En ymmärrä mikseivät opiskelijatytöt tavoittele vähän vanhempia miehiä vaan tyytyvät usein ikätovereihinsa
Keskimääräinen n. 31-33-v. mies on kuitenkin melko samanlainen keholtaan ja mieleltään kuin n. 21-23-v. mies, mutta taloudellisessa tilanteessahan on aivan valtava ero.
Kommentit (754)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä , joita "ei kyllä yhtään kiinnosta" vanhemmat miehet, ovat itse ikähaarukalla 48-87 vuotta.
Kun minä ja ystävät oltiin 18-vuotiaita, yksi meistä seurusteli hetken aikaa 28-vuotiaan miehen kanssa. Me kauhisteltiin miehen ikää, sehän oli ikäloppu. Heidän seurustelukin tapahtui miehen asunnolla, seksiä ja telkkarin katsomista. Kaveri kuunteli kateellisena, kun me muut kerrottiin baarireissuista, keikoista ja ostosreissuista naapurikaupunkiin, kun hän teki kotitöitä ja katsoi miehen kanssa Kymppitonnia. Tosi kivaa nuoren elämää.
Mitenkäs elämänne on nykyisin?
Luultavasti tuo kaverinne on edelleen saman miehen kanssa, kenties fiksuja lapsia, kun taas teillä muilla erinäiset sukupuolitaudit kalvavat synnyttimiä, osa jännämiehistä ovat liuenneet kun kuulleet raskauksistanne, vähäiset rahanne ovat koko elämänne ajan huvenneet hölmöihin heräteostoksiin ja ette tänä päivänäkään osaa tehdä kunnolla mitään kotitöitä. Tosin te katsoisitte nyt kymppitonnia, jos se vielä tulisi.
Etkö osaa lukea? Kirjoitin, että seurusteli hetken aikaa. Ne meistä, joilla oli omanikäinen poikakaveri, ollaan edelleen saman ikäisten kanssa parisuhteessa. Osa niiden samojen, osalla eri. Kymmenen vuoden ikäero on iso.
Mitäs nämä teidän "miehet" nyt touhuavat?
10 vuoden ikäero ei ole iso. Ei olisi edes mahdollista olla vanhempi. Sitten, kun mennään 15 vuoteen ja yli, niin sitten on jo kohtuullisen iso ikäero.
Ei sekään ole suuri ikäero. Ehkä suomalaisilla ikäeron kammoksuminen johtuu siitä, että varsinkaan naiset eivät kykene kunnioittamaan toisiaan, omia vanhempiaan, miehiään, eikä lapsiaan.
Mä kyllä kunnioitan isääni niin paljon, etten tuonut hänen ikäistään ukkoa vävykokelaaksi.
Tuskin isäsi nyt sentään 10-15 vuotiaana olisi isäksi tullut, tai mistä sen tietää.
Eikös tuossa yllä juuri sanottu, ettei 10-15 vuotta ole edes iso ikäero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mikseivät opiskelijatytöt tavoittele vähän vanhempia miehiä"
No ihan samasta syystä kuin miksi sinä et tavoittele esim. viisikymppisiä naisia.
Viisikymppinen nainen on jo maho lehmä - viisikymppinen mies on taas mies parhaassa iässä. Salekin pisti pullan uuniin lähes 70-vuotiaana.
Itseasiassa miehellä laskee hedelmällisyys myös 35 iässä mutta suuri romahdus tapahtuu 40 vuotiaana. Vanhoilla miehillä on usein kehitysvammaisia lapsia ja ne geenit ja kromosomi poikkeamat tulevat vanhalta mieheltä.
Suurin osa iäkkäistä miehistä saa ihan normaaleja, terveitä lapsia. Naisilla taas seinä tulee auttamatta vastaan viisikymppisenä, useilla jo ennen sitä. Naisen ikä vaikuttaa myös kromosomipoikkeamiin, esim Downin syndroomaan.
Miehen ikä vaikuttaa siihen enemmän ja mieheltä tulee juuri ne kromosomi poikkeamat 40 vuoden jälkeen. Ettei kannata tosiaan jättää siihen 50 vuoteen. Ja sama naisilla, osa naisista tulee vielä 50vuotiaana raskaaksi.
Ei vaikuta, sillä naiselle hedelmällisyys loppuu kokonaan. Suurin osa saa ihan terveitä lapsia.
Vaikuttaa, edelleen. Miehen hedelmällisyys laskee siinä missä naisen. Tosin vasta 40 vuotiaana. En lähtisi sinuna odottamaan yli 50 vuotiaaksi koska 40 nainen myöskin on tosiaan hedelmällisyyden lopussa. Kukaan 20 v kun ei sinua huolisi.
Miehen hedelmällisyys ei laske kuten naisen hedelmällisyys. Toki iän myötä tulee pientä laskua, mutta ei mitään naisen hedelmällisyyteen verrattuna. Minut huoli jo 21-vuotias, joten kiukuttelusi ei nyt auta :D
Sämolet 28 v joten tee ajoissa lapset ;D
Ei ole kiirettä, kun naisystävä on 21 :D
Eihän toi edes ole paha ikäero :D kuhan vaan teet ne lapset alle 40 vee.
Ei olekaan paha ikä.ero. Se, minkä ikäisenä teemme lapset, ei kuulu sinulle.
Ei olekaan, mutta 40 miehellä laskee hedelmällisyys ja se vaikuttaa esimerkiksi niin, että mieheltä tulee ne kromosomi poikkeamat.
kannattaa tehdä lapsivesitutkimus. Minun 40v naisystäväni tuli vahingossa raskaaksi ja itse olin 59. Keskeytti, kun oli jo kolme lasta ennestään.
Niin, 40 vuotias nainen tulee raskaaksi siinä missä muutkin mutta täällä palstapojat kuvittelee että ei:D
Höpöhöpö taas:
"40-vuotiaan naisen luonnollinen raskausmahdollisuus on selvästi alempi kuin nuoremmilla naisilla. Tässä keskeiset luvut luotettavien lähteiden (mm. ASRM, Clearblue, Simpukka ry, suomalaiset lääketieteelliset sivustot) perusteella:
Kuukausittainen todennäköisyys (per kuukautiskierto)
Noin 5 % mahdollisuus tulla raskaaksi yhdessä kuukautiskierrossa (olettaen säännöllinen yhdyntä ovulaation aikaan)."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mikseivät opiskelijatytöt tavoittele vähän vanhempia miehiä"
No ihan samasta syystä kuin miksi sinä et tavoittele esim. viisikymppisiä naisia.
Viisikymppinen nainen on jo maho lehmä - viisikymppinen mies on taas mies parhaassa iässä. Salekin pisti pullan uuniin lähes 70-vuotiaana.
Itseasiassa miehellä laskee hedelmällisyys myös 35 iässä mutta suuri romahdus tapahtuu 40 vuotiaana. Vanhoilla miehillä on usein kehitysvammaisia lapsia ja ne geenit ja kromosomi poikkeamat tulevat vanhalta mieheltä.
Suurin osa iäkkäistä miehistä saa ihan normaaleja, terveitä lapsia. Naisilla taas seinä tulee auttamatta vastaan viisikymppisenä, useilla jo ennen sitä. Naisen ikä vaikuttaa myös kromosomipoikkeamiin, esim Downin syndroomaan.
Miehen ikä vaikuttaa siihen enemmän ja mieheltä tulee juuri ne kromosomi poikkeamat 40 vuoden jälkeen. Ettei kannata tosiaan jättää siihen 50 vuoteen. Ja sama naisilla, osa naisista tulee vielä 50vuotiaana raskaaksi.
Ei vaikuta, sillä naiselle hedelmällisyys loppuu kokonaan. Suurin osa saa ihan terveitä lapsia.
Vaikuttaa, edelleen. Miehen hedelmällisyys laskee siinä missä naisen. Tosin vasta 40 vuotiaana. En lähtisi sinuna odottamaan yli 50 vuotiaaksi koska 40 nainen myöskin on tosiaan hedelmällisyyden lopussa. Kukaan 20 v kun ei sinua huolisi.
Miehen hedelmällisyys ei laske kuten naisen hedelmällisyys. Toki iän myötä tulee pientä laskua, mutta ei mitään naisen hedelmällisyyteen verrattuna. Minut huoli jo 21-vuotias, joten kiukuttelusi ei nyt auta :D
Sämolet 28 v joten tee ajoissa lapset ;D
Ei ole kiirettä, kun naisystävä on 21 :D
Eihän toi edes ole paha ikäero :D kuhan vaan teet ne lapset alle 40 vee.
Ei olekaan paha ikä.ero. Se, minkä ikäisenä teemme lapset, ei kuulu sinulle.
Ei olekaan, mutta 40 miehellä laskee hedelmällisyys ja se vaikuttaa esimerkiksi niin, että mieheltä tulee ne kromosomi poikkeamat.
kannattaa tehdä lapsivesitutkimus. Minun 40v naisystäväni tuli vahingossa raskaaksi ja itse olin 59. Keskeytti, kun oli jo kolme lasta ennestään.
Niin, 40 vuotias nainen tulee raskaaksi siinä missä muutkin mutta täällä palstapojat kuvittelee että ei:D
Höpöhöpö taas:
"40-vuotiaan naisen luonnollinen raskausmahdollisuus on selvästi alempi kuin nuoremmilla naisilla. Tässä keskeiset luvut luotettavien lähteiden (mm. ASRM, Clearblue, Simpukka ry, suomalaiset lääketieteelliset sivustot) perusteella:
Kuukausittainen todennäköisyys (per kuukautiskierto)
Noin 5 % mahdollisuus tulla raskaaksi yhdessä kuukautiskierrossa (olettaen säännöllinen yhdyntä ovulaation aikaan)."
Menes nyt nukkumaan! Olen 45 ja tulin luomuna raskaaksi, tuttava piirissä on 5 n. 40 jotka ovat tulleet raskaaksi helposti taas joskus tuttuni joka 20 yritti lasta ei tullut luomusti raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinne 25v asti kiinnosti kyllä vaan omanikäisten porukoiden kanssa biletys ja muu hauskanpito. Ei tod ois kiinnostanut joku 10v vanhempi joka ei ois rällästänyt samaa tahtia 😄
Eipä se fiksut parikymppiset naiset käytä nuoruuttaan bilettämiseen ja rellestämiseen.
Tämä on juuri näin viisas nuori nainen ei tuhlaa vuosiaan kännihuuruisissa bileissä eikä jaa arvoaan maailmalle.
Viisas nuori mieskään ei toimi noin.
Mä en ollut nuorena kovinkaan viisas, vaan ihan tavallinen nuori. Tuli juopoteltua. Mutta sitten kun tapasin kolmekymppisenä täysraittiin miehen ja meille alkoi tulla lapsia, en ole hetkeäkään kaivannut mennyttä. Nuorena sitoutuneilla kavereilla on menojalkaa myöhemmin vipattanut, on ollut viidenkympin villitystä ja vaikka mitä. Minulla ei. Viisaus on kokemusta, siksi nuoren ei kuulukaan vielä olla viisas.
Ei se menojalka vipata iän takia. Nuorena ei vain uskaltanut. Villitykset ovat sellaisen porukan oire joka ei ole nuorena sivistystä ammentanut kun vielä oikeaan työhön oli kelvoton. Joka ei nuorena ole sivistystä ammentanut ei sitä taida vanhanakaan ja uskalluksen myötä tehdään vanhana se tyhmyys mitä ei nuorena uskaltanut
Kyllähän 18v neitonen salaa himoitsee kuusikymppistä ukonkuhveloa, kohta perintö jo odottelee ja sitähän voisi vähän aikaistaakin jos vaikka vähän tönäisee sitä köntystä...
Koska ihminen haluaa ikäisensä kumppanin. Näin se reaalimaailmassa menee. Isot ikäerot ovat selvästi harvinaisempia kuin samanikäisten parisuhteet. Suurin osa meistä haluaa elää elämänsä suunnilleen samanikäisen kumppanin kanssa. Jakaa puolison kanssa saman sukupolvikokemuksen, olla samassa elämänvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinne 25v asti kiinnosti kyllä vaan omanikäisten porukoiden kanssa biletys ja muu hauskanpito. Ei tod ois kiinnostanut joku 10v vanhempi joka ei ois rällästänyt samaa tahtia 😄
Eipä se fiksut parikymppiset naiset käytä nuoruuttaan bilettämiseen ja rellestämiseen.
Tämä on juuri näin viisas nuori nainen ei tuhlaa vuosiaan kännihuuruisissa bileissä eikä jaa arvoaan maailmalle.
Mä en ollut nuorena kovinkaan viisas, vaan ihan tavallinen nuori. Tuli juopoteltua. Mutta sitten kun tapasin kolmekymppisenä täysraittiin miehen ja meille alkoi tulla lapsia, en ole hetkeäkään kaivannut mennyttä. Nuorena sitoutuneilla kavereilla on menojalkaa myöhemmin vipattanut, on ollut viidenkympin villitystä ja vaikka mitä. Minulla ei. Viisaus on kokemusta, siksi nuoren ei kuulukaan vielä olla viisas.
Minulle oli pienoinen lottovoitto löytää nuorempi nainen, joka ei ole koskaan maistanut alkoholia. On kyllä juhlinut opiskelukavereidensa ja työkavereidensa kanssa, mutta hekään eivät ole käyttäneet alkoholia. Nuorissa naisissa on paljon viisaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se menojalka vipata iän takia. Nuorena ei vain uskaltanut. Villitykset ovat sellaisen porukan oire joka ei ole nuorena sivistystä ammentanut kun vielä oikeaan työhön oli kelvoton. Joka ei nuorena ole sivistystä ammentanut ei sitä taida vanhanakaan ja uskalluksen myötä tehdään vanhana se tyhmyys mitä ei nuorena uskaltanut
Jatkoa edelliseen, minä en nuorena juopotellut enkä tee sitä edelleenkään vaikka ikää on jo lähes puoli vuosisataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi vanhempaa miestä, koska tavoitteeni on perhe. Vähintään 3 lasta. Onneksi seurustelen oman ikäisen miehen kanssa, ollaan 24 vuotiaita.
Et välttämättä saa yhtään lasta.
Oletko jotenkin katkera :D olen eri mutta vaikka tekisit milloin lapsia ei niitä välttämättä saa, mutta se ei silti auta sinua saamaan naista tai nuorempaa naista jo olet aina katkera.
Lapsellinen olet. Totesin, ettei kukaan voi tietää etukäteen saako lapsia vai ei. Minulla on lapsia ja nuorempi vaimo. Mitenkäs sinulla?
Minulla on lapsi ja nuorempi mies :D se on parempi tässä 45 ikäisenä ei ole mahaa eikä ikämiesten vaivoja mitä suomalaisilla miehillä alkaa olla jo 30. Ja niin itse olen seuraillut vain urheilijoita, mutta valitettavsti se ikä näkyy aina.
Mites iso massukka sinulla on?
En olis halunnut tuhlata nuoruutta yli kolmekybäsen kanssa. On aika eri seksielämä esim nuoren miehen kanssa joka haluaa aika lailla koko ajan. Samoin oma viehätyksensä siinä että yhdessä kasvetaan aikuisiksi pikkuhiljaa ja koetaan molemmat maailma uutena, ekat ulkomaanmatkat, ensiasunto jne. On aikaa ja vapautta eri tavalla kun ei ole kokoaikatyötä. Mut sanoisin isoin syy mulla oli seksuaalisuus.
Vaan suuta ja peppua vuokraavat kaikille halukkaille 100e/30min. -M52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi vanhempaa miestä, koska tavoitteeni on perhe. Vähintään 3 lasta. Onneksi seurustelen oman ikäisen miehen kanssa, ollaan 24 vuotiaita.
Oletko jotenkin katkera :D olen eri mutta vaikka tekisit milloin lapsia ei niitä välttämättä saa, mutta se ei silti auta sinua saamaan naista tai nuorempaa naista jo olet aina katkera.
Lapsellinen olet. Totesin, ettei kukaan voi tietää etukäteen saako lapsia vai ei. Minulla on lapsia ja nuorempi vaimo. Mitenkäs sinulla?
Minulla on lapsi ja nuorempi mies :D se on parempi tässä 45 ikäisenä ei ole mahaa eikä ikämiesten vaivoja mitä suomalaisilla miehillä alkaa olla jo 30. Ja niin itse olen seuraillut vain urheilijoita, mutta valitettavsti se ikä näkyy aina.
Mites iso massukka sinulla on?
Ei ole enää massukkaa, mutta raskaana ollessa oli:D
Olen kuntosaliohjaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos menisit vaikka jatkamaan iltaa sen nuoremman vaimosi kanssa tai antamaan hyvänyönsuukot lapsillesi?
Kiitos huolenpidosta. Lapset nukkuvat jo kolmatta tuntia ja rakas vaimoni katsoo vielä telkkaa tuossa olohuoneessa. Oliko sinulla suukoteltava lapsia, entä nuorempaa miestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos menisit vaikka jatkamaan iltaa sen nuoremman vaimosi kanssa tai antamaan hyvänyönsuukot lapsillesi?
Kiitos huolenpidosta. Lapset nukkuvat jo kolmatta tuntia ja rakas vaimoni katsoo vielä telkkaa tuossa olohuoneessa. Oliko sinulla suukoteltava lapsia, entä nuorempaa miestä?
En ole sama. Laitapa netti kiinni ja mene vaimosi viereen.
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen vielä että nykyään moni tekee 40-vuotiaana lapset.
Melko itsekästä leikkimistä lasten kustannuksella:
"40-vuotiaan naisen raskaudessa riskit ovat selvästi koholla verrattuna nuorempiin ikäryhmiin. Raskaus luokitellaan usein korkeariskiseksi, ja Suomessa se tarkoittaa tiiviimpää seurantaa äitiysneuvolassa ja erikoissairaanhoidossa.
Tärkein syy on munasolujen ikääntyminen, joka lisää kromosomivirheitä, keskenmenoja ja muita komplikaatioita. Absoluuttiset riskit ovat kuitenkin monissa tapauksissa edelleen melko pieniä, ja suurin osa raskaudista sujuu hyvin terveellä naisella.
Tärkeimmät riskit 40-vuotiaalle äidille ja sikiölle
Keskenmeno Riski nousee merkittävästi: noin 3050 % (joidenkin lähteiden mukaan jopa yli 4050 %). Suurin osa johtuu sikiön kromosomivirheistä.
Kromosomipoikkeavuudet (erityisesti Downin syndrooma)
Downin syndrooma (trisomia 21): noin 1:85 1:100 (eli noin 1 %).
Muut trisomiat (esim. 18 ja 13) myös yleistyvät. Riski kasvaa jyrkästi iän myötä.
Kuolleena syntyminen (stillbirth) Riski on noin 27 % suurempi verrattuna nuorempiin äiteihin (4045-vuotiailla). Riski nousee erityisesti raskauden loppuvaiheessa, joten synnytys saatetaan suunnitella hieman aikaisemmin.
Äidin raskauskomplikaatiot
Raskausdiabetes yleistyy selvästi.
Korkea verenpaine ja preeklampsia (myrkytyspreeklampsia) riski kasvaa.
Istukan ongelmat (esim. istukan previa tai ennenaikainen irtoaminen).
Anemia ja verenvuotoriskit synnytyksessä.
Synnytysriskit
Ennenaikainen synnytys (<37 viikkoa) yleisempää.
Pienipainoinen vauva tai kasvun hidastuminen.
Keisarileikkaus todennäköisyys nousee (usein synnytyksen huonon edistymisen vuoksi).
Synnytyksen jälkeinen verenvuoto.
Vauvan riskit
Ennenaikaisuuteen liittyvät ongelmat (hengitystieongelmat, tehohoitotarve).
Lievästi kohonnut riski muihin synnynnäisiin epämuodostumiin (esim. sydänviat).
Perinataalikuolleisuus (raskauden tai vastasyntyneen ajan kuolema) on hieman koholla."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ne sinun lapset on päiväkodissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen vielä että nykyään moni tekee 40-vuotiaana lapset.
Melko itsekästä leikkimistä lasten kustannuksella:
"40-vuotiaan naisen raskaudessa riskit ovat selvästi koholla verrattuna nuorempiin ikäryhmiin. Raskaus luokitellaan usein korkeariskiseksi, ja Suomessa se tarkoittaa tiiviimpää seurantaa äitiysneuvolassa ja erikoissairaanhoidossa.
Tärkein syy on munasolujen ikääntyminen, joka lisää kromosomivirheitä, keskenmenoja ja muita komplikaatioita. Absoluuttiset riskit ovat kuitenkin monissa tapauksissa edelleen melko pieniä, ja suurin osa raskaudista sujuu hyvin terveellä naisella.
Tärkeimmät riskit 40-vuotiaalle äidille ja sikiölle
Keskenmeno Riski nousee merkittävästi: noin 3050 % (joidenkin lähteiden mukaan jopa yli 4050 %). Suurin osa johtuu sikiön kromosomivirheistä.
Kromosomipoikkeavuudet (erityisesti Downin syndrooma)
Downin syndrooma (trisomia 21): noin 1:85 1:100 (eli noin 1 %).
Muut trisomiat (esim. 18 ja 13) myös yleistyvät. Riski kasvaa jyrkästi iän myötä.
Kuolleena syntyminen (stillbirth) Riski on noin 27 % suurempi verrattuna nuorempiin äiteihin (4045-vuotiailla). Riski nousee erityisesti raskauden loppuvaiheessa, joten synnytys saatetaan suunnitella hieman aikaisemmin.
Äidin raskauskomplikaatiot
Raskausdiabetes yleistyy selvästi.
Korkea verenpaine ja preeklampsia (myrkytyspreeklampsia) riski kasvaa.
Istukan ongelmat (esim. istukan previa tai ennenaikainen irtoaminen).
Anemia ja verenvuotoriskit synnytyksessä.
Synnytysriskit
Ennenaikainen synnytys (<37 viikkoa) yleisempää.
Pienipainoinen vauva tai kasvun hidastuminen.
Keisarileikkaus todennäköisyys nousee (usein synnytyksen huonon edistymisen vuoksi).
Synnytyksen jälkeinen verenvuoto.
Vauvan riskit
Ennenaikaisuuteen liittyvät ongelmat (hengitystieongelmat, tehohoitotarve).
Lievästi kohonnut riski muihin synnynnäisiin epämuodostumiin (esim. sydänviat).
Perinataalikuolleisuus (raskauden tai vastasyntyneen ajan kuolema) on hieman koholla."
Niinhän se on miehilläkin jos yli 45 rupeaa tekemään ja kuvittelee että 70 v asti muka lapsia pystyy tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Koska ihminen haluaa ikäisensä kumppanin. Näin se reaalimaailmassa menee. Isot ikäerot ovat selvästi harvinaisempia kuin samanikäisten parisuhteet. Suurin osa meistä haluaa elää elämänsä suunnilleen samanikäisen kumppanin kanssa. Jakaa puolison kanssa saman sukupolvikokemuksen, olla samassa elämänvaiheessa.
Minulle miehenä tärkeintä naisessa on yhteensopivuus. Ikä on lopulta sivuseikka ja siksi ainakaan minulle ei ole tuottanut tuskaa mennä naimisiin melkein 20 vuotta nuoremman naisen kanssa.
Juuri niin, ssmaa mietin!