Tytön päiväkodin hoitajan puoliso kuoli. Muistamisesta..
Jotenkin haluais muistaa tätä leskeä. En tunne muuten kuin päiväkodin kautta. Kaks vuotta tyttö ollut tuossa osastolla. Mulla vaan niin säälittää tämä täti. Mitä mieltä te ootte. Miten muistaisin? Sitä miestä en tuntetun yhtään.
Kommentit (28)
Ihmettelen minäkin tässä sitä, että mistä ap tietää tämän asian? En voi uskoa, että päiväkodissa on informoitu vanhempia - ei tällaiset kuulu hoitolasten vanhemmille mitenkään. Koska ap ei päiväkodin ulkopuolella tunne ko. ihmistä, hän on onkinut tietonsa jostain muualta, juoruista, lehdestä tms. Minusta olisi kammottavaa, jos joku asiakas (joskin työpaikka on eri) olisi noin tietoinen omista yksityisasioistani! Haluan että kukaan asiakas ei tiedä minusta yksityishenkilönä juuri mitään! Ei ne ole mun ystäviä. En myöskään ikinä kerro tällaisia asioita työkavereistani asiakkaille, joten siksikään en oikein usko, että ap on saanut tietojaan päiväkodista.
Tosi inhottavaa tekstiä suurimmalla osalla. :-o Onko ihmiset oikeasti näin ilkeitä ihmisiä. :-\ Huoli pois en ole muistamassa mitenkään. Voitte nukkua tänne rauhassa. Toivottavasti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tosi inhottavaa tekstiä suurimmalla osalla. :-o Onko ihmiset oikeasti näin ilkeitä ihmisiä. :-\ Huoli pois en ole muistamassa mitenkään. Voitte nukkua tänne rauhassa. Toivottavasti. Ap
Kun nyt tulit linjoille, niin kerrotko vielä mistä sait tämän asian tietää?
Minä en ole oikein ikinä ymmärtänyt lapsen hoitajan vertaamista kaupankassaan tai bussikuskiin.
Joo, vaikka te mammat ette sitä hoitajaa näekkään juuri sen enempää kuin bussikuskia niin lapsen arjessa hoitaja on todella vahvasti läsnä.
Toki pk.ssa hoitaja ei ole aina se sama, mutta itse olen pph ja osa lapsista on minun luonani jopa 10h viitenä päivänä viikossa.
Jotkut toki vain 8h mutta sekin on pitkä aika lapsen päivässä.
Nytkin ryhmässä on lapsi joka on tullut hoitoon 10kk iässä, on nyt 5v. Ja on tosiaan tuon10h (5xviikossa) päivässä täällä.
Kyllä minä oikeasti kiinnyn noihin hoitolapsiin ja he minuun. Mielestäni suhde on kaukana siitä mitä se on jonkun kaupan kassan kanssa.
Toki pk.ssa ei varmaan pääse syntymään niin läheisiä suhteita kun aikuiset vaihtuvat.
Onnekis minun hoitolasten perheet arvostavat minun työtäni se antaa paljon jaksamista tähän työhän.
Tämä nyt meni vähän asian vierestä. Sori siitä.
Meillä oli vastaava tilanne takavuosina ja päädyimme, että asia ei kuulu meille. Ryhmän LTO:n mies kuoli tapaturmaisesti työpaikallaan ja hän kuitenkin oli sairaslomalla tapahtuman jälkeen hautajaisiin saakka, joten päädyimme, että jatketaan normaalisti ja jätetään se muistaminen työkavereille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli vastaava tilanne takavuosina ja päädyimme, että asia ei kuulu meille. Ryhmän LTO:n mies kuoli tapaturmaisesti työpaikallaan ja hän kuitenkin oli sairaslomalla tapahtuman jälkeen hautajaisiin saakka, joten päädyimme, että jatketaan normaalisti ja jätetään se muistaminen työkavereille.
siis LTO oli saikulla, mies ei tietenkään, kun kuoli.
Joka tapauksessa päiväkodin työntekijän suhde perheisiin on pelkästään ammatillinen. Siitäkin huolimatta, että jotkut mammat kuvittelevat, että juuri heidän mussukkansa on jotenkin erityisen tärkeä jollekin hoitajalle. Töissä he siellä ovat siinä missä muutkin ihmiset omassa työssään. Siksi kannattaa olla varovainen jos ryhtyy johonkin sellaiseen mikä rikkoo tämän työ vs. yksityiselämä raja-aidan. Se ei ole kaikkien mieleen. Ei tästä kannata vetää hernettä nenään. Se on asia, joka kannattaa opetella ja muistaa.
Ap:n tapauksessa juuri se, ettei hän suostu kertomaan mistä sai uutisen kuulla, kertoo siitä, ettei ainakaan hoitajalta itseltään, jolloin on erittäin kyseenalaista sekaantua työntekijän yksityisasioihin.
Mistä tiedät että hänen puoliso on kuollut?