70D tissit ovat pienet!!!
Tai korkeintaan keskikokoisen alarajalla. Rinnakkaiskokoina 75C ja 80B. Ei kovin suuria siis, mutta D-kuppi hämmentää kaikkia.
Tajutkaa jo ero, 80D on isohkot tissit pullukalla, 65D pienet tissit hoikalla. Koska 80D vastaa kokoa 70F, 65D kokoa 70C.
Kommentit (72)
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta mulla on 70D ja nämä on ihan saatanan isot. Siis huomiota herättävän isot. Ihan sama, mikä se "rinnakkaiskoko" on, ei mulle ainakaan sovi joku 90A ollenkaan. Mutta okei, kerron seuraavalle rintoja tuijottavalle miehelle, että eläpä kato, mul on pienet tissit, koska vauvapalsta sanoo niin :D
70D on keskikokoinen/isohko jos nainen on esim kokoa 34 ja oikeasti laiha. Vähän tavallisemman kokoisella ne on suht pienet. 90D luultavasti on myös pienehkö koska niiden kantaja on todennäköisesti pullea tai lihava. Sitten jos on Vaikka kokoa 36-38 ja kuppikoko G70 niin ne voi olla isot mutta ei välttämättä ihan jättiläiset. Riippuu liivien merkistä.
Itse olen L kokoinen ja käytän E75 kokoa ja nää on liian pienet muuhun kroppaan. Mittojen erotus on aika lailla tasan 20cm. Jossain merkeissä esim C kupin mittojen erotus on 15-17cm. Ei mulle ainakaan mennyt B kuppi kun erotus oli 14cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä totta, että useimmat vertaavat suoraan, että jos on D-kuppi niin se on kaikilla D-kuppisilla saman kokoinen rintavarustus riippumatta rintojen alta mitattavasta ympäryksestä.
Minulla on 80D ja on todella jättitissit, mutta 65D ei ole ollenkaan huomiotaherättävän iso varustus.
On kyllä iso tuo rintakehäkin
Rintakehä 80 on lähinnä leveäselkäisillä urheilijoilla, pullukoilla tai hyvin pitkillä ja samassa suhteessa isoilla naisilla. Toki monet oikeasti 70-75 kokoa olevat käyttävät 80 ympärystä, mutta se on väärä koko heille.
Tiedätkö yhtään mistä kirjoitat? Ai että rinnanalusmitta 80 on vain leveäselkäisillä urheilijoilla ja pullukoilla? Mitäs, kun minä olen täysin normaalipainoinen, 169 cm/63 kg nainen jolle sopii joko 75 c tai 80 b. Ja pienehköt tosiaan ovat rinnat. Rinnanalusmittani on 78 cm, eikä ole kyllä tippaakaan leveä selkä, olen mallia päärynä, alaosa on hieman leveämpi.
Rinnanalusmitalla 78 cm ei pidä käyttää 80-ympärystä! Ihan korkeintaan 75, todennäköisemmin 70.
Juuri näin, mun rinnanalusmitta on 76cm löysähkösti mitattuna, ja käytän 70-ympärystää, joka on liian väljä. Päivän mittaan liivien selkämys nousee ylöspäin. Pitäisi investoida uusiin liiveihin.
Eli suomeksi sanoen vanhat ja kuluneet liivisi ovat venyneet, eikä niiden ympärysmitta enää ole 70... Myös malli taitaa olla sinulle huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä totta, että useimmat vertaavat suoraan, että jos on D-kuppi niin se on kaikilla D-kuppisilla saman kokoinen rintavarustus riippumatta rintojen alta mitattavasta ympäryksestä.
Minulla on 80D ja on todella jättitissit, mutta 65D ei ole ollenkaan huomiotaherättävän iso varustus.
On kyllä iso tuo rintakehäkin
Rintakehä 80 on lähinnä leveäselkäisillä urheilijoilla, pullukoilla tai hyvin pitkillä ja samassa suhteessa isoilla naisilla. Toki monet oikeasti 70-75 kokoa olevat käyttävät 80 ympärystä, mutta se on väärä koko heille.
Tiedätkö yhtään mistä kirjoitat? Ai että rinnanalusmitta 80 on vain leveäselkäisillä urheilijoilla ja pullukoilla? Mitäs, kun minä olen täysin normaalipainoinen, 169 cm/63 kg nainen jolle sopii joko 75 c tai 80 b. Ja pienehköt tosiaan ovat rinnat. Rinnanalusmittani on 78 cm, eikä ole kyllä tippaakaan leveä selkä, olen mallia päärynä, alaosa on hieman leveämpi.
Rinnanalusmitalla 78 cm ei pidä käyttää 80-ympärystä! Ihan korkeintaan 75, todennäköisemmin 70.
Juuri näin, mun rinnanalusmitta on 76cm löysähkösti mitattuna, ja käytän 70-ympärystää, joka on liian väljä. Päivän mittaan liivien selkämys nousee ylöspäin. Pitäisi investoida uusiin liiveihin.
Eli suomeksi sanoen vanhat ja kuluneet liivisi ovat venyneet, eikä niiden ympärysmitta enää ole 70... Myös malli taitaa olla sinulle huono.
No ei, käytössä olevat liivit ovat aika uusia, viime vuoden loppupuolella ostettuja. Panachen, Freyan ja PrimaDonnan laatuliivejä. Olen laihduttamassa ja painoa on pudonnut 1,5-2 kiloa ostohetkestä. Tuo rinnanalusmitta on tosiaa aika löysästi mitattu, tiukka mitta on 72cm. Mulla on yläkropassa läskiä joka antaa aika paljon periksi. Malli on oikea, olen suorastaan neuroottisen tarkka siitä :). Kuppikokoni on myös aika iso, joten ympäryksen on oltava tosi napakka että se antaa oikeanlaisen tuen, niin ettei ympärys lähde vaeltamaan ylöspäin.
Voi ei! No mulla onkin sitten mikrotissit!! Hirveetä..
T. 75A
Naiset, jos mietityttää onko oikeankokoiset liivit käytössä, tutustukaa
https://www.reddit.com/r/ABraThatFits/?
Sieltä saa erinomaista tietoa rintaliivien sovituksesta. Lukekaa siinä sivupalkissa oleva wiki. Siellä on myös erinomainen kokolaskuri, joka antaa hyvän lähtökohdan kun menee sovittamaan liivejä, 100% tarkka se ei ole, mutta se ja lumingerie.fi laskuri on paras tietämäni. Ja ennen kaikkea, uskokaa sen antama tulos.
Ihan oikeasti, löydettyäni tuon palstan mun koko vaihtui lopulta 80D:stä 70I:hin. Vuosia ja vuosia olin käyttänyt ihan väärän kokoisia liivejä, ja ihmettelin kun mitkään liivit ei istu. Lopulta kyllästyin ja päätin tehdä asialle jotain ja löysin googletellessani tuon sivuston. Vaatteet istuvat nykyään ihan erilailla päällä (mulla löytyi vyötärö!), en enää kärsi olkapäitä hankaavista olkaimista eivätkä tissit pursua kupeista ulos, rintaliivejä ei edes huomaa että ne ovat päällä.
Miehelle finanssijohdannaisetkin avautuvat helpommin kuin rintaliivit, niiden kokomerkinnöistä puhumattakaan.
t. Lassukka
Mieluummin se 70d kuin 85d. Eli mieluummin kohtuullisen kokoiset tissit hoikassa vartalossa kuin isot tissit läskissä vartalossa. :)
T. 70d
Minusta kuppikoon suuruus on suhteellinen asia. Riippuu niin kovasti ihmisen muun kehon koosta.
Esim. hyvin hoikalla naisella 70D tai 70E voivat näyttää aika isoilta, mutta vähän pulleammalla esim. 75D ei näytä edes kovin isolta.
Joidenkin mielestä rinnat eivät koskaan ole liian suuret, ja toisista jo c-kuppi tuntuu isolta.
En oikein ymmärrä, mikä tämän keskustelun pointti on? Se että jotakuta harmittaa jos joku toinen kokee rintansa isoiksi?
Vierailija kirjoitti:
Joko sinulla ei ole todella jättitissit tai pidät liian pieniä rintaliivejä. Jälkimmäinen on melko varmasti totta, jos et ole koskaan mitannut kuppikokoasi/mittauttanut sitä alan liikkeessä, sillä suurin osa naisista pitää liian pieniä rintaliivejä. Eihän peruskaupoista edes löydy isoja kokoja, joten minäkin kuvittelin olevani jättitissinen 85 D, kun todellisuudessa olen 80J.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle finanssijohdannaisetkin avautuvat helpommin kuin rintaliivit, niiden kokomerkinnöistä puhumattakaan.
t. Lassukka
Aivan, niin naisellekin. Olen nainen ja asiantuntija rintaliivien ostossa. Silti onhan tää rintaliivien ostaminen korkeamman tason rakettitiedettä...
70AA on pieni. Se oli minun koko imetyksen jälkeen. Ennen imetystä 70B. T. Atleettinen lättärinta
Ketä jaksaa kiinnostaa jankata toisten rintaliivien koosta, kai sen nyt silmällä näkee onko ne isot vai pienet :D kunhan on itelle sopivat rintsikat päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70E:kin on korkeintaan keskikokoinen, vaikka moni luulee E:tä jättimäisiksi. varmaan joku 90E onkin valtava, mutta 70E ei ole.
Kyllä minun kroppaan 70E ovat valtava. Olen 165cm/50kg ja kylkikuut näkyvät. Rinnat ovat luomut.
Olet selkeästi minua lyhyempi, ehkä vaikutelma tulee siitä? Olen kyllä suhteessa sinua laihempi... mutta en voi tosiaan sanoa kuin nippa nappa keskikokoiseksi kokoa 70E ja ostan liivini aina erikoisliikkeestä, joten ovat takuulla oikeaa kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70E:kin on korkeintaan keskikokoinen, vaikka moni luulee E:tä jättimäisiksi. varmaan joku 90E onkin valtava, mutta 70E ei ole.
Kyllä minun kroppaan 70E ovat valtava. Olen 165cm/50kg ja kylkikuut näkyvät. Rinnat ovat luomut.
Olet selkeästi minua lyhyempi, ehkä vaikutelma tulee siitä? Olen kyllä suhteessa sinua laihempi... mutta en voi tosiaan sanoa kuin nippa nappa keskikokoiseksi kokoa 70E ja ostan liivini aina erikoisliikkeestä, joten ovat takuulla oikeaa kokoa.
Eri valmistajilla on erilaisia mitoituksia. Esim. Changella on tosi pieni mitoitus, kuka tahansa saa siinä puljussa kuppikooksi vähintään D:n.
Ja vaikuttaahan rintojen muotokin siihen miltä ne näyttävät. Terhakat ja kiinteät tissit on aivan eri näköiset kuin lerppuvat koiran korvat.
Ja mitä väliä jos joku kokee omaavansa isot tissit? Ei ole muilta pois. :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuppikoon suuruus on suhteellinen asia. Riippuu niin kovasti ihmisen muun kehon koosta.
Esim. hyvin hoikalla naisella 70D tai 70E voivat näyttää aika isoilta, mutta vähän pulleammalla esim. 75D ei näytä edes kovin isolta.
Joidenkin mielestä rinnat eivät koskaan ole liian suuret, ja toisista jo c-kuppi tuntuu isolta.
En oikein ymmärrä, mikä tämän keskustelun pointti on? Se että jotakuta harmittaa jos joku toinen kokee rintansa isoiksi?
Pointti ehkä se, että "D-kuppia" käytetään vieläkin synonyyminä kun puhutaan isoista rinnoista, ja osittain se että moni nainen käyttää väärän kokoisia liivejä tämän mielikuvan vuoksi. Mielikuva on kai syntynyt vuosikymmeniä sitten, kun liivien kokoskaala oli paljon pienempi. Tosiasiassa yksistään se kirjain ei kerro rinnan koosta mitään. Lisäksi nykyään rintaliivien kokoskaala on kasvanut huimasti, ja sen vuoksi tuo D on aika maltillinen koko kun ajattelee, että kuppikoot menevät melkein aakkosten loppuun asti.
Lisäksi ne vaateliikkeet, josta naiset yleensä ostavat rintaliivinsä, vahvistavat tätä "D on iso" mielikuvaa myymällä vain korkeintaan E tai F kuppikokoon asti meneviä liivejä ns pluskoon malleina. Mielikuvat ovat ihan päin mäntyä!
Tuo tässä ketjussa ollut BraBandProject on luotu juuri siksi, että ihmiset näkisivät miltä tietty kuppikoko näyttää kun liivi on oikein sovitettu ja istuu hyvin päällä. Siellä ei ole kenelläkään tarvetta valehdella kuppikokoaan, vaikka moni niin epäileekin. Tietysti toinen mielenkiintoinen vaihtoehto mitä olen kuullut ehdotettavan on D+ kokoja myyvien rintaliiviliikkeiden salaliitto myynninlisäämistarkoituksessa 👽
Oon just tuota kokoa (joskus 65DD) ja ei ole isot rinnat. Eipä sillä, että sellaiset tahtoisin, nämäkin ovat liian liikkuvaista sorttia juoksulenkillä :) Mutta tuo on ihan yksinkertaisesti vaan totta. Ja harmittelen edelleen, etten nuorena tiennyt noista rinnakaiskoko-jutuista, vaan vedin vaan beet ylle, koska ajattelin olevani kokoa B. Sitten mittasin rinnanalta, vähän alle 70, eli okei, 70B. Joo, pursusi, ja varmaan vahingoitti rintoja jossain määrin kaikki ne vuodet, kudosta venyttämällä/löystyttämällä tai jotain. Onneksi myöhemmin olen edes oppinut ostamaan sopivan tuntuista kokoa. VIeläkään ei ole kyl kukaan mitannut, mutten koe tarvitsevani sitä apua (enää) :)
Täällä on vähän tullutkin syytä siihen, miksi jollakulla tietyn kokoiset rinnat on pienet ja toisella isot: läski. Jos rinnan alla on mukana pehmeää kudosta joka painuu kasaan, tarvitaan toki kireämpi ympärys liiveihin. Jos läskiä ei ole, näennäinen ympärysmitta on sama kuin todellinen. Tästä syystä joillekin on vaikea tajuta, että pienempikokoisella voi oikeasti olla tarve isompaan ympärysmittaan liiveissä, kuin sillä, jonka kroppa on pehmeämpää ja puristuvampaa mallia.