Vauva vaihtui sairaalassa Jyväskylässä, äitiä ei uskottu.
Vahinkohan se tietenkin oli, mutta pitäisikö lääkärin saada rangaistus?
Mikälaiset korvaukset kahdelle äidille olisi sopivat? (korvauksista on jo sovittu)
Kommentit (68)
Lääkäri oli valelääkäri?
Mites sen toisen lapsen äiti-oli synnyttänyt sektiolla?
-Oliko menehtynyt synnytykseen. Oliko lapsi jätetty adoptioon.
Uutisessa kerrottiin todella vähän asioia. Äiti voisi tulla omilla kasvoillaan julkisuuteen,,,
Näin asiasta uutisoitiin silloin kolme vuotta sitten:
Perhe kotiutettiin sunnuntaina. Kotona pariskunta huomasi tarkistaa vauvan rannekkeen, jossa oli väärä sukunimi ja syntymäaika. Perhe soitti sairaalaan, joka käski tuoda vauvan sinne välittömästi.
Siis sairaalasta sanottiin, että tuokaa nyt se ipana tänne takaisin?? Omalla kustannuksella, omalla kyydillä ja omalla ajalla? Siis palautetaan vähän niinkuin Zalandosta tilatut liian pienet kengät?
Vierailija kirjoitti:
No onhan toi jos äiti on useaan kertaan sanonut asiasta. Mutta en tajua, että miten hän ei vilkaissut sairaalassa ja heit epäillessään lapset ranteesta nimeä? Vasta kotona tarkisti?
Jäin itsekin ihmettelemään.. Kun juuri vuodenvaihteessa olin synnyttämässä ja vauvalla oli nilkassa ja ranteessa ranneke, joissa luki "Virtanen, poika" (nimi muutettu). Olisin itse kyllä varmaan edes vähän vihjaissut hoitajille, jossa rannekkeissa olisi lukenut esim "Nieminen, tyttö".
Nyt puhuu väärän vauvan kotiinsa saanut äiti: Sairaalassa naurettiin ja vähäteltiin epäilyjäni
http://www.radionova.fi/ajankohtaista/uutiset/Nyt-puhuu-vaaran-vauvan-k…
Äiti oli jutellut huonekaverilleen ainoastaan epäilystään. Lukekaa vanhat artikkelit tästä, silloin vakuuttelivat etteivät hae korvauksia
Vierailija kirjoitti:
Näin asiasta uutisoitiin silloin kolme vuotta sitten:
Perhe kotiutettiin sunnuntaina. Kotona pariskunta huomasi tarkistaa vauvan rannekkeen, jossa oli väärä sukunimi ja syntymäaika. Perhe soitti sairaalaan, joka käski tuoda vauvan sinne välittömästi.
Siis sairaalasta sanottiin, että tuokaa nyt se ipana tänne takaisin?? Omalla kustannuksella, omalla kyydillä ja omalla ajalla? Siis palautetaan vähän niinkuin Zalandosta tilatut liian pienet kengät?
Ipana syntyi Jyväskylässä ja perhe asuu Petäjävedellä. On siinä sen verran edestakaisin ajamista sairaalan selvän virheen takia, että olis sairaala kyllä voinut edes laittaa jonkun auton hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan toi jos äiti on useaan kertaan sanonut asiasta. Mutta en tajua, että miten hän ei vilkaissut sairaalassa ja heit epäillessään lapset ranteesta nimeä? Vasta kotona tarkisti?
Jäin itsekin ihmettelemään.. Kun juuri vuodenvaihteessa olin synnyttämässä ja vauvalla oli nilkassa ja ranteessa ranneke, joissa luki "Virtanen, poika" (nimi muutettu). Olisin itse kyllä varmaan edes vähän vihjaissut hoitajille, jossa rannekkeissa olisi lukenut esim "Nieminen, tyttö".
Mun lasten rannekkeissa on lukenut mun nimi ja sotu. En kyllä ole ikinä niin sekaisin ollut synnytyksen jälkeen, ettenkö olisi huomannut, jos tiedot olisivat olleet jonkun muun kuin omani.
Nyt aika moni äiti katsoo vauvaansa uudella tavalla...