Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettikirppisten ostajien ärsyttävä tinkaaminen!

Vierailija
14.02.2016 |

Miksi useimmat luulevat että joka tuotteen voi yrittää ostaa puolella siitä hinnasta, jota myyjä pyytää? Minä ainakin hinnoittelen jo valmiiksi edullisen hinnan, ja on jotenkin tökeröä että ostajat luulevat että joka hinnasta voi tinkiä puolet pois! En suostu moiseen, laitan vaikka ilmaiseen kierrätykseen mieluummin kuin myyn tuollaisille vänkääjille!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo älä muuta sano!! Sit kun ne tarjoukset on ihan naurettavia ja niitä rupee satelemaan kymmeneltä eri ihmiseltä ja niihin kaikkiin pitäis vastata jotain... Kukaan ei ole valmis maksaa ikinä mitään mistään.

Vierailija
2/28 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullakin on huutonetissä alhaiset hinnat koska tarkotus on vaan päästä turhista tavaroista eroon, mutta silti aina näitä "tarjoon ~50% tosta osta heti-hinnasta" tyyppejä ilmestyy trollaamaan.

Toki vielä kettumaisempaa on ne jotka ei sit maksa ollenkaan, näinköhän taas osui sellanen kohdalle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainahan sitä voi yrittää, ei ole kerta eikä kaksi, kun myyjä onkin luopunut tavarasta oletettua halvemmalla...

Välillä on siis käynyt niin, että itse olen katsonut jotain "onpa kiva, mutta liian kallis", ja jollekin myyjä onkin sitten myynyt senhalvalla.

Nykyään tinkaan sitten itsekin.

Vierailija
4/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjota aina saa, mutta ärsyttäviä ovat nämä, jotka ensin sanovat että ostan ja sitten myöhemmin alkaa tinkaus yv:llä ja sitten jos ei ole valmis tiputtamaan hintaa tarpeeksi niin alkaa pohdinta ostaako sittenkään. Päivätolkulla saattaa kestää se mietintä raaskiiko sittenkaan sitä (varsin kohtuullista) pyyntihintaa sittenkään maksaa. Kohteliaampaa olisi kysyä ennen sitä ostopäätöstä.

Myyn yleensä tavaraa isoina ryppäinä ja mielelläni lasken kimppahintaa (ja joskus ihan reilustikin!) jos joku on kiinnostunut useammasta tavarasta koska pääsen itsekin helpommalla jos saan kerralla isomman satsin pois nurkista. Sellaisissa tilanteissa mielestäni on ihan sopivaakin tinkiä.

Mutta ei sitten todellakaan kiinnosta tinkiä yhtä 3 euron tavaraa 50 senttiin - euroon, en sellaisen summan takia jaksa alkaa sopimaan noutoaikatauluja, tapaamisia, postituksia tms, ei vaan maksa vaivaa.

Vierailija
5/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin rassaa nämä tinkijät. Ne summat on niin pieniä, etten ymmärrä miten kukaan tavallinen ihminen jaksaa tinkiä niistä. Joskus laitan niin naurettavan hinnan että käytännössä annan jonkun asian pois, ja ehtona on nouto. Sitten saa päivän vastailla viesteihin, että hei, lähetätkö tuotteen tänne perämöttölään. Juuh en euron tai kahden vuoksi tosiaan ala käyttämään yhtään aikaa paketoimiseen ja postittamiseen.

Minulla ei ole aikaa eikä mielenkiintoa vängätä pikkuasioista. Tulen ärtyneeksi että joku viitsii viedä minun aikaani. Käyttäisi tinkaaja senkin ajan vaikka pullojen keräämiseen, jos elämä on oikeasti eurosta kiinni, saisi sieltä rahansa. Tai jättäisi ostamatta - harvahan ihan oikeasti tarvitsee puoliakaan siitä mitä on ostamassa.

Vierailija
6/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Toinen porukka on nää jotka ilmoittaa "ostan paketin"(esim. vaatteet), ei tinkimistä tai muuta. Sovitaan nouto jonnekin kauppakeskukseen tai muualle. Sit tullaan paikalle ja ruvetaan perkaamaan, vääntämään ja kääntämään kaikkia kamoja sekä tiputetaan niitä lattialle. Mietitään ostanko tuon vai tän vai yhtään mitään.

Kiva siinä sit seistä ja ihmetellä keskellä ihmismassaa että ostasko mitään.

Ärsyttää kun kuvat on hyvät, kuvaus on hyvä ja kaikki tarpeellinen löytyy ilmoituksesta mittoja myöten. Itse varaan aikaa noutoon 10min. Siinäpä myöjästyt mahd seuraavasta tapaamisesta kun ostaja vääntelee kamoja.

Aaaaarghh

Vierailija
7/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin möin joskus 250 eurolla vaunuja. Joku moukka kirjoitti "maksan 75 euroa ja tuun hakeen nyt. Anna osottees". Ennemmin olisin polttanut ne vaunut kuin ottanut 75 euroa. Onneksi oli monta muutakin ostajaehdokasta pyydetyllä hinnalla

Vierailija
8/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita on nää jotka tulee johonkin viiden euron käytettyjen lapsen toppahanskojen ilmoitukseen kirjoittamaan että "AV kysyn mieheltä!" 😂😂😂

Vierailija
9/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo raivostuttavaa! ja tuo "Kysyn mieheltä" on ihan ok jos jotain sohvaa tai vaikka niitä lastenvaunuja on ostamassa mutta joku saatanan kahden euron body.

10/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin myydä 600e merkkilaukkua eräs  tarjosi siitä 35e. 

Vierailija
11/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen on noloa. varsinkin pienissä summissa. Vaikka 100e takissa on mun mielestä kuitenkin jo ok koittaa saada postitus ilmaiseksi

Vierailija
12/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kattonu liikaa huutokauppakeisaria 😂 "hulluhan se on jos ei puolta tarjoooo" :)

Vierailija
13/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylipäätään kun mikään ei saisi maksaa mitään käytettynä. Myyn yleensä 2/5/10 € hinnoilla eli omasta mielestäni kohtuuhinnalla ja omasta mielestä arvoton on Annetaan palstalla, aatteet menee suoraan UFFille eli mitään t-paitoja eikä tuikkukippoja. Mutta kun ei;  5€  noudettuna hintapyynnöstä "myytkö 2€:lla ja tuotko paikkaan x?" esim lasten käytettyjä ratsastussaappaita (eli käytetty alle vuoden, pestyt ja hyväkuntoiset, uudet kaupassa varmaan alkaen 30€)

Pelkästään se että pesee, kuvaa ja mittaa kaiken vie aikaa ja resursseja; 5€ ei voi olla kynnyskysymys ostokselle. Kun tässä maailmassa mikään ei ole ilmaista! 

Vierailija
14/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun hinta on luultavasti naurettavan korkea, siksi tingataan. Ei edullisia hintoja pyydetä laskemaan. 

Sitä paitsi kirppari on kirppari, tinkaaminen kuuluu asiaan, koita kestää.

Vierailija
15/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi useimmat luulevat että joka tuotteen voi yrittää ostaa puolella siitä hinnasta, jota myyjä pyytää? Minä ainakin hinnoittelen jo valmiiksi edullisen hinnan, ja on jotenkin tökeröä että ostajat luulevat että joka hinnasta voi tinkiä puolet pois! En suostu moiseen, laitan vaikka ilmaiseen kierrätykseen mieluummin kuin myyn tuollaisille vänkääjille!

Etkö muka osaa kirjoittaa ilmoitukseen, että et neuvottele hinnasta. Sillä pääsee tinkaajista.

Vierailija
16/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaita on nää jotka tulee johonkin viiden euron käytettyjen lapsen toppahanskojen ilmoitukseen kirjoittamaan että "AV kysyn mieheltä!" 😂😂😂

Johtuisko siitä, että a) pitää varmistaa ettei ukko ole just samana päivänä ostanut hanskoja, b) ukko on se, joka hakee ne hanskat tai ei hae, c) plus muut syyt.

Vierailija
17/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän noilla tinkaajilla on jo valmiiksi kauhea läjä negatiivisia palautteita ja sitten kanssakäymisessä huomaa välittömästi, että ÄO on pienempi kuin kengännumero.

Ärsyttävin asia on, että ostaja ei arvosta minun aikaani. Voin luopua tavarasta hyvinkin halpaan hintaan tai jopa ilmaiseksi, kunhan minun ei tarvitse käyttää aikaa kuvaamiseen, kuvailuun, paketoimiseen, postittamiseen, viestittelyyn, kuljettamiseen tai tapaamiseen jossain huitsin nevadassa.

Käytännössä jo tuotteen laittaminen myyntiin (kuvaaminen, ilmoituksen tekeminen, pakollinen kanssakäynti jos esim. nouto) on sen verran iso duuni, että en myy mitään alle viiden euron. Jos arvelen saavani tuotteesta alle sen, vien tavaran suoraan hyväntekeväisyyteen, koska ei maksa vaivaa tehdä kauppaa.

Kun laitan jotain myyntiin, laitan ensin isomman hinnan ja sitten vähitellen ITSE pudottelen hintaa. Jos tuote ei mene kaupaksi viidellä eurolla, niin lykkään sen siihen eteisen komeron laatikkoon, joka on menossa hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
18/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin verhoja 10e hintaan ja ilmoituksessa maininta nouto. Sain useita yhteydenottoja "sisältääkö postikulut?"

Vierailija
19/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö muka osaa kirjoittaa ilmoitukseen, että et neuvottele hinnasta. Sillä pääsee tinkaajista.

Ei muuten pääse! Vaikka ilmoitukseen kirjoittaisi mitä, niin aina löytyy joku, joka lähtee tinkaamaan. Ja vaikka kirjoittaisi kissan korkuisilla kirjaimilla seitsemään kertaan, että "VAIN NOUTO", niin aina löytyy joku, joka haluaa postituksen tai tapaamisen jossain.

Vierailija
20/28 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Toinen porukka on nää jotka ilmoittaa "ostan paketin"(esim. vaatteet), ei tinkimistä tai muuta. Sovitaan nouto jonnekin kauppakeskukseen tai muualle. Sit tullaan paikalle ja ruvetaan perkaamaan, vääntämään ja kääntämään kaikkia kamoja sekä tiputetaan niitä lattialle. Mietitään ostanko tuon vai tän vai yhtään mitään.

Kiva siinä sit seistä ja ihmetellä keskellä ihmismassaa että ostasko mitään.

Ärsyttää kun kuvat on hyvät, kuvaus on hyvä ja kaikki tarpeellinen löytyy ilmoituksesta mittoja myöten. Itse varaan aikaa noutoon 10min. Siinäpä myöjästyt mahd seuraavasta tapaamisesta kun ostaja vääntelee kamoja.

Aaaaarghh

Jopa on hoopoa. Ja ihmettelen kyllä sinuakin, miksi ihmeessä suostut tuohon?!  Mikset sano heti, että "joko pidät sanasi ja ostat nämä sovittuun hintaan, tai minä lähden, mulla ei ole aikaa tällaiseen jälkipuintiin, mehän sovittiin jo kaupat, eikä sitä nyt ollut enää tarkoitus alkaa vatuloimaan uusiksi!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi