Miten laihtua 10 kg nopeasti?
Laihduin kesäkuun alusta lokakuun loppuun mennessä 20 kg (88 kg --> 68 kg) viime vuonna. Sitten kyllästyin laihduttamiseen, enkä sen jälkeen ole jaksanut enää laihduttaa. Positiivista on kuitenkin se, ettei ole tapahtunut mitään pahaa repsahtamista, vaan paino on edelleen tuon 68 kg. Nyt pitäisi kuitenkin päästä niistä viimeisestä 10 kilosta eroon. Olisiko kellään mitään kokemuksia kuinka painosta pääsisi mahdollisimman nopeasti eroon? Liikuntaan valitettavasti ei ole aikaa, kuin viikonloppuisin. Haluaisin siis laihtua tuon 10 kg mahdollisimman nopeasti, ihanteellisesti 2 kk:ssa, mutta jos se on epärealistista, niin mieluiten kuitenkin 3 kk:ssa.
Niin, ja olen 164 cm pitkä. Tuo 58 kg olisi siis tavoitepainoni. Koska olen jo laihtunut 20 kg, niin olen 67% tavoitteessani. Nyt vain tarvitsisin vinkkejä ja motivaatiota karistaa nuo 10 kg. Kiitos etukäteen.
En laskenu kaloreita, ei mulla riitä kärsivällisyys sellaiseen.
Esimerkkipäivä saattoi olla:
Kaurapuuro, marjoja, maitoa
Salaattia iso lautasellinen (salaatti, tomaarti, kurkku, omena, raejuusto, "kastikkeeksi" valmista punajuurisalaattia)
2 voileipää (ruisleipä, voi, kinkku, salaatti, tomaatti)
Kasviksia ja kanafile
Smoothie 2 dl (maustamaton jogurtti, rahka, banaani, marjoja)
Illalla kun meni kevyellä vatsalla nukkumaan, niin aina oli aamuksi pudonnut satoja grammoja paino. Tämä jaksoi joka kerta hämmästyttää.