Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi ei mm. peseydy, mutta kritisoi koko ajan muita

Vierailija
13.02.2016 |

Kun hän tuli kotiimme, niin haukkui asuntoamme "sikolätiksi", vaikka tiskit oli tiskattu, pyykkikori tyhjä ja muutamaa päivää aiemmin oli imuroitu ja pesty lattiat (itse asiassa imuroin pikaisesti vielä juuri ennen hänen tuloaan). Hän itse kuitenkin kävelee kengät jalassa sisällä ja siitä ei saisi huomauttaa ja tuli valmiiksi likaisin (rasvaisin) hiuksin ym. eikä käynyt koko kuuden päivän (!) aikana kertaakaan suihkussa tai pessyt hampaitaan tai edes harjannut hiuksiaankaan.

Hän mieluusti halusi huseerata keittiössä, mutta jätti likaisen siivousrätin lillumaan astioiden keskelle ja muutenkin kaiken hujan hajan. Kun roskis oli puolitäynnä, niin hän kävi viemässä sen eteiseen. Joskus kävi niin, että ihmettelin, mikä käy nenään, niin roskis olikin eteisessä. Ihmettelin, miksi sitä ei voi pitää roskiskaapissa, mutta en saanut vastausta.

Lisäksi mieheni oli antanut hänelle neuvon, että kuulemma mitään mun neuvojani ei tarvitse noudattaa, joten ihmettelin, miksi anoppi ei reagoinut mitenkään, jos sanoin, että anna olla tai että tiettyä tavaraa ei kuulu laittaa johonkin tiettyyn paikkaan. Veitset hän jätti pöydän reunoille lojumaan toistuvasti, vaikka perheessä on pieniä lapsia.

Sitten lähtöpäivänä hän alkoi vielä haukkua minua hulluksi, kun purskahdin itkuun, kun mieheni oli läksyttänyt ja haukkunut minua anopin nähden. Sitten he vain molemmat ilkkuivat, että mut pitää viedä "hoitoon", kun olen niin hullu. Ainoa syy "hulluuteeni" on se, kun alan itkeä, jos mua nöyryytetään sukulaisten nähden. Anopin mielestä aikuinen, joka itkee on mielisairas ja hermoheikko ja joutuisi suljetulle osastolle. Hän itse on kivikasvo, joka ei koskaan itke, mutta ei juuri naurakaan tai edes hymyile juuri ikinä. En toki vastaavassa tilanteessa julkisella paikalla varmaan itkisi. Yritin selittää, että mä vain ilmaisen tunteeni, enkä ole koskaan tiennyt, että se on jotenkin kiellettyä.

Anoppilassa anoppi ja appi myös alkavat kovaan ääneen ilkkua, jos poikamme edes noin vuoden ikäisenä itki jotakin. He eivät osanneet lohduttaa tai ottaa syliin, vaan rupesivat ilkkumaan lasta! Mä toki otin pojan epäuskoisena syliini ja menin toiseen huoneeseen. Miltä kuulostaa ja oliko anoppini sittenkin oikeassa? En ole ennen tavannut hänen kaltaisiaan aiemmin.

T. Eräs, jolla oli rankka viikko *huh*

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saatat olla miehesi lähellä, jos nukkui tuon saastekasan vieressä? Kai annoit palautetta?!

Ei meillä mieheni kanssa olekaan enää käytännössä mitään läheisyyttä ja muutenkin nukutaan eri huoneissa. Mutta olisimme voineet silti nukkua vierekkäin anopin käynnin ajan. Toisaalta hyvä, ettei anoppi tullut mun sänkyäni "hajustamaan". :) Kaiken huipuksi, kun olimme vaihtamassa lakanoita, niin anoppi meinasi mennä siihen sänkyyn nukkumaan ilman lakanoita. Hän sanoi, että hänelle riittää pelkkä paljas tyyny, peitto ja petauspatja. Olin vähän, että kröhöm, eikös nyt vaan laiteta ne lakanat jne. :) t. Ap

Vierailija
22/30 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suu on myös artikulointia varten, ei pelkät sormet ja näpyttely aina riitä. Jälkiruikutus on yleensä säälittävintä kamaa, miksei diskurssia harrasteta AIKANAAN??

Olen sitä alunperin yrittänytkin monet kerrat, mutta joudun sen seurauksena vain itse kärsimään ja ns. syntipukiksi, sillä anoppi on täysin teflonia mielipiteittensä osalta ja miehenikin on hänen puolellaan. Monet kerrat olen vastentahtoisesti joutunut miehen mukana "kesänviettoon" anoppilaan ja ennen siellä piti pilata kaikki joulutkin, kunnes hän suostui siihen, että voisin olla itsekseni toisen lapsen kanssa kotona, kun hän menisi samaisen anopin suosikkilapsenlapsen kanssa sinne jounviettoon. En itsekään käsitä jälkikäteen jupisemisen ja valittamisen "kulttuuria" Suomessa, mutta kaikki anoppiin ja osin mieheeni liittyvät jutut ovat sellaisia. Heille ei joko a) hyödytä asioiden puhuminen suoraan kasvokkain tai b) saan siitä rangaistuksen tavalla tai toisella. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet lähdössä pois? Kauheaa alistamista ja mitätöintiä. Voimia sulle ap!

Vierailija
24/30 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppi oli työtön tavatessamme 1. kerran ja kouluttamaton, mutta hän on aina ollut mulle mukava. Anoppi on nyt saattohoidossa :(. 

DI-nainen. 

Otan osaa. :( Ei työttömyydessä ole sinänsä mitään pahaa yleisesti ottaen, mutta hänen tapauksessaan se liittyy siihen, että hän ei vain vaivautunut ottamaan mitään työtä (edes tarjottua) vastaan eikä koulutuspaikkojakaan jne. ja lisäksi hän on todella kova arvostelemaan muiden arvovalintoja, opiskeluita ja urapolkuja. Hän mm. on sitä mieltä, että minun ei kannattaisi opiskella "enää tässä iässä" enempää ja yrittää estää miehenikin opiskeluita tai töiden hakuja. Hän omasta mielestään tietää, miten kuuluisi tehdä, jotta elämä sujuisi hyvin. Silti pitäisi jostain tupsahtaa rahaakin, sillä hän myös halveksii itseään köyhempiäkin. Hän on myös oikeasti patalaiska, mutta haukkuu muita laiskoiksi. T. Ap

Vierailija
25/30 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä tuo äijä. vaikuttaa aika munattomalta tai on sitten muuten vaan kusipäinen.

Vierailija
26/30 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte asuntovaunussa ilmeisesti. Olisit kaivanut kiväärin sängyn alta ja ajanut molemmat helvettiin sieltä.

Vierailija
27/30 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suu on myös artikulointia varten, ei pelkät sormet ja näpyttely aina riitä. Jälkiruikutus on yleensä säälittävintä kamaa, miksei diskurssia harrasteta AIKANAAN??

Olen sitä alunperin yrittänytkin monet kerrat, mutta joudun sen seurauksena vain itse kärsimään ja ns. syntipukiksi, sillä anoppi on täysin teflonia mielipiteittensä osalta ja miehenikin on hänen puolellaan. Monet kerrat olen vastentahtoisesti joutunut miehen mukana "kesänviettoon" anoppilaan ja ennen siellä piti pilata kaikki joulutkin, kunnes hän suostui siihen, että voisin olla itsekseni toisen lapsen kanssa kotona, kun hän menisi samaisen anopin suosikkilapsenlapsen kanssa sinne jounviettoon. En itsekään käsitä jälkikäteen jupisemisen ja valittamisen "kulttuuria" Suomessa, mutta kaikki anoppiin ja osin mieheeni liittyvät jutut ovat sellaisia. Heille ei joko a) hyödytä asioiden puhuminen suoraan kasvokkain tai b) saan siitä rangaistuksen tavalla tai toisella. T. Ap

Rakkaudessa ei kaikki koskaan matchaa, ikäväähän se on, mutta onko tuo kannaltasi ylivoimaista, sen tiedät yksin sinä, joten tehnet oikeat johtikset? Ymmärrän toki täysin mitä tarkoitat!

Vierailija
28/30 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutte asuntovaunussa ilmeisesti. Olisit kaivanut kiväärin sängyn alta ja ajanut molemmat helvettiin sieltä.

Ei nyt sentään. Tiedän, mitä ajat takaa ja samantyyppiset fiilikset tulee itsellenikin anopistani (kunnon punaniskameininkiä ainakin, jopa wt-touhua). Appeni on onneksi edes jutuiltaan fiksumpi, mutta heillä on kyllä hieman erikoisempia käytäntöjä muutenkin. Nyt oon onnellinen, että anoppi tosiaan lähti. En kyllä sitä ymmärrä, miksi mieheni ei tajua äitinsä touhujen outoutta. Vaikka ne olisivatkin lapsuudesta tuttuja, niin kyllähän hän nyt muitakin ihmisiä on elämänsä varrella kohdannut ja voisi tehdä sen pohjalta johtopäätöksiä. T. Ap

Vierailija
29/30 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla ei ole päätösvaltaa? Miksi olet tuollaisen miehen kanssa yhdessä?

Vierailija
30/30 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomastasi päätellen olet ilmiselvästi päätynyt naimisiin jonkun minun sukulaiseni kanssa. Lähde pois, ne ihmiset ei tosta parane.