Mistä kesätöitä opettajaopiskelijalle?
Sama ongelma joka vuosi, kesätyöhaku ahdistaa ja masentaa. Minulla on aiempaa työkokemusta vain lastenhoidosta ja opettamisesta. Olen hakenut joka kesä kauppoihin, mansikan- ja jäätelönmyyntiin ja siivoustöihin yms. mutta en pääse edes haastatteluun kun ei ole aiempaa työkokemusta noista töistä. Pari kesää sitten pääsin suhteilla erääseen viherhuoltotyöhön, mutta kyseinen firma ei ole enää ottanut kesätyöntekijöitä ja muihin vastaaviin paikkoihin en ole päässyt.
Nytpä siis mietinkin, että mihin opeopiskelijalla olisi mahdollisuuksia päästä töihin? Täytyykö lastenkoteihin olla sosionomikoulutus?
Opiskelen unelma-alaani, mutta kesätöitä ajatellen tämä on kyllä ihan tyhjän kanssa :(
Kommentit (15)
En kuulu kirkkoon eli seurakuntien kesäleireille mua ei huolita, menisin kyllä mielelläni. Noihin muihin kesäleireihin täytyy hakea! Tuntuu kyllä siltä että seurakunta järkkää melkein kaiken.
Ja päiväkodit eivät ota kesätyöntekijöitä. Olen opiskellut vuoden lastentarhanopettajaksi eli koulutukseltani kyllä sinne sopisin ja riemusta kiljahdellen menisin jos vain kesätyöntekijöitä ottaisivat.
Lisäksi asun Varsinais-Suomessa, jossa nuorten kesätyötilanne on ollut monena vuonna koko maan huonoimpia. Menisin niin mielelläni mihin tahansa työhön, jos mulle vaan annettaisiin mahdollisuus. Olen kuitenkin nopea oppimaan ja ahkera eli ihan kivan työntekijän minusta saisi :)
Ap
Samassa tilanteessa ollaan täällä. Useat sanoo, että siivoustyöhön on helppo päästä, hain viime kesänä useaan siivousfirmaan, enkä päässyt edes haastatteluun. Onneksi on enää vuosi opintoja jäljellä.
Ilmo pystyyn sihteeriopistolle jos painoindeksi on normaali
Vierailija kirjoitti:
En kuulu kirkkoon eli seurakuntien kesäleireille mua ei huolita, menisin kyllä mielelläni. Noihin muihin kesäleireihin täytyy hakea! Tuntuu kyllä siltä että seurakunta järkkää melkein kaiken.
Ja päiväkodit eivät ota kesätyöntekijöitä. Olen opiskellut vuoden lastentarhanopettajaksi eli koulutukseltani kyllä sinne sopisin ja riemusta kiljahdellen menisin jos vain kesätyöntekijöitä ottaisivat.
Lisäksi asun Varsinais-Suomessa, jossa nuorten kesätyötilanne on ollut monena vuonna koko maan huonoimpia. Menisin niin mielelläni mihin tahansa työhön, jos mulle vaan annettaisiin mahdollisuus. Olen kuitenkin nopea oppimaan ja ahkera eli ihan kivan työntekijän minusta saisi :)
Tietenkin kesätöihin pitää hakea! Miten muuten luulet pääseväsi töihin? Kunnat ja järjestöt järjestävät tosi paljon leirejä ja juuri nyt hakevat kesätyöntekijöitä. Mol.fi löytyy paikkoja ympäri Suomen.
Ap
Onko paikkakunnallasi McDonald'sia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kesätöihin pitää hakea! Miten muuten luulet pääseväsi töihin? Kunnat ja järjestöt järjestävät tosi paljon leirejä ja juuri nyt hakevat kesätyöntekijöitä. Mol.fi löytyy paikkoja ympäri Suomen.
Ap
Nopealla vilkaisilla mollista ei löytynyt kuin seurakunnan leirejä joihin haetaan työntekijöitä.
Terv. toinen samassa tilanteessa oleva
Espoon kaupunki, Lahden seudun partiolaiset, Stadin nuoriseurat, Etelä-Suomen Seikkailijat ainakin hakevat molin sivuilla. En jaksanut kaikkia selata, kun en itse ole hakemassa. Vähän oma-aloitteisuutta. Kannattaa myös olla suoraan yhteydessä esim. Pelastakaa Lapset ry:n tai MLL:n, järjestävät paljon kesäleirejä.
Tiedän esim. kesälukiossa opettavia opeopiskelijoita.
Onko kunnassasi/kaupungissasi kesäoppaita? Sellaisia, jotka neuvoo kadulla matkailijoita.
Lisää CV:hen työkokemusta aina siltä alalta mille olet hakemassa. Nuo mainitsemasi kesätyöt ovat sen verran helppoja hommia, että opit ne sitten kun pääset töihin.
Vierailija kirjoitti:
Lisää CV:hen työkokemusta aina siltä alalta mille olet hakemassa. Nuo mainitsemasi kesätyöt ovat sen verran helppoja hommia, että opit ne sitten kun pääset töihin.
Älä ikinä valehtele työnhaussa.
Mun sisko (tuleva luokanope) on ollut jossain kesäleireillä. Haluaisi kyllä koko kesäksi jotain, mistä maksettaisi paremmin, mutta ei ole tähän mennessä koskaan saanut mitään.
Postissa voisi olla töitä lehdenjaon puolella. Siellä olen itse tavannut muitakin luokanopeksi opiskelevia.
Kuntien, seurakuntien tai eri järjestöjen kesäleireille.