Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi viette lapsen huutamaan busseihin ja ratikoihin?

Vierailija
13.02.2016 |

Muutkin ovat maksavia asiakkaita julkisessa liikenteessä. Ei teillä äideillä ole oikeutta häiritä lapsenne raivareilla muiden matkustusta; jos lastanne ette osaa opettaa olemaan kauniisti niin poistutte seuraavalla pysäkillä huudon alkamisesta. Hankitte oman auton ja nautitte siellä mussukkanne huudosta, mutta oikeasti tuon terrorisoinnin pitää loppua. Hei sääliksi käy bussikuskit jotka kärsivät kakaroidenne terrorisoinnista tunteja päivässä. Että voi ihminen olla itsekäs.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautiskelen joskus ajatuksella, että mitä jos menisinkin karjaisemaan jonkun random rääkyvän pennun naaman eteen että "Nyt turpa kiinni!" Ihan täysiä siis. Nautinnollinen ajatus.

Saa käydä karjaisemassa jos lapseni huutaa bussissa. Älä kuitenkaan roiski sylkeä naamalle.

Nimittäin jos lapsi huutaa, se ei ole uskonut minun puhettani ja sinun puhettasi ehkä uskoo. En pahastu. Sen sijaan jos minä alan karjua lasta hiljaiseksi saan jonkun kukkahattutädin karjumaan minulle :D

Vierailija
42/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten itse olet oppinut käyttäytymään ja tulemaan toimeen sääntöjen kanssa? Tuskin kasvattajasi on sinuakaan pitänyt neljän seinän sisällä siihen asti kunnes täytit/täytät 18v.?

Nimenomaan niin, että huonosta käytöksestä on rankaistu. Jää kauppareissu/hoploppeilu/vierailu tekemättä eli bussista ulos jos ei äitiä kuunnella.

Mutta toista se on nykyään, kun mennään niin lapsen ehdoilla.

Saitko selkääsi, jos olit kipeä ja sinut piti viedä lääkäriin, niin jos lääkärireissulla itkit kipuasi? Minä en osannut lapsiani kasvattaa niin, että sairastuisivat vain silloin kun mies ei ole työmatkalla. Keskusta-asukkeina ei tarvittu kahta autoa sitä varten, jos lapsi joskus sairastuu. Mutta ei meidän lapsi huutanut, oli vain hiljaa, kun kerran jouduimme bussilla menemään. Olisi ollut parempi, jos olisi huutanut. Olisi ehkä tarvittu ambulanssi, mutta en ollut oikein tolpillani itsekään. 

Minä sain selkääni kun itkin kipeänä. Siitäkin sain selkääni kun pelkäsin lääkäriä enkä uskaltanut puhua hänelle. Istuin vaan mykkänä penkissä. Olin silloi 4 tai 5 vuotta vanha.

Opin ainakin sen että olen yksin tässä maailmassa eikä keneenkään kannata luottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut edes lukea avausta, mutta otsikon perusteella tiedän, että kyse on tästä samasta provosta, joka esiintyy tällä palstalla jatkuvasti hieman muunneltuna.

Vierailija
44/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika, ei kukaan jää bussista kesken matkan siksi että lapsi vänisee. Koittakaa nyt normaalit ihmiset kestää vähän elämää, aistivammaiset on sitten erkseen, mutta suosittelen harkisemaan muuttoa lampaankasvattajaksi ulkosaaristoon.

Vierailija
45/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi itkee Suomessa bussissa, kanssamatkustajat mulkoilevat ajatellen "hiljennä se pentusi"!

Keski-Euroopassa lapsen itkiessä bussissa kanssamatkustajat alkavat viihdyttää häntä. Vanha mummo tai nuori teinipoika, kaikki ottavat kontaktia lapseen vilkutellen, jutellen, yrittäen saada hänet paremmalle mielelle. Se on ihanaa, se on inhimillistä ja ystävällistä.

Mikä meitä suomalaisia vaivaa?

Vierailija
46/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, hysteerisesti huutavat kakarat saisi kyllä poistaa busseista ja muista julkisista kulkuneuvoista. Ja sama koskee tietysti myös huutavia aikuisia, nuoria ja vanhuksiakin. Humalaisia, vammaisia jne. Siis ylipäätään kaikkia jotka eivät osaa käyttäytyä ja häiritsevät muita; ikään ja ryhmään katsomatta.

Itse sairastan vakavaa paniikki- ja ahdistuneisuushäiriötä ja olen lisäksi aistiyliherkkä. Kuljen julkisilla ja olen oppinut kyllä sietämään sen, että jotkut ihmiset puhuvat tai nauravat kovaa, jopa senkin että joku lapsi saattaa joskus alkaa itkeä. Mutta yleensä nämä tilanteet ovat ohi nopeasti. Naururemakka ei kestä pitkään ja äiti rauhoittaa itkevän lapsensa nopeasti. Tämä on ok. 

Sen sijaan jos joku lapsi KOKO matkan ajan huutaa, eikä "omistaja" tee elettäkään tämän rauhoitamiseksi niin tulee todella tukala olo. Paniikkikohtaus ja pahimmillaan tajuttomuus, aivan kauhea tunne kaikenkaikkiaan. Sama myös kun kyse on huutavista teini-ikäisistä. 

En odota että kaikkien ihmisten pitäisi elää vain minun sairauksien mukaan mutta odotan että jokainen osaisi käytöstavat julkisella paikalla. 

Lapsia huudattavat vanhemmat ja/tai itse möykkäävät ihmiset ovat todella itsekkäitä kusipäitä jotka eivät tiedä mitään esim. paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta tai aistiyliherkkyydestä, autismista jne. 

"Vammaisilla ei ole edes oikeutta olla mutta sinulla on oikeus vaatia mitä vaan?? Koko yhteiskunnan pitäisi sopeutua sinun ERITYISherkkyyteesi? Äänet kuuluvat julkisille paikoille, ei ole kyse mistään kirjastan lukusaleista. Jos sinulla on erityisvaatimuksia, varustaudu niiden mukaan.

Vierailija
47/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua otti näin mummona päähän toissapäiväinen bussimatkani.Koko matkan lähiöalueelta keskustaan eräs nuori nainen selvitti kännykässä mielenterveysongelmiaan,mitä lääkkeitä hän syö,kuinka paljon(paljon)hän syö,miten uneton hän on jne jne.

LOPUKSI HÄNPALJASTI MIELENKIINTOISEN SALAISUUDEN.Välit kotiin poikki,isäänsä pitäisi mielellään yhteyttä,mutta isä sitten yrittää yhdistää myös välejä äidin ja tyttären välillä.Siksi ei pidä ollenkaan...tai siis isään vähän.Surullista kuultavaa,en tiennyt syitä.Jos itselläni olisi aiat noin,en niitä kovaan ääneen kailottaisi julkisissa liikennevälineissä.Lapset ovat tervetulleita.

Vierailija
48/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viet itsesi kuuntelemaan lasten huutoa busseihin ja ratikoihin? Luulisi että lapsettomalla on varaa ajaa omallakin autolla, tai aikaa mennä pyörällä/kävellen.

Vierailija
49/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummona jatkan vielä seuraavaa:Tietysti olisi kiva jos vanhemmat yrittäisivät tyynnytellä lastensa huutokohtauksia eikä ainakaan mennä niihin mukaan hihkumalla muksujen kanssa kilpaa.Tätä olen valitettavasti kuullut äitien tekevän,en onneksi isien.Mutta pikkulapset itkevät jos itkettää,väsyttää,on kuuma,nälkä,pitkästyttää.Ei sille voi mitään.Mutta leikki-ja taaperoikäisille voi toki järjestää viihdykettä,kirjoja tms.Vanhempi voisi vaikka lukea lapsen mielikirjaa autossa eikä vaan tuijottaa kännykkää.

Vierailija
50/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi viet itsesi kuuntelemaan lasten huutoa busseihin ja ratikoihin? Luulisi että lapsettomalla on varaa ajaa omallakin autolla, tai aikaa mennä pyörällä/kävellen.

Taas käyttäydyt kuin vain pikkulapsiperheillä olisi oikeus joukkoliikenteeseen :D Vähän nyt valoja päälle. Häirikön sieltä pitää poistua.

Vierailija
51/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne matkustaa jonnekkin niinkun sinäkin ääliö.

Vierailija
52/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomikakarat ovat hirvittävän huonokäytöksisiä kaikkialla. Olen ulkosuomalaisena huomannut tämän ilmiön. Mm. brittilapset jos alkavat kiukkuilla bussissa (mitä käy harvoin), äiti ohjaa lapsen huomion heti muualle tiukasti mutta ystävällisesti, turhia lässyttämättä. En tiedä johtuuko suomikersojen karmeus huonosta kasvatuksesta vai siitä että äiti puhuu aina itsestään kolmannessa persoonassa lässyttäen, vai siitä että lapsille ei aseteta _yhtään mitään_ rajoja...

Sen olen huomannut että jos menen suomimamman kanssa kahville ja hän tuo kakaransa mukanaan, menee suomimamman koko aika pikku hirviölle lässyttämiseen kun pikku Joni-Pekka-Kauliina nyt ei vaan millään pysy rattaissa vaan kahvilan sotkeminen on niin paljon kivempaa. Kun menen kahville esim. ranskalaisen tai englantilaisen äidin kanssa, lapsi istuu nätisti paikallaan puuhaillen omiaan.

Suomalaiset lastenkasvatussuositukset kaipaavat kipeästi päivittämistä.

jep jep. Toi paikoillaan istumisen vaatimus on todella erikoinen. Miksi ihmeessä lapsi haluaisi istua paikoillaan. Esim välimeren maissa lapset tulee mukaan ravintolaan, mutta saavat leikkiä omia leikkejään,esim pelata jalkapalloa sen aikaa kun aikuiset seurustelevat. Paikallaan istuvat ne lapset kenellä sattuu olemaan sellainen temperamentti tai ketkä on siihen väkivalloin alistettu. Kaikki ei halua käyttää väkivaltaa lapsiin.

Vierailija
53/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kestä muita kanssamatkustajia julkisissa kulkuneuvoissa, kannattaa hankkia oma auto. Näin minäkin tein kun istuin tarpeeksi monta kertaa ratikassa spurgun kuseen.

Huutavilla lapsilla on oikeus matkustaa julkisilla ihan siinä missä kellä tahansa muullakin. Deal with it.

Vierailija
54/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas käyttäydyt kuin vain pikkulapsiperheillä olisi oikeus joukkoliikenteeseen :D Vähän nyt valoja päälle. Häirikön sieltä pitää poistua.

Ei, vaan myös pikkulapsiperheillä on oikeus käyttää joukkoliikennettä. Siitä, kuka on häirikkö ja velvollinen poistumaan päättää ko. palvelun tarjoaja. Et sinä.

Mutta kerropas nyt ihan vilpittömästi, miksi rääkkäät itseäsi matkustustavalla, joka suututtaa sinua noin paljon? Eikö itseäsi ajatellen pieni investointi autoon tai tunti hyötyliikuntaan ole mielenrauhan arvoista?

Vierailija
55/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli syy on bussimatkustajissa, kun eivät nautikaan mukuloiden huudosta ja raivareista? Ok.

Julkisen liikenteen pääasiallinen tarkoitus on ihmisten siirtäminen paikasta toiseen. Jos se vielä nautintoa tarjoaa, niin hyvä, muttei se ole mitenkään ensisijalla.

Vierailija
56/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiriköt saa porskuttaa, niillähän on oikeus häiriköintiinsä. Sun mielestä on tietty maailma mallillaan kun kiusattu vaihtaa koulua tai työpaikkaa kiusaajien porskuttaessa? Samoin haluat busseista väistyvän ihmisten, joita häiritsee kakarasi häiriköinti. Sä olet itsekäs ja paska kasvattaja, ei mulla muuta.

Vierailija
57/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, hysteerisesti huutavat kakarat saisi kyllä poistaa busseista ja muista julkisista kulkuneuvoista. Ja sama koskee tietysti myös huutavia aikuisia, nuoria ja vanhuksiakin. Humalaisia, vammaisia jne. Siis ylipäätään kaikkia jotka eivät osaa käyttäytyä ja häiritsevät muita; ikään ja ryhmään katsomatta.

Itse sairastan vakavaa paniikki- ja ahdistuneisuushäiriötä ja olen lisäksi aistiyliherkkä. Kuljen julkisilla ja olen oppinut kyllä sietämään sen, että jotkut ihmiset puhuvat tai nauravat kovaa, jopa senkin että joku lapsi saattaa joskus alkaa itkeä. Mutta yleensä nämä tilanteet ovat ohi nopeasti. Naururemakka ei kestä pitkään ja äiti rauhoittaa itkevän lapsensa nopeasti. Tämä on ok. 

Sen sijaan jos joku lapsi KOKO matkan ajan huutaa, eikä "omistaja" tee elettäkään tämän rauhoitamiseksi niin tulee todella tukala olo. Paniikkikohtaus ja pahimmillaan tajuttomuus, aivan kauhea tunne kaikenkaikkiaan. Sama myös kun kyse on huutavista teini-ikäisistä. 

En odota että kaikkien ihmisten pitäisi elää vain minun sairauksien mukaan mutta odotan että jokainen osaisi käytöstavat julkisella paikalla. 

Lapsia huudattavat vanhemmat ja/tai itse möykkäävät ihmiset ovat todella itsekkäitä kusipäitä jotka eivät tiedä mitään esim. paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta tai aistiyliherkkyydestä, autismista jne. 

Mene autokouluun, hanki ajokortti. Mene töihin ja osta auto. Sitten kortillisena auton omistajana ajelet sillä autollasi.

Tai menet töihin, hankit palkalla auton ja siihen kuljettajan, joka ajaa sinut paikasta a paikkaan b.

Menet töihin ja palkkarahoillasi matkustat taksilla.

Yksinkertaista. On suurempi etu, että ne, joiden fysiikka ja pääkoppa sen sallivat, matkustavat julkisilla ja pienempi osa eli julkisilla matkustamaan kykenemättömät yksityisautoilee.

Voimahali ja pusspuss.

Vierailija
58/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jää hoplopreissu väliin jos äitiä ei totella" ?? Hoploppiinko luulet kaikkien lapsiperheiden olevan matkalla? Entä jos on matkalla töihin? Hammaslääkäriin? Lentokentälle? Ei siitä bussista noin vain hypätä pois seuraavaa odottelemaan jos lapsi vähän inahtaa, joskus sinne perille on ihan pakko päästä tiettyyn aikaan. Haloo.

Vierailija
59/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tykkään ärsyttää ihmisiä. Nautin nirppanokkien paheksunnasta ja mulkoilusta. Ajelen lasten kanssa julkisilla kaiket päivät. Kun mies hoitaa lapsia, ostan pussikaljaa ja huudan ja örvellän kiroilen ratikassa koko päivän. Pissaan myös penkille. Joskus tulvii lattiallekin. Kasin ratikka on paras. Minusta se on kivaa.

Vierailija
60/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiriköt saa porskuttaa, niillähän on oikeus häiriköintiinsä. Sun mielestä on tietty maailma mallillaan kun kiusattu vaihtaa koulua tai työpaikkaa kiusaajien porskuttaessa? Samoin haluat busseista väistyvän ihmisten, joita häiritsee kakarasi häiriköinti. Sä olet itsekäs ja paska kasvattaja, ei mulla muuta.

Hah hah, mun pikkulapsivaiheet on olleet ja menneet. Oppivat erinomaisesti, missä ei ole soveliasta huutaa, miksi ei saa kiusata ja siihen liittyen vaikkapa sen, että ihmisille puhutaan nätisti. Jälkimmäistä sinulle ei ilmeisesti osattu opettaa.

Lasten huutaminen bussissa on yksi asia ja toinen asia on jokaisen oma tapa reagoida asiaan. Sinä et muuta mitään lähettelemällä jotain törkysisältöisiä viestejä anonyymina nettiin, ainoastaan osoitat kypsyystasosi olevan sen ärsyttävän huutavan taaperon tasolla. Aikuinen ihminen valittaa sille taholle joka asiasta vastaa, ja jos sillä ei ole toivottua vaikutusta, katsoo peiliin ja miettii mitä voi ihan itse (ajatella!) tehdä ongelmalle - investoiko rahaa tai aikaa miellyttävämpään matkustustapaan ja jatkaako sitä edullista ja kätevää hyväksyen sen, ettei aina voi vaikuttaa kenen kanssa matkustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi