Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

E-pillereiden lopettaminen, kokemuksia!

Vierailija
11.02.2016 |

Kertokaa kokemuksianne e-pillereiden lopettamisesta! Koitan saada vahvistusta ajatukselle, että on todellakin oikea päätös jättää ne pois n. 13 vuoden jälkeen.
Miksi lopetit? Mitä merkkiä söit ja kuinka kauan? Mitä vaikutuksia lopettamisella oli?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, seksihaluihin mulla ei pillerit vaikuttaneet ikinä.

t: 20

Vierailija
22/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Femoden-merkkiset pillerit puolisen vuotta sitten. Olin käyttänyt pillereitä ikävuodet 16-36 muutamalla tauolla (2 raskautta ja imetystä). Pillerit sopivat minulle kyllä hyvin, mutta miehelle tehdyn vasektomian jälkeen eivät vaan olleet enää tarpeelliset. Pelkäsin etukäteen, että kuukautiskivut ilman pillereitä olisivat pahat ja että kierto olisi epäsäännöllinen.

Toistaiseksi kierto on pysynyt todella säännöllisenä. Mieli on jotenkin tasapainoisempi. Menkkoja edeltävä päänsärky on jäänyt pois, kuukautiskipuja ei ole ollut ollenkaan (pillereiden kanssa jonkun verran). Seksihalut ovat hirveät ovulaation aikaan (viikon verran kierron puolivälissä) ja koska ovulaatio on niin selkeä, on siitäkin helppo päätellä milloin kuukautiset alkaa.

Painoon, ihoon tms. ei ole ollut vaikutusta. Mitään suurensuuria eroja en siis ole huomannut pillereiden ja pillerittömyyden välillä, mutta yhtään en pillereitä siltikään takaisin kaipaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yasmineita söin kolme vuotta. Lopettamisen jälkeen kuukautiset olivat niin kuin ennen pillereitä, runsaat ja epäsäännölliset. Lisäksi oli vähän hormoninäppyjä. Nyt söin tasminettaa vuoden, kuukautiset taas runsaammat, mutta suht säännölliset. Ei muita vaikutuksia.

Vierailija
24/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin yasminia ja sen jälkeen diane novaa. Lopetin ahdistuksen, mielialaoireiden, turvotuksen ja kohonneen verenpaineen takia (kohosi epillerit aloitettuani).

Lopettamisen jälkeisiä vaikutuksia:

- mieliala kohosi paljon ja olen taas iloinen oma itseni

- paino laski itsestään muutaman kilon, ruokahalu laski entiselleen ja makeanhimo katosi kokonaan (pillereillä se oli valtava!)

- itkeminen ja kiukkukohtaukset loppuivat.. en itke enää koskaan ja pillereillä pillitin aina

- kuukautisia ei kuulunut 2,5 VUOTEEN!!!! eivöt alkaneet edes käynnistyspillereillä

Vierailija
25/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iho PARANI pillerit lopetettuani. 

Vierailija
26/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Yazeja vuoden ajan noin 3 vuotta sitten seurustelun aikana ja lopetin niiden syönnin kun suhde loppui. Pillereiden lopettamisesta seurasi kuukautiskipujen paluu, libidon nousu ja mielialan paraneminen (ei enää selittämättömiä itku/kiukkukohtauksia).

Aloitin kuukausi sitten syömään samaisia pillereitä uudestaan uuden suhteen takia. Toistaiseksi olen huomannut sen että mieliala heittelee silloin tällöin ja ruokaa tekee mieli koko ajan.. Seksihalut eivät ole laskeneet niin kuin viimeksi, mutta toisaalta pillereitä mennyt vasta yksi liuska ja nyt onkin kuvioissa paljon kiihottavampi mies.

Vierailija
27/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinistä asti Yasmin-pillereitä popsinut. Pillereiden käytön aikana mun iho oli aina kunnossa, mutta lopettamisen jälkeen tuli paljon pieniä näppyjä ja ärsyttäviä isoja onkalofinnejä alkoi puhkeilla myös. Lisäksi finnejä selkään ja rintakehään missä ei ole ollut aikaisemmin. Myös hiuksia lähti paljon, leikkasin lyhyen mallin kun latva harveni niin ettei sitä enää sietänyt katsella...

Positiivista seksihalujen palautuminen ja muutenkin mielen virkistyminen. Ja nuo ikävät oireet toivottavasti tasaantumaan päin...

Vierailija
28/29 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin e-pillereitä n. 7 vuotta (Tasminettaa muutaman vuoden ja Gestinyliä lopun ajan. Vaihdoin sivuoireiden takia valmistetta) ja lopetin niiden syömisen n. 2 vuotta sitten. Lopetuspäätös kumpusi pääasiassa oikeastaan huonosta mielenterveyden tilasta ja halusin viimeisillä järjen hivenilläni testata, jospa olo selittyisi e-pillereillä.

Lopettamisella on ollut ainoastaan positiivisia vaikutuksia: olen pikkuhiljaa muuttunut semmoiseksi ihmiseksi, millainen muista olleeni ennen pillereiden aloitusta eli elämäniloinen, positiivinen, valoisa ja hyvinvoiva. Olin tosi pahassa paikassa silloin pillereisen syönnin lopetuksen aikoinin, ei minulla ollut enää juurikaan elämäniloa jäljellä. Olin niin masentunut, että en meinannut edes jotenkin "jaksaa" lopetta pillereiden syötiä, niitä vaan söi tavan takia. Minulla oli nuoruudessa melko paha akne, mutta lopetuksen myötä ei ole tapahtunut ihossakaan onneksi mitään räjähdystä. Vuoto ei enää myöskään ole niin runsasta, pitkäkestoista ja kivutkin ovat vähentyneet (eivät nämä toki pillereidenkään aikaan mitään hälyttävän hirveitä olleet, mutta selkeää parannusta on näidenkin suhteen tapahtunut). En myöskään ole enää niin kärttyinen ja itkuinen kuukautisten aikoihin tai ylipäätään muulloinkaan! :)

Kannattaa siis ehdostomasti uskaltautua lopettamaan, voihan ne aina aloittaa uudestaan, jos alkaa siltä tuntumaan! :) On pelottavaa, mitä ne voi tehdä ihmisen mielelle ja vielä sillein tosi salakavalasti ja huomaamatta vuosien saatossa. Minä en edes uskonut, että niillä on oikeasti vaikutusta mielialaani, mutta ajattelin koittaa, kun eipä siinä ollut mitään hävittävää. En siis usko, että itse mieleni voimalla sain tämän muutoksen aikaan ja kuvittelin vain kaiken. Toki jos tämä mielialan kohentuminen ei johdu e-pillereiden poisjämisestä, niin eipä silläkään mitään väliä oikeastaan, kun en ole ikinä enää uudestaan e-pillereiden syömistä aloittamassa. En halua enää ikinä ottaa sitä riskiä, että päädyn siihen synkkään mielentilaan uudelleen! Toivottavasti tästä on jollekin asian kanssa painivalle apua :)

Vierailija
29/29 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up