Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako pienituloisen tehdä töitä?

Vierailija
13.02.2016 |

Jos sossusta/kelalta jää melkein saman verran käteen kuin alle 1500€ nettoavilla, niin kannattaako?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keskituloisenkaan kannata Suomessa käydä töissä.

Vierailija
2/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, jos ei halua, että sossu tai Kela seuraa rahankäyttöäsi.

t: alle 1000 kuussa euroa tienaava, ei tukia saava itsenäinen ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. Meidän veronmaksajien ei KANNATA elättää tuollaisia, joten tuet pois, niin eiköhän työ ala maistua.  

Vierailija
4/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

* euroa kuussa, eikä kuussa euroa :)

Vierailija
5/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti. Elättinä olisi tilivelvollinen menoistaan ja tuloistaan jatkuvasti ja suhtautuminen vihamielistä ja syyllistävää. Lisäksi työttömät jäävät monien asioiden ulkopuolelle mitä työssäkäyvänä pitää itsestään selvänä.

Vierailija
6/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kannattaa elättää itse itsensä eikä tuilla.Lisäksi kertyy eläkettä.

Vierailija
7/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaupan myyjä ja palkkani vaihtelee, mutta vaikka saisin jossain kuussa huonomman tilin eli vain 1300-1400, se on sen vuoksi parempi, koska saan työsuhde-etuja (käteisalennusta ruoasta yms.). Tällä hetkellä palkkani on kuitenkin useammin yli 1500, ja se on kirkkaasti parempi kuin tuet, joita saisin, jos olisin työtön.

Vierailija
8/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee töitä on hyvät mahdollisuudet edetä ja päästä ajan myötä parempipalkkaisiin duuneihin. Kotisohvalta käsin se tuskin onnistuu ja silloin saa elää tuilla lopun elämänsä.

Vierailija
9/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei keskituloisenkaan kannata Suomessa käydä töissä.

Haha ja mamut muka on se ongelma.

Vierailija
10/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Toki tuohon voi varmasti vaikuttaa oman elämän tilannekin. Itse koen saavani työstä muutakin kuin "vain" palkkaa... Ja jos joku hakisi vaikka eduskuntaan ja selviäisi, että henkilö ei ole tehnyt päivääkään "tavallista työtä" niin ainakin minä jättäisin äänestämättä. Vaikka henkilö olisi ennen ehdolle asettumistaa suorittanut opintoja useammalta alalta tai vaikka väitellyt tohtoriksi.   

Vierailija
11/11 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin saa työstäni muutakin kuin rahaa. Saan tehdä mielekästä hommaa, jota ei voi tehdä vapaaehtoistyössä. Lisäksi työyhteisö on mukava. Lisäksi eläkekertymä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi