Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillereiden lopettaminen, kokemuksia!

Vierailija
11.02.2016 |

Kertokaa kokemuksianne e-pillereiden lopettamisesta! Koitan saada vahvistusta ajatukselle, että on todellakin oikea päätös jättää ne pois n. 13 vuoden jälkeen.
Miksi lopetit? Mitä merkkiä söit ja kuinka kauan? Mitä vaikutuksia lopettamisella oli?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteen päättyessä ei tarvetta ehkäisylle. Reilun vuoden silloin kerkesin syödä. Menkat jatkui normaaleina ja säännöllisinä, mitä olivat ennen pillereitä. Gestinyl oli merkki.

Nykyään syön taas samoja.

Vierailija
2/29 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin niiden syömisen, kun olin jatkuvasti pahoinvoiva ja tunsin kipua kiveksissäni. Eivät soveltuneet minulle ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yaz pillereitä söin 2v. ja lopetin juuri 2 vkoa sitten. Syy oli se, että olen melkein koko ajan vihainen... tunsin oloni sellaiseksi että vaikka mitä hauskaa tapahtuisi niin hymyileminen tuntui väkinäiseltä - ainoastaan ystävien seurassa se oli kyllä ihan helppoa. En jaksanut tai halunnut keskustella paljoakaan muille kuin kavereille. Ja kotona asun, 19v olen, enkä vihaa perhettäni/sukua, mutta jokin tässä on. Toivottavasti mieliala häiriöt korjaantuu tässä lähiaikoina pillereiden lopettamisen seurauksena 👍Muutosta en vielä huomaa,mutta parissa kuukaudessa varmaan.

Vierailija
4/29 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin yasmin -pillerit. Kokemus: tulin raskaaksi

Vierailija
5/29 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista enää merkkiä mutta 9 vuotta käytin pillereitä ja ne sopi minulle mainiosti.

Jätin ne pois kun halusimme lapsia. Ei mitään oireita tai vikaa tullut. Ihan normaali kierto 28pv.

Tosin kesti  melkein 2 vuotta ennenkuin tulin raskaaksi.

Vierailija
6/29 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,ne lopetetaan sillä tavalla ettei laiteta niitä enää suuhun.

Vierailija
7/29 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pillerit vuosia sitten säännöllisen ehkäisyn puutteen takia, suhteen loputtua. Söin Meliane -merkkisiä pillereitä yli kymmenen vuotta. Lopettamisen jälkeen meni lähes puoli vuotta kunnes oma hormonitoiminta lähti käyntiin ja ensimmäiset kuukautiset tulivat. Pillereiden jälkeen olen huomannut kierron eri vaiheet kehossani, kostun helpommin/enemmän, halut ovat kaksinkertaistuneet, hiukset rasvoittuvat herkemmin ja värikin hieman tummunut, mieliala tasaisempi.. Ei pillereitä enää koskaan!

Vierailija
8/29 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkki taisi olla Yasmin, en muista enää varmaksi. Syy: ehkäisytavan vaihto kapseliin. Vaikutus: mielialanheittelyt laimenivat, paino putosi 8 kg. Olin siinä vaiheessa syönyt pillereitä kolmisen vuotta.

Vierailija
9/29 |
11.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä takana tuskainen vuosi lopettamisen jälkeen! Lopetin viime keväänä kuuden vuoden suhteen päätyttyä Mercilon-pillerit, joiden kuvittelin sopineen minulle hyvin. Vaan kah, pari kuukautta lopettamisen jälkeen seksihalut palasivat voimakkaampina kuin koskaan - pillerit aloittaessani olin vielä teini, ja luulin koko suhteen ajan etten vain ole kovin seksuaalinen. Haluttomuuteni oli myös osasyynä suhteen päättymiseen, mutta se on jo toinen stoori. 

Halut sinänsä ovat oikein jees, mutta apua mikä akne mulle puhkesi! Ei mulla koskaan ole ollut tällaista, älyttömät näppylät leuan ympärillä ja erityisesti rintakehässä (niin friikkiä). Selkeä hormonimyrsky siis. Odottelin muutaman kuukauden näppyjen häviämistä, mutta kyllästyin poolopaitoihin ja aloitin pillerit uudestaan. Tulos 3 kk:n jälkeen: näppylät on ja pysyy, halut tiessään ja mieli maassa, masentaa ja mikään ei huvita. Nyt lopetin taas, ja päätin että en enää ikinä aloita uudestaan. Toivon että jonain päivänä vielä oon taas oma itseni. 

Vierailija
10/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
11/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gestinyl merkkisiä söin n. 3v. Kun lopetin kuukautiset oli aika pitkään epäsäännölliset ja runsaat vaikka ennen (siis ennnen pillerien aloittamista) päinvastoin. Lopetin koska erosin, enkä kokenut tarvitsevani niitä.

Sain myös itkukohtauksia pillereiden aikana, ne loppui melkein heti lopettamisen jälkeen.

Nyt olen taas harkinnut uusien pillereiden aloitusta, mutta en samaa merkkiä ota.

Vierailija
12/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kirjoitukset vahvistavat jälleen, että aikoinani tein oikean päätöksen enkä koskaan edes aloittanut pillereiden syöntiä. Hormoonien pumppaaminen kehoon, ei vain tunnu mitenkään hyvältä ja luonnolliselta ratkaisulta. Ja hyvin on pärjätty ilmankin.

T: nainen 43v

Vierailija
13/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diane nova / Cypretyl 9 vuotta, jätin pois koska raskaus tuli ajankohtaiseksi. 9 vuotta jatkunut ärtyneen suolen oireyhtymä ja ripuli loppuivat seinään. Seksihalut ei palanneet teini-iän tasolle, mutta piristyivät kuitenkin. Naama ei alkanut kukkia  niin paljon kuin olin pelännyt, mutta hilseily ja tukan rasvoittuminen kyllä palasivat. Jatkuvat flunssat loppuivat myös kuin seinään. Ikinä en enää noihin merkkeihin koske.

Raskauden jälkeen yasmin, eikä muutos ollut niin raju kuin noilla toisilla pillereillä. Mahan tilanne huononi hyvin hitaasti pikkuhiljaa. Flunssia tulee päiväkodista, joten pillereitä ei voi syyttää. Ylipäänsä kaikki PCOSta johtuvat oireet lieveni vähän, mutta eivät tulleet juuri sen kummemmiksi nytkään kun jätin nuokin pillerit kesällä pois. Syynä kesällä julkaistu väitöskirja, jossa kerrotaan, että yhdistelmäehkäisypillerit heikentävät sokerinsietoa, ja minulla on sokerirasituksessa todettu raskausdiabeteksen jälkeen koholleen jääneet sokeriarvot. Myös toinen raskaus olisi tällä hetkellä tervetullut, mutta jatkossakaan en taida enää koskea yhteenkään yhdistelmäehkäisypilleriin enää koskaan, jos vain muun ehkäisytavan keksin.

Vierailija
14/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä takana tuskainen vuosi lopettamisen jälkeen! Lopetin viime keväänä kuuden vuoden suhteen päätyttyä Mercilon-pillerit, joiden kuvittelin sopineen minulle hyvin. Vaan kah, pari kuukautta lopettamisen jälkeen seksihalut palasivat voimakkaampina kuin koskaan - pillerit aloittaessani olin vielä teini, ja luulin koko suhteen ajan etten vain ole kovin seksuaalinen. Haluttomuuteni oli myös osasyynä suhteen päättymiseen, mutta se on jo toinen stoori. 

Halut sinänsä ovat oikein jees, mutta apua mikä akne mulle puhkesi! Ei mulla koskaan ole ollut tällaista, älyttömät näppylät leuan ympärillä ja erityisesti rintakehässä (niin friikkiä). Selkeä hormonimyrsky siis. Odottelin muutaman kuukauden näppyjen häviämistä, mutta kyllästyin poolopaitoihin ja aloitin pillerit uudestaan. Tulos 3 kk:n jälkeen: näppylät on ja pysyy, halut tiessään ja mieli maassa, masentaa ja mikään ei huvita. Nyt lopetin taas, ja päätin että en enää ikinä aloita uudestaan. Toivon että jonain päivänä vielä oon taas oma itseni. 

Vaihda merkkiä! Mä olen syönyt koko aikuisikäni pillereitä lukuunottamatta niitä aikoja, jotka koskivat raskautta.

Mä luulin vuosia, että mulle iskee vanhuus, kun olin aina ihan kuiva enkä tietenkään sen takia halunnut koskaan. Sitten vaihdettiin pillerimerkkiin mitä en nyt tietenkään muista, mutta sen jälkeen mä "palauduin" ja kosteutta riitti entiseen tapaan. Oikein harmitti, kun en ollut aikaisemmin tajunnut vaihtaa pillereitä.

Niistä tuli sitten kuitenkin melkein joka päiväisiä migreenejä, jotka loppuivat heti vaihdettuani merkkiä.

Yaz ja Yasmin tekivät mut kiukkuiseksi ja haluttomiksi.

Qlairat veivät menkat mitä ei ikinä mikään muu ole tehnyt, ei edes hormonikierukka.

Eli tosi erilaiseksi ihmiseksi eri pillerit tekevät. Suosittelen lämpimästi juttelemaan lääkärin kanssa ja kokeilemaan eri merkkejä niin kauan kunnes löytyy sulle sopivat.

Vierailija
15/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin reilu puoli vuotta sitten Cypretylit ja ehkä parhain päätös ikinä! Luulin, etten ollut pillereita syödessäni mitenkään erilainen esim. luonteeltani ja mieleltäni, mutta kun lopetin ne niin kyllä maailma kirkastu! :D muutamat ystävät todenneet saman asian kun he lopettivat pillereiden napsimisen. Oma hormonitoiminta lähti oikeastaan heti hyvin käyntiin ja menkat ovat tulleet säännöllisesti. Avopuolison kanssa käytetään nyt sitten kondomia, mutta ei kuulemma haittaa mitenkään, onneksi. Ostaa vaan tarpeeksi ohuita ettei vie tuntoa ;)

Suosittelen todella lämpimästi, jos niitä ei ole aivan pakko syödä. Ällöttää nykyään ajatus ylimääräisten hormonien tunkeminen kehoon, mikä muuttaa oman luonnollisen hormonitoiminnan..

Vierailija
16/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin 9 vuotta, Meliane, Mercilon, Yasmin ja Yasminelle. Lopetin koska, alkoi tulla välivuotoja ja ne kiihtyi lopulta niin, että vuodottomia päiviä kuukaudessa oli vain muutamia. Olin turta tunnetasolla, en tuntenut oikein mitään mistään. Seksihalut olivat poissa ja orgasmin saaminen vaati kovasti työtä (sain silti melkein joka kerta) mutta tunne ei ollut kovinkaan voimakas. Yhdyntä sattui yli puolet kerroista. Jatkuvat hiivatulehdukset.

Aloin alunperin syömään pillereitä, sillä kuukautiseni olivat runsaat ja kivuliaat. Aloitin myös vakituisen seurustelun.

Lopettamisesta on nyt vuosi ja 2 kk. Kuukautiset eivät ole säännöliset, mutta tulevat n. kerran kuussa. Kiertoväli vaihtelee 26-39 päivään. Vuotopäivät vaihtelee 4-14 pv... Odottelen näiden tasaantumista.

Iho ja hiukset rasvoittuivat alkuun, mutta se on nyt tasaantunut. Tärkeintä kuitenkin on, että seksihalut ovat palanneet, alapää ei tunnu turralta enää, ei myöskään yläpää (mieli). Ihon kunto on pysynyt hyvänä, mutta tästä kiitän puhdasta ravintoa, msm:ää, sinkkiä, naamanpesuun suolasaippuaa ja luomukasvovoiteita. Hiivaa ei ole näkynyt. Pari kertaa on meinannut alkaa, mutta tyssännyt samantien valkosipuliin.

Olen onnellinen, että lopetin.   

Vierailija
17/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samoja kokemuksia. Halut palasivat, ummetus loppui. Hiukset rasvoittuvat enemmän ja finnejä tuli.

Parempi olo ilman hormoneja mutta seksielämä on olematonta koska mies ei tykkää kondomista. Jää melkein aina tulematta. :(

Vierailija
18/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin yasminelle pillereitä 7 vuotta. Puoli vuotta lopettamisen jälkeen puhkesi akne, joka n. 1,5 vuoden ajan paheni pahenemistaan niin, että jouduin hankkimaan antibiootit. Lisäksi tukka oheni ja rasvoittuu nopeammin.. Toivottavasti tilanne vielä korjaantuu :(

Vierailija
19/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cypretyliä söin tuossa muutaman vuoden. Uuden vuoden jälkeen lopetin jatkuvan päänsäryn takia, mutta päänsärky vaan jatkuu ja akne palasi pahempana samoin runsaat kuukautiset ja kuukautiskivut... Aloitan pian uudelleen pillerit.

Vierailija
20/29 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotta Diane novaa, lopetettiin raskauden toivossa 3/15

Ei ole vieläkään tärpännyt, munasarjat alkavat vasta pikkuhiljaa heräilemään. Follikkeli näkyi jo viime ultrassa, jee.

Iho räjähti kamalaksi kun lopetin pillerit, eikä ole palautunut vieläkään.

Paino ja mieliala täysin sama kuin pillereiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi