Minkälainen olisit muotisuunnittelijana?
Kommentit (36)
Olisin varmaan aika hyvä, koska haistan tulevat trendit.
Jo nuoresta asti (kun tein itse itselleni vaatteita), kun tein jotain omaperäistä ja erikoista itselleni, jota en ollut nähnyt kellään, niin kohta niitä vastaavia oli kaikilla ja kaupoissa...)
Todella värikkäitä, moderneja, vähemmän seksistisyyteen mutta enemmän tyyliin liittyviä vaatteita. Vaatteitani olisi saatavilla kaikille kehotyypeille.
Käyttäisin vain luonnonmateriaaleja, silkkiä, villaa, puuvillaa... Suunnittelisin vaatteita jotka näyttää hyvältä oikeiden ihmisten päällä, ei vain 190 senttisten mallien.
Jos olisin muotisuunnittelija niin kuuluisin paremminkin niiden huipputaiteilijoiden kuin käyttövaatteiden suunnittelijoiden joukkoon. Eli vaatteeni olisivat epäkäytännöllisiä, rumia tai outoja, ja sisältäisivät pikantteja yksityiskohtia kuten eläviä kaloja teipattuna poskiin.
Olen toiminut suunnittelijana yli 15 vuotta. Olen suunnitellut marketti- ja tavaratalotuotteita. Kaupallisia tuotteita siis, joita on myyty lukemattomia kappaleita.
Suunnittelisin haute couture-mallistoja ateljeessani Pariisissa ullakkohuoneistossa. Värikästä, näyttävää ja hullua, täynnä hienoja yksityiskohtia.
Risteyttäisin Odd Mollyn ja Superdryn ja tekisin vegaaniystävällisiä vaatteita.
Likaisia, lutkahtavia ja nakkikeitonhajuisia. Suunnittelufilosofiaani kuuluisivat mm. satanismi sekä laktoosi-intoleranssi.
Tekisin kauniita vaatteita suomalaiselle vartalotyypille.
Olisin kaiken nähnyt vanha kettu, mutta sisälläni palaisi vielä tuli. Olisin karismaattinen visionääri, joka näkisi tulevaisuuteen ja jolla olisi rautainen focus. Kun luomuksiani esitettäisiin catwalkilla, kiirehtisin sieltä suoraan studiooni luomaan jo jotain täysin uutta ja ennennäkemätöntä. Olisin Eric Forrester.
Gudrun Sjödén on jo olemassa, joten tuskin toista tarvittaisiin. Mutta jos olisi pakko, niin suunnittelisin lastenvaatteita aikuisille naisille. Tiedättehän, kärpässienikuvioisia trikoopaitoja, pikkumyy-mekkoja, omenanvihreitä kenkiä ja raidallisia leggingsejä. Ihan vain siksi että haluaisin käyttää sellaisia itse.
Tekisin sellaisia Ralph Lauren tyyppisiä preppy-vaatteita. Ja naisellisia, missä isorintainenkin nainen tuntisi olonsa kotoisaksi, eikä mitään marimekkolaatikoita.
En tohdi ajatellakaan. Suunnittelisin varmaan mielentilani mukaan tai mitä suuri asiakaskuntani tilaisi. On yksi nuoruuteni unelma-ammateista, josta luovuin kuinkas muuten kuin järkisyistä.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin kauniita vaatteita suomalaiselle vartalotyypille.
Mikä on suomalainen vartalotyyppi? Minun tuntemani naiset ovat kaikki vähän erilaisia. Suomalaisetkin.
Tyylini olisi varmaankin hieman rock-henkinen.
Nahkaa, niittejä yms. näkyisi paljon. Hyvin epäkäytännöllisiä ja vaativia vaatteita, suunnattu lähinnä rock-staroille/esiintyville ihmisille.
Olisin kaiketi työtön.
Tekisin kamalia, luokattomia ja tylsiä lumppuja, joissa en itse kehtaisi edes näyttäytyä. Verhoaisin luomukseni todella näkyvillä ja mauttomilla brändini logoilla, Louis Vuittonin ja Michael Korsin tyyliin. Pääpaino tuotteissani olisi hinnalla ja huonolla hinta-laatusuhteella. Kiristäisin muutamia pintaliitojulkimoita käyttämään tuotteitani, uhkailemalla Namun vessassa kuvatulla arkaluontoisella materiaalilla. Täten markkinointi olisi kunnossa. Kun tuotteeni näkyisivät kaikkialla ja rumia veskojani roikkuisi jokaisen käsivarsilla. Antaisin julkisen lausunnon medialle, että suunnittelemissa tuotteissani oli kyse vain eräänlaisesta performanssitaiteesta, jonka tarkoitus oli paljastaa yhteiskuntamme laumasieluiset lampaat ja merkitä heidät entistä selvemmin, samoin periaattein, millä Natsi-Saksassa merkittiin juutalaiset.
Suunnittelisin jotain värikästä.liehuvaa,ehkä solmu-ja liukuvärjättyä,hippityylisiä vaatteita
Olen ihana ja kaunis, joten luomukseni olisivat ihania ja kauniita.