvaa. Ole siis valmis vastaanottamaan TÄYSIN erilainen tuote ja olemaan siihen tyytyväinen.

Vierailija
17/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut aika paljon kaikenlaista: kirjoja, vuodevaatteita, kosmetiikkaa ja vaatteita, mutta pariin vuoteen en ole tarvinnut enkä tilannut (muuta kuin kirjoja). Yleensä kaikki toimii aivan moitteettomasti ja olen aika harvoin joutunut pettymään, mutta kokemuksistahan oppii kyllä...tässä muutamia muistamiani harha-askelia minulta ja muilta:

- käytetyt, erittäin siistikuntoiset kirjat eivät aina ole siistejä (voivat näyttää hyviltä mutta olla savuvahingon yms. turmelemia), joten ostan enää vain uutta

- ostan vaatteet pitkien ihmisten erikoisliikkeistä, jotka tunnetaan mannermaalla luotettavina toimittajina; normikokoisten vaatteiden kohdalla olen pettynyt turhan usein materiaalin laatuun; muistakaa, että silkkisekoitteeksi käy 2-prosenttisesti (teko)silkkinen kangas, polycotton ei ole cottonia nähnytkään ja "luonnonmateriaali" kannattaa ohittaa äkkiä

- vaatteiden kokonumerot heittelehtivät reilusti; pienin näkemäni aikuisten XL-toppi oli rinnanympärysmitaltaan 53 cm :)

- "tuotteista on poistettu pesulappu jälleenmyyntisopimuksen uudelleenneuvottelemisen vuoksi" on aika epäilyttävä juttu, johon en itse ainakaan ole haksahtanut

- jos tavaran kuvaus on kirjoitettu hyvin huolimattomasti tai on monelle eri tuotteelle sama "yleiskuvaus", kannattaa varoa

- mitä idemmäksi Euroopasta mennään etsimään myyjiä, sen epäluotettavammaksi touhu käy

- jollei tavarantoimittaja halua/voi lähettää metritavarana myytävästä kankaasta näytetilkkua, ei kannata käydä enempää kauppaa

- jos suuren tekstiilin rahtikulut ovat 50 €, asiakas maksaa myös palautuksesta 50 € eli karvaat oppirahat

- valokuvat valehtelevat myös suomalaisissa verkkokaupoissa

- aina ei kannata luottaa arvioituihin postikuluihin; opin tämän kertaheitolla silloin, kun muutaman euron tuotteelle arvioitu parin euron postimaksu olikin muuttunut tilauksen jälkeen 38 euroksi ja myyjä vain totesi, että toivottavasti olet tuotteeseen tyytyväinen (lähde siinä sitten ulkomaille käräjöimään...)

- myös PayPalin kautta saattaa kortin numero joutua vääriin käsiin; kaverin kortilla oli tehty verkko-ostoksia USA:ssa, mutta PayPal korvasi rahat (USA:ssa joku kuitenkin onnistui ostamaan parilla tuhannella dollarilla urheilukamppeita)

- myyjäliikkeille annetut arviot ja tähdet voivat olla myyjäliikkeiden itsensä antamia

- eräs kiinalaisen tavaran eurooppalainen toimittaja myi minulle kuvien ja kuvauksen mukaan laatutekstiileitä; Kiinasta tullut tavara oli käyttökelvotonta roskaa, ja toimittajan nettisivujen reklamaatio- ja palautusosiot nollasivat itsensä parin minuutin välein eikä sähköposteihin enää koskaan vastattu

- se, että joku muu on tilannut kohtuuhinnalla loistotavaraa ilman ongelmia, ei tarkoita sitä, että juuri omalle kohdalle ei osuisi toisenlainen kokemus

- ja kuten ylempänä joku sanoi, maksa vain niin paljon kuin olet valmis häviämään

Vierailija
18/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison ja luotettavana pidetyn verkkokaupan asiakaspalvelijat eivät välttämättä tiedä myytävistä tuotteista yhtään sen enempää, kuin sinä tuotekuvauksen luettuasi ja tuotekuvat nähtyäsi. Vaikka siis ennen tilaamista varmistaaksesi kysyt asiakaspalvelijalta tarkentavia kysymyksiä tuotteesta, varaudu yllättymään, kun pakettisi saapuu...

Vierailija
19/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että kauppiaan positiivinen palaute voi olla 100%, mutta tarkemmin katsellessa palautteita huomaa kyllä ettei nyt ihan niin hyvin menekään. Ja niin sitten kävi että myyjä antoi feikkiseurannan/kuljetuspalvelun jonka seurannassa muka näkyi kuinka tuote matkasi Suomessakin paikkakunnalta toiselle (vaikkei ollut täällä postin seurannassa toimivaa koodia) ja oli ollut muka perilläkin jo kuukauden, ja tuotteet jäivät saamatta.

Olen huomannut että palautteissa on ilmeisesti myös kiristäjiä jotka antavat huonon palautteen jos eivät saa esim. ilmaisia lahjoja myyjältä.

Käytän paypalia tai elisa lompakon prepaid-nettimaksukorttia maksaessani.

En ikinä laske palautusmahdollisuuksien/takuiden varaan, järjettömillä postikuluilla ei kannata lähteä epäsopivaa/rikkinäistä palauttelemaan vaan ehkä sitten kysellä jos joku täällä ostaisi/haluaisi. 

Vierailija
20/20 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortilla maksan vain Suomessa, etenkin jenkkikaupoissa harrastetaan paljon noiden kalastelua, sekä nettikaupoissa, että ihan liikkeissä.

Mieluiten maksan Paypalilla ja jos se ei ole vaihtoehto, niin sitten teen luottokortin Elisa Lompakolla.

Postikulut tarkastan ensin ja yleensä googletan kokemuksia uusista kaupoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi