Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettikirppisten ostajien ärsyttävä tinkaaminen!

Vierailija
14.02.2016 |

Miksi useimmat luulevat että joka tuotteen voi yrittää ostaa puolella siitä hinnasta, jota myyjä pyytää? Minä ainakin hinnoittelen jo valmiiksi edullisen hinnan, ja on jotenkin tökeröä että ostajat luulevat että joka hinnasta voi tinkiä puolet pois! En suostu moiseen, laitan vaikka ilmaiseen kierrätykseen mieluummin kuin myyn tuollaisille vänkääjille!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laitan jotain myyntiin, laitan ensin isomman hinnan ja sitten vähitellen ITSE pudottelen hintaa. Jos tuote ei mene kaupaksi viidellä eurolla, niin lykkään sen siihen eteisen komeron laatikkoon, joka on menossa hyväntekeväisyyteen.

On tämäkin nyt mielenkiintoista. Muut eivät saa pyytää alempaa hintaa, mutta itse voit kuitenkin alentaa sitä tai antaa tavaran jopa ilmaiseksi. Kaikkein tärkeintä sinulle (ja monelle muullekin tässä ketjussa) tuntuu olevan se, että ostaja ei saa ehdottaa mitään.

Viekää ihan suoraan tavaranne hyväntekeväisyyteen. Sieltähän halukkaat ne saavat, vaikka kovasti yritätte estää.

Vierailija
22/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viekää ihan suoraan tavaranne hyväntekeväisyyteen. Sieltähän halukkaat ne saavat, vaikka kovasti yritätte estää.

Missä jaetaan tavaraa ILMAISEKSI? Eipä juuri missään; täällä ainakin kierrätyskeskuksessakin on korkeammat hinnat kuin fb-kirppisellä ollaan valmiita maksamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun laitan jotain myyntiin, laitan ensin isomman hinnan ja sitten vähitellen ITSE pudottelen hintaa. Jos tuote ei mene kaupaksi viidellä eurolla, niin lykkään sen siihen eteisen komeron laatikkoon, joka on menossa hyväntekeväisyyteen.

On tämäkin nyt mielenkiintoista. Muut eivät saa pyytää alempaa hintaa, mutta itse voit kuitenkin alentaa sitä tai antaa tavaran jopa ilmaiseksi. Kaikkein tärkeintä sinulle (ja monelle muullekin tässä ketjussa) tuntuu olevan se, että ostaja ei saa ehdottaa mitään.

Missaat nyt varmaan pointin tahallasi? Minulla on tavarat huutonetissä synkroituna niin, että kaikki kohteet ovat huudettavana 2 viikkoa, jonka jälkeen ne sulkeutuvat kerralla. Sitten alennan niiden tuotteiden hintaa, jotka eivät ole menneet kahdessa viikossa kaupaksi tyyliin 1-5 euroa 2 viikon välein.

Se, että joku laittelee sinne kysymyksiin hintaehdotuksia aiheuttaa minulle vaivaa (joudun vähintäänkin käymään katsomassa, mikä kysymys sinne on laitettu vaikken vastaisikaan). Toisekseen se, että myisin kohteita tuon 2 viikon välissä  aiheuttaisi minulle runsaasti ylimääräistä vaivaa.

Tuotteet sulkeutuvat 2 viikon välein vaivan minimoimiseksi. Laitan tuotteet myyntiin silloin, kun tiedän, että kahden viikon päästä minulla on aikaa säätää ostajien kanssa, pakata ja postitella ym. Siinä välissä en halua säätää yhtään mitään. 

Tuote menee hyväntekeväisyyteen siinä vaiheessa kun se ei ole mennyt huutonetissä kaupaksi edes sillä viidellä eurolla.

Mikä tässä on niin vaikeaa? Haluan tuotteesta rahaa jos saan sen vähällä vaivalla. Jos ei, niin sitten en ole kiinnostunut säätämisestä. Se, tarvitseeko joku tavaraa tms. on minulle ihan yksi hailee.

Vierailija
24/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi useimmat luulevat että joka tuotteen voi yrittää ostaa puolella siitä hinnasta, jota myyjä pyytää? Minä ainakin hinnoittelen jo valmiiksi edullisen hinnan, ja on jotenkin tökeröä että ostajat luulevat että joka hinnasta voi tinkiä puolet pois! En suostu moiseen, laitan vaikka ilmaiseen kierrätykseen mieluummin kuin myyn tuollaisille vänkääjille!

Etkö muka osaa kirjoittaa ilmoitukseen, että et neuvottele hinnasta. Sillä pääsee tinkaajista.

Ja ainakin huutonetissä on esto, eli raksi ruutuun, niin hintoja ei voi ehdotella siihen "ehdota myyjälle hintaa - laatikkoa". Toki voivat ehdottaa sen kysymysosiossa sitten.

Vierailija
25/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö muka osaa kirjoittaa ilmoitukseen, että et neuvottele hinnasta. Sillä pääsee tinkaajista.

Ja ainakin huutonetissä on esto, eli raksi ruutuun, niin hintoja ei voi ehdotella siihen "ehdota myyjälle hintaa - laatikkoa". Toki voivat ehdottaa sen kysymysosiossa sitten.

Näinpä. Minä aina estän hintojen ehdottelun, mutta sitten ne hintaehdotukset tulevat kysymyksinä. Kysymykset taas on pakko käydä katsomassa, koska joskus niissä on myös tuotetta koskevia kysymyksiä.

Vierailija
26/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ärsyttävää ja ihmisten ahneus on ihan käsittämätöntä. En ymmärrä mistä tulee se vahva usko että kaikki muut saavat ilmaiseksi kaiken? 

Vierailija
27/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, voi, niin tuttua. Mielellään myisin edullisestikin tavarat pois, kun saisin helpon kaupan ja ystävällisen ja asiallisen ostajan, mutta ei.

Puolet ostajista on juuri näitä, jotka huutavat / ilmoittavat ostavansa ja sitten alkaa se säätäminen ostaako kuitenkaan ja mistä saa rahaa ja milloin voi maksaa. Sitten tingataan hintaa tai ilmoitetaan, ettei maksetakaan postikuluja tai kysellään, voisiko postittaa jotenkin halvemmalla. Sen jälkeen emmitään tullaanko noutamaan ja ehdotellaan, että myyjä toimittaisi tuotteen kotiin tai sopisi treffit jonnekin.

En kestä näitä!

Nettikirppiksille pitäisi saada joku "vain helpot ostajat" merkki niin, että myyjä voisi valita myyvänsä vain niille, jotka noutavat tuotteen ilman turhaa säätämistä viikon sisällä.

Viimeksi tänään ostaja ilmoitti ykskantaan, että haluaa tavata Stockmanilla, vaikka tuotteessa luki toimitustapoina nouto / postitus. Piti vielä ihan itsestään selvänä, että tämä sopii minulle. En edes viitsi enää ehdottaa, että ostaja maksaa matkakulut ja tuntipalkan, kun ei ne kuitenkaan maksa. No, tuleepahan taas yksi negatiivinen palaute, kun ilmoitan ettei käy...

Vierailija
28/28 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun hinta on luultavasti naurettavan korkea, siksi tingataan. Ei edullisia hintoja pyydetä laskemaan. 

Sitä paitsi kirppari on kirppari, tinkaaminen kuuluu asiaan, koita kestää.

nyt on höpö höpö puhetta.

Itse esim myin 5 vuotta sitten 150e edestä lasten nukkeja jotka oli tarkoitettu alunperin itsellä muokkaustaide projektiin.

Näitä nukkeja oli 15kpl,alkuperäisissä paketeissaan ja kauppojen hyllyllä samoja tuotteita yhä myynnissä.

Myin niitä facebookissa 20e koko setti ja joku pönttöpää tuli tinkaamaan et joskus maksaisi 12e ja voisiko ne saada toimitettua hänelle kun ei ole autoa.

Kun kuulemma on aika kova hinta ja kukaan ei niitä mukamas ostaisi.

Tuli ne myytyä mukavalle rouvalle jolla kolme tyttöä ja heitin kaupan päälle rouvalle JOKA EI TINGANNUT pari vaatepakettia näille nukeille.

Et kyllä oon huomannu et itse kun myyn tuotteita -70% normaali hinnasta niin silti aina joku sutipää tulee tinkaamaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän