Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen hikoilee nukkuessaan

Vierailija
13.02.2016 |

En ole koskaan hionnut

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolla on kuuma.

Vierailija
2/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäsairaat, kuumeiset, vaihdevuosista kärsivät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, joka olen kilpirauhassairas! Oliko muita typeriä kysymyksiä?

Vierailija
4/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies hikoilee ihan kauheasti. Illalla kylmä, menee nukkumaan flanellipyjamassa villasukat jalassa paksun täkin alle. Aamulla lakanat ihan märät.

Vierailija
5/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen

Vierailija
6/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en hikoile öisin, mutta on toki poikkeuksiakin.

- Kuume

- Palelet illalla ja kääriydyt tiukasti kahteen peittoon, ja heräät 8h myöhemmin edelleen niiden peittojen sisällä.

- Painajaiset ja niistä johtuva tuskanhiki.

Vierailija
7/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana oleva,imettävä,kuumeinen onhan niitä syitä

Vierailija
8/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan hionnut

Sori, mutta en usko. Kesähelteellä ainakin olet hionnut. Samoin kuumeisena. Ja varmaan lukemattomista muistakin syistä.

Vierailija
9/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina vilu nukkuessa. Jossain 30 asteen helteessä hikoilen jos makkarissakin on tosi kuuma.

Vierailija
10/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kaikki muut paitsi minä ovat yöhöyryjä. Itse olen yöpalelija. Luullaan kaikki olevamme terveitä.

Vierailija
11/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka syö hedelmättömyyshoitolääkkeitä.

Onneksi ikeasta saa petarin suojia, tää ei ole kivaa.

Vierailija
12/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hikoilen välillä yleensä 2 yönä perääkäin.

N. 1-4 kertaa kuukaudessa. Hikoilen siis niin paljon, että lakanat on aivan litimärät.pakko nousta vaihtamaan, että voi jatkaa nukkumista.

En tiedä mistä johtuu joskus olen miettinyt tarviiko tosta huolestua, mutta tuskin on lääkäriin menon syy kuitenkaan.

Vierailija
13/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut n. 23 vuoden iästä lähtien (eli melkein 10 vuotta) välillä kamalaa yöhikoilua. En tiedä mistä johtuu ja olen usein miettinyt, onko mulla joku kilpirauhassairaus. Välillä saattaa olla pitkiä aikoja poissa ja sitten taas useana yönä lakanat litimärät aamuyöstä ja pitää vaihtaa yöpaita, alusvaatteet ja pistää pyyhe alle (en jaksa vaihtaa lakanoita keskellä yötä). Raskauksien ja kuukautisten aikana hikoilua on ollut enemmän ja silloin ymmärrän syyn, mutta muina kertoina en. Voiko muutkin kierron vaiheet aiheuttaa hikoilua hormonien kautta?

Vierailija
14/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka syö hedelmättömyyshoitolääkkeitä.

Onneksi ikeasta saa petarin suojia, tää ei ole kivaa.

Saanko udella mikä lääke, eli mikä hormoni siinä on tai minkä hormonin tuotantoa se lisää? 

Vierailija
15/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös nappipäät hikoilee öisin paljon. Vierotusoireet nääs.

Vierailija
16/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäsairaat. Ylihikoilu on yksi syövän B-oire, mitä kysytään aina syöpäpotilaalta. Esim. lymfoomassa yleistä.

Vaihdeoireiset.

Ihmiset, joilla on liian kuuma pyjama, peitto tai huonelämpötila.

Vierailija
17/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilen kerran viikossa parin fyysisesti raskaan 2 x 1h treenin päivänä, kun toinen vuoro on illalla pari tuntia ennen nukkumaan menoa. Aamulla tuntee, että pyjaman kaulus on hieman kostea.

Toiseksi olen huomannut, että jos syön normaalin syömisen lisäksi ravintoa, jonka glygeeminen indeksi on korkea ja jossa on paljon enerviaa, esim. viinikumi-karkkipussin ilta-aikaan, niin niska on märkä aamulla.

Muuten en hikoilen lähinnä treeneissä ja saunassa. Niin ja tietty normaalit hikoilut kuumeen laskiessa. Joskus on pitänyt vaihtaa pyjama ja petivaatteet parikin kertaa päivässä, mutta silloin on ollut jo varsin kova kuume ennen sitä.

Olen normaalipainoinen, hyväkuntoinen, siistiä toimistotyötä tekevä mies. Liikun 4-5 kertaa viikossa kahden lajin parissa.

Vierailija
18/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitetty ihminen

Vierailija
19/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja sukulaisella yöhikoilu jäi erittäin selkeästi, ainakin melkein kokonaan, kun saatiiin uniapneaan (unenaikaiset hengityskatkokset) hoito.

Itse totuin CPAP-laitteen käyttöön melko mukavasti ja nopeasti. Oikeesti, hyvä ja helpottava juttu.

Sukulainen arveli, että hiki tulee siitä, kun pitää kylkilihaksilla tempoa niin hirveenä että saa hengitettyä. Mene ja tiedä, mutta ainakin korrelaatiota löytyy uniapnean ja yöhikoilun kanssa.

Itsellä muuten siinä kolmenkympin iässä piti ruveta laittamaan villasukat nukkumaan mennessä jalkaan, ja sitten jossain vaiheessa yötä ne ja puolet peitoista pois, kun tuli kuuma! Olen muuten mies.

Kannattaa niitä uniapnean muitakin oireita tutkailla, josko tunnistaisi.

Vierailija
20/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki - myös sinä. Oletatko jostain mystisestä syystä, että hikirauhaset nukahtavat iltaisin. Hehee!

Jokainen meistä hikoilee yöllä. Siksi lakanat kannattaa vaihtaa säännöllisesti, vähintään parin viikon välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi