Kiinnostaako puolisoasi raskautesi?
Eli haluaako ja hakeeko tietoa siitä, mitä todella käyt (/kävit) läpi ja mitä kaikkea tilaan kuuluu?
Kommentit (7)
Minun mieheni ei kummassakaan raskaudessa ollut mitenkään kiinnostunut siitä miten raskaus etenee, vaikka lapset olivatkin toivottuja. :(
Kiinnosti tietenkin, kävi neuvolassa ja ultrassa mukana ja oli yhtä innoissaan kuin minäkin. Hoivasi kun itse oksentelin, piti kämppää kunnossa, teki ruokaa, siivosi, antoi hemmotteluhoitoihin lahjakortteja jne. En kai muunlaisen miehen kanssa olisi lapsia edes tehnyt.
Todellakin kiinnostaa! Sen oma lapsi tulossa, tietysti kiinnostaa. Oispa vaikea kuvitella ettei kiinnostaisi.
Kiitos vastauksista. Tarkoitin siis kysymykselläni nimenomaan sitä, kiinnostiko puolisoa raskauden kokemus, miltä tuntuu olla raskaana.
Mies kyllä hoivaa ja auttaa. Jotenkin vain ajattelen, että jos oma puoliso kokisi jotakin niin mullistavaa, johon minulla ei ole oikein kokemuspohjaa, haluaisin päästä jutusta astetta syvemmin perille.
En tiedä, avasiko tämä vieläkään kunnolla sitä, mitä tarkoitan :)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Tarkoitin siis kysymykselläni nimenomaan sitä, kiinnostiko puolisoa raskauden kokemus, miltä tuntuu olla raskaana.
Kyllä mun miestä kiinnosti. Se kyseli paljon fyysisiä ja henkisiä tuntemuksia, pyysi kertomaan miltä mikäkin tuntuu, mitä ajattelen, miten koen raskauden eri vaiheet. Lukee myös kirjoja ja etsii juttuja netistä aiheesta.
Ei ollut kovin kiinnostunut, ei myöskään ollut valmis muuttamaan elämäntapojaan koska "eihän hän raskaana ole".
Eikö se riitä, että juttelee asiasta ja hoivailee?