Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Upeaa aukioloaikojen vapautus upeaa

Vierailija
13.02.2016 |

Unohdin ostaa paprikan ja porkkana, mutta lähikauppapa olikin vielä auki.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa juu.

Mies tulee tänään taas kotiin siinä kahdentoista aikaan yöllä, jotta ihmiset saavat ostettua ne unohtuneet paprikansa. 

Ja juu, uutta työtä jo hakee. Edes vähän inhimillisemmillä työajoilla poikakin ehtisi edes joskus nähdä isäänsä.

Vierailija
2/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeaa joo. 

Olin ainoa kaupassa. :)

On hyvä että ovat auki kun kaikki haluaa käydä kaupassa nyt lisäajalla, joopa joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upeaa juu.

Mies tulee tänään taas kotiin siinä kahdentoista aikaan yöllä, jotta ihmiset saavat ostettua ne unohtuneet paprikansa. 

Ja juu, uutta työtä jo hakee. Edes vähän inhimillisemmillä työajoilla poikakin ehtisi edes joskus nähdä isäänsä.

Eikai se nyt koko päivää töissä ole??

Vierailija
4/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upeaa juu.

ruikuti ruikuti

Aikanaan olin töissä välillä öisinkin että miehelläsi riitti tuoretta kamaa myytäväksi aamusta iltaan. En käynyt valittamaan työajoista vaikka kieltämättä olisi ollut kivaa tehdä se homma 8-16 välillä,

Joskus on vaan pakko tehdä työ muulloin kuin keskellä päivää.

Vierailija
5/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa, kun pääsin seitsemältä töistä ja vielä kerkesin Prismaan :) Ja höpsis teidän yhden asiakkaanne kanssa, etenkin lauantai-iltaisin saa oikein jonottaa noissa isommissa kaupoissakin.

En muutenkaan ymmärrä, miksi kaupan alalla työaika on jotenkin niin pyhää verrattuna moneen muuhun työhön? Poliisi, hoivahenkilökunta ja kolmivuorotyötä tekevä varastomies haluavat yhtä lailla nähdä poikaansa, mutta pitää sitä töissäkin välillä käydä.

Vierailija
6/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upeaa joo. 

Olin ainoa kaupassa. :)

On hyvä että ovat auki kun kaikki haluaa käydä kaupassa nyt lisäajalla, joopa joo.

Sepä tässä onkin hauskaa, kun kaupat alkaa olla auki liki kellonympäri, SILTI on edelleen ne perjantai-iltapäivän ruuhkat kaupoissa, samoin lauantairuuhkat välillä 14-18.

Jos voi käydä kaupassa liki milloin lystää, niin tämähän kertoo siitä että ihmiset oikein haluavat jonottaa ruuhkissa.

Vierailija
7/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Just tehtiin illan dinneriostokset :) ja oli porukkaa ihan kiitettävästi.

Vierailija
8/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa, kun pääsin seitsemältä töistä ja vielä kerkesin Prismaan :) Ja höpsis teidän yhden asiakkaanne kanssa, etenkin lauantai-iltaisin saa oikein jonottaa noissa isommissa kaupoissakin.

En muutenkaan ymmärrä, miksi kaupan alalla työaika on jotenkin niin pyhää verrattuna moneen muuhun työhön? Poliisi, hoivahenkilökunta ja kolmivuorotyötä tekevä varastomies haluavat yhtä lailla nähdä poikaansa, mutta pitää sitä töissäkin välillä käydä.

Mua naurattaa nämä vertaukset, Poliisi, hoitsu vs. myyjä. :D

Mitkäköhän näistä kolmesta työntekijästä on ihmiselle aidosti tärkeitä?

Saadaanko varas pois kadulta vahingoittamasta muita, saako hengenvaarassa oleva ihminen apua selvitäkseen hengissä vai saako joku porkkanansa ostettua myös kuuden jälkeen lauantaina? Siis isosta kaupasta, eihän se riitä että porkkanan saa ostettua pienestä kaupasta.

Vierailija
9/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upeaa juu.

ruikuti ruikuti

Aikanaan olin töissä välillä öisinkin että miehelläsi riitti tuoretta kamaa myytäväksi aamusta iltaan. En käynyt valittamaan työajoista vaikka kieltämättä olisi ollut kivaa tehdä se homma 8-16 välillä,

"Hieman" eri asia jos olet ottanut vastaan työn, jossa on kerrottu olevan myös yötyötä, kuin että olet ottanut vastaan työn jossa viikolla työt max 21.30 asti ja viikonloppuisin max 18.30 asti ja yhtäkkiä työt muutetaankin kestämään yömyöhään sekä arkena että viikonloppuna.

Niin ja pyhätkin lähti, kohta siellä pidetään kauppaa jouluaattona klo 03.00 asti auki, jos vaikka joku mamma olisi unohtanut ostaa porkkanalaatikon.

Ei ole mitään perheellisten hommaa nuo kauppatyöt enää. Juurihan muuten valiteltiin, ettei pk-seudulla tahdo löytyä myyjiä kauppoihin. Taitaa vaikeutua entisestään.

Vierailija
10/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen sopimus sanoo 8-18, voi sanoa ei muille työajoille

Vierailija
11/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa nämä vertaukset, Poliisi, hoitsu vs. myyjä. :D

Mitkäköhän näistä kolmesta työntekijästä on ihmiselle aidosti tärkeitä?

Saadaanko varas pois kadulta vahingoittamasta muita, saako hengenvaarassa oleva ihminen apua selvitäkseen hengissä vai saako joku porkkanansa ostettua myös kuuden jälkeen lauantaina? Siis isosta kaupasta, eihän se riitä että porkkanan saa ostettua pienestä kaupasta.

Siksi laitoinkin kolmanneksi sinne varastotyöntekijän, mutta koska se ei sopinut argumentteihisi niin päätit sitten jättää sen omalta listaltasi pois. Mitenkäs ravintolatyöntekijät sitten, tosi tärkeää saada syödä ja etenkin juoda illalla kuuden jälkeen lauantaina? Kioskimyyjä on eri asia kuin kaupan myyjä, kun Ärrä on ainakin tähän asti ollut auki ihan kaikki pyhät ja lauantai-illat? Jne. Miettikää nyt vähän.

Vierailija
12/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on kaupat 24/7 auki ja silti ihmiset tulevat varmasti valittamaan  miten kaupassa ei ehdi käymään.

Se kun on nähkääs se elämänhallintakyky, ei aukioloajan pituus...

Vierailija
13/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vähän kasvukipuja monella , mutta muutaman vuoden päästä yövuoroissa on opiskelijapojat ja vanhukset ja kukaan ei valita enää

Vierailija
14/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että on kannattavaa, kyllä niin hiljaista on kaupassa ollu lisätunteina, vaikka kova alkukohu on aiheesta ollutkin. Sen olisi luullut vaikuttavan enemmän?

Lisäksi kaupat eivät ole edes innostuneet näistä laajennusmahdollisuuksista, jos sen olisi uskottu parantavan huikeasti myyntiä niin kaikkihan olisi laajentaneet aikoja maksimiin heti kun mahdollista? MUTTA osa on valinnut jättää kokonaan käyttämättä tämän mahdollisuuden. Kertoo paljon.

Valitetaan että työvoima on kallista Suomessa, mutta nyt laajennetaan aukioloja, eli joudutaan lisäämään työtunteja.

Mä luulen että kaupat vaan haluaa kaikki vapautukset, koska muutoin sääntely vie alalla niin paljon aikaa, vaivaa ja rahaa. Täten kaikki vapautukset otetaan ilolla vastaan, oli se sitten kannattavaa tai ei, kunhan saa lisää vapautta.

Valitettavasti tämä kostautuu työntekijöille, niille jotka ovat alalle tulleet "vanhojen sääntöjen" aikaan. Olisi reilua että jos työntekijöiden elämä hankaloituu niin sillä olisi edes joku tarkoitus ja hyöty siitä.

Vierailija
15/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko että on kannattavaa, kyllä niin hiljaista on kaupassa ollu lisätunteina, vaikka kova alkukohu on aiheesta ollutkin. Sen olisi luullut vaikuttavan enemmän?

Lisäksi kaupat eivät ole edes innostuneet näistä laajennusmahdollisuuksista, jos sen olisi uskottu parantavan huikeasti myyntiä niin kaikkihan olisi laajentaneet aikoja maksimiin heti kun mahdollista? MUTTA osa on valinnut jättää kokonaan käyttämättä tämän mahdollisuuden. Kertoo paljon.

Valitetaan että työvoima on kallista Suomessa, mutta nyt laajennetaan aukioloja, eli joudutaan lisäämään työtunteja.

Mä luulen että kaupat vaan haluaa kaikki vapautukset, koska muutoin sääntely vie alalla niin paljon aikaa, vaivaa ja rahaa. Täten kaikki vapautukset otetaan ilolla vastaan, oli se sitten kannattavaa tai ei, kunhan saa lisää vapautta.

Valitettavasti tämä kostautuu työntekijöille, niille jotka ovat alalle tulleet "vanhojen sääntöjen" aikaan. Olisi reilua että jos työntekijöiden elämä hankaloituu niin sillä olisi edes joku tarkoitus ja hyöty siitä.

Ihme valitusta. Eiköhän se kauppa itse tiedä paremmin ja osaa laskea mikä on kannattavaa kuin joku av-mamma. Varsinkin kun perustelusikin on tota tasoa. Tottakai sillä on väliä mihin asti sitä aukioloa laajennetaan eikä vain suoraan niin pitkään kuin mahdollista. Tyhmempikin tajuaa (paitsi ilmeisesti sinä) että todennäköisesti on paljon kannattavampaa pitää kauppaa auki lauantaina klo 18-19 kuin lauantaina klo 22-23. 

Vierailija
16/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme valitusta. Eiköhän se kauppa itse tiedä paremmin ja osaa laskea mikä on kannattavaa kuin joku av-mamma. Varsinkin kun perustelusikin on tota tasoa. Tottakai sillä on väliä mihin asti sitä aukioloa laajennetaan eikä vain suoraan niin pitkään kuin mahdollista. Tyhmempikin tajuaa (paitsi ilmeisesti sinä) että todennäköisesti on paljon kannattavampaa pitää kauppaa auki lauantaina klo 18-19 kuin lauantaina klo 22-23. 

Alkuviestissä kritisoit että en voi tietää kannattavuuslukuja laajennetuista aukioloista, kauppa ainoastaan sen tietää ja loppuviestissä itse mutuilet mikä on kaupalle kannattavaa. :D

Eli kannattavuusmutuilu on väärin, paitsi jos itse mutuilet, ihan selkeä linja sulla. 

Tyhmäksi haukkuminen on tosi tylsää, aikuisen tulisi keksiä parempikin tapa ilmaista itseään. :)

Vierailija
17/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upeaa juu.

ruikuti ruikuti

"Hieman" eri asia jos olet ottanut vastaan työn, jossa on kerrottu olevan myös yötyötä, kuin että olet ottanut vastaan työn jossa viikolla työt max 21.30 asti ja viikonloppuisin max 18.30 asti ja yhtäkkiä työt muutetaankin kestämään yömyöhään sekä arkena että viikonloppuna.

Niin ja pyhätkin lähti, kohta siellä pidetään kauppaa jouluaattona klo 03.00 asti auki, jos vaikka joku mamma olisi unohtanut ostaa porkkanalaatikon.

Ei ole mitään perheellisten hommaa nuo kauppatyöt enää. Juurihan muuten valiteltiin, ettei pk-seudulla tahdo löytyä myyjiä kauppoihin. Taitaa vaikeutua entisestään.

Kyllähän työsopimuksessa lukee ne ajat jolloin työtä on mahdollista olla? Kuka on sopimuken allekirjoittanut on myös hyväksynyt että voi joutua töihin silloin.

Pyhinä ja iltaisin/öisin onneksi saa isompaa palkkaa eikä töitä kuitenkaan ole enempää kuin se 8h päivässä eli en näe että tilanne olisi kovinkaan paha :)

Eiköhän suuri osa hoitajista ja tarjoilijoista jne. ole perheellisiä ja kyllä he pärjäävät.

Vierailija
18/22 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upeaa juu.

ruikuti ruikuti

Kyllähän työsopimuksessa lukee ne ajat jolloin työtä on mahdollista olla? Kuka on sopimuken allekirjoittanut on myös hyväksynyt että voi joutua töihin silloin.

Pyhinä ja iltaisin/öisin onneksi saa isompaa palkkaa eikä töitä kuitenkaan ole enempää kuin se 8h päivässä eli en näe että tilanne olisi kovinkaan paha :)

Eiköhän suuri osa hoitajista ja tarjoilijoista jne. ole perheellisiä ja kyllä he pärjäävät.

Niin, mutta ne hoitsut ja tarjoilivat ovat aikanaan hakeutuneet sille alalle tietäen, että joutuvat tekemään kolmivuorotyötä ja/tai myöhään kestäviä työvuoroja. Kaupanalalla vuorot ovat kestäneet max 21.30, lukuunottamatta viime vuosien vapautuksia ja poikkeuslupia (pienet liikkeet 23 auki ja jotkut juhalpyhät töissä, juhlapyhätkin ovat perustuneet vapaaehtoisuuteen ainakin prismoissa). Tottakai jengiä sapettaa, ei muakaan kiinnostaisi olla koko joulua töissä vaan siksi, että jotkut ei voi juhlapyhinäkään olla käymättä kaupassa.

Vierailija
19/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä paljoa kysellä vapaaehtoisuuden perään. Esimies sanelee suoraan milloin töissä ollaan. Meillä aukiolojen vapautksen jälkeen tytär menetti käytännössä äitinsä. 

KAIKKI juhlapyhät töissä, 3/4 viikonlopusta LA & SU töissä

Vapaat ovat sitten joskus silppuna viikolla, jolloin taasen muu perhe on töissä tai tarhassa.

Eikös tämän pitänyt tuoda lisää työpaikkoja kaupan alalle? EI tuonut. Ainostaan lisäsi epäinhimillisä työaikoja perheellisille.

Mutta onhan se toki tärkeää, että sen maksalaatikon saa haettua sieltä kaupasta vaikka sunnuntaina 3:30

Vierailija
20/22 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työsopparissa ruksittuna kohta jossa sitoudun yö-, ilta ja viikonlopputöihin. Työaika päättyy nyt klo 18 mutta työnantajalla on oikeus ilmoittaa milloin tahansa että nyt alkaa sitten yötyöt. Hyvät ihmiset, katsokaa mihin laitatte nimenne. Veikkaan että jokaisessa kaupan alan työsopimuksessa on sama kohta. Jos on sellaisen sopparin allekirjoittanut ei voi valittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi