Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syistä ihminen voi olla mt-eläkkeellä, jos hänellä ei ole psykoosiasteista sairautta?

Vierailija
13.02.2016 |

f

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava masennus?

Vierailija
2/87 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia jotka ovat feikanneet masennusta ja päässeet eläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvanut narsistivanhempien/vanhemman kanssa. (?) Esim. Se on kova kohtalo.

Vierailija
4/87 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tähän. Anoppi oli "masentunut" monta vuotta. Otti saikkua aina kun ei saanut lomia soviteltua Kanarian-matkojen kanssa ja juoksi terapiassa. Sitten haki työkyvyttömyyseläkkeelle mt-syistä "krooninen, vakava masennus" ja kappas, masennus katosi jo ekana eläkepäivänä. Nykyisin hohottelee ihan avoimesti omalle "fiksuudelleen" ja lääkärien tyhmyydelle.

Vierailija
5/87 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista p...., idiootti!

Suomessa ei pääse eläkkeelle kuin äärimmäisen vankoin perustein ja  vasta  monen vuoden hoitoyritysten jälkeen, oli syy sitten psyykkinen tai fyysinen.

Olen itse eläkkeellä vaikean masennuksen  johdosta. SIlloin, kun sairauteni on huonossa vaiheessa, en tapaa ihmisiä. Sitten taas parempana aikana tapaan kyllä, eikä minusta tai käytöksestäni mitenkään huomaa sairauttani.

Tiedän, että Suomessa ei pysty feikkaamaan tällaistakaan sairautta.

Sinä levittelet omia luulojasi.

Vierailija
6/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvanut narsistivanhempien/vanhemman kanssa. (?) Esim. Se on kova kohtalo.

No tämä, omat vanhempani ovat molemmat hyvin itsekeskeisiä, tunnekylmiä ja manipuloivia. En tiedä ovatko he molemmat narsistisia vai mitä mutta kyllä heissä jotain outoa on, isälläni on lisäksi valtavasti mt-ongelmia. On ollut erittäin raskasta elää heidän kanssaan.

Vierailija
7/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus, kaksisuuntainen jne.jne. Feikata ei voi eläkkeelle pääsyn kanssa. Kannattaa olla hiljaa ja turpa tukossa jos asenne mt-ongelmia kohtaan on noin suvaitsematon.

Vierailija
8/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tähän. Anoppi oli "masentunut" monta vuotta. Otti saikkua aina kun ei saanut lomia soviteltua Kanarian-matkojen kanssa ja juoksi terapiassa. Sitten haki työkyvyttömyyseläkkeelle mt-syistä "krooninen, vakava masennus" ja kappas, masennus katosi jo ekana eläkepäivänä. Nykyisin hohottelee ihan avoimesti omalle "fiksuudelleen" ja lääkärien tyhmyydelle.

Onko tällainen tapaus mielestäsi henkisesti terve? Kykenevä olemaan hyödyksi jollain työpaikalla? Haluaisitko hänet itse töihin omaan yritykseesi?

Vierailija
9/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneskohan kerta on, kun sama keskustelu pyörähti käyntiin. Heti alussa lyödään tiskiin "tutut", jotka ovat feikanneet itsensä mt-eläkkeelle. Arvoisat trollit, ottakaa edes selvää, miten eläkkeellepääsyprosessi Suomessa menee, niin ette olisi niin vitun ylimielisia ja tarkoituksenhakuisa törkeyksissänne mt-ongelmista kärsiviä ihmisiä kohtaan.

Ennustan keskustelun seuraavan vaiheen: Minä olen aina ollut terve kuin pukki, mistä näitä hulluja tulee? Lepsu kotikasvatus? laiskuus? Mukavuudenhalu? Kyllä minäkin haluaisin vapaa-aikaa tehdä kaikkea kivaa.

Kolmas vaihe: ei voi olla totta, kuika paljon mt-eläkeläinen saa rahaa. Ei voi olla totta. Uskomatonta. Kauheaa. Hirveää. Tuet pois näiltä loisilta, niskasta kiinni ja työnhakuun, siinä sitä tervehtyy, ei ennenkään ollut mt-ongelmia. Minun veroista! Minä maksan teidän elämisen!

Vierailija
10/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oireinen häiriö. Oireet ovat niin pahoja, että päivät kuluvat niiden kanssa. Jos jätän toteuttamatta näitä, tulee epilepsiakohtauksen kaltainen paniikkikohtaus: kouristelua, silmät pyörii päässä, suu vaahtoaa.

Vierailija
11/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi tällaista tapausta.

Toisella on vaikea nivelreuma ja toisella fibromyalgia.

Kumpikin on päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle mielenterveydellisistä syistä. Heidän kipunsa, väsymyksensä ja muut oireet on luokiteltu masennuksesta johtuvaksi. Hassua sinänsä, että tälle reumaa sairastavalle on tehty tekonivelleikkauksia ja nivelen jäykistämisiä, vaikka oireet johtuvat vain 'masennuksesta'.

Hyvä kuitenkin että edes mielenterveyssyyllä pääsivät eläkkeelle. Tottahan se nyt masentaa kun on kipeä. Sitä vaan en ymmärrä miksi se eläke pitää hakea mielenterveyssyistä silloin kun syyt ovat ihan muualla :/

Vierailija
12/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo....pakko-oireinen pahana lienee hyvä syy mt-eläkkeelle. Masentuneiden eläköitymistä en tajua. Kyseessä kun on, jos haluaa pientä vaivaa nähdä, parannettava tila, joka yleensä kirpoaa jostakin akuutista tilanteesta ja jossa vanhatkin asiat tietty korostuu. Mutta kun Suomessa ei nämä masentuneet halua mitään tehdä parantumisen eteen kuin istua viitenä päivänä märisemässä kalliissa terapiassa, niin minkäs teet....

Ihan taivaan varmasti feikkieläkkeitä on ja paljon.

Vierailija
13/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusettamalla hoitohenkilöstöä.

t:kusettaja

Vierailija
14/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo....pakko-oireinen pahana lienee hyvä syy mt-eläkkeelle. Masentuneiden eläköitymistä en tajua. Kyseessä kun on, jos haluaa pientä vaivaa nähdä, parannettava tila, joka yleensä kirpoaa jostakin akuutista tilanteesta ja jossa vanhatkin asiat tietty korostuu. Mutta kun Suomessa ei nämä masentuneet halua mitään tehdä parantumisen eteen kuin istua viitenä päivänä märisemässä kalliissa terapiassa, niin minkäs teet....

Miksi kirjoitat tällaista paskaa. Masennuksen parantaminen ei ole mikään napista painamalla -teko. Muuten masentuneita ei olisikaan, on se sen verran karmea tila. Ja mitä ihmettä tuokin on että yleensä kirpoaa jostain akuutista tilanteesta. Kun sehän just on se ongelma että moni kertoo että kaiken pitäisi olla kunnossa, miksi olen niin masentunut. Masennus nimenomaan on sellainen asia että hyvin usein sen syy on masentuneelle täysin piilossa ja oikean syyn kaivaminen on se suurin haaste. Vääriä syitä voisi sitten masentunutkin tarjota lääkärilleen ja yhdessä yritetään parantaa väärää syytä.

Vierailija
15/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaan nuoria eläkeläisiä. Heillä ei ole psykoosia, mutta diagnooseja ovat mm. lievä kehitysvamma, asperger, autismi, vesipään aiheuttama lievä kehitysvamma, pakko-oireisuus jne jne. Mielellään käyvät sen 3-4 h tukitöissä, mutta muihin töihin he eivät valitettavasti pysty:(

Vierailija
16/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, täydellisen tietämätön masennuksessa ja terapiasta kertoo miten hommat Suomessa pitäisi tehdä. Oliskohan sulla mt-ongelma, kun oo tehnyt asiasta ongelman?

Laitapa nyt faktaa, paljonko näitä feikkieläkkeitä on.

Vierailija
17/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliissa terapiassa? Kuka sellaiseen pääsee?

Provoilet tai et tiedä masennuksesta mitään.

Vierailija
18/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en edes usko että nämä "useita feikkimasentuneita eläkeläisiä" tuntevat ovat välttämättä edes trolleja, vaan mahdollisesti niitä, jotka haluavat uskoa kaikista mahdollisimman pahaa, jotta saisivat juoruta ja paheksua tuttavia ja heidän laiskuuttaan.

Vierailija
19/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eläkkeellä vaikean masennuksen vuoksi. En minä paljoa jaksa kirjoittaa enkä kinastella, minä en vain katso olevani työhön kykenevä, lääkäri on samaa mieltä ja Kela myönsi vihdoin viimein eläkkeen. Muut saavat pitää turpansa kiinni ja minä lähden töihin heti kun siihen kykenen.

Olen miettinyt onnistuisiko mitenkään terveenä esittää riittävän hyvin masentunutta saadakseen eläkkeen ja tullut siihen tulokseen, että ehkä joku voisi siihen pystyä perehdyttyään riittävän tarkoin sairauden oireisiiin. Paljon riippuu tietenkin myös psykiatrista.

Vierailija
20/87 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani sairastaa kaksisuuntaista ja on päässyt eläkkeelle n. 33-vuotiaana. Olen tuntenut hänet vasta siitä asti kun on ollut eläkkeellä. Minusta hän on lääkityksen kanssa aivan normaali ja työkykyinen ihminen. Ihmettelen että tässä maassa annetaan jo noin nuorelle loppuelämän eläke eikä määräaikaista, jonka aikana arvioidaan työkykyä uudelleen. Hän on saanut asuntolainan ja ostanut asunnon, kun kerran on säännölliset tulot. Kyllä tässä vähän vituttaa korkeastikoulutettuna työttömänä kun toiset saavat valtiolta kaiken lähes ilmaiseksi ja toiset kitkuttaa pienellä päivärahalla vuokrakämpässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi