Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö lääkärit tuputtaa statiineja, jos kolesteroli on 0,0001 yli ohjearvon ?

Vierailija
13.02.2016 |

??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikea uskoa.. elämäntaparemonttia tuputtavat kyllä :D

Vierailija
2/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Markkinoille on tullut 2 viikon välein pistoksena otettava kolesterolilääke, joka toimii mainiosti. LDL laskee 0.6:een . Tosin tämä on vain rikkaille, maksaa reilun 600 euroa per kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin infarktin jälkeen lääkärissä tarkastuksessa, täysiä palvelulisiä saanut - tai itse asiassa jo eläkkeelle jäänyt - miespuolinen erikoislääkäri ei maininnut sanallakaan lääkitystä, mutta nuori naislääkäri täsmälleen samojen laboratoriotulosten perusteella ehdotti niitä. Onkohan tässä joku sukupolvi- ja sukupuoliero, ja vielä mahdollisesti jotain opiskelupaikkaan perustuvia eroja?

Vierailija
4/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vain, mutta ei kolesterolia edes mitata noin monen desimaalin tarkkuudella. Ja kukaanhan ei sinuakaan pakota syömään niitä statiineja, senkun jätät lääkkeet ottamatta.

Vierailija
5/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole tuputtaneet, kokok kol. oli 7.5 ja 3 kk join ProActiv jugurttia ja arvo li tippunut 5.8:aan. Lekuri oli tyytyväinen.

Sitävastoin mieheni suvussa on se sairaus., jossa elimistö ei osaa tuhota kolesterolia, joten kaikista ruokalaviokokeiluista huolimatta arvot pilvissä. Syönyt statiineja 20 v ja mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut. Samoin hänen äitinsä.

Sisareni(2 tyyp. diab) taas meni satiineista lähes jalattomaksi. Ilman lääkitystäkin arvot pysyvät kunnossa eikä edes itse tiedä, miksi niitä oli määrätty.

Onkin alkanut tuntua siltä, että niillä ei tule sivuvaikutuksia, jotka oikeasti tarvitsevat lääkistystä, vaan nämä turhaan syöjät saavat myös ne sivuvaikutkset.

Olen työurani tehnyt biokemian parissa ja perustelen oletusta siten, että tarpeeton statiini, joka ei kulu oikeasti, vaan jää jotenkin elimistöön, aiheuttaa ongelmia.

perustelu voi olla hanurista, mutta kokemus näyttää tältä.

Vierailija
6/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole tuputtaneet, kokok kol. oli 7.5 ja 3 kk join ProActiv jugurttia ja arvo li tippunut 5.8:aan. Lekuri oli tyytyväinen.

Sitävastoin mieheni suvussa on se sairaus., jossa elimistö ei osaa tuhota kolesterolia, joten kaikista ruokalaviokokeiluista huolimatta arvot pilvissä. Syönyt statiineja 20 v ja mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut. Samoin hänen äitinsä.

Sisareni(2 tyyp. diab) taas meni satiineista lähes jalattomaksi. Ilman lääkitystäkin arvot pysyvät kunnossa eikä edes itse tiedä, miksi niitä oli määrätty.

Onkin alkanut tuntua siltä, että niillä ei tule sivuvaikutuksia, jotka oikeasti tarvitsevat lääkistystä, vaan nämä turhaan syöjät saavat myös ne sivuvaikutkset.

Olen työurani tehnyt biokemian parissa ja perustelen oletusta siten, että tarpeeton statiini, joka ei kulu oikeasti, vaan jää jotenkin elimistöön, aiheuttaa ongelmia.

Ainakaan kirjoitushommissa et varmaan ole työuraasi tehnyt. Sen verran monta virhettä sait noinkin lyhyeen tekstiin mahtumaan.

Vierailija
7/7 |
13.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan kirjoitushommissa et varmaan ole työuraasi tehnyt. Sen verran monta virhettä sait noinkin lyhyeen tekstiin mahtumaan.

Sorry, kun otit herneen nenääsi, ei kyselty mitään kirjoittamisesta ja ranne on kipsissä, joten voipi olla virheitä, mutta asia kai tuli kuitenkin ymmärrettyä.

Terveyttä ja hyvinvointia sinullekin.