Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi viette lapsen huutamaan busseihin ja ratikoihin?

Vierailija
13.02.2016 |

Muutkin ovat maksavia asiakkaita julkisessa liikenteessä. Ei teillä äideillä ole oikeutta häiritä lapsenne raivareilla muiden matkustusta; jos lastanne ette osaa opettaa olemaan kauniisti niin poistutte seuraavalla pysäkillä huudon alkamisesta. Hankitte oman auton ja nautitte siellä mussukkanne huudosta, mutta oikeasti tuon terrorisoinnin pitää loppua. Hei sääliksi käy bussikuskit jotka kärsivät kakaroidenne terrorisoinnista tunteja päivässä. Että voi ihminen olla itsekäs.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä ap nyt peilin eteen ja sano ääneen viestisi viimeinen lause. Katso sitten, kuka sieltä peilistä katsoo sinua. Taitaapi olla juuri se itsekäs ihminen. Sinä siis mieluummin kuuntelet pultsareiden ja huumehörhöjen mölinää ja haistelet niiden sulotuoksuja. No kaikin mokomin, omapa on valintasi.

Vierailija
22/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin säälin bussikuskeja.

Paluumatkallani on päiväkoti, josta äidit (ja aniharvoin isät) ottavat mukaan karjuvia ja rääkyviä kullannuppuja, jotka kiljuvat koko kotimatkan.

Yleensä äiti on hiljaa ja näpyttää vieressä älykännykkäänsä. Oikeasti: noloa. Erittäin noloa.

Yleensä minä kestän lasten raivokohtaukset, vaikka toisinaan hämmästelen äitien käytöstä. Usein muutkin kärsivälliset matkustajat kestävät, mutta kuljettajien puolesta harmittaa. Luulisi, että heidän kuulonsa rapautuu tauottomia raivokohtauksia kuunnellessa.

Jään matkalla pois, jos en jaksa kuunnella pahimpia huutajia ja vaihdan suosiolla toiseen bussiin.

Olen joskus miettinyt, että ehkä osa lapsista on sairaita ja heidän mölinäänsä on mahdotonta hiljentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun bussikuski päättää alkaa taksikuskiksi? Hankitko oman auton vai kuljetko pirssillä? Se huutosirkus on mahdotonta bussinkuljettajille.

Väärä ala?

Lähinnä varmaan työolot. Kuskeille kuulosuojaimet.

Vierailija
24/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mutta tietäisitpä miten rankkaa meille äideille on ajottaa matkat juuri siten, että lapsi huutaa nimenomaan bussissa tai ratikassa. Sitähän me viemme lapsemme julkisiin tekemään.

Esitän parhaat ja sydämelliset kiitokseni uhrautuvaisuudestanne. Miten ikävystyttäviä matkat olisivatkaan, jos bussissa olisi hiljaista ja rauhallista. Kiitos vielä kerran teille kaikille! 

Vierailija
25/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mutta tietäisitpä miten rankkaa meille äideille on ajottaa matkat juuri siten, että lapsi huutaa nimenomaan bussissa tai ratikassa. Sitähän me viemme lapsemme julkisiin tekemään.

Ja miten vaikee on ajoittaa aina siihen ap:n kulkuvälineeseen, mutta hyvin on tähän asti sujunut

Vierailija
26/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hysteerisesti huutavat kakarat saisi kyllä poistaa busseista ja muista julkisista kulkuneuvoista. Ja sama koskee tietysti myös huutavia aikuisia, nuoria ja vanhuksiakin. Humalaisia, vammaisia jne. Siis ylipäätään kaikkia jotka eivät osaa käyttäytyä ja häiritsevät muita; ikään ja ryhmään katsomatta.

Itse sairastan vakavaa paniikki- ja ahdistuneisuushäiriötä ja olen lisäksi aistiyliherkkä. Kuljen julkisilla ja olen oppinut kyllä sietämään sen, että jotkut ihmiset puhuvat tai nauravat kovaa, jopa senkin että joku lapsi saattaa joskus alkaa itkeä. Mutta yleensä nämä tilanteet ovat ohi nopeasti. Naururemakka ei kestä pitkään ja äiti rauhoittaa itkevän lapsensa nopeasti. Tämä on ok. 

Sen sijaan jos joku lapsi KOKO matkan ajan huutaa, eikä "omistaja" tee elettäkään tämän rauhoitamiseksi niin tulee todella tukala olo. Paniikkikohtaus ja pahimmillaan tajuttomuus, aivan kauhea tunne kaikenkaikkiaan. Sama myös kun kyse on huutavista teini-ikäisistä. 

En odota että kaikkien ihmisten pitäisi elää vain minun sairauksien mukaan mutta odotan että jokainen osaisi käytöstavat julkisella paikalla. 

Lapsia huudattavat vanhemmat ja/tai itse möykkäävät ihmiset ovat todella itsekkäitä kusipäitä jotka eivät tiedä mitään esim. paniikkihäiriöstä ja ahdistuksesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta tai aistiyliherkkyydestä, autismista jne. 

Vierailija
27/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen itsekäs ja käytän pelkästään omaa autoa. Ei tarvitse häiriintyä kakaroista, juopoista, kännykkään kailottajista tai paskalle haisevista ihmisistä.

Sulloutukaa te niihin busseihin ja kärsikää toisistanne :D

Vierailija
28/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautiskelen joskus ajatuksella, että mitä jos menisinkin karjaisemaan jonkun random rääkyvän pennun naaman eteen että "Nyt turpa kiinni!" Ihan täysiä siis. Nautinnollinen ajatus.

Vierailija
29/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin jälkeen lapselle välipalaa käteen, niin ei tarvitse nälkää huutaa.

Ja jotain pientä tekemistä esim. kirjan katselua, niin ei tarvitse ikävystymistä huutaa.

Paljon on todella välinpitämättömiä vanhempia, joiden mielestä lapsen huutoa ei voi mitenkään hallita. Ja että lasen tuleekin huutaa!  Hiukan empatiaa mukaan, kekseliäisyyttä  ja oman lapsen tuntemista.

Vierailija
30/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten itse olet oppinut käyttäytymään ja tulemaan toimeen sääntöjen kanssa? Tuskin kasvattajasi on sinuakaan pitänyt neljän seinän sisällä siihen asti kunnes täytit/täytät 18v.?

Nimenomaan niin, että huonosta käytöksestä on rankaistu. Jää kauppareissu/hoploppeilu/vierailu tekemättä eli bussista ulos jos ei äitiä kuunnella.

Ei ihme, että sinusta kasvoi noin vihainen ja epäempaattinen.

Vierailija
31/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautiskelen joskus ajatuksella, että mitä jos menisinkin karjaisemaan jonkun random rääkyvän pennun naaman eteen että "Nyt turpa kiinni!" Ihan täysiä siis. Nautinnollinen ajatus.

Kaipaat takaisin lapseksi?

Vierailija
32/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rahat korttiin ja autoon. :)

Vierailija
33/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen itsekäs ja käytän pelkästään omaa autoa. Ei tarvitse häiriintyä kakaroista, juopoista, kännykkään kailottajista tai paskalle haisevista ihmisistä.

Sulloutukaa te niihin busseihin ja kärsikää toisistanne :D

Toisistanne-sanan jälkeen tulee piste.

Valistusta myös autoilijalle. 

Vierailija
34/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten itse olet oppinut käyttäytymään ja tulemaan toimeen sääntöjen kanssa? Tuskin kasvattajasi on sinuakaan pitänyt neljän seinän sisällä siihen asti kunnes täytit/täytät 18v.?

Avauksesta päätellen en olisi niinkään varma.

Vierailija
35/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että täällä on niin uskomattoman naiiveja ja lapsellisia avauksia, niinkuin nyt tämäkin. 

Ei se minusta ole naiivi vaan käsittämättömän typerä.

Vierailija
36/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin kyllästynyt, että toteutan tuon ensi kerralla. Jää nähtäväksi jatkaako se mutsi kännykän räpläämistä vai tuleeko sometauko.

Vierailija
37/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ongelma on alhainen syntyvyys. Poliitikot toivovat pakolaisten korjaavan tilannetta.

Millähän muilla keinoilla saataisiin syntyvyys nousuun.

Ilmapiiristähän tämä ongelma ei voi johtua. Ei mitenkään.

Vierailija
38/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan niin, että huonosta käytöksestä on rankaistu. Jää kauppareissu/hoploppeilu/vierailu tekemättä eli bussista ulos jos ei äitiä kuunnella.

Mutta toista se on nykyään, kun mennään niin lapsen ehdoilla.

Saitko selkääsi, jos olit kipeä ja sinut piti viedä lääkäriin, niin jos lääkärireissulla itkit kipuasi? Minä en osannut lapsiani kasvattaa niin, että sairastuisivat vain silloin kun mies ei ole työmatkalla. Keskusta-asukkeina ei tarvittu kahta autoa sitä varten, jos lapsi joskus sairastuu. Mutta ei meidän lapsi huutanut, oli vain hiljaa, kun kerran jouduimme bussilla menemään. Olisi ollut parempi, jos olisi huutanut. Olisi ehkä tarvittu ambulanssi, mutta en ollut oikein tolpillani itsekään. 

Vierailija
39/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ongelma on alhainen syntyvyys. Poliitikot toivovat pakolaisten korjaavan tilannetta.

Millähän muilla keinoilla saataisiin syntyvyys nousuun.

Ilmapiiristähän tämä ongelma ei voi johtua. Ei mitenkään.

Eli syy on bussimatkustajissa, kun eivät nautikaan mukuloiden huudosta ja raivareista? Ok.

Vierailija
40/86 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomikakarat ovat hirvittävän huonokäytöksisiä kaikkialla. Olen ulkosuomalaisena huomannut tämän ilmiön. Mm. brittilapset jos alkavat kiukkuilla bussissa (mitä käy harvoin), äiti ohjaa lapsen huomion heti muualle tiukasti mutta ystävällisesti, turhia lässyttämättä. En tiedä johtuuko suomikersojen karmeus huonosta kasvatuksesta vai siitä että äiti puhuu aina itsestään kolmannessa persoonassa lässyttäen, vai siitä että lapsille ei aseteta _yhtään mitään_ rajoja...

Sen olen huomannut että jos menen suomimamman kanssa kahville ja hän tuo kakaransa mukanaan, menee suomimamman koko aika pikku hirviölle lässyttämiseen kun pikku Joni-Pekka-Kauliina nyt ei vaan millään pysy rattaissa vaan kahvilan sotkeminen on niin paljon kivempaa. Kun menen kahville esim. ranskalaisen tai englantilaisen äidin kanssa, lapsi istuu nätisti paikallaan puuhaillen omiaan.

Suomalaiset lastenkasvatussuositukset kaipaavat kipeästi päivittämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi