Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sossun asiakkaat maksavat käteisellä

Vierailija
11.02.2016 |

^tuolla lailla sanottiin keskustelussa ja oli paljon yläpeukkua.

Voisiko joku selittää? Sossustahan tulee rahat tilille eikä käteisenä. Minä olen sossun asiakas itse ja maksan kortilla. Miksi turhaan nostaisin rahaa, kortilla maksaessa pääsee helpommalla eikä kerry pikkuhiluja jne. Jos menen vaikka keikalle/tapahtumaan, jossa ei kortti käy, silloin nostan etukäteen tarvittavan summan.

Onko käteisellä maksaminen jotenkin nolompaa kuin kortilla maksaminen, ja siksi käteinen sopii sossun asiakkaille :D Voisiko joku selittää, en ymmärrä.

Kommentit (185)

Vierailija
141/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole ollut sossun asiakas, mutta maksan melkein aina käteisellä.

Vierailija
142/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyistä maista tulevia ulkomaalaisia ei kyllä kirppareilla näy, sen sijaan kaupoilla voi shoppailla kaikki päivät kun ei ole niitä turhia työhuolia. Moni tulee kaupoille "omalla" autolla, osa taksillakin. Osa näistä tuli kotonaolovuosina (pienten lasten kanssa ansiotyöstä, kotihoidontuki paljon vähemmän kuin pienin työttömyystuki, ei koskaan senttiäkään sossun tukea, lasten vaatteet ja tarvikkeet pääosin kirpparilta) ihan kasvoilta tutuksi. Olen myös saanut ihan viime viikkoina nähdä kuinka sieltä sossusta maksetaan suomalaisellekin aivan käsittämättömiä asioita, heittäytyy vaan täysin holtittomaksi niin kaikki maksetaan. En puhu vieläkään itsestäni enkä kenestäkään läheisestäni. Että ei se kyllä tosiaan mene niin että toisten maksamilla tuilla elävät eläisivät köyhästi. Osa kyllä, mutta suuri osa ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

119: vaikken niin kovin vanha olekaan, niin kyllä mulla sen verran omaatuntoa ja ylpeyttä on (mitä nykynuorilla ja vähän vanhemmillakaan ei tunnu olevan) että jos toisten tuen varassa elän, niin se elämä ei sisällä mitään muuta kuin välttämättömimmän. Välttämättömyyksiin eivät kuulu ravintoloissa, kahviloissa, konserteissa, elokuvissa, jatkuvasti shoppailemassa jne. käynti. Eikä myöskään esim. alkoholi tai tupakka. Ota järki käteen (samoin niin moni muu kanssasi samoin ajatteleva)

Mitä sun mielestä työttömillä on oikeus tehdä? Entä ostaa?? Pelkästään ruokaa ja vessapaperia, eihän sitä kahvilla saa käydä saatika kaupastakaan kahvipakettia ostaa, koska ilmankin pärjää. Kuvitellaan, että työttömällä on 20 euroa rahaa, joista hän päättää käyttää 5 euroa monen päivän makaronilaatikkoaineksiin ja 15 euroa viinipulloon (6e) ja lähikapakassa yhdellä käymiseen (narikka 3e a juoma 6e), ja mennä kotiin kivan pikku tuulettumisen jälkeen. Miten se eroaa siitä, että ostat sillä samalla 20 eurolla samalle ajalle naudan sisäfilettä, maitoa ja luomuvihanneksia, ja jätät ulkonakäymisen välistä? Eikö tässä tule juuri se jokaisen ihmisen valinnan vapaus, joku tyytyy ruuassa vähempään, joku taas ostaa parempaa eikä perusta siitä ulkona käymisestä. Sun mielestä on väärin, jos työttömällä menee viikossa 10 e röökiin, jonka se nipistää pois muista ostoksistaan. Tai jos työtön menee kahvilaan ja ostaa 2 e kahvin, ja jättää ostamatta sen takia samanhintaisen jauhelihapaketin, katsotko häntä edelleen pahalla silmällä, kuinka nyt sun verorahoilla ostettiin 2 e kahvikuppi. En vaan ymmärrä sun ajattelumaailmaa.

Jep. Kylläpä nyt iski morkkikset kun näin työttömänä ostin tänään 2,50 e purkkapussin! Olisinhan mä sillä rahalla saanut sen jauhelihapaketin, joka on sitä oikeeta ruokaa. Byyhyy.

Vierailija
144/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin, toimeentulotuki on nimensä mukaisesti siihen että tullaan juuri ja juuri toimeen, kaikki muu sen ulkopuolella ei kuulu välttämättömään toimeentuloon ja näinollen OK sitten kun ne maksetaan omista rahoista. Kun ne ilmaistuetkin joku työssäkävijä veistää selkänahastaan, sitä taikaseinää kun ei ole vieläkään keksitty

Vierailija
145/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuelätit tulleet joukolla puolustelemaan oikeuttaan samanlaiseen elämään kuin itse elämisensä maksavilla

Vierailija
146/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, toimeentulotuki on nimensä mukaisesti siihen että tullaan juuri ja juuri toimeen, kaikki muu sen ulkopuolella ei kuulu välttämättömään toimeentuloon ja näinollen OK sitten kun ne maksetaan omista rahoista. Kun ne ilmaistuetkin joku työssäkävijä veistää selkänahastaan, sitä taikaseinää kun ei ole vieläkään keksitty

Sun mielipide on kuultu jo monta kertaa, edelleenkään sä et oo _yhtään mikään_ määrittelemään millä kukakin tulee toimeen. :)

Vierailija
147/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossuelätit tulleet joukolla puolustelemaan oikeuttaan samanlaiseen elämään kuin itse elämisensä maksavilla

Väitätkö sä oikeasti, että työssäkäyvillä on käytettävissä vaan 400 euroa kuukaudessa ruokaan, laskuihin, vessapaperiin jne.? Niinpä, sitä vähän mäkin. Sossurahoilla ei todellakaan eletä herroiksi, niinkun jotkut työssäkäyvät selkeästi kuvittelevat.

Vierailija
148/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuule paljon sitä enempää ole. Ja sillä maksetaan koko perheen eläminen, huolimatta siitä kuinka monta perhenjäsentä elätettävänä. Yrittäkää tajuta, että tosiaan sitä rahaa ei monella työssäkävijällä ole edes sen vertaa kun teillä. Ja siitä ilosta vielä saa olla lähes koko hereilläoloajan poissa kotoa ja erossa perheestä. Ja jos esim.pesukone hajoaa niin siinä tulee melkoinen lovi kuukausibudjettiin, turha luulla että joku muu maksaisi sen uuden tai käytetynkään koneen tilalle.

Vierailija
149/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä tarkoita että juuri ja juuri tullaan toimeen :D sä näytät selkeesti luulevan et kaikki sossutukia hakevat ovat tahallaan työttömiä, kai sä oot se sama joka väittää niiden kaikkien olevan myös kouluttamattomia ja narkkareita. Otappa selvää asioista. Niinku joku aiemmin kirjotti ni säki voit joku kaunis päivä jäädä työttömäks. Pidä huoli et pysyt siinä vaiheessa kaukana soskusta, täytyyhän sitä pystyä pärjäämään ilman muiden verorahoja vai mitä?

Vierailija
150/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkään kun joudun maksamaan hyvin suuren osan tuloistani teidän elättämiseksi (samalla kun joudun miettimään miten on varaa ostaa omalle perheelle ruokaa), minulla on oikeus sanoa mielipiteeni täällä ja muuallakin. Ei sillä että siitä mitään apua olisi

Vierailija
151/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kuule paljon sitä enempää ole. Ja sillä maksetaan koko perheen eläminen, huolimatta siitä kuinka monta perhenjäsentä elätettävänä. Yrittäkää tajuta, että tosiaan sitä rahaa ei monella työssäkävijällä ole edes sen vertaa kun teillä. Ja siitä ilosta vielä saa olla lähes koko hereilläoloajan poissa kotoa ja erossa perheestä. Ja jos esim.pesukone hajoaa niin siinä tulee melkoinen lovi kuukausibudjettiin, turha luulla että joku muu maksaisi sen uuden tai käytetynkään koneen tilalle.

Oletko selvittänyt olisiko teillä oikeus toimeentulotukeen?

Vierailija
152/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule itse kulta pieni, mä olisin paljon ennemmin töissä tienaamassa kuin työttömänä, mutta aina sille omalle elämäntilanteelle ei vaan voi mitään. Kyllä mulla on töissä käydessä jäänyt vuokran jälkeen käteen aina vähintään 800 e. Työttömänä jää se 400 e, josta maksan sitte laskut ja sen jälkeen vasta ruuat. Kyllä mä sillä pärjään, muttei mulla todellakaan ole varaa joka viikko hakea viiniä tai mennä baareihin riekkumaan. Joskus jos ulos lähden, joudun oikeasti laskemaan euroja ja nipistämään muista menoista. Töissä käydessä mulla on ollut varaa käydä shoppailemassa vaatteita, tällä hetkellä tyydyn kirppareihin. En koskaan lähtisi väittämään, että soskun asiakkailla olisi yhtä paljon rahaa käytettävissä kuin työssäkäyvillä, ei todellakaan ole. Ihme yleistämistä muutenkin tässä ketjussa, huomaa kyllä miten ylempiarvoisina osa keskustelijoista pitää itseään. En malta odottaa, että pääsen takaisin työelämään.

Vierailija
153/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään vaiheessa sanonut ettenkö jossain vaiheessa joutuisi kortistoon ja sen myötä tukea hakemaan,näinä aikoina sellainen on hyvinkin todennäköisesti edessä. Sen sijaan sen olen sanonut että siinä vaiheessa minulla ei ole mitään olettamusta että minulla on oikeus saada kaikki mitä haluan. Entistä nuukemmin eletään silloin, onneksi on jo kokemusta siitä joten ei varmaan tule suurempia yllätyksiä

Vierailija
154/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole missään vaiheessa sanonut ettenkö jossain vaiheessa joutuisi kortistoon ja sen myötä tukea hakemaan,näinä aikoina sellainen on hyvinkin todennäköisesti edessä. Sen sijaan sen olen sanonut että siinä vaiheessa minulla ei ole mitään olettamusta että minulla on oikeus saada kaikki mitä haluan. Entistä nuukemmin eletään silloin, onneksi on jo kokemusta siitä joten ei varmaan tule suurempia yllätyksiä

Onko täällä kukaan väittänyt saavansa kaiken mitä haluaa? Ei sosku todellakaan maksa kaikkea, vaan siellä ollaan oikeasti tosi tarkkoja siitä mihin sitä rahaa annetaan. Sä saat kuukaudessa sen tietyn määrän rahaa, saat käyttää sen melkein miten tykkäät, mutta sillä sun on myös pärjättävä. Jos käytät nw viikossa, on sun oma asias mistä saat 3 viikoksi lisää rahaa. Sosku ei myöskään maksa kännykkää, puhelinlaskuja, tietokonetta tai nettiä, nekin hommataan jos pystytään säästämään jostain muusta. Soskusta saa myös kerran (ensikotiin muuttaessa) tietyn verran avustusta mm. siihen pesukoneeseen. Jos se pesukone hajoaa, korjauksen tai uuden maksat itse. Ei sosku korvaa hajonneita kodinkoneita tai keittiötarvikkeita. Täällä selkeästi kuvitellaan, että kaikki työttömät ovat jonossa soskun ovella hankkimassa älypuhelimia ja astianpesukoneita. Ei se työttömien elämä ole oikeasti millään tasolla loistokasta, ja mitä itse oon sivusta seurannut niin näillä baarissaroikkuvilla tukien varassa elävillä on varakkaampi äiti/isä/puoliso/kaverit joilta lainata rahaa. Oikeasti.

Vierailija
155/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan elävät erittäin monet eläkeläiset kuvatulla tavalla. Kuten sanottu, tutustukaa. Heillä on ehkä se asunto maksettuna, mutta muuta omaisuutta ei enää jäljellä. Ja niin kauan kun on mitään omaisuutta (kuitenkin jossain on asuttavakin ja kaikki vuokra-asunnot menevät ulkomaalaisille), niin tukea ei tule.

Eläkeläiset liitin keskusteluun sen vuoksi, kun nykyajan sossun eläteillä on ihmeellinen käsitys siitä, mitä elämään täytyy kuulua vaikkei siitä elämisestä maksa itse mitään. Kun osa ei ole koskaan tehnyt päivääkään työtä ja ei tajua kuinka työssäkäyvilläkään, saati työuransa jo päättäneet, mutta töissä monia vuosikymmeniä olleet ihmiset, ei todellakaan ole paljoon varaa. Täälläkin oli juttua siitä jostain comaliyyhoosta,joka oli jo vuonna 2010 saanut täysin vastikkeettomia tukiaisia yli 3500 euroa kuussa käteen. Niin kuinkahan moni normaali kahden työssäkäyvän vanhemman perhe saa tänä päivänäkään yhteensä tuota summaa kuussa käteen?

Kyllä voi saada toimeentulotukea, vaikka asuu omistusasunnossakin. Ei tosin maailman tappiin. Eikä pidäkään, koska toimeentulotuki on viimesijainen etuus. Mutta jos nyt oikein ymmärsin, niin sossun asiakkaat ovat mukavasti eläviä pummeja, ja oikeasti köyhiä mielestäsi ovat omistusasunnossa asuvat eläkeläiset, jotka eivät halua realisoida omaisuuttaan.

Vierailija
156/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemmin todettua, suomalaisen täytyy luopua kaikesta omaisuudestaan ennen tuen saamista. Työllä ja tuskalla hankitusta, pankin vielä vuosikymmeniä omistamasta, asunnosta taas ei ihan hevillä haluaisi luopua. Myös auto ja jopa koira katsotaan sellaisiksi asioiksi joista on luovuttava ennenkuin tukea voi saada.

Vierailija
157/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten aiemmin todettua, suomalaisen täytyy luopua kaikesta omaisuudestaan ennen tuen saamista. Työllä ja tuskalla hankitusta, pankin vielä vuosikymmeniä omistamasta, asunnosta taas ei ihan hevillä haluaisi luopua. Myös auto ja jopa koira katsotaan sellaisiksi asioiksi joista on luovuttava ennenkuin tukea voi saada.

Mitä?? Nyt kyllä puhut semmoista puppua että... Kyllä mulla on työttömänä auto, kuten monella mun kaverillanikin. Ja koiriakin löytyy tuttavapiiristä. :D

Vierailija
158/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa taas kysyttiin sossussa että mihin käytän rahani kun tilillä näkyi vuokran ja sähkölaskun lisäksi vain otto nostoja... sanoin että ostan ruokaa ja lataan bussilippua ja joskus käyn uimahallissa. Että kyllä ne joskus kyttää toisin päinkin.

Sama täällä ja liian isot nostot (esim. 50€) herättävät huomiota että virkailija voi kysyä mihin tuo on mennyt ja kerran tilitapahtumia oli liian vähän kun nostin liikaa käteistä ja liian isoja summia kerralla. Välillä käyn tarkoituksellisesti jossain halvassa kahvilassa tai pitsalla tai maksan ruokaostokset kortilla jotta saan tilitapahtumia sinne niiden nostojen sekaan

Onko 50€ iso raha?

Herranen aika, yleensä nostan käteiseksi "yllättävien" menojen takia jotain 400-500€ kuussa, loput ostan kortilla.

En ole sossun asiakas, mutta työtön kylläkin.

Miten työttömällä on rahaa nostaa tuommosia summia "yllättäviin menoihin" Luulin et työttömyys korvaukset on yhteensä 500-600 e kk. Opiskelijaki saa n. 500 ja maksaa siitä vuokrankin.

Näköjään olen ollut vain ollut naivi.  

Perintö? Lottovoitto? Säästöjä?

Vierailija
159/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki, mutta suurin osa kohtaamistani työttömistä ulkomaalaisista ja myös osa suomalaisista työttömistä. Sanohan kuinka joku yksinelävä eläkeläinen uskaltaisikaan tänä päivänä realisoida ainoan realisoitavissaolevan omaisuutensa, kun vuokra-asunnon saaminen ei todellakaan ole yhtään varmaa. Ja nämä muut esilletuomani seikat todella ovat esimerkkejä todellisesta elämästä, apteekissa työskentelevä tuttu on puhunut järkyttyneenä näistä kohtaloista, itsekin olen palveluammatissa vastaavia asioita nähnyt. Että näin meillä kiitetään tämän maan rakentajia. Samalla kun suurin huolenaihe on se että miten voisimme pitää mahdollisimman tyytyväisenä muualta tänne tulevat joilla ei ole aikomustakaan maksaa koskaan senttiäkään elämisestään.

Vierailija
160/185 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täydy luopua. Sinulla on väärää tietoa tai valehtelet tarkoituksella.